View Full Version : Laittomat/lailliset muutoskatsastukset
Topi1982
02.02.2019, 02:06
Joku on kertonut, että jotkut konttorit/katsastajat leimailee "helpommin" eli laittomasti muutoksia otteisiin. Onkohan vaan meidän Susirajan kateutta vai pittääkö tätä ruveta tutkimaan?
Topi1982
02.02.2019, 04:20
Joku on kertonut, että jotkut konttorit/katsastajat leimailee "helpommin" eli laittomasti muutoksia otteisiin. Onkohan vaan meidän Susirajan kateutta vai pittääkö tätä ruveta tutkimaan?
Just heräsin ja aattelin, että mullahan on monta rekisreriotetta ,ajoneuvoista joita mulla on ollut (aika monta) Pittääkö sitä kysyy Trafilta vai _maattillta____ tai heeeguilta , historiaa tutkkittuani nää kaks on kyllä viisaimpia ihmisiä maailmassa. (omassaan)
Joku joskus kirjoitti tälle palstalle että ollaan hiljaa niin saahaan kallaa... :)
Topi1982
02.02.2019, 04:55
Se olin varmaan mie. Ehkä?
Omatuntoni lobotomian jälkeen varmaan jotain palautumista on havaittavissa ja tosi viisaitten ohjauksessa tällä sivustolla = ei paljon kiinnosta kuka on laillinen tai laiton. Kiitos herätyksestä, jatkan paljastuksia (en itseni) entistä tarmokkaammin.
karvanoppa
02.02.2019, 07:40
Mikä menee laittomuuden puolelle?
Esim minulla on 4x4 vani. Amerikan joe saa sellaisen "pajalla" rakentaa ja sen saa leimattua suomeen. Teeppä itse niin ei olekaan niin helppoa.
Tehdastekoisia näitä ei ole.
Se olin varmaan mie. Ehkä?
Omatuntoni lobotomian jälkeen varmaan jotain palautumista on havaittavissa ja tosi viisaitten ohjauksessa tällä sivustolla = ei paljon kiinnosta kuka on laillinen tai laiton. Kiitos herätyksestä, jatkan paljastuksia (en itseni) entistä tarmokkaammin.
WTF?
dodgeram1994
02.02.2019, 15:04
Tulee mieleen kateus, minä en saa niin ei saa kukaan muukaan sitten. Tuohan se niihin ilmiantoihin ajaa, kait siitä tulee ilmiantajalle hyvä mieli kuitenkin, vaikka edelleenkin jäi saamatta.
Tunnettuahan on että jotkut on hövelimpiä kun toiset. Jokaisessa muutos katsastuksessa on vaarana että seuraavassa muutoksessa tai muutoin tulee pomppu,tällöin saattaa trafi suuressa viisaudessaan vaatia uusinta katsastusta ja kilvet pois tai muutos lailliseksi. Eli riippumatta siitä mitä kukin otteeseen saa ja leimaa voi laiton muutoskatsastus aina peruuntua. Jos haluaa pitää laittoman leimansa ei siitä kannata huudella,itsellä on ollut ongelmia saada edes laillisia muutoksia otteeseen. Mihin muuten pyrit?:confused: Oletkos Trafin kätyri?:eek:
Tottapa katsastushomma on ihan sitä samaa kuin kaikki muukin.
Toiset ovat töissä ja nauttivat palkkaa, tekevät sen mitä pitää/käsketään.
Jotkut taas ovat kiinnostuneita työstään ja perehtyvät vaikkapa muutoskatsastuksiin, korinvaihtoprosentteihin tms.
Sääntö-Suomi on tunnetusti virkamiesten näkökulmasta rakennettu; ei ole tarkoituskaan saada asioita toteutettua, vaan tehdä niistä mahdollisimman vaikeita toteuttaa.
Kun kieltää kaiken, tekee vähemmän virheitä. Laki ja asetus on takana.
Suoraselkäisyys tuossakin on kaiken a ja o. Säännöt pitäisi olla samat kaikille, asiallisesti ja lain mukaan tehdyt muutokset pitäisi hyväksyä joka konttorilla. Harakiri-räpellykset vastaavasti hylätä, vaikka olisi kuinka kaverista kyse.
Ainahan noita enemmän tai vähemmän laillisia muutoksia on paikottain hyväksytty.
Suurin osa varmaan katsastajan tietämättömyyttä tai kiinnostuksen puutetta perehtyä asiaan. Osa vaan lipsahtanut ikään kuin läpi sormien. Ihmisiähän katsastushenkilötkin on, eli virheitä sattuu ja muuttujia on paljon, joku juttu voi jäädä aina huomaamatta.
Vaikka joku "laiton" muutos olis merkitty rekisteriotteeseen ei se ole mikään tae, että se säilyy siellä maailman tappiin. Jos virhe havaitaan tulevissa katsastuksissa tapahtuneeksi, voi rakenteen joutua muuttamaan ennalleen, tai lain vaatimaan muotoon ennen kuin leima läpsähtää.
Ikäviä ylläreitähän noista voi seurata, vaikkapa ajoneuvon seuraaville omistajille.
Esimerkkinä, kaveri osti käytetyn jenkkipikupin isoilla pyörillä ja reilulla korotuksella luokkaa +300 mm alkuperäiseen kokonaiskorkeuteen.
Auto oli aikoinaan korotettu ja rengastettu Amerikan Joen toimesta ja laivattu sieltä käytettynä suomeen. Suomeen ensirekisteröitäessä oli jätetty korotukset yms. muutokset huomioimatta, alla oleva rengaskoko oli sentään merkitty otteeseen.
Auto oli katsastettu suomessa jo useana vuotena, kunnes eräässä vuosikatsastuksessa tuli hylky ajoneuvon muutoskatsastamattomasta korotussarjasta, vaikka autolla oli sellaisenaan ajettu jo lähes kymmenen vuotta.
No. tää tarina päättyi onneks parhainpäin erinäisen selvittelyjen yms. sumplausten jälkeen, mut pahimmillaan olis pitäny ruveta hommailemaan maailmalta autoon vakioalustaa.
Palstan legenda Matti vois tietää, miten näissä isossa maailmassa rakennettujen autojen ensirekisteröinti katsastuksessa havaittujen muutosten kanssa toimitaan, jos ne ei meinaa mahtua kansallisten säädösten ahtaampaan haarukkaan?
Oli sit kyseessä Ameriikan pojan tuunaama Dodge, tai Islannista tuotu hieman turskalle tuoksahtava Hiluxi.. :D
dodge3500
03.02.2019, 17:14
Mulla kävi dodgen korotuksien kans sillain et muutoskatsastin korotukset ja 6 vuoden päästä ei enää saanutkaan leimaa vaan käskivät poistaa.
Pitkän paperi sodan ja selvittelyjen jälkeen hyväksyivät ne, kun on tehty ennen kun uus laki on tullut voimaan.
BJ-40/76
03.02.2019, 23:11
Just heräsin ja aattelin, että mullahan on monta rekisreriotetta ,ajoneuvoista joita mulla on ollut (aika monta) Pittääkö sitä kysyy Trafilta vai _maattillta____ tai heeeguilta , historiaa tutkkittuani nää kaks on kyllä viisaimpia ihmisiä maailmassa. (omassaan)
No, pistäppä nuo nykyisin omistamasi autojen rekisteriotteet tänne näkyville, niin mietitään porukalla, että eihän vaan ole jonkun mielestä väärin perustein tieliikenteessä.
p.s Onkohan tämä todellakin oikealla osastolla?
Olen tässä lueskellut jonkin aikaa yhtä toista palstaa, ja sielläkin ihmetellään "samaa" asiaa.
Siellä vaan ihmetellään sitä miten museorekisteriin saa autoja joissa on esim aivan sopimaton moottori. Eli kyseistä autoa ei ole ollut saatavilla kyseisellä moottorilla.
Itse taas olen ihmetellyt noin yleensä minkä kuntoisia autoja on museorekisterissä. On ruostetta, repsottavia sisustuksia, ihme virityksiä, ...
Tosin suurin syy sekä tämän palstan "ongelmille" että noille muille taitaa olla se että säädökset ovat aivan älyttömiä. Pitäisi vapauttaa rakentelua ja vanhojen autojen maksuja.
Mutta katsastuksista ei pitäisi luopua, vaan kaikki olisi katsastettava vähintään joka toinen vuosi. Ei tuo 25e ole paha maksu varsinkaan kun museoautoilla ei ole sen lisäksi kuin noin 30e/vuosi liikennevakuutus.
Just heräsin ja aattelin, että mullahan on monta rekisreriotetta ,ajoneuvoista joita mulla on ollut (aika monta) Pittääkö sitä kysyy Trafilta vai _maattillta____ tai heeeguilta , historiaa tutkkittuani nää kaks on kyllä viisaimpia ihmisiä maailmassa. (omassaan)
Mitähän piilovittuilua tämäkin? Vastaan silti omasta maailmastani käsin.
Jotkut taas ovat kiinnostuneita työstään ja perehtyvät vaikkapa muutoskatsastuksiin, korinvaihtoprosentteihin tms.
Kun kieltää kaiken, tekee vähemmän virheitä. Laki ja asetus on takana.
Täälläpäinkin osa konttoreista ei uskalla tehdä mitään muutoskatsastuksia kun ei ilmeisesti osata ja pelätään Trafia jos meniskin väärin jos lähdetään tekemään.
On olemassa Valtioneuvoston asetuksia ja Trafin määräyksiä, näiden mukaan mennään. Sitten on lisäksi ohjeita ja sovellusohjeita ym. tukimateriaalia, osa vanhentunutta, osa voimassa, osa voimassa mutta perustuu kumottuihin pykäliin. Ei ihme jos ei aina olla selvillä mitä pitää vaatia ja mitä saa olla vaatimatta.
Tekemällä oppii tässäkin hommassa.
Ainahan noita enemmän tai vähemmän laillisia muutoksia on paikottain hyväksytty.
Suurin osa varmaan katsastajan tietämättömyyttä tai kiinnostuksen puutetta perehtyä asiaan. Osa vaan lipsahtanut ikään kuin läpi sormien. Ihmisiähän katsastushenkilötkin on, eli virheitä sattuu ja muuttujia on paljon, joku juttu voi jäädä aina huomaamatta.
Palstan legenda Matti vois tietää, miten näissä isossa maailmassa rakennettujen autojen ensirekisteröinti katsastuksessa havaittujen muutosten kanssa toimitaan, jos ne ei meinaa mahtua kansallisten säädösten ahtaampaan haarukkaan?
Oli sit kyseessä Ameriikan pojan tuunaama Dodge, tai Islannista tuotu hieman turskalle tuoksahtava Hiluxi.. :D
Jos ei ko. kapistus sovellu pykäliin se hylätään ja pyydetään hakemaan poikkeuslupaa. Aiemmin rakennemuutosmääräys koski vain soveltuvin osin kuorma-autoja, siks niitä on melkoisen kirjavalla tyylillä liikenteessä ja (muutos)katsastettuna.
Siellä vaan ihmetellään sitä miten museorekisteriin saa autoja joissa on esim aivan sopimaton moottori. Eli kyseistä autoa ei ole ollut saatavilla kyseisellä moottorilla.
Itse taas olen ihmetellyt noin yleensä minkä kuntoisia autoja on museorekisterissä. On ruostetta, repsottavia sisustuksia, ihme virityksiä, ...
Tosin suurin syy sekä tämän palstan "ongelmille" että noille muille taitaa olla se että säädökset ovat aivan älyttömiä. Pitäisi vapauttaa rakentelua ja vanhojen autojen maksuja.
Se on museotarkastajan viisaudesta kiinni että mikä moottori kelpaa. Katsastaja lähinnä vain ynnää kupongit ja kuittaa ko. kotteron museorekisteriin. Myöhemmissä katsastuksissa pitäisi valvoa että perus museoauton edellytykset täyttyvät edelleen ja hylkyyn jos ei.
Säädöksethän on tässä maassa turhankin lepsuja esim. just noille museoautoille, joskus kun saat museorekisteriin niin se on hyvin köykäisin perustein siellä. Etenkin mp:t, joita ei kukaan valvo sen koommin.
Kaitsu67
06.02.2019, 19:46
Itse taas olen ihmetellyt noin yleensä minkä kuntoisia autoja on museorekisterissä. On ruostetta, repsottavia sisustuksia, ihme virityksiä, ...
Se on museotarkastajan viisaudesta kiinni että mikä moottori kelpaa. Katsastaja lähinnä vain ynnää kupongit ja kuittaa ko. kotteron museorekisteriin. Myöhemmissä katsastuksissa pitäisi valvoa että perus museoauton edellytykset täyttyvät edelleen ja hylkyyn jos ei.
Säädöksethän on tässä maassa turhankin lepsuja esim. just noille museoautoille, joskus kun saat museorekisteriin niin se on hyvin köykäisin perustein siellä.
Näinhän se on, esimerkiksi tämä:
https://huutokaupat.com/1207191
Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
Ja kun auton (tai pyörän) on kerran saanut museorekisteriin, se on tosi vaikea saada sieltä pois! Yksi kaveri on koittanut, kun ei halua sitä pussihousuhommaa omistamaansa autoon, vaan haluais tehdä kustomointeja, mutta ei sitä niin vaan saa pois museoauto-statuksesta. Osa museoautoista on aikoinaan rekisteröity museoautoksi, ja muutettu sen jälkeen moottoria tai muuta juttua, mutta ei ole nähty vaivaa poistaa museoautorekisteristä, kun se on liian vaikeata/mahdotonta...
Ja kun auton (tai pyörän) on kerran saanut museorekisteriin, se on tosi vaikea saada sieltä pois!
:confused::confused::confused: Nyt on kyllä perimätieto pahasti vääristynyt essonbaarissa. Ei vaadi kuin muutoskatsastuksen ja pari napin painallusta.
:confused::confused::confused: Nyt on kyllä perimätieto pahasti vääristynyt essonbaarissa. Ei vaadi kuin muutoskatsastuksen ja pari napin painallusta.
Aha, kerronpa eteenpäin...
Näinhän se on, esimerkiksi tämä:
https://huutokaupat.com/1207191
Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
Äkkiseltään kun katselin kuvat läpi, niin ei pistänyt silmiin kuin sähköinen bensapumppu ja nykyaikaiset aba jne klemmarit kaikissa letkuissa.
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta?
Näinhän se on, esimerkiksi tämä:
https://huutokaupat.com/1207191
Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
Onko tuo museorekisterissä?
Onko tuo museorekisterissä?
Näyttää olleen jo 80-luvulta.
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=89583&stc=1&d=1549523039
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta?
Eipä osu munkaan silmiin mitään erikoista kun en näitä syvällisemmin tunne, mitä nyt joku tavan LVI-kraana moottorin etuosassa, samanlainen mulla pannuhuoneessa, ei taida kuulua Lantikan orkkisosiin.
sakari65
07.02.2019, 09:09
Äkkiseltään kun katselin kuvat läpi, niin ei pistänyt silmiin kuin sähköinen bensapumppu ja nykyaikaiset aba jne klemmarit kaikissa letkuissa.
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta?
Lattiamatot taitaa olla Venäläistä aluskatetta ?
veijon-esso
07.02.2019, 09:14
Kyllähän museoautoa muuttaa saa, ei kaiken tarvitse olla 100% tehtaalta. Esim ajan hengen mukaiset alumiinivanteet on ok, siis sellaiset jotka autoon olisi voinut asentaa uutena.
Kyllähän museoautoa muuttaa saa, ei kaiken tarvitse olla 100% tehtaalta. Esim ajan hengen mukaiset alumiinivanteet on ok, siis sellaiset jotka autoon olisi voinut asentaa uutena.
Näin on. Ja toikin on joku paloauto, mistä sitä tietää miten sitä on muutettu jo ennen rekisteröintiä -55.
Näyttää olleen jo 80-luvulta.
En huomannut lain tuota rekisteriote kuvaa.
Hana on juurikin alkuperäinen lämmityslaitteen hana.
Maalaus on tehty huonosti, maalaamalla yli melkein kaikki galvanoidut osat korissa. Alunperin maalattu tehtaalla ennen kasausta, eli listat maalattujen peltien päälle.
Tuo on ollut alunperin tehtaan tekemä paloauto, jossa korin lisäksi runko ja vanteet maalattu punaiseksi.
Tietenkin puuttuu kaikki paloautovarusteet, eli takaa palopumppu, letkut, sireenit yms. laiteet.
Väärät peilit ja takavalot. Pakoputki joku kötöstys. Bensapumppu uudemman (mm. RR.) mallinen pystymalli, alunperin vaakamallin sähköinen bensapumppu.
Maalauksen olisin jättänyt tekemättä, mutta todennäköisesti "museointi" vaatinut maalausta? Eli ei ole kelvannut museokatsastukseen alkuperäisellä kuluneella maalilla.
Toisaalta tuosta on kaiketi paloautouran päätteeksi riisuttu kaikki em laitteet, jonka jälkeen se on ollut kuin mikä muu tahansa LR, paitsi punainen.
Tyypillinen LR paloauto, vanteet suomen mallin mukaisesti mustavalkoiset:
https://www.fireimages.net/albums/userpics/normal_20090809-20090809-DSC_9646-3.jpg
Mitenkään harvinaiseksi tuollaista S1 paloautoa ei voi sanoa, kun niitä on ollut suomessa kymmeniä. On kai sattunut hyvään markkinarakoon, suomalaisten pienpalokuntien hankkiessa kalustoa 50 luvulla.
http://www.lrsoc.com/forum/index.php?topic=16004.0
Toihan ollut museorekisterissä jo yli 30 vuotta, maalaus on varmasti uudempi.
harvemmin tulee kyllä tälläiseen kommentoitua mutta mutta .....
kellä onni on niin se onnen kätkeköön.
laita jyty otteet esille niin tutkitaan niitä yhdessä.
Kaitsu67
08.02.2019, 00:01
Äkkiseltään kun katselin kuvat läpi, niin ei pistänyt silmiin kuin sähköinen bensapumppu ja nykyaikaiset aba jne klemmarit kaikissa letkuissa.
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta?
Näissä oli jo sähköinen bensapumppu, jo -48 lähtien. Se vaan ei ole tollanen eikä tossa paikassa vaan pitäisi olla tulipellissä jännitesäätimen vieressä.
Eipä osu munkaan silmiin mitään erikoista kun en näitä syvällisemmin tunne, mitä nyt joku tavan LVI-kraana moottorin etuosassa, samanlainen mulla pannuhuoneessa, ei taida kuulua Lantikan orkkisosiin.
No se on kyllä noissa just tollanen, sillä suljetaan lämmityslaitteen vesikierto esim. kesällä. :D
Nopealla vilkasulla silmään pistää mm. seuraavat,
oven saranat ja kahva maalattu yli sekä takaluukun että konepellin galvanoidut osat, oudot peilit, takaluukun rajotinketjut ja kiinnikkeet puuttuu, no runko tietysti kun on musta, alunperin pitäisi olla korinvärinen kun paloauto, no se lavakin on mustaksi vedetty....pakoputki on joku tarvike eikä kuulu olla tossa sivussa, parkit taitaa olla 3-sarjan/Defen, pyyhkimen moottorit, virtalukko/valokytkimen tilalla joku outo, se jo edellä mainittu bensapumppu, ilmanputsarin letku, jonkun jo mainitsemat klemmarit. Virranjakajan kansi on jostain muusta autosta (Marina?), pitäisi olla musta.
Öljyntäyttöputken korkki/huohotin joku viritys hitsattu siihen, pitäisi olla samanlainen kuin venttiilikannessa..... noi niinku ekaks pisti silmään, paikanpäällä syynäten näkis varmaan sit paremmin.
Kaitsu67
08.02.2019, 00:10
Näköjään ZeiZei kerkesit huomaamaan samoja kun minä :)
Väärät peilit ja takavalot.
Mun mielestä 1955 ja myöhemmät 86":set on nimenomaan noilla "pork pie" lampuilla. Mun 54 oli vielä D-lampuilla. Vai muistanko väärin?
Kaitsussa olis ainesta museotarkastajaksi. :) Värväydy johonkin museoautokerhoon (ellet kuulu jo).
Kaitsussa olis ainesta museotarkastajaksi. :) Värväydy johonkin museoautokerhoon (ellet kuulu jo).
Joillain ihan oikeasti on syvällistä tietämystä asioista, pitää nostaa hattua !
Kaitsu67
08.02.2019, 11:00
Kaitsussa olis ainesta museotarkastajaksi. :) Värväydy johonkin museoautokerhoon (ellet kuulu jo).
Tää nyt on vaan harrastelijapuuhastelua mun osalta, tosin kuulun kyllä tohon
LRSOC:iin (Land Rover Series One Club), http://www.lrsoc.com/forum/index.php
jäsenetuna lehti ja clubin kautta saa paljon eri osia mitä muualta ei saa, joitakin ovat teetättäneet.
Todellisen Series-Guru Svanten tiedot on ihan toista luokkaa kun mulla. :)
Näköjään ZeiZei kerkesit huomaamaan samoja kun minä :)
Mun mielestä 1955 ja myöhemmät 86":set on nimenomaan noilla "pork pie" lampuilla. Mun 54 oli vielä D-lampuilla. Vai muistanko väärin?
Juu, kyllä nuo on orkkikset. Sekoitin siihen toiseen huutokauppa Lantikkaan jossa entisöitynä oli jotkin muut kuin alkuperäiset lamput, niitä kun kuitenkin saa.
Tietenkin voi tuonkin kohdalla ajatella niin, että mitä sille tekeekin, on se siihen yksilöön kuuluvaa historiaa, eli tarina jatkuu...
Tää nyt on vaan harrastelijapuuhastelua mun osalta, tosin kuulun kyllä tohon
LRSOC:iin (Land Rover Series One Club), http://www.lrsoc.com/forum/index.php
jäsenetuna lehti ja clubin kautta saa paljon eri osia mitä muualta ei saa, joitakin ovat teetättäneet.
Todellisen Series-Guru Svanten tiedot on ihan toista luokkaa kun mulla. :)
X2
Topi1982
09.02.2019, 00:20
Mie aloitin 02.02.2019
Kysymällä ja eppäilemällä. Aika v...n viisaita ja tietäviä = ei neuvoa kaipaavia on palsta pullollaan. 7 päivässä on tullut aivan ihania ohjeita, kiitos!
Ps. Onko mahdollista jonkin lain puitteissa saada nollattua = poistettua kaikki tänne kirjoiteltua/kuvia läheteltyä?
Mie aloitin 02.02.2019
Kysymällä ja eppäilemällä. Aika v...n viisaita ja tietäviä = ei neuvoa kaipaavia on palsta pullollaan. 7 päivässä on tullut aivan ihania ohjeita, kiitos!
Ps. Onko mahdollista jonkin lain puitteissa saada nollattua = poistettua kaikki tänne kirjoiteltua/kuvia läheteltyä?
NI mikä on tarkoituksesi? Mihin tarkoitukseen olet saanut ohjeita? Meitä viisaita on täällä paljon,aina joku kusipääkin mahtuu joukkoon. Miksi pitäisi saada kaikki dellattua,oletko kenties erehdyksessä vuotanut "helmiä sioille" Vai odotitko jotain muuta,kerro toki ni kenties joku mainitsemasi "viisas" voi auttaa sinua pulmassasi,voihan toki olla et sun ongelma vaatii jotain ihan muunlaista apua..
Alkuperäiseen kysynykseen vastaten: Omien kokemusten pohjalta katsastus konttoreissa on suuria eroja jopa saman kaupunginkin sisällä saati sitten toisten kaupunkien eroissa.
Toisella konttorilla saatetaan olla hyväksymättä varsinkin muutoskatsastus tapauksissa koska eivät ole tarpeeksi ammattitaitoisia. Eivät siis ota turhia riskejä että tekisivät jonkun virheen...:rolleyes:
Toisella konttorilla taas sama homma voi olla ihan läpihuuto juttu ja kolmannessakin onnistuu kunhan osaava henkilökunta selvittää asian jos eivät ole varmoja.
Eihän meistäkään kukaan kaikkea tiedä vaikka niin väittäisimmekin :D
jokaisella saa olla mielipide jokaiseen asiaan vaikka muut olisivatkin eri mieltä.
Ja mikäli joku nyt sattuu tuntemaan itse olevansa oikeassa niin se on hänen tuntemus eikä sitä voi kyseenalaistaa vaikka olisikin oikeasti väärässä :D
Suomi on sananvapaa:cool:
Minäkin olen tuntenut monella konttorilla etten saa palvelua tai se on ollut ammattitaidotonta... Joten olen (äänestänyt) jaloillani ja valinnut toisen omasta mielestä paremman. Joku voi olla taas sitä mieltä että huonomman.
Mutta ainakin omasta mielestä katsastus konttoreiden tärkein tehtävä on valvoa että edes suurin osa kalustosta olisi turvallisessa kunnossa käyttäjän ja muitten liikenteessä liikkujien takia :)
Olen katsastanu 3 Patrollia (huoltoauto) 3 paikkaseksi joista viimeinen ei meinannu onnistua mitenkään. Nämä katsastukset tein samalla konttorilla,käskin heidän hoitaa ne aikasemmat takas 2 paikkaseks jos ei kerran voi näin tehdä. Niin syntyi 3mas.