View Full Version : 4Runner ja 33" gummit
Onko kukaan saanut lähiaikoina katsastettua 33" renkaita runneriin (-90 vuosimalli)? Näillä näkymin taitaa 32" olla suurin minkä laki sallii, vai olenko aivan väärässä? Taitaa noita kuitenkin olla muutama liikenteessä...
Ahosensetä
16.11.2005, 17:31
Muutoksia ei lasketa tuumissa, vaan renkaiden tarkkojen taulukkomittojen mukaan (esim. 33x12.50R15 on "vain" 826 mm eli 32.5" korkea.
Jos tiedät vertailurenkaan koon, niin tällä: http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=20391 homma selviää.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
quote:
Onko kukaan saanut lähiaikoina katsastettua 33" renkaita runneriin (-90 vuosimalli)? Näillä näkymin taitaa 32" olla suurin minkä laki sallii, vai olenko aivan väärässä? Taitaa noita kuitenkin olla muutama liikenteessä...
Onnistuu toki. Alkuperäinen vaihtoehtokoko on 31x10.50R15, eli 33":set on mahdolliset. Tyrkkää sähköpostiosoitetta niin laitan sulle paprut tulemaan.
lilwhitemanfromfinland@yahoo.com Toyotan maahantuojan mukaan 265/70-15 on ollut toinen 215R15 kanssa tyyppirekisteröity rengas. Se kyllä taitaa olla aika lähelle 31"
Note! This message was posted anonymously!
Edellinen olin minä. Kun en muista ikinä kirjautua.
quote:
lilwhitemanfromfinland@yahoo.com Toyotan maahantuojan mukaan 265/70-15 on ollut toinen 215R15 kanssa tyyppirekisteröity rengas. Se kyllä taitaa olla aika lähelle 31"
Note! This message was posted anonymously!
Joo, toi on Eurooppa-malleissa. Jenkkimalleissa 31". Laitan s-postia.
Suuret kiitokset Matille vaivan näöstä. Tuon off-road pajan taulukon mukaan menee juuri ja juuri 51mm. BfGoodrichin taulukon mukaan paljon yli. Katsotaan mitä katsastaja sanoo...
Ahosensetä
17.11.2005, 08:42
Viralliset mitat killataan, renkaita ei mitata. Vain silloin kun rengaskokoa ei löydy normista mennään mittauksiin.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
miten tohon taroon/hiluxiin vm -91 onnistuu toi 33" katsastus? meneekö jo erikoisluvalle
hilux on 16" renkailla. Eli siinä ei tule liikaa korkeutta.
Mutta meikäläisen projekti on jäissä. Yksi asema on hyväksynyt 265/70-15 vertailu renkaaksi.
Muut tuijottaa 215R15, eli tällä hetkellä rekisterissä olevat 31" olisi jo liian isot.
Elikäs 265/70-15 ja 31x10,5x15 ei ole tyyppirekisteröity Suomeen, ainoastaan 215R15.
Edited by - BSI on 18/11/2005 10:26:09
Edited by - BSI on 18/11/2005 10:53:01
Onnea yritykseen saada 33":t alle! Itse yritin viimekeväänä tuolla 31:llä vertailurenkaalla, mutta ei sitten onnistunut millään! Matti tietääkin tarinan. No onneksi olin laittamassa vain kolmekakkosia joten sain sen tuolla 265/70-15 vertailurenkaalla onnistumaan.
Laki pitäis olla kaikille sama, mutta ei se kai olekkaan... ?
olisko MaTilla tohon taroon dokumenttia et sais 33 alle muutoskatsastamalla
pasimaijala@luukku.com
Niin tuossa minun tapauksessa AKE otti sellaisen kannan, että vaikka jenkeissä autoa on saanut kolmeykkösillä niin missään ei erikseen sanota että ne olisivat tarkoitettu maantiekäyttöön! Mistäpä sitä sitten tuotakin rupeaisi todistelemaan. Jos joku saa sellaisen paprun missä tuo todistetaan niin
olisin siitä kovin kiitollinen. Ei riittänyt jenkkilehtien toyota-mainokset eikä varaosalistat.
Ja viimeisenä vetona sanoivat, että mikään paperi missä ei ole maahantuojan leimaa ei kelpaa.
quote:
Niin tuossa minun tapauksessa AKE otti sellaisen kannan, että vaikka jenkeissä autoa on saanut kolmeykkösillä niin missään ei erikseen sanota että ne olisivat tarkoitettu maantiekäyttöön! Mistäpä sitä sitten tuotakin rupeaisi todistelemaan. Jos joku saa sellaisen paprun missä tuo todistetaan niin
olisin siitä kovin kiitollinen. Ei riittänyt jenkkilehtien toyota-mainokset eikä varaosalistat.
Ja viimeisenä vetona sanoivat, että mikään paperi missä ei ole maahantuojan leimaa ei kelpaa.
Esimerkki siitä kuinka hankalaa homma voi olla. Todellisuudessa 4Runner SR5-paketilla on aina jenkeissä ollut 31x10.50R15 renkailla, mikä oli siis ainoa rengasvaihtoehto siihen (perävälitys eri kuin pikkukumisessa)! Oon nähny livenäkin erään jenkki-4Runnerin, olis pitäny ottaa valmistajankilvestä kuva missä oli toi rengaskoko.
Suomen Toyota ei ota kantaa jenkkimalleihin. :( Ei kuulemma ole mitään tietoja niistä.
quote:
olisko MaTilla tohon taroon dokumenttia et sais 33 alle muutoskatsastamalla
pasimaijala@luukku.com
Ei ole Taroon, Hiluxiin löytyy, mutta ilman Toyota-leimoja.