Työtön
25.10.2019, 17:36
Kaupunki moitti minua ympäristön rumentamisesta ja häiriöstä. Pitäisi siis saada pihasta autoja pois. -84 isuzu trooper, 3 ovea, pitkä malli, on seisonut paikallaan jo pitkään, vaihdelaatikkovian vuoksi. Kävin siis hakemassa kytkinpaketin ja ajattelin asentaa autossa muutaman vuoden odottaneen varaosavaihdelaatikon paikalleen. Auto pitäisi siirtää parin sadan kilometrin päähän, eikä minulle ole vetokoukullista toimivaa autoa. Arvioin kytkimen vaihdon ja tarrojen hakemisen olevan halvin tapa saada auto pois pihasta.
Kysyin jo jostain aikaisemmin ohjeet tähän. Eli ilmeisesti vain öljyt pois laatikosta (4 vaihteinen vanhemman mallin laatikko), kardaani irti ja entäs sitten?
Auto on seisonut jo pitkään ja kyseessä on 2.23 TD versio. Mitkä ovat ohjeet pitkään seisoneen turbon voiteluun ennen käynnistysyritystä?
Mainitsivat kytkintä kaupatessaan auton heikosta kohdasta, joitain pultteja, oliko jossain kardaanin päässä? on kolme, kun toisissa autoissa enemmän ja nämä pultit sitten katkeavat ajan myötä. Tuolla minun auton koneella on ajettu 200000, joten ajan myötä varmaan lähestyy. Onko tähän vikaan olemassa joku korjaussarja? Onko tietoa koneen pelastavien pulttien mitoista ja vahvuusluokasta?
Jakoremmi on vähintään vuosikymmenen vanha. Ajattelin kokeilla ajaa sillä vielä sen 200 km (jos nyt saan auton kulkemaan). Kestääkö nuo remmit seisomista?
Autossa näkyi olevan koukun kilven mukaan 3200 kilon koukku. Ainakaan trafin tiedoissa ei ollut koukusta mitään mainintaa. Tarkoittaako tämä, että autolla ei sitten saa vetää mitään/siihen on asennettava EU/säädösten mukainen lelukoukku?
Kysyin jo jostain aikaisemmin ohjeet tähän. Eli ilmeisesti vain öljyt pois laatikosta (4 vaihteinen vanhemman mallin laatikko), kardaani irti ja entäs sitten?
Auto on seisonut jo pitkään ja kyseessä on 2.23 TD versio. Mitkä ovat ohjeet pitkään seisoneen turbon voiteluun ennen käynnistysyritystä?
Mainitsivat kytkintä kaupatessaan auton heikosta kohdasta, joitain pultteja, oliko jossain kardaanin päässä? on kolme, kun toisissa autoissa enemmän ja nämä pultit sitten katkeavat ajan myötä. Tuolla minun auton koneella on ajettu 200000, joten ajan myötä varmaan lähestyy. Onko tähän vikaan olemassa joku korjaussarja? Onko tietoa koneen pelastavien pulttien mitoista ja vahvuusluokasta?
Jakoremmi on vähintään vuosikymmenen vanha. Ajattelin kokeilla ajaa sillä vielä sen 200 km (jos nyt saan auton kulkemaan). Kestääkö nuo remmit seisomista?
Autossa näkyi olevan koukun kilven mukaan 3200 kilon koukku. Ainakaan trafin tiedoissa ei ollut koukusta mitään mainintaa. Tarkoittaako tämä, että autolla ei sitten saa vetää mitään/siihen on asennettava EU/säädösten mukainen lelukoukku?