PDA

View Full Version : kiertokangen laakereidenmerkinnät 2L2 koneessa


harrastus
04.11.2018, 00:04
Öljypohja vuotaa ja kun kerran joko kone pihalle tai etuakseli pois ln110 mallisessa hiluxissa niin samalla kun pohja saa uuden liiman niin voisi kiertokangen laakerit vaihtaa.
Kattelin megazipin hintoja ne kun myyvät(alkuperäisiä) osia niin siinä on laakereille merkinnät jpp mark tai mark2 tai mark3
Mitäköhän ne tarkoittavat.
Mistä ja mitkä porukka on yleensä ostanut ja miten öljypohjan liim alkuperäinen toyota maksaa liki 70€ tuubi mutta löytyykö joku hyvä vähän halvemmalla vai kannattaako sitä kallista laittaa kun kerran tekee.

Hessu888
04.11.2018, 18:01
Motonetin Permatex Supra Black tai vastaava harmaana toimii öljypohjassa tosi hyvin. Maksaakin vaan muutaman euron.

Motonetin Loctite 5922 ei kannata missään nimessä laittaa nimimerkillä kokemusta on. Se kovettuu korpuksi ja vuotaa jo parin päivän päästä.

Mark 2 ja 3 on varmaa alikokoja laakereista. Katso mitä nykyisissä lukee kun purat ja tilaa sen mukaiset. Japanpartsbei sivuilta voit tarkistaa noi mark merkinnät kun syötät autosi tiedot ja etit kk-laakerit kuvista.

Viipo
04.11.2018, 18:07
Motonetin Permatex Supra Black tai vastaava harmaana toimii öljypohjassa tosi hyvin. Maksaakin vaan muutaman euron.

Motonetin Loctite 5922 ei kannata missään nimessä laittaa nimimerkillä kokemusta on. Se kovettuu korpuksi ja vuotaa jo parin päivän päästä.

Mark 2 ja 3 on varmaa alikokoja laakereista. Katso mitä nykyisissä lukee kun purat ja tilaa sen mukaiset. Japanpartsbei sivuilta voit tarkistaa noi mark merkinnät kun syötät autosi tiedot ja etit kk-laakerit kuvista.

Ainakin HJ:ssa kuulemma on orkkiksena kolmea eri kokoa stanulaakereita. Joka kaulalle on tapauskohtaisesti laitettu spesifimpi laakeri tarpeen mukaan. Tarvikkeet ja alikoot tulee vaan yhessä kooossa.

Eli pitäs vissiin joka kaula aukasta ja kattoa, mikä tarkempi koko siellä sitten kolmesta eri vaihtoehdosta on.

Hessu888
04.11.2018, 22:03
Ainakin HJ:ssa kuulemma on orkkiksena kolmea eri kokoa stanulaakereita. Joka kaulalle on tapauskohtaisesti laitettu spesifimpi laakeri tarpeen mukaan. Tarvikkeet ja alikoot tulee vaan yhessä kooossa.

Eli pitäs vissiin joka kaula aukasta ja kattoa, mikä tarkempi koko siellä sitten kolmesta eri vaihtoehdosta on.

Näinhän se tosiaan on. Tuolla kuvia ja tarinaa https://forum.ih8mud.com/threads/crankshaft-bearing-mark-question.955321/

BJ-40/76
05.11.2018, 00:31
Öljypohja vuotaa ja kun kerran joko kone pihalle tai etuakseli pois ln110 mallisessa hiluxissa niin samalla kun pohja saa uuden liiman niin voisi kiertokangen laakerit vaihtaa.
Kattelin megazipin hintoja ne kun myyvät(alkuperäisiä) osia niin siinä on laakereille merkinnät jpp mark tai mark2 tai mark3
Mitäköhän ne tarkoittavat.
Mistä ja mitkä porukka on yleensä ostanut ja miten öljypohjan liim alkuperäinen toyota maksaa liki 70€ tuubi mutta löytyykö joku hyvä vähän halvemmalla vai kannattaako sitä kallista laittaa kun kerran tekee.

Siis toyota luokittelee nuo kampuran laakerit JA niiden naaraspuolet moneen luokkaan. Riippuen miten miten hiominen on onnistunut?
Noissa on eroa millin tuhannesosia. (tarvikkeet on varmaan??? puolivälissä)

Itse en ole käyttänyt Toyotan tiivistemassa, parhaat/ja edullisin kokemukset on "bilteman punasesta-" (kaikki missä lukee permatex?)- en koske