View Full Version : Sj413 outo nuppi käsijarrukahvan vieressä
Mikä pyöreä nuppi on Suzukin käsijarrukahvan vieressä? Eilen kävin autoa katsomassa ja jäi mietityttämään mikä se oikein on..?
Tarkotatko jakolaatikon keppiä? Voimanulosoton kytkentävipu on myös käsijarrun vieressä, mutta se ei kyllä ole pyöreä nuppi.
En jakiksen keppiä tarkoita..
Vilkutin
01.09.2018, 13:49
Veikkaaan voimanulosottoa? Eikö semmonenkin jossain esiinny?
Lienee voimannulosoton kytkin.
No ulosotto saattaa olla..mitähän kahvimyllyä varten se on 😀
artsi777
01.09.2018, 20:17
No ulosotto saattaa olla..mitähän kahvimyllyä varten se on 😀
Aikanaan ollut verokikkailua varten, melko tarpeeton ja harmiton kapistus muuten :)
Tarkotatko jakolaatikon keppiä? Voimanulosoton kytkentävipu on myös käsijarrun vieressä, mutta se ei kyllä ole pyöreä nuppi.
On PTO namiskaa pyöreänä "tattina":kin.
On PTO namiskaa pyöreänä "tattina":kin.
Aijaa, tämä olikin ihan uus juttu meikäläiselle. Ei oo moista tullu vastaan koskaan.
Minkä kokonen rengas mahtuu vakio alustalla olevan alle?
Voi sillä pyörittää vaikka vinssiä :)
http://alanmiehet.com/Suzuki_takavinssi
Millaisista vetovoimista tuolla takavinssillä puhuttiin?
Toyotan mekaaninen vinssi käy hyvin suzuki ulos ottoon, polttoaine tankin paikalle.
BJ-40/76
04.09.2018, 20:49
Voi sillä pyörittää vaikka vinssiä :)
http://alanmiehet.com/Suzuki_takavinssi
Millaisista vetovoimista tuolla takavinssillä puhuttiin?
Taitaa olla aika nopea vinssi? ja ei "lukittaudu"?
Toyotan alkuperäinen mekaaninen on välitykseltään suuruusluokkaa 1:30 (ulkomuistista)
Ja vetotehoa ilmoitetaan 1500 kg ja 1800 kg; siis alkuperäisellä murto-/ylikuormitus sokalla. Olisko nuo ilmoitukset on täydellä vinssin rummulla, yleensä vinsseissä ilmoitetaan vetoteho tyhjällä-/ensimmäisellä kerroksella rummulla, ja sähkövinsseissä usein myös ns. nollanopeudella, siis vaijeri pysähtyy tuolla ilmoitetulla voimala?
Ja toyotan vinssi hidas, varsinkin tyhjälle rummulle vinssatessa renkaat pyörii n. 10x liian nopeaa?
Nimimerkin mukaisessa BJ:ssä on em. murtosokka poistettu, ja hitsattu "jumiin" (ei minun toimesta) ja jaksaa vetää 10mm Torninosturin vaijerin poikki, vaikka rumpu "puolillaan" vaijeria, pikkasen kuulee käyntiäänessä, että nyt jossain ahdistaa... toki ei tarvitse koskea kaasupolkimeen, antaa vaan vetää tyhjäkäynnillä....
Tuo vaijeri kestää muistaakseni n. 6000 kg? (vinssi kestää, mutta ei suoraan sivulle vedettäessä, kuori murtuu kun rullakita vääntää,,, 2 kertaa pettänyt.
Millaisista vetovoimista tuolla takavinssillä puhuttiin?
Voimista ei hajua, mutta ei Suzuki paljon tuntunut siinä vetäessä. Nopeahan tuo on kyllä :)
Otin vinssin talteen kun myin auton, jos sille keksis muuta käyttöä joskus.
Ulosotto oli Toyotan vinssin kardaanista ja pajeron kardaanista sovellettu viritys. Joutuu kyllä katkaisemaan runkopalkin, ja tekemään uuden eri kohtaan. Ei siihen mahdu juuri mitään sellaisenaan. Ei ole edes suunniteltu käytettäväksi ;)