View Full Version : Ostettu jeep 2.5 litrasen kytkinkoppa ja startti
Sattuisiko kenelläkään olla nurkissa ylimääräistä 2.5 litrasen bensanelosen perään sopivaa kytkinkoppaa ? Kone on Jeep Wranglerista.
Tai sitten 2.8 litran vee6 Camarosta löytyväkin kelpaa...
Startillekin olisi käyttöä...
juhap
Uutta starttia löytyy hyllystä, sehän ei nelosessa tule kiinni kytkinkoppaan vaan lohkoon (sillai GM-tyylisesti, You know)... Käytettyjä kytkinkoppia huonosti liikkuu, kun noi nelosetkin on harvinaisia täällä, samoin siitä syystä käytettyjä ehjiä startteja on huonosti tarjolla...
Tuohonhan käy vaikka Dakotan tai letukan kopat kanssa...näin olen käsittänyt.
GM 60 asteen jako.
Lootan istutus on sitten työläämpi puuha... jos aattelee laittaa Jeep-sopivaa vaihdelootaa.
Tuohonhan käy vaikka Dakotan tai letukan kopat kanssa...näin olen käsittänyt.
GM 60 asteen jako.
Lootan istutus on sitten työläämpi puuha... jos aattelee laittaa Jeep-sopivaa vaihdelootaa.
Aha, miksi GM:n V6 ja AMC:n nelosen lohkon takareuna olis samanlainen?? Eri firman koneita... Vai mitä mä en nyt tiedä?
Tästä päättelin...
Instead of the standard AMC bell housing bolt pattern, AMC/Jeep engineers adopted the General Motors small V6 and four-cylinder bolt pattern (commonly used with GM's transverse-mounted powerplants) for their new engine, because the new AMC 2.5 replaced the four-cylinder engines that had been purchased from GM; and because AMC continued to buy the 2.8 L V6 from GM
as well as for the Dodge Dakota pickup that also featured the AMC/Jeep designed four-cylinder as its standard engine
Ok, ymmmärrän... Tosin en sitä, että Chrysler olis ostanu AMC:n neloskoneita.
Tosin montako GM:n autoa V6:lla suomessa olis manuaaliaskilla ja kone pitkittäin. Voi olla nekin harvassa ja luovuttaako kytkinkoppaansa....
Gary Grand
13.03.2020, 08:35
Ok, ymmmärrän... Tosin en sitä, että Chrysler olis ostanu AMC:n neloskoneita.
Tosin montako GM:n autoa V6:lla suomessa olis manuaaliaskilla ja kone pitkittäin. Voi olla nekin harvassa ja luovuttaako kytkinkoppaansa....
Kolmoskopan Camaroissa 2.8 V6 usein 5-lovisella manuaalilla.
Ja noihin Camaroihin vaihdellaan kaikenmaailman pikkulohkoja ja LSiä..
No perskatti...tuotahan en tullut edes ajatelleeksi.
Pitää alkaa huutelemaan noita.
Jos Letukan T5 sopii, niin sitten sopii taas liuta muita lootia. HArmi, kun möin taannoin pois tuommoisen loodan...
Mulla pitäis olla kytkinkoppa, katson huomenna kun on valoisaa.
Hienoo....
Toivottavasti löytyy.
BIG CHEVY
19.03.2020, 20:47
Muilta löytyy koko moottori kaikkineen hilppeinee mut lohko halki,sit on myös koko koota kytkinkoppinee. +35845-1265259 liikun ruotsi Suomi väliä niin siis numerossa maatunnus
Tähän vaivaan löytyi Firebirdin kytkinkoppa, saa takavedon...
Kiitos osallistujille
juhap