View Full Version : Disovery 5-lovinen vaihdelaatikko.
Range-79
02.04.2019, 05:51
Olen ostamassa Discoveryä vm.-90 ja vaihdelaatikossa pakki menee päälle mutta mitään ei tapahdu. Onko tietoa miten vaikea juttu korjata. Muuten vaihdelaatikko toimii normaalisti.
Olen ostamassa Discoveryä vm.-90 ja vaihdelaatikossa pakki menee päälle mutta mitään ei tapahdu. Onko tietoa miten vaikea juttu korjata. Muuten vaihdelaatikko toimii normaalisti.
Jos mikään ei rajoita vaihdekepin liikkeitä niin kyllä ne muut viat vaativat laatikon avaamisen. Nelivetoisessa se ei koskaan ole ihan helppo homma, paketti painaa noin 100 kg. Pakki ja vitonen on laatikon alumiinisessa osassa, mutta kun laatikon avaa, niin vian korjaamisen lisäksi itse laittaisin sinne "master rebuilt kitin" sisältää kaikki laakerit, synkropyörät ym.ym. Netin syövereistä löytyy manuaalit ton laatikon perusremppaan:)
Haiskahtaa siirtäjän vialta, mutta lähes poikkeuksetta kannattaa varautua vähän kaikennäköiseen...
Paljonko ajettu???
Haiskahtaa siirtäjän vialta, mutta lähes poikkeuksetta kannattaa varautua vähän kaikennäköiseen...
Paljonko ajettu???
Niin haishkahtaa, mutta sama siirtäjä vitosella joka käsiittääkseni toimii. En muista nyt ulkoa, mutta saattaahan se liikkua toiseen suuntaan vaikka ei pakille siirräkään.:)
Tossa tuollainen mielenkiintoinen höpöttelijä...
Kertoo hyvin millaisia juttuja löytyy arvausaskista..
https://www.youtube.com/watch?v=ACZ7-9oxq-8
Kaitsu67
02.04.2019, 14:09
Niin haishkahtaa, mutta sama siirtäjä vitosella joka käsiittääkseni toimii. En muista nyt ulkoa, mutta saattaahan se liikkua toiseen suuntaan vaikka ei pakille siirräkään.:)
Eikös sulla ollu R380? Jos toi on vm. 90 eli 200 TDi Disco, niin siinä on LT77 joka on ihan eri loota.
(tunnistaa: R380:ssä pakki vitosen alla, LT77:ssa pakki ykkösen vieressä)
Eikös sulla ollu R380? Jos toi on vm. 90 eli 200 TDi Disco, niin siinä on LT77 joka on ihan eri loota.
(tunnistaa: R380:ssä pakki vitosen alla, LT77:ssa pakki ykkösen vieressä)
On. Eli mitätöikää kaikki edelliset puheeni:D:D:D