View Full Version : Kestääkö tälläinen nivel 4-linkeissä?
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1984&pictureid=218323
Onko kokemusta kellään, miten tuommoinen suojattu tukivarren nivel kestäisi 4-linkeissä?
Oletetaan, että joustoja olisi sen verran maltillisesti, että tuon liikerata ei pohjaisi. Kestäisikö tuollaiset tukivarren suuntaiset voimat esim suzukissa 33" renkailla?
Osaako joku heittää automallia, jossa tuollaisia suht isoja (tyyliin 45-55mm) olisi käytetty?
W124/w210 jne, mersun alatukivarren ulompi nivel tuossa kuvassa. Se ei tainnut kyllä olla noin iso.
W124/w210 jne, mersun alatukivarren ulompi nivel tuossa kuvassa. Se ei tainnut kyllä olla noin iso.
Joo 124 mesen nivel mulla on hyppysissä, sellaisilla en ehkä uskaltais tehdä mutta isommilla?
Ilma-alustaisen MANnin pitkittäisessä tukivarressa takana ton tapaset. Alkaa mittakaava riittämään. :D
Edit: nää taiskin olla tälleen kiinni
https://tecdoc.alpics.info/pics/td/e/4/65_379631.jpg
Paljonko tuollaisilla on hintaa? Hyvät flex jointit maksaa 50-60$ kappaleelta ja päälle lähetyskulut, tulli & alv. Eivät siis toki ole halpoja, mutta on ne sitten myös oikeastikin hyviä ja kestäviä.
Minkä verran joustoa, minkä mittaiset varret, onko millä designilla (suorat + panhard, vai kolmiomallissa ilman panhardia)? Paljonhan se vaikuttaa miten pelittää ja kuinka kestää.
Onhan noita moni myös tehnyt itse uretaanista valamalla, saa juuri sen jäykkyisenä kuin haluaa. Valmiit uretaanipuslat tahtoo olla aika kamalia, eikä ne ainakaan omissa autoissa ole kauaa edes kestäneet silloin kun sellaisia oli muutama.
Paljonko tuollaisilla on hintaa? Hyvät flex jointit maksaa 50-60$ kappaleelta ja päälle lähetyskulut, tulli & alv. Eivät siis toki ole halpoja, mutta on ne sitten myös oikeastikin hyviä ja kestäviä.
Minkä verran joustoa, minkä mittaiset varret, onko millä designilla (suorat + panhard, vai kolmiomallissa ilman panhardia)? Paljonhan se vaikuttaa miten pelittää ja kuinka kestää.
Onhan noita moni myös tehnyt itse uretaanista valamalla, saa juuri sen jäykkyisenä kuin haluaa. Valmiit uretaanipuslat tahtoo olla aika kamalia, eikä ne ainakaan omissa autoissa ole kauaa edes kestäneet silloin kun sellaisia oli muutama.
Tuollaisa mersun niveliä (OD 40mm) saa reilusti alle 10e/kpl eli jos vähän isompia sais johonkin 10-13e/kpl niin houkutus olisi suuri. On iso ero ostaa 8 niveltä n. 100e kuin 4-600e.
Miten hyvin flex/johnny-joint kestää mudassa/vedessä uittamista? Onko tarve rasvata joka ajon jälkeen?
saabeissa on tommosia
motonet 18-2304 ja 18-3389
offroadjouni
16.01.2019, 07:37
Tuollaisa mersun niveliä (OD 40mm) saa reilusti alle 10e/kpl eli jos vähän isompia sais johonkin 10-13e/kpl niin houkutus olisi suuri. On iso ero ostaa 8 niveltä n. 100e kuin 4-600e.
Miten hyvin flex/johnny-joint kestää mudassa/vedessä uittamista? Onko tarve rasvata joka ajon jälkeen?Mulla on samat Johnny Jointit mitä joskus ~10 vuotta sitten laitoin Jeeppiin. Ehkä kerran vuodessa rasvailen eikä nuo ole vieläkään väljistyneet. Ostin uudet uretaanit noiden sisälle yhdellä jenkki-matkalla, mutta ei niille ole käyttöä vielä ollut. Kaksi JJ:tä on tainnut rikkoontua minulla, toisesta suli uretaanit kun pakoputki meni liian lähelle ja toisesta sisäkuula meni kahteen osaan, mutta kumpikaan näistä ei keskeyttänyt matkaa.
Ei nämä ihan halpoja ole, mutta ostaisin uudestaankin.
Jeps, ainakin johnny jointit kestää ja kestää, ja sitten vielä kestää. Mulla on Metalcloakin duroflex- puslat nykyisin, ja on olleet myös hiton hyvät.
https://metalcloak.com/metalcloak-duroflex-joints-suspension-builder-parts.html
Noissa on vielä se hyvä puoli, että saa sekä vasemman- että oikean käden kierteellä. Tukivarret siis säädettävissä autossa paikallaan ollessa, ja tukivarren saa tehtyä joko putkeen prässättävillä/ hitsattavilla kierreholkeilla, tai ainesputki kierteyttämällä.