PDA

View Full Version : 07 hiace neliveto


könpiä
13.04.2020, 05:50
Nopee kysymys kaverin puolesta. Täällä varmasti tietoa. Minkälainen hommma uusikorisen hiacen (-07->) neliveto on? Taka-akselilla vissii joku kitkalukko, onko keskitasauspyörästössä jotain kitkalukkoa ja jos on niin pitääköse hyvin jos maastossa ollaan? Ja jos ei ole niin onko siihen mahdollista laittaa joku korvaava tuote jossa olis kytkettävä tasauspyörä. Jos joku isompi projekti on ei jaksa nähdä vaivaa mutta jos menee "helposti" voisi viritellä. Toki jos samalla vaihdolla saisi jonkun jakiksen jossa alennusvaihteet olis se amerikkaa mutta ei kuulema välttämättömyys. Jään odottamaan vastauksia!:rolleyes:

könpiä
13.04.2020, 06:21
Oli vaan hiluxia ostamassa paremman vetokyvyn takia mutta muuten olis paku kätevämpi ni tuli mieleen saako sitä haisulia helpolla jalostettua vetävämmäks. Käyttöautoksi se tulee mutta mettäs silläki käydää työn puolesta ja sitä yhdellä pyörällä vetämistä ei pysty ny kattelee. Taakse voi vaikka laittaa lukon jos vaan sen kiskitasauspyörän saa jotenki lukittuu ni sitte menee jo kovastaki paikaata

jmk
13.04.2020, 08:19
Ei taida olla lukkoja kuin ovissa, joskus pohdittiin -00 malliseen laatikon vaihtoa mutta ei se taida järkevällä työllä onnistua olikahan vielä niin että hiluxin laatikossakin kardaanin lähdöt eeripuolilla ja ei oikein ole tilaakaan laittaa jakiksella olevaa laatikkoa

könpiä
13.04.2020, 21:40
Tjaa. Herää kysymys että onko sit vaikka transportter t5 sillä 4motion systeemillä maastokelposempi paku kun hiace. Ei se haldexi mikää oikee neliveto vissii oo mutta sutii siinä ny kumminki jokanurkna edes sillo tällö saatikka hiace joka pyärittää vaan yhtä pyärää jos vaikka turvenevaa painuu..

dodge3500
13.04.2020, 21:46
Taka kitka ja laatikossa visko.
Ainakin veljen 07.
Jos visko hajoo niin etuperä "sulaa"

Nerd-O
14.04.2020, 09:03
Jonkin asteen kitkalukko siellä perässä taitaa olla vakiona. Mut en kyllä paljon Hiacelle lähtisi maastoon. Ei sellainen taivu siellä yhtään mihinkään kun se vaatii lentokentän kääntyäkseen.

Transportteriin taisi saada sen jonkun track tms. varustetason, missä sitä korotettiin hieman + sai uudet hitaammat välitykset. Vai olikohan se jonkun toisen firman tekemä, mut vw myi sitä?

Jos idea on ajella vaan jotain metsäautotietä niin miksei joku pakukin toimisi siinä. Ehkä sinne keulaan kannattaisi mielummin viritellä joku vinssi kuin alkaa jotain lukkoja väkertämään? Mut jos idea on mennä jonnekin hieman pahempaan paikkaan niin itse unohtaisin nuo pakut. Ei niitä saa kuitenkaan korotettua tarpeeksi, eikä niihin saa tarpeeksi isoa palloa alle. Ehkä tälläinen Hyundai H1 Starex vois olla parempi ostos jos sen pitää olla paku? Saksassa näitä ainakin on. Käsittääkseni noissa on ihan jakolaatikko nopealle ja hitaalle alueelle.

https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=21059&d=1314191379

Tuo kuvan yksilö on näköjään ollut ihan täällä palstalla myynnissä.

Jokatapauksessa itse varmaan päätyisin varmaan lava-autoon. Saa isoa palloa, saa korotettua ja saa vaikka mitä kilkettä. Lavalla on tilaa roippeelle ja jos pitää olla umpikoppi niin lavan päälle sellainen lasikuitukoppa?