anttist
02.05.2018, 20:24
Terve,
ennen isompia purkamisia kysäisen vinkkiä viisaammilta. Eli Terrano, josta melko varmasti on etupäästä jotain rikki. Nelivedolla ajeltu viimeksi ennen vappua, toiminnassa en havainnut mitään erikoista, ja veti kyllä. Nyt tuossa muissa merkeissä auton alla maatessani havaitsin, että etukardaania käsin pyörittämällä ei pyöri kuin kuskin puolen vetari. Apparin puoli ihan hieman yrittää nytkyä, mutta ei lähde liikkeelle kumpaankaan suuntaan. Kädellä pystyy jarruttamaan liikkeen kokonaan pois.
Napalukko kiinni/auki ei vaikutusta (manuaaliset) ja etukardaania pystyy pyörittämään renkaat maassa vaikka apparin napalukko olisi kiinni. Napalukko kyllä lukitsee vetoakselin, joten se ei käänny käsivoimin lukon ollessa kiinni. Kuskin puolen lukko kiinni ei kardaanikaan pyöri.
Kardaania veivatessa ei tunnu käteen mitään erikoista tai poikkeavaa, joten oma arvaus/toive on, että vetoakseli olisi poikki sisempää tai boorit sileänä. Miten tällaisessa tapauksessa, onko myös etuperään tiedossa remonttia jos boorit on menneet vai miten kovaa kamaa ne vastakappaleet perässä on?
ennen isompia purkamisia kysäisen vinkkiä viisaammilta. Eli Terrano, josta melko varmasti on etupäästä jotain rikki. Nelivedolla ajeltu viimeksi ennen vappua, toiminnassa en havainnut mitään erikoista, ja veti kyllä. Nyt tuossa muissa merkeissä auton alla maatessani havaitsin, että etukardaania käsin pyörittämällä ei pyöri kuin kuskin puolen vetari. Apparin puoli ihan hieman yrittää nytkyä, mutta ei lähde liikkeelle kumpaankaan suuntaan. Kädellä pystyy jarruttamaan liikkeen kokonaan pois.
Napalukko kiinni/auki ei vaikutusta (manuaaliset) ja etukardaania pystyy pyörittämään renkaat maassa vaikka apparin napalukko olisi kiinni. Napalukko kyllä lukitsee vetoakselin, joten se ei käänny käsivoimin lukon ollessa kiinni. Kuskin puolen lukko kiinni ei kardaanikaan pyöri.
Kardaania veivatessa ei tunnu käteen mitään erikoista tai poikkeavaa, joten oma arvaus/toive on, että vetoakseli olisi poikki sisempää tai boorit sileänä. Miten tällaisessa tapauksessa, onko myös etuperään tiedossa remonttia jos boorit on menneet vai miten kovaa kamaa ne vastakappaleet perässä on?