PDA

View Full Version : Nissan Pickup -04 2.5D puoltaa oikealle


jupasierra
06.04.2019, 18:08
Elikkäs -04 Nissanin Pickup ja kääntää autoa pirusti ojan puolelle, käytin konttorilla ravistustestissä ei löytynyt löysiä mistään ja jarrut eivät puoltaneet. Katsuri epäili ohjausvaihdetta, että se eläisi omaa elämäänsä en tiedä.

Samalla autossa on sellainen ravistus +60kmh vauhdissa, koko auto tärisee pieni veto päällä. Kun höllää kaasua niin ravistus heikkenee paljon, eli olisiko kardaanin ristikot mikä aiheuttaa?

HeikkiH
08.04.2019, 13:32
Kokeileppa vaihtaa etupyörät päittäin puolelta toiselle.

jupasierra
08.04.2019, 17:28
Selvä kokeillaan.

turakki
09.04.2019, 09:02
Tarkista takalehtien puslien kunto. Jos kiinteän puolen pusla katoaa, on meno aika lailla ajokoiramaista.

ana4x4
09.04.2019, 12:46
Katoppas renkaiden pyöreys, onko patteja, jos jostain renkaasta on vyö poikki, tekee ajoon puoltamista ja täryytystä.

jupasierra
10.04.2019, 06:21
Renkaiden vaihtelu ei auttanut, takapuslia ei ole vielä tarkistettu, renkaat pyörii suoraan eikä ole patteja, talvirenkailla teki samaa. Täytyy varata aika pyörien suuntaukseen, tuntuu että olisi edessä suuntaukset pielessä koska jo pienessä vauhdissa puoltaa. Luulen että autoon on vaihdettu niveliä ja on jäänyt suuntaus tekemättä. Palataan asiaan suuntauksen jälkeen.

JiiPee
10.04.2019, 06:53
Kannattaa tutkia ne takajouset ennen suuntaukseen viemistä, kun voi säästyä turhan suuntauksen hinta. Tutki puslat, ja mittaa akselin ja jousen etusilmukan etäisyys kummaltakin puolen. Norra voi olla poikki U-pulttien pitämän "tallan" alla ja toinen jousi vähän pidempi kuin toinen. Sidepannat pitävät pakan hetken aikaa kasassa.

jupasierra
10.04.2019, 18:14
Kannattaa tutkia ne takajouset ennen suuntaukseen viemistä, kun voi säästyä turhan suuntauksen hinta. Tutki puslat, ja mittaa akselin ja jousen etusilmukan etäisyys kummaltakin puolen. Norra voi olla poikki U-pulttien pitämän "tallan" alla ja toinen jousi vähän pidempi kuin toinen. Sidepannat pitävät pakan hetken aikaa kasassa.

Aika jo tilattu aamuksi klo 08.00, täytyy samalla mittailla kun auto on ylhäällä. Kiitos vinkeistä ja katsellaan tilannetta.

jmk
10.04.2019, 18:36
Ei varmaan tarvi mittailla samalla, käsittääkseni ne kertoo samalla kun lyö pukkiin kiinni että missä on löysää

-MaTTi-
11.04.2019, 07:20
Ei varmaan tarvi mittailla samalla, käsittääkseni ne kertoo samalla kun lyö pukkiin kiinni että missä on löysää
Harvaa kiinnostaa/osaa edes kokeilla. Monet suuntauslaput nähnyt otetun esim väljillä raidetangonpäillä.

jupasierra
11.04.2019, 18:09
Ei ollut löysiä missään, kuten ei konttorillakaan viime viikolla kun kävin. Kulmat säädetty ja ei muuttunut miksikään, puoltaa oikealle ja paljon jopa hiljaisella vauhdilla. Ja vatkaa niin perkeleesti, alkaa jo 50kmh vauhdissa ja pahenee mitä kovempaa ajaa. Keskiviikkona aika pajalle jonne jätän sen niin pitkäksi aikaa kun selviää, ensin etukardaani irti ja koeajo ja siitä lähdetään...

jmk
11.04.2019, 18:30
Onhan renkaissa samat ilmanpaineet?

-MaTTi-
11.04.2019, 19:50
Onhan renkaissa samat ilmanpaineet?
:confused: :confused: :confused: Eiköhän tässä nyt ole joku ihan oikea vika päällä.

Kait ne mittas caster-kulmat? Voisko kuitenkin joku tukivarren pusla olla moro? Vääntösauvakeula saattaa kanittaa melkoisesti vastaan eikä väljät hypi silmille.

Kokeile ottaa napalukot irti niin saat selvitettyä onko voimansiirrossa jotain häikkää.

AH
11.04.2019, 19:58
Kääntyykö ratti samalla? Onko raidetangon niveliä vaihdeltu, säädettiinkö ratti suoraan suuntauksessa? Jos ohjausvaihde haluaa keskittää asennon itsestään ja tanko on väärän mittanen, eikös se silloin kampea ajosuuntaa sivuun? Vaikkei se kyllä vatkausta selitä...

hiluvitkutin
11.04.2019, 20:09
Tekee saman neli- että takavedolla?
Etuvetarin nivel tahmoo? Sehän selviäis jos avattavat napalukot.