View Full Version : 1995 Suzuki Vitara ajoitus
Moi.
Kyseisestä kulkineesta käytin nokka-akselin irti ja samalla virranjakajan, kysymys kuuluukin että mille sylinterille pyörijän pitää osoittaa kun nokan ja kampiakselin merkit on kohdillaan. Hyvät neuvot olisi tarpeen jotta saa koneen tulille.
Ja koneena on 1.6 16v
Sinne ykkös sylinterin suunnalle pitäisi silloin kipinä saada. Ajoitus lampulla sitten loppu säätö.
Sinne ykkös sylinterin suunnalle pitäisi silloin kipinä saada. Ajoitus lampulla sitten loppu säätö.
Lontoon kielisen jutun löysin ja se kertoo näin.
1995 Suzuki Sidekick Camshaft Timing. Common mistake is to assume that when all the timing marks are aligned then the #1 cylinder will be at TDC of compression stroke. No, it is #4 cylinder! When all the marks are aligned then the distributor rotor should be pointed at the #4 cylinder spark plug wire. For more, see my face book page, Suzuki Sidekick Restoration Project. After figuring out the problem here, I removed the distributor and then turned it 180 degrees and then reinstalled it. That way when the belt pulley on the cam had mark straight up then #4 was at top for compression stroke and distributor rotor pointed to #4 plug as it should be. Also see my video on the distributor and timing for more info.
Manuaalista kuva, roottorin asento kun ykköspytyn venat kiinni eli puristus päällä. En muista enää järjestystä, on aikaa kun moinen pihassa oli. Kansiremontin jälkeen oli sama tilanne, ei tulille vaikka merkit ok
Käytin venttiilikopan auki, merkit kohdillaan ja nelosella kaikki venttiilit kiinni ja pyörijä on myös nelosella. Eli ymmärtääkseni pitäisi olla oikein.
Näinhän se oli, merkit kohdilleen ja pyörijä neloselle. Hyvin pelitti, vielä tukivarret vaihtoon.