PDA

View Full Version : Lyhyt etukardaani tai voimansiirron pidennys Chevyyn


Catrik
05.02.2019, 05:59
86 lavachevyssä SM465 ja NP208. Mulla on toinen SM465 jossa on kiinni NP205 ja haluaisin nuo vaihtaa tilalle.

Ongelma on sellainen että tämä 205 setti on reilut 16cm lyhyempi, mitattuna vaihdelaatikon etureunasta etukardaanin laippaan. Ja etukardaani on jo nyt melko jyrkässä kulmassa 4" korotuksen kanssa.

Mikä tähän nyt olis edullinen järkevä ratkaisu? Tuplaristikot kumpaankin päähän?
Etuakselin siirto tarvis crossover ohjauksen, siihen menee vähintään 500e.
Ranger Overdrive ois kiva ja siirtäis laatikoita 19cm taaksepäin, mutta maksaa 2000e.

HeikkiH
05.02.2019, 08:01
Doubler?

Catrik
05.02.2019, 12:11
Doubler?

En tarvi, eikä saa tietääkseni edes tehtyä tuosta 205:stä. Eikä varmaan ole edes halvempi kuin vaikka koko D60 akseli johon crossover

tare
05.02.2019, 12:33
edellä varmaan tarkoitettiin tätä yhdistelmää
http://medusa.ih8mud.com/NP205/Gears1.jpg


tolla pelkällä sm465 ja np205 on kulmat tapissa jo heti ulosjoustossa.
laitoin juuri vastaavan paketin tilalle TH700 ja np205 niin sai reilun 10cm pidemmälle jakolaatikkoa

Catrik
05.02.2019, 14:11
Kyllä mää tiiän mikä doubler on. En tarvi 4:1 välitystä mihinkään, adapterit maksaa, 203 maksaa, ja olen lukenut että tuota 205 ei voi käyttää vaan se pitää olla TH400 perästä oleva koska eri boorit.

HeikkiH
05.02.2019, 14:26
Kyllä sitä voi käyttää, tarvii vaan sisäänmeno akseli vaihtaa. Siin on kaks vaihtoehtoa, joko koneistaa kuoreen isolle laakerille tilaa, tai hommaa sopivan laakerin millä 32-uraisen akselin saa paikalleen.

veijon-esso
05.02.2019, 19:57
Mikä on syy jakiksen vaihdolle? Siinä 208 olis aika paljon tiuhempi alennusvaihde (34%) ja vissiin aika kestävä sekin.

Catrik
05.02.2019, 20:17
Mikä on syy jakiksen vaihdolle? Siinä 208 olis aika paljon tiuhempi alennusvaihde (34%) ja vissiin aika kestävä sekin.

Etuveto.