View Full Version : Halpa rengaskone
https://www.virtasenkauppa.fi/rengaskone-torin-33578
Onko tästä tai jostain muusta halvasta rengaskoneesta kokemuksia? Alkaa käsikäyttöinen "kone" tympimään.
artsi777
30.03.2019, 07:40
Tuollainen vastaava ollut kymmenkunta vuotta hallin nurkassa. Ajaa asiansa, eikä tuohon hintaan voi pro konetta saadakaan. Paljon on pyöritelty, ei ole mistään vielä hajonnut. Jos harrastelu mielessä silloin tällöin tarvitsee niin menettelee :)
Huomioitavaa: "- Renkaan halkaisija: enintään 38" (960mm)
- Vanteen leveys: enintään 13" (330mm)"
Bilteman valikoimaankin tullut rengaskone, sopii 41x14” kumi. 799€
Biltemassa, motonetissa jne paikoissa myydään suht samanlaista konetta 790 tahi 799 euron hintaan. Tarve olisi harrastus toiminta. Itsellä on 5 autoa, muijalla 1, ja pojilla kohta useampi?
Lisäksi kun teen jonkin sortin bisnestä renkailla, niin ei olisi pahitteeksi tuollainen peli verstaalla.
Mikään henkilöauto rengaskone ei riitä Sisuun, 49 korkea, 14 leveä, pyörä painaa noin 150 kg...
sisua45 päättää raportin kodasta, ihmettelee itsekkin kun osasi laittaa viestiä kännyllä.
Kotakeittiö kamiinalla, näitä ei monella ole.
Kaitsu67
31.03.2019, 11:07
Kotakeittiö kamiinalla, näitä ei monella ole.
Näyttää melko paloalttiilta systeemiltä, kun paljas puulattia alla eikä mitään kipinäpeltiä :confused:
Koivua poltettaessa ei tule kipinöitä. Lattia pysyy kylmänä kamiinan alla, koska korvausilma tulee sen alta.
Kyllä kodan varmaan saa poltettuakin, jos ei ole yhtään järkeä päässä :rolleyes:
Monikotuumanen rengas kotaan mahtuu? Kuinka leveällä vanteella? Kuinka ison sähköliitä män vaatii, että kodan potku riittää irroittamaan ko renkaan liimatulta vanteelta?
Kaitsu67
01.04.2019, 17:05
Koivua poltettaessa ei tule kipinöitä. Lattia pysyy kylmänä kamiinan alla, koska korvausilma tulee sen alta.
Kyllä kodan varmaan saa poltettuakin, jos ei ole yhtään järkeä päässä :rolleyes:
Takan tai muunkaan tulisijan eteenkään ei tarvinne sitä kipinäpeltiä tai vastaavaa sitten, jos lupaa polttaa vaan koivua eikä kukaan muu välillä lämmitä räiskyvällä puulla, tai pudottele sieltä vahingossa tulisia hiiliä kun lisää / kohentelee tulta... ;)
Tollasta kotaa ei vissiin ole vakuutettu, tai mitkään määräykset sido?
Ite kyllä laittaisin varsinkin kun puulattia, mut jokainen tyylillään ja omallaanhan tekee miten haluaa, ei se multa ole pois :D
Kodan vakiotulisijaa ei voi myöskään käyttää räiskyvällä puulla, palaa se mökki silläkin. Ja enpä muita lattiota ole noissa nähnyt, kuin puisia?
Mutta nyt päätän kotakeskustelun tähän.... ;)
Löysin ebaystä tuollaisen konepaketin sakemannien kaupasta. Renkaan asennuskone ja tasapainotuskone. Tuossa ilmoituksessa ei lue postikuluja, mutta tänne hämeen perukoille on molemman koneen rahti kuulemma 199e. Eli koko roska pihaan tuotuna 1498e.
https://www.ebay.com/itm/281605425837?ul_noapp=true
Kotimaassa vastaavat laitteet biltemasta tai motonetista 799e + 799e =1598e, itse liikkeestä noudettaessa.
Racingrabbit
02.04.2019, 17:05
Löysin ebaystä tuollaisen konepaketin sakemannien kaupasta. Renkaan asennuskone ja tasapainotuskone. Tuossa ilmoituksessa ei lue postikuluja, mutta tänne hämeen perukoille on molemman koneen rahti kuulemma 199e. Eli koko roska pihaan tuotuna 1498e.
https://www.ebay.com/itm/281605425837?ul_noapp=true
Kotimaassa vastaavat laitteet biltemasta tai motonetista 799e + 799e =1598e, itse liikkeestä noudettaessa.
Ikaalisista Ikatechilta ostin samanmerkkisen (Weber) kaksipilarinosturin.
Ihan se ainakin on hyvän oloinen hinta/laatusuhteeltaan.
No nyt on pelit ja pessaarit verstaalla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=219860
Hitto kun olis tilaa niin hankkisin itsellenikin, kyllä viiksettää nykyajan hinnat rengastöille...
Tilasin rengas- ja tasapainotuskoneen, mutta saksalaiset lähettivät niiden lisäksi muutakin. Muutama kilo alu- ja pellivanteen painoja, pussi tubeless venttiilejä, ja työkaluja. Oikeasti mukava yllätys.
Nyt heillä on omilla sivuillaan näköjään pääsiäistarjous, jossa nuo extrat mainitaan. Näin ainakin luulen, sillä osaan sanoa saksaksi vain "Minulla on hapankaalia nahkahousuissani".
https://weber-werke.de/Werkstatt-Einrichtung/Aktionspakete/PKW-Reifendienst-Paket-inkl-Wuchtmaschine-Starterset.html
Jos ei uutta halua niin nettikoneessa on välillä käytettyjä koneita. Vajaa tonni löyty 4v vanha italialainen tasapainotuskone jossa tuli mukana tappilaikat 4 ja 5 pulttiselle vanteille ja kiinnitys paineilmalla. Hyvin on 4v toiminut.
Racingrabbit
19.04.2019, 07:48
Tuliko sisältö ehjänä perille?
Kattelin Pirkkalan terminaalilla,että pakkaus oli ainakin saanut vähän osumaa :D
Tuliko sisältö ehjänä perille?
Kattelin Pirkkalan terminaalilla,että pakkaus oli ainakin saanut vähän osumaa :D
Rengaskoneen paketti oli hieman räjähtänyt. Koneesta löytyy pari pientä, todellakin pientä jälkeä. Täytyy vielä tänään mulkoilla sitä, että alanko narisemaan ja pyytämään valtaisia korvauksia :rolleyes:
onko jossain kävelly vastaan halpaa rengaskonetta kuorma-auton renkaille?
Tuolla virtasenkaupassa päälle 10ke, jossain nettikoneessa tais olla kiinalaisia jollain viidella tonnilla?
onko jossain kävelly vastaan halpaa rengaskonetta kuorma-auton renkaille?
Tuolla virtasenkaupassa päälle 10ke, jossain nettikoneessa tais olla kiinalaisia jollain viidella tonnilla?
Tuolla "mun kaupassa" on neljällä tonnilla, siihen päälle muutama satanen lähetyskuluja.
https://weber-werke.de/Werkstatt-Einrichtung/Reifenmontiermaschinen/LKW-Montiermaschinen/LKW-Reifen-Montiermaschine-WM-Maschinen-141-LKW.html
Kukaan mitään muita kokeillut tilata? sisua45 laitampa YV:näkin kyselyä;)
Alkaa vähän kieltämättä sylettämään rengastöitten hinnat... Varsinkin kun omilla hommilla jo maksaisi kahdessa vuodessa koneet itsensä takaisin:D
Joten tilaanko weberit vae jotain muuta:confused:
HiluxMan
11.11.2020, 16:33
Tämä sopinee ketjun aiheeseen.
Kuuluuko renkaan asennusrasvan olla tuollaista? Ei irtoa pensselillä eikä oikein millään. Tuossa kuvassa rasva on huoneen lämpöistä.
Kuvittelisin että olisi vähän niin kuin esim. vaseliini. Tikulla kun vääntää irtoaa kokkareita.
Technics
11.11.2020, 16:50
Näyttää kuivahtaneelta. Itse oon lirauttanu vettä sekaan ja hinkannu pensselillä pinnasta niin saa aina vähä liukenemaan.
Niin, jonnin sortin vesiliukoista suopaahan nuo yleensä taitavat olla, eikä suinkaan vaseliinia tai mitään varsinaista "rasvaa" nimityksestään huolimati. En ainakaan laakereihin sitä laittaisi... :D
dodge3500
11.11.2020, 20:54
Vettä sekaan niin hyvä tulee.
Se kuivahtaa aika nopeesti eli saat lisäillä vettä kerta viikkoon tai niin mä joudun tekeen.
offroadjouni
16.05.2021, 07:25
Minullakin kävi mielessä että pitäisikö ostaa rengaskone. Näkyy olevan monenlaisia koneita myynnissä moneen hintaan. Mistä kaikesta jää paitsi josta ostaa halvimman mahdollisen, vaikkapa Biltemasta?
Edit: Kyllähän minulle tilan säästön nimissä kelpaisi myös mekaaninen kone, kun ei näitä renkaita urakalla vaihdeta.
Edellissivulla olevista saksasta ostetuista kiinan koneista käyttökokemuksia...
60-sarjalaiset renkaat ja sitä korkeammat menevät helposti vanteelle ja poiskin. 55 vielä ihan hyvin. 195/50R16 renkaissa oli hieman tekemistä, olisi pitänyt olla apuvarsi. Tai sitten irtotallat, mitkä pitävät renkaan liepeen keskiuomassa. Mutta luovalla rengasraudan käytöllä selvisi, kunhan keksi tekniikan. Pahin yhdistelmä taitaa olla matala ja kapea rengas? Esim 215/55R18 meni helposti.
Vanteelta irroitus sylinterissä saisi olla enemmän voimaa. Tämän vuosisadan henkilöauton renkaat irtoavat toki hyvin. Irroittelin 80-luvun renkaita pois peltivanteilta, niin osa oli todella tiukassa, mutta lähtivät. Tämä on tietysti hyvin pitkälti paineilma kysymys. Tarkoituksena on vetää isompi kova linja rengaskoneelle, ja samalla muuallekin. Nyt ilma tulee 10 mm paineilma kelasta, ei ihme ettei ilma virtaa. Rengaskoneen mukana tullut renkaan täyttö laite on myös melko lelu, täytyisi vaihtaa siihen isompi letku, ja koneen päähän isommat liittimet muutenkin.
Tasapainotuskone toimii hyvin. Kaikkia tasapainotus ohjelmia (5 kpl) en osaa käyttää, muttei ole ollut tarvettakaan. Olen pärjännyt neljällä: lyöntipainot, liimapainot puolien taakse, liimapainot ulkokehälle, lyönti sisälle & liima puolan taakse.
Englannin kielisen käyttöohjekirjan sain pyytämällä, mukana tuli auf deutch.
Maastoauton rengasta kone jaksaa pyörittää, mutta kiihtyy hitaasti.
offroadjouni
16.05.2021, 10:26
Minun käytössä tarve lähinnä 37" offirenkaille, eikä ole montaa kertaa vuodessa käyttöä. Rengasrautojen kanssa olen pelannut tähän asti, mutta aika rankkaa hommaa se on kun tekniikka ei ole oikein hallussa. Jonkinlainen bead breaker löytyy, joten lähinnä tuo vanteelle + vanteelta pyöräyttäminen kiinnostaa saada helpommaksi. Tasapainotuksella ei ole niin väliä, käyttöautojen renkaat voin viedä liikkeeseen vaihdettavaksi ja painotettavaksi. 11 kW kompura riittänee tuohon käyttöön.
Tuohon minuun koneeseen pitäisi sopia max 960 mm rengas, eli 38". Max leveyttä en osaa sanoa.
Edit: olihan se leveys tuolla, max 305 mm.
offroadjouni
20.05.2021, 22:10
Tein itse rengaskoneen, joka toimii ainakin beadlock-vanteiden kanssa oikein hyvin. Koneeseen mahtuu noin 200" korkuinen rengas. :D Suunnitelmissa on ollut tehdän putkentaivuttimelle kiinnitys saksinostimeen, ja tämä samainen kiinnitys toimii tälle jalustalle.
Edit: Lisäsin vielä kuvan todisteeksi että rengas meni vanteelle.
Tuli nyt kuitenkin hommattua ensin Biltemasta rengaskone apuvarrella.
Ikivanhoja kovettuneita maasturin kumeja pyöritellessä ei kaduttanut että tuli valittua apuvarrellinen versio. Mutta pakko yhtyä ammattilaisten mielipiteeseen että kyllä taakse taittuva puomi olisi paljon parempi kuin sivulle siirtyvä kuten tässäkin.
Tasapainotuskone tuli myös Biltemasta haettua mutta siinä säästin ja otin yksinkertaisemman (lue halvempi)
Tätä pitää vielä säätää kun ei ole vaaterissa vaan pikaisesti vaikuttaisi kuitenkin omaan käyttöön ihan riittävältä peliltä.