View Full Version : Pulla-Uaz teknik
--uppi--
11.12.2018, 12:10
Kiinnostais Pulla-Uazin tekniikanvaihto.
Mitä konetta tuohon pönttöön (-79) voi käyttää suurimpana/tehokkaimpana vertailumoottorina?
Ajatuksena on että menis sieltä missä aita on matalin, eli vaihtoon koko kone/laatikko/jakis-paketti jostain ns. nykyaikasemmasta helposti saatavilla olevasta kulkineesta. Bensa tai diiseli kuhan on voimaa..
Massathan tuossa tietty pitää otta huomioon myös.
Brainstormataan porukalla
Jos 452 malliin voi käyttää uudempia malleja verrokkina, esim tuliterä 3741, niin verrokkimoottori on 2.7 litraa ja 112 hv. Jos ei, niin sulla on se verrokkimoottori siellä paikoillaan.
--uppi--
11.12.2018, 14:30
Just tuota mietin itekki. Eli onko tuo uus versio katsurin/trafin silmissä samaa mallisarjaa kuin 452?
452 on yksipiirijarruilla, neljänumeroiset mallit kaksipiirijarruilla, muistaakseni. Osa noista ihka uusistakin pöntöistä on vielä rumpujarruilla. Ambulanssit, pikkubussit jne speciaali versiot on etu levyjarruilla. Sitä en tiedä, mitä trafi ja katsurit ajattelee noista mallien eroista?
Kiinnostaa itteäkin, vaihteensiirtoa ite vähä ongelmallisena pitäny ?
slipoveri
11.12.2018, 17:45
Patrollin laatikkoon on ainakin helppo muuttaa toimiin vaijereilla.Ja ahtamattomassa taitaa olla tehotki tarpeeksi pienet.olis kardaani käsijarru ja moottori on aika kapea
Patrollin laatikkoon on ainakin helppo muuttaa toimiin vaijereilla.Ja ahtamattomassa taitaa olla tehotki tarpeeksi pienet.olis kardaani käsijarru ja moottori on aika kapea
Näyttää hyvältä, ja eihän leveys oo ongelma, mahtuuhan sinne v8:kin
--uppi--
15.12.2018, 17:10
Onko noissa 469,yms. malleissa käytetty jotain tykimpiäkin koneita jossain vaiheessa? Kuulin legendaa joistain cabrioleteista, joihin ois leimattu roverin v8 ja johonki jopa sbc..
--uppi--
15.12.2018, 17:13
Minkälaisia jarrutehostin viritelmiä on noihin pönttöihin tehty?
Entä mistä vehkeestä ohjaustehostin?
Mulla on hydrovac tehostin, se on ainakin helppo laittaa. Ja ohjaustehostimena on hj tehostin " pystyssä" eli rattiakseli osoittaa ylöspäin.
Onko noissa 469,yms. malleissa käytetty jotain tykimpiäkin koneita jossain vaiheessa? Kuulin legendaa joistain cabrioleteista, joihin ois leimattu roverin v8 ja johonki jopa sbc..
No ainakin nuo sbc vanhoina hyvin aikoina, oha nois leimattuin vissii 38,5 pyöriäkii
Minkälaisia jarrutehostin viritelmiä on noihin pönttöihin tehty?
Entä mistä vehkeestä ohjaustehostin?
Molemmat löytyy vissiin iha orkkis osina uudemmist
--uppi--
18.12.2018, 12:36
Juu löytyy, kiinnostaa vaan miten budjettirakentajat on säveltäny länsiosista?
--uppi--
18.12.2018, 12:38
Onko tuosta esitetttävä jotain todisteita konttorilla että esim juuri 3741 on samaa mallisarjaa kuin 452 ?
Koittanu tässä deltaan soitella koko päivän , vaan ei sinne pääse läpi..
Onko tuosta esitetttävä jotain todisteita konttorilla että esim juuri 3741 on samaa mallisarjaa kuin 452 ?
Koittanu tässä deltaan soitella koko päivän , vaan ei sinne pääse läpi..
Ei oo mitenkään samaa mallisarjaa, molemmille on omat tyyppikatsastukset tehty aikanaan
--uppi--
20.12.2018, 22:45
Shit..
Tarkottanee sitä että tuohon hikiseen 72 kaakkiin kun ynnätään 20 pinnaa niin ihan turha alkaa koneosastoa päivittämään...
Shit..
Tarkottanee sitä että tuohon hikiseen 72 kaakkiin kun ynnätään 20 pinnaa niin ihan turha alkaa koneosastoa päivittämään...
Noo ettii riittävän tehottoman virityskelpoisen moottorin ni silloha kaik ok
ideanikkari
05.01.2019, 23:24
Tai sitten vaan kellotat nykyisen kiukaan tähän päivään...
Kyllä siitäkin hupia piisaa.
Ohjeitakin palstalta löytynee mitä voi tehdä kyseiselle pannulle?
Budjettihan sen kaiken sitten määrää mihin lopputulokseen päästään.
Orkkiksen tyylinen kone voi olla 2.89 litrainen. En muista, onnistuiko tavalliseen 2.45 litraiseen vaihtaa "isolohkon" 100 mm putket? Tuossa linkin koneessa on vain 96 hv, mutta puristussuhdekin on kanttiautojen luokkaa. Se korkeammaksi, nokka-akseliin enemmän rähinää (Volgan nokka tilalle?), ja kaasari kuntoon, niin alkaa pönttö rokkaamaan. http://www.zmz.ru/eng/prod/410410
--uppi--
11.01.2019, 12:44
Kävin katsurin kanssa toteamassa järjestelmästä että nou kän duu. 452:een ei voi käyttää vertailussa tuota 112hv. Ehdotti että pitäskö se sitten ahtaa tuo alkuperänen motti...
Kiihottais vaan laittaa myöskin tomaatti tuohon autoon keppivaihteiden sijasta.
Kävin katsurin kanssa toteamassa järjestelmästä että nou kän duu. 452:een ei voi käyttää vertailussa tuota 112hv. Ehdotti että pitäskö se sitten ahtaa tuo alkuperänen motti...
Kiihottais vaan laittaa myöskin tomaatti tuohon autoon keppivaihteiden sijasta.
Eiks volkkaril oo umpitehottomii dieseleit mist pumpu ja turbo vaihol saa voimaa ulos ? Joku sdi 1.9 leimalle ? ei ku perkule, 2.5:stakii löytyy sdi:nä, joku 75 hv
Oonko ymmärtäny jotain väärin? Eikö tuo volkkaris sdi oo vaparikone, siihen kun alkaa sovittelemaan ahdinta ym. Niin eiks oo helpompi laitaa suoraan se hyvin matalaviritteinen valmiiks ahdettu
--uppi--
11.01.2019, 22:16
Eiks volkkaril oo umpitehottomii dieseleit mist pumpu ja turbo vaihol saa voimaa ulos ? Joku sdi 1.9 leimalle ? ei ku perkule, 2.5:stakii löytyy sdi:nä, joku 75 hv
Aikoinaan tuli noiden välilaippaviritelmien kans kikkailtua tarpeeks. Enää ei kiinnosta. Jakiksen ja päälaatikon yhteennaittaminen on tässä rojektissa isoin savotta mihin viittisin ryhtyä. Niissä on oikeesti ihan hitonmoinen työmaa ja toisaalta kustannukset karkaa myös helposti käsistä..
Volvon b20a ja tomaatti, ja mieluiten vielä kokonaisesta elintenluovuttaja-autosta itse purettuna, ois helpoin tie onneen. Tehojen puolesta leimalle ok, ja pikku kansitöillä sopivasti jerkkua lisää..
--uppi--
11.01.2019, 22:23
Oonko ymmärtäny jotain väärin? Eikö tuo volkkaris sdi oo vaparikone, siihen kun alkaa sovittelemaan ahdinta ym. Niin eiks oo helpompi laitaa suoraan se hyvin matalaviritteinen valmiiks ahdettu
Juu. Lähtee menemään hanke ihan liian monisäikeiseksi jos aletaan vielä vaparivolkkaria ahtamaan ja laipattaan automaatille.
Oonko ymmärtäny jotain väärin? Eikö tuo volkkaris sdi oo vaparikone, siihen kun alkaa sovittelemaan ahdinta ym. Niin eiks oo helpompi laitaa suoraan se hyvin matalaviritteinen valmiiks ahdettu
Noo ku meil on tää sääntöSuomi, tehottoman koneen saa vaihtaa ja sitten sitä virittää mutta suoraan tehokasta konetta ei saa laittaa, eikä valmista pakettia voi alikellottaa dynolla mutta oman virityksen voi, eli ettis ens esim 2.5 tdi motin, turbo pois ja sanoo että tää on sdi, sen jälkeen muutoskatsastus turbolle joka jälkikäteen lisätty ja dynolappu missä ei liikaa tehoja.
ipancruiser
19.01.2019, 11:29
Uusimmassa autobild suomi lehdessä juttu PullaUAZ saksan maahantuojasta:)
--uppi--
30.01.2019, 17:15
Onko 3741 ollut saatavilla tuolla 112hv koneella ilman abs -jarruja?
En löydä muuta virallista brosyyriä kuin vuodelta 2016 jossa ko malliin speksattu myös nuo absit...
Wikipedia kyllä on listannut nuo mallit silleen että 112hv ois ollu kakspiirisillä rummuilla, mutta jotaki faktaa tuosta pitäs löytää.