wikke
04.12.2019, 14:56
Niin, mikäpä se monikaan muu asia harrastetoimintaa haittaa kuin laitteiden säilytystilan puute...
https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006331076.html
"Fordeja keräilevän Esko Yliruusi on saanut toistuvasti sakkoja Espoossa. Nyt hän aikoo luopua koko harrastuksesta.
ONKO Espoossa tilaa autoharrastukselle vai pitääkö muuttaa muualle? Sitä pohtii Lippajärvellä toistakymmentä vuotta asunut autoharrastaja Esko Yliruusi. 60–80-luvulla valmistettuja vanhoja Fordeja keräilevä Yliruusi kokee, että hänen harrastuksensa ja autojen parkkeeraaminen Espoossa on hankaloitunut koko ajan.
Kymmenkunta autoa omistava Yliruusin mielestä parkkeeraamista rajoitetaan hanakasti esimerkiksi pysäköintialueen käyttöä rajaavilla lisäkilvillä.
Hän antaa kaksi esimerkkiä omalta asuinalueeltaan.
YLIRUUSIN mukaan hänen kotinsa lähellä olevat parkkipaikat on lisäkilvellä rajattu henkilöautojen ja pakettiautojen käyttöön, mutta ei peräkärryille.
Koska suurin osa hänen autoistaan on liikenteestä poistettuja, kilvettömiä autoja, hän joutuu kuljettamaan niitä paikasta toiseen autotrailerilla. Sakkoja on rapsahtanut esimerkiksi siitä, kun hän on parkkeerannut tällaiselle paikalle trailerin, jonka päällä on ollut liikenteestä poistettu auto.
Yliruusi kertoo toimineensa näin, sillä hän ei ole löytänyt oman kotinsa alueelta pysäköintipaikkaa, johon hän voi luvallisesti pysäköidä kärryn. Yliruusi on huomauttanut tästä ongelmasta kaupungille. Hänen omassa kotipihassaan ei ole puolestaan tarpeeksi tilaa harrasteautoille.
”Joskus museoautoni on ollut yön yli, joskus lyhyempiä aikoja, mutta ei kuitenkaan kauan. Kotini läheisyydessä en nähtävästi voi niitä pitää ilman sakkoja.”
TOINEN HÄNTÄ ihmetyttävä asia on, miksi Riistatien ja Tammihaantien kulmauksessa on kuorma-autoille tarkoitettu parkkipaikka, jota ei juurikaan käytetä. Koska Yliruusi ei ole nähnyt vuosiin parkkipaikkaa käytettävän, hän ajatteli, että ehkä hän voi parkkeerata autotrailerinsa hetkeksi siihen.
”Läksin sisälle syömään ja kun tulin hetken päästä takaisin, niin sakkolappu oli jo siinä ikkunassa.”
KOTINSA lähelle Yliruusi tuo harrasteautojaan lähinnä silloin, kun hän on viemässä tai tuomassa niitä autoharrastajien tapahtumista.
Yleensä Yliruusi säilyttää kymmentä autoaan hallissa, jonka hän on vuokrannut niitä varten. Nyt hän kuitenkin pohtii vakavissaan, että lopettaisi koko harrastuksen.
”Olen päättänyt lopettaa harrastuksen sekä miettinyt ihan vakavissaan tämän takia muuttoa pois Espoosta. Tämä parkkijärjestelmä alkaa olla sen verran ahdistavan tehokas.”
Esko Yliruusilla on useita iäkkäitä Fordeja, joita hän myös säilyttää vuokraamassaan hallissa.
Lue lisää: Minna Saadé hermostui parkkipaikkojen vähyyteen Helsingissä – Kaupunki: ”Kuulostaa tylyltä, mutta kyse on asuinpaikan valinnasta” (2.12. 13:23)
Hänen mukaansa aina ei ole ymmärretty, että hänen parkkeeraamansa kilvettömät autot ovat harrasteautoja. Niitä on kohdeltu hylättyinä autoina. Kahdesti Yliruusin liikenteestä poistettu auto on päätynyt hänen huomaamattaan Ämmänsuolla olevalle autovarikolle, josta sen tosin voi vielä lunastaa takaisin itselleen.
Kaupungin sivuilla kerrotaan, että ennen ajoneuvon siirtoa omistajalle jätetään autoon ilmoitus, jossa ajoneuvo kehotetaan siirtämään pois kahden vuorokauden kuluessa.
Ajoneuvosiirtolakiin perustuvan Kuntaliiton antaman ohjeistuksen mukaan ilmoitus on kiinnitettävä autoon silloin, kun omistaja ei ole tiedossa. Muuten ilmoitus voidaan tehdä suullisesti tai kirjallisesti, kuten kirjeellä."
Tuon avautumisen lukeminen kannattaa suhteuttaa siten että kaikilla pihattomilla ei ole PK-seudulla edes arki kikkareelle mahdollisuutta 24h siinä kämpän vieressä, tai edes järin lähellä vaikka olisi siitä valmis maksamaankin! Jos laitteet eivät omalle pihalle ja omaan vuokrahalliin mahdu, niin vittujako vinkumaan että vie muiden paikkoja koska "harrastaa"!
Juuh, se traikku juttu. Jos traikku kiinni autossa niin tuskin tulee "sakkoa" oikein pysäköitynä.
https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006331076.html
"Fordeja keräilevän Esko Yliruusi on saanut toistuvasti sakkoja Espoossa. Nyt hän aikoo luopua koko harrastuksesta.
ONKO Espoossa tilaa autoharrastukselle vai pitääkö muuttaa muualle? Sitä pohtii Lippajärvellä toistakymmentä vuotta asunut autoharrastaja Esko Yliruusi. 60–80-luvulla valmistettuja vanhoja Fordeja keräilevä Yliruusi kokee, että hänen harrastuksensa ja autojen parkkeeraaminen Espoossa on hankaloitunut koko ajan.
Kymmenkunta autoa omistava Yliruusin mielestä parkkeeraamista rajoitetaan hanakasti esimerkiksi pysäköintialueen käyttöä rajaavilla lisäkilvillä.
Hän antaa kaksi esimerkkiä omalta asuinalueeltaan.
YLIRUUSIN mukaan hänen kotinsa lähellä olevat parkkipaikat on lisäkilvellä rajattu henkilöautojen ja pakettiautojen käyttöön, mutta ei peräkärryille.
Koska suurin osa hänen autoistaan on liikenteestä poistettuja, kilvettömiä autoja, hän joutuu kuljettamaan niitä paikasta toiseen autotrailerilla. Sakkoja on rapsahtanut esimerkiksi siitä, kun hän on parkkeerannut tällaiselle paikalle trailerin, jonka päällä on ollut liikenteestä poistettu auto.
Yliruusi kertoo toimineensa näin, sillä hän ei ole löytänyt oman kotinsa alueelta pysäköintipaikkaa, johon hän voi luvallisesti pysäköidä kärryn. Yliruusi on huomauttanut tästä ongelmasta kaupungille. Hänen omassa kotipihassaan ei ole puolestaan tarpeeksi tilaa harrasteautoille.
”Joskus museoautoni on ollut yön yli, joskus lyhyempiä aikoja, mutta ei kuitenkaan kauan. Kotini läheisyydessä en nähtävästi voi niitä pitää ilman sakkoja.”
TOINEN HÄNTÄ ihmetyttävä asia on, miksi Riistatien ja Tammihaantien kulmauksessa on kuorma-autoille tarkoitettu parkkipaikka, jota ei juurikaan käytetä. Koska Yliruusi ei ole nähnyt vuosiin parkkipaikkaa käytettävän, hän ajatteli, että ehkä hän voi parkkeerata autotrailerinsa hetkeksi siihen.
”Läksin sisälle syömään ja kun tulin hetken päästä takaisin, niin sakkolappu oli jo siinä ikkunassa.”
KOTINSA lähelle Yliruusi tuo harrasteautojaan lähinnä silloin, kun hän on viemässä tai tuomassa niitä autoharrastajien tapahtumista.
Yleensä Yliruusi säilyttää kymmentä autoaan hallissa, jonka hän on vuokrannut niitä varten. Nyt hän kuitenkin pohtii vakavissaan, että lopettaisi koko harrastuksen.
”Olen päättänyt lopettaa harrastuksen sekä miettinyt ihan vakavissaan tämän takia muuttoa pois Espoosta. Tämä parkkijärjestelmä alkaa olla sen verran ahdistavan tehokas.”
Esko Yliruusilla on useita iäkkäitä Fordeja, joita hän myös säilyttää vuokraamassaan hallissa.
Lue lisää: Minna Saadé hermostui parkkipaikkojen vähyyteen Helsingissä – Kaupunki: ”Kuulostaa tylyltä, mutta kyse on asuinpaikan valinnasta” (2.12. 13:23)
Hänen mukaansa aina ei ole ymmärretty, että hänen parkkeeraamansa kilvettömät autot ovat harrasteautoja. Niitä on kohdeltu hylättyinä autoina. Kahdesti Yliruusin liikenteestä poistettu auto on päätynyt hänen huomaamattaan Ämmänsuolla olevalle autovarikolle, josta sen tosin voi vielä lunastaa takaisin itselleen.
Kaupungin sivuilla kerrotaan, että ennen ajoneuvon siirtoa omistajalle jätetään autoon ilmoitus, jossa ajoneuvo kehotetaan siirtämään pois kahden vuorokauden kuluessa.
Ajoneuvosiirtolakiin perustuvan Kuntaliiton antaman ohjeistuksen mukaan ilmoitus on kiinnitettävä autoon silloin, kun omistaja ei ole tiedossa. Muuten ilmoitus voidaan tehdä suullisesti tai kirjallisesti, kuten kirjeellä."
Tuon avautumisen lukeminen kannattaa suhteuttaa siten että kaikilla pihattomilla ei ole PK-seudulla edes arki kikkareelle mahdollisuutta 24h siinä kämpän vieressä, tai edes järin lähellä vaikka olisi siitä valmis maksamaankin! Jos laitteet eivät omalle pihalle ja omaan vuokrahalliin mahdu, niin vittujako vinkumaan että vie muiden paikkoja koska "harrastaa"!
Juuh, se traikku juttu. Jos traikku kiinni autossa niin tuskin tulee "sakkoa" oikein pysäköitynä.