View Full Version : 2008 Nissan navara automaatti. 171hv nykii lämpimänä.
Onko kenellekään ollut vastaavaa ongelmaa ja mistä lie johtuu?! Alkaa siis 1h ajon jälkeen yli 2500rpm pätkii ja tiputtaa kierrokset 2000 ja taas heittää 3500rpm ja sitten se on sellaista epätasaista rykimistä eikä ota kierroksia. Kylmänä toimii moitteetta. Ainoa vikakoodi jonka on 1 kerran antanut on ahtopainetunnistimesta. :mad::confused:
No voi hyvinkin olla justiinsa siinä vika. Vaihda se nyt ensin.
No voi hyvinkin olla justiinsa siinä vika. Vaihda se nyt ensin.
Eipä ollut vaikutusta. Mitäs sitten..? :D
EGR
Meinaatko että vois alkaa oikuttelemaan vaan lämpöisenä? ja kun auto ollut parkissa sen 30min ja jäähtynyt sen ajan taas toimii hetken?!
Meinaatko että vois alkaa oikuttelemaan vaan lämpöisenä? ja kun auto ollut parkissa sen 30min ja jäähtynyt sen ajan taas toimii hetken?!
Meinaan. Sen ohjaus on mm. moottorin lämpötilastakin kiinni.
EGR se vittuili pomonkin -08 Navarassa.
Nyt kokeiltu uudella EGR:llä ja "opetettu autoon" ei vaikutusta... edelleen pätkii eikä kierrä yli 3000rpm
Polttoaineen kulussa voi olla häikkää. Imee ilmaa jostain putkien liitoksista, o-renkaista yms. paikoista. Rako laajenee kun lämpiää. Suuttimet alkaa vuotamaan palupuolelle tms...
Starttaako helposti kun seisoo?
Polttoaineen kulussa voi olla häikkää. Imee ilmaa jostain putkien liitoksista, o-renkaista yms. paikoista. Rako laajenee kun lämpiää. Suuttimet alkaa vuotamaan palupuolelle tms...
Starttaako helposti kun seisoo?
Starttaa kyllä ei mitään ongelmaa aina laakista ja ilman sahaamista -25c ihan +10c mitä mulla tässä ollut.
mainitaan nyt vielä mikäli sillä mitään merkitystä on mutta tekee tätä siis vain veto päällä. Lämpimänä paikallaan antaa kyllä kierroksia.
Onko tuossa hiukkassuodatin? Paljonko ajettu?
Onko tuossa hiukkassuodatin? Paljonko ajettu?
on juu! (306tkm) tätäkin mietitty. nyt saatiin kuitenkin luettua livedataa ajossa ja railpaineet laskee kun vika ilmenee ja jättää livetilassa vikakoodin railpaine anturista muttei jätä sitä muistiin. sitä siis koitetaan seuraavaksi.
Tuotakoon nyt esille että aimmin mainitsemassani oli ongelmia myös lootassa joka ei N. 80 osannut päättää pykälää. Pesulla tuo selvisi.
on juu! (306tkm) tätäkin mietitty. nyt saatiin kuitenkin luettua livedataa ajossa ja railpaineet laskee kun vika ilmenee ja jättää livetilassa vikakoodin railpaine anturista muttei jätä sitä muistiin. sitä siis koitetaan seuraavaksi.
Voiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainesuodatin?
Voiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainesuodatin?
kai se nyt kenkkuilis kylmänäkin? mut se on kyl viime kesänä uusittukin.
Vaiha silti se polttoainesuodatin.
Vaiha silti se polttoainesuodatin.
kaipa se tähän konkurssiin menee sekin. otin samalla kampuran esentotunnistimenkin kun hyllyssä oli. :D
Taitaa kuitenkin olla halvin kokeilu tuo suodatin
Yksi vaihtoehto voisi olla polttoaineen lämpötilatunnistimen vikaantuminen, vaikuttaa syöttömääriin.
Onko Navarassa muuten vakiosofta?
Vaiha silti se polttoainesuodatin.
+1
Monesti ollut tukossa oleva polttoainesuodatin syyllinen noihin oireisiin ja lukuisiin eri vikakoodeihin.
BJ-40/76
16.02.2019, 22:36
on juu! (306tkm) tätäkin mietitty. nyt saatiin kuitenkin luettua livedataa ajossa ja railpaineet laskee kun vika ilmenee ja jättää livetilassa vikakoodin railpaine anturista muttei jätä sitä muistiin. sitä siis koitetaan seuraavaksi.
Tuo commonrail- paineen tippuminen voisi olla seurausta siitä, että moottorinohjaus suojelee moottoria. siis seuraus, ei syy.
Kuinka hyvä tuo sinun käyttämä vikakoodien yms. lukulaite on? Siis Nimenomaan tuohon autoon?
Jos pääset seuraamaan anturien reaaliaikaista tietoa, niin seuraa MAF (ilmamäärämittari) arvoa. onhan siinä k.o anturi? (Ainakin kuumalanka-anturit on ns. kulutustavaraa, siis jos on alkuperäinen, niin vois olla kestoikä täynnä?, itse asiassa hyvin kestänyt?)
Voisko olla, että maf antaa väärää tietoa suhteessa muihin antureihin (ahtopaine, pyörimisnopeus, polttoaineen ja moottorin lämpö yms) ja kun tietsikka on sitä mieltä että yhdistelmä ei ole rajojen sisällä, heittää vikatilaan?
-> vikatila on moottorin ns. suojatila, siis ei sammuta moottoria tasoristeykseen tms. vaan antaa "nilkuttaa" max 90? km/h korjaamolle
(tuolloin ainakin Vanhemmissa dieseleissä suihkutusta ohjataan ns. varakartoilla; riittää että tavalla tai toisella siis mekaanisesti tai sähköisesti, tiedetään kampiakselin asento, ja moottorin pyörimisnopeus; dieseliä ruiskutetaan sen verran, että pystyy ajamaan.)
Tarkista jakoketju, jos venähtänyt, aiheuttaa paljon ongelmia.
metsästäjä
10.11.2019, 07:38
Löytykö vikaa navaran nykimiseen. Mulla pathfinderissä vm07 samat ongelmat.
Navara20
11.03.2020, 09:37
Minulla samanlainen vika, korjaantui diesel suodattimen vaihdolla.
Vinkki tuli palstalta, tuli mietittyä kaikkia muita syitä ensin kun oli suodatin vaihdettu lähi aikoina.