Kirjaudu sisään

View Full Version : Hj60 ja polttoainepumppu


kingkong78
24.11.2018, 22:02
Jos laittaa Bosch 044 polttoainepumpun heti tankin jälkeen niin kestääkö jakajapumppu kyseisen pumpun tuottaman paineen?aamulla ois tarkotus lähteä metsään,mu olemassa oleva pumppu sano sopimuksen irti

Viipo
24.11.2018, 22:13
Kyllä se syöttöpumppu sen paineen kestää, jos se ruiskupumppu (044) vaan kestää pyöriä painetta vastaan. Se läpikierron vastus on kuitennii jonniinmoinen, ja alkupään HJ:ssa ei oo ees paluukiertoa tankkiin.

jmk
24.11.2018, 22:25
Onko missään 2h koneissa paluuta tankkiin? 12ht on ainakin ollut

BJ-40/76
25.11.2018, 00:41
Kyllä se syöttöpumppu sen paineen kestää, jos se ruiskupumppu (044) vaan kestää pyöriä painetta vastaan. Se läpikierron vastus on kuitennii jonniinmoinen, ja alkupään HJ:ssa ei oo ees paluukiertoa tankkiin.

Vuosikymmeniä sitten tappelin yhden viritetyn sierran kanssa, jossa oli kait? tuo legendaarinen 044 pumppu.

Lämpimällä bensalla, alle 10v jännitteellä, jaksoi tuupata yli 4 bar painetta, vaikka virtaus oli Nolla.

Käsittääkseni tuossa pumpussa ei ole mitään painerajoja taikka -ohivirtauksia, nämä on bensa-ruiskun paluupiirissä.

En muista ulkoa, onko kaikissa/jossain tms. hj-60 tuo "paluu tankille", mutta JOS tuo vapaa paluu puuttuu, niin tulee ONGELMIA?
-> tuo 044 tekee niin paljon painetta, varsinkin dieselillä? että jostain poksahtaa...

Viipo
25.11.2018, 10:39
Onko missään 2h koneissa paluuta tankkiin? 12ht on ainakin ollut

-87 HJ:ssa oli ainakin, mutta -81:ssä ei. Parempi vois olla tilapäisenä siirtopumppuna sellanen pikkunen tykyttävä polttoainepumppu, söis ainakin vähemmän sähköä kun tuo 044, ja saattas löytyä helpommin 24v versiona. ihmettelenkin, jotta mistä on löytyny boschin 044 24-volttisena, vai onko käytössä joku järeä jännitteenalennin?

Mika_T
25.11.2018, 11:01
Jos laittaa Bosch 044 polttoainepumpun heti tankin jälkeen niin kestääkö jakajapumppu kyseisen pumpun tuottaman paineen?

Jajakapumpun ruiskutusennakot menee päin persettä jos tulopuolella on kova paine. Jakajapumppu kun säätää ruiskutusennakkonsa kammiopaineella jonka se tuottaa omalla sisäisellä siirtopumpullaan.

HJ:ssa onkin onneksi perinteinen RIVIpumppu joka toimii tuolla kovallakin siirtopaineella...
Kunhan siellä vaan ei ilmaa kulje.

Samppahj
25.11.2018, 11:20
-87 HJ:ssa oli ainakin, mutta -81:ssä ei.

Miten voi olla, ku mun -88 60:ssä ei ole paluuta tankkiin?

kingkong78
25.11.2018, 11:51
24 volttinen on pumppu,pitää tehä muutaman litran säiliö konehuoneeseen ja siit paineensäätimellä paluu tankkiin

lepa77
25.11.2018, 17:29
eikö olisi helpompi laittaa ihan Toyotan oma pumppu sinne?toimii ainakin

HJ60
30.11.2018, 06:42
Jos laittaa Bosch 044 polttoainepumpun heti tankin jälkeen niin kestääkö jakajapumppu kyseisen pumpun tuottaman paineen?aamulla ois tarkotus lähteä metsään,mu olemassa oleva pumppu sano sopimuksen irti

Miten se olemassa oleva sanoi sopimuksen irti, en muista moisesta aiemmin keltään kuulleeni?

dodge3500
30.11.2018, 16:24
Miten se olemassa oleva sanoi sopimuksen irti, en muista moisesta aiemmin keltään kuulleeni?

Jos tässä puhutaan siirtopumpusta niin kolme hajonnu 2 kuukauden sisään

BJ-40/76
30.11.2018, 16:53
Jos tässä puhutaan siirtopumpusta niin kolme hajonnu 2 kuukauden sisään

Miten hajonut?

Minun harrasteuran aikana on sattunut pari siirtopumppua, jotka vuotaa hivenen öljyihin dieseliä (5000 km vaihtovälillä ei ongelmaa, ja sen verran kallis uutena että...)
ja varmaan 10 kpl sellaista, joissa käsipumppu vuotaa pumpatessa:(
Ja yksi venttiilivikainen, oli ollut joku roska venttiilinvälissä niin pitkään, että oli hieronut kolon, käsipumppu ei "kovonut" kunnolla vaikka kuinka kauan pumppasi.
Ei haitannut ajamista, ei nykinyt ja mustaa työnsi myös isoilla kierroksilla.

dodge3500
30.11.2018, 17:13
Miten hajonut?

Minun harrasteuran aikana on sattunut pari siirtopumppua, jotka vuotaa hivenen öljyihin dieseliä (5000 km vaihtovälillä ei ongelmaa, ja sen verran kallis uutena että...)
ja varmaan 10 kpl sellaista, joissa käsipumppu vuotaa pumpatessa:(
Ja yksi venttiilivikainen, oli ollut joku roska venttiilinvälissä niin pitkään, että oli hieronut kolon, käsipumppu ei "kovonut" kunnolla vaikka kuinka kauan pumppasi.
Ei haitannut ajamista, ei nykinyt ja mustaa työnsi myös isoilla kierroksilla.

Alkoi tuleen ilmaa polttoaineen sekaan sen enempää en tiedä
Kaikki eri autoissa
Korjaus maksaa 80e ja jos joutuu männän vaihtaan isompaan ja hoonata niin sit 120e

BJ-40/76
01.12.2018, 00:22
Alkoi tuleen ilmaa polttoaineen sekaan sen enempää en tiedä
Kaikki eri autoissa
Korjaus maksaa 80e ja jos joutuu männän vaihtaan isompaan ja hoonata niin sit 120e

Edelliseen viestiini viitaten, tuo siirtopumppu on vuotanut "minun tapauksissa" dieseliä syöttöpumppuun, ja siitä moottoriöljyyn.

Jos pitäisi NIMETÄ syy, miksi dieselissä on ilmaa, on ruostevamma imupuolella.

dodge3500
01.12.2018, 06:05
Edelliseen viestiini viitaten, tuo siirtopumppu on vuotanut "minun tapauksissa" dieseliä syöttöpumppuun, ja siitä moottoriöljyyn.

Jos pitäisi NIMETÄ syy, miksi dieselissä on ilmaa, on ruostevamma imupuolella.
Juu niin minäkin luulin et sais ilmaa jostain muualta ja vaihdoin eka letkut, putket ja tankin läpivienti systeemin joka oli marmorilla vaan 50e. Mutta ei toiminu. sit vasta kun vaihdoin siirtopumpun niin rupes toimii