PDA

View Full Version : Pajero poistuu euroopan markkinoilta


wikke
29.05.2018, 10:01
"Nyt on vahvistettu: Perinteinen suosikkimaasturi poistuu markkinoilta"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201805292200976096_oa.shtml

mikjus
29.05.2018, 12:52
Korvaaja on jumankauta farmariauton kokonen paskakasa:eek:.

Harmi kun on niin pieni maa ettei tänne tuoda oikein mitään hyviä malleja kohta. Toyotaltakaan ei yhtään heavy duty mallia, pelkkiä citymaastureita:p Sama kohtalo näyttää seuraavan muita merkkejä.

HiluxMan
29.05.2018, 14:28
Ja sen niin sanotun korvaajan nimikin joku PTHYI tai PHYH tai miten lie lausutaankaan.

Luoppis
29.05.2018, 16:42
Tästäkin kiitos kuuluu EU:n loputtomalle sääntelylle. Ei tänne kannata kohta tuoda mitään järkeviä automalleja, kun niille löytyy yllin kyllin markkinoita muualtakin.

Hcet
29.05.2018, 18:20
En oikein näe pheviä pajeron korvaajana. Phev on pluginhybrid citymaasturi millä ei pääse maastossa eikä hirmuisesti kärryäkään vedellä. Pajero taasen on vielä ns. Oikea maasturi.

Alkaako jollain aikajänteellä käytettyjen maasturien hinnat nousemaan kun uusia ei saa?

offroadjouni
29.05.2018, 20:34
En oikein näe pheviä pajeron korvaajana. Phev on pluginhybrid citymaasturi millä ei pääse maastossa eikä hirmuisesti kärryäkään vedellä. Pajero taasen on vielä ns. Oikea maasturi.

Alkaako jollain aikajänteellä käytettyjen maasturien hinnat nousemaan kun uusia ei saa?Itse ajoin yli 10 vuotta gen 3 -Pajerolla ja nyt perheestä löytyy myös mainittu Outlander PHEV. Outlanderista ei saa korvaajaa kärryn veturiksi (olikohan 1800 kg tai jotain sinne päin vetomassat) mutta muuten mielestäni ihan näppärä peli. Sisältä aika lähelle Pajeron kokoinen ja citymaasturiksi kulkee kulkee mukavasti umpihangessakin kunhan ottaa luistonestot pois päältä. Bensamoottori vetää tosiaan vain etupyöriä ja sähkömoottori löytyy kummaltakin akselilta. Pätkäajossa menee pienellä kulutuksella mutta pitkillä matkoilla sähköstä ei ole juuri hyötyä.

Hcet
29.05.2018, 21:43
Itse ajoin yli 10 vuotta gen 3 -Pajerolla ja nyt perheestä löytyy myös mainittu Outlander PHEV. Outlanderista ei saa korvaajaa kärryn veturiksi (olikohan 1800 kg tai jotain sinne päin vetomassat) mutta muuten mielestäni ihan näppärä peli. Sisältä aika lähelle Pajeron kokoinen ja citymaasturiksi kulkee kulkee mukavasti umpihangessakin kunhan ottaa luistonestot pois päältä. Bensamoottori vetää tosiaan vain etupyöriä ja sähkömoottori löytyy kummaltakin akselilta. Pätkäajossa menee pienellä kulutuksella mutta pitkillä matkoilla sähköstä ei ole juuri hyötyä.

Maastossa en ole ikinä PHEViä kokeilut enkä ilman maksajaa välttämättä uskaltaisikaan, akkupakettihan tuossa on keskellä ja alimmaisena. PHEV itsessään on mukava peli ajella. Kulutuskin on todella pieni huomioiden auton koko ja se että auto on bensakonella, kulutus on pienempi kuin vastaavan diesel Outlanderin. Citymaasturina siis oiva peli. Kuitenkin tuntumassa ja olemuksessa ja yleisessä rakenteessa täysin poikkeava pajeroon verraten. Ei oikein voi samassa lausessa verrata noita kahta.
Minusta on valitettavaa että "oikeat" maasturit alkavat hukkumaan markkinoilta, vaikken olekkaan potentiaalinen ostaja 80t€ autolle...

Verotus ja pienet myyntiluvut varmaan tuonkin ovat tappaneet samoinhan on käynyt jo paljon aijemmin Evo Lancereille jos puhutaan Mitsubishin myymistä malleista...