HiluxMan
01.07.2019, 14:46
Avaan uuden topicin tälle.
Ongelma:
Kun auto ei käy, jarrupoljin kova, normaali vaste.
Kun laittaa auton käyntiin, poljin painuu hiljakseen pohjaan.
Ajossa ottaa aika alhaalla ja tuntuu kuin menisi pohjaan asti.
Pitoa kuitenkin on, mutta huolestuttavan alhaalla.
Jarruja on ilmattu. Jostakin luin, attä ABS-mokkulan takia pitää olla virrat päällä. Ilmasin niin uudestaan, myös takana sijaitsevan kuormansäätöventtiilin. Ei apua.
Ennen takajarruremonttia ei poljin ollut ihan noin alas menevä, mutta oli jo silloinkin tuntumaltaan muista autoistani poikkeava.
Englanninkieliset sanoo brake pedal is spongy.
Foorumien perusteella tätä ei välttämättä saa kokonaan pois.
Mutta, voiko jarrupääsylinterin tiivisteen vaurioitua kun ilmaa jarruja ja painaa polkimen lattiaan? Joidenkin mielestä mahdollista.
Voiko ABS-yksikössä olla ilmaa? En mielestäni päästänyt säiliötä tyhjäksi, tosin imaisin kyllä vanhat nesteet pois ennen uudella täyttöä.
ABS-yksikössä ei ole ilmausta. Jotkut sanoo, että vaatii Toyotalla käynnin ja töpseliin kiinni jos on epäilys että siellä on ilmaa.
Jos pääsylinterin vaihtaa, miten voi välttyä että koviin putkiin ei mene ilmaa joka kulkeutuu ABS-yksikköön?
Tiedän kyllä, että sylinteri pitää ilmata ennen putkien kiinnitystä.
Ongelma:
Kun auto ei käy, jarrupoljin kova, normaali vaste.
Kun laittaa auton käyntiin, poljin painuu hiljakseen pohjaan.
Ajossa ottaa aika alhaalla ja tuntuu kuin menisi pohjaan asti.
Pitoa kuitenkin on, mutta huolestuttavan alhaalla.
Jarruja on ilmattu. Jostakin luin, attä ABS-mokkulan takia pitää olla virrat päällä. Ilmasin niin uudestaan, myös takana sijaitsevan kuormansäätöventtiilin. Ei apua.
Ennen takajarruremonttia ei poljin ollut ihan noin alas menevä, mutta oli jo silloinkin tuntumaltaan muista autoistani poikkeava.
Englanninkieliset sanoo brake pedal is spongy.
Foorumien perusteella tätä ei välttämättä saa kokonaan pois.
Mutta, voiko jarrupääsylinterin tiivisteen vaurioitua kun ilmaa jarruja ja painaa polkimen lattiaan? Joidenkin mielestä mahdollista.
Voiko ABS-yksikössä olla ilmaa? En mielestäni päästänyt säiliötä tyhjäksi, tosin imaisin kyllä vanhat nesteet pois ennen uudella täyttöä.
ABS-yksikössä ei ole ilmausta. Jotkut sanoo, että vaatii Toyotalla käynnin ja töpseliin kiinni jos on epäilys että siellä on ilmaa.
Jos pääsylinterin vaihtaa, miten voi välttyä että koviin putkiin ei mene ilmaa joka kulkeutuu ABS-yksikköön?
Tiedän kyllä, että sylinteri pitää ilmata ennen putkien kiinnitystä.