View Full Version : Lantikan etujarruista
llA vm 61-64 :Etujarru kilvessä oleva jarrukenkien alatappi,mikä on vastakkainen jarrusylinterille, on väljä eli rengasta pyörittäessä eteäpäin kengät "lonksahtaa mukaan",mielestäni tästä johtuen jarrut jää päälle.Niittaus,täppihitsaus vai mikä korjaus? Ostan uudet rummut(pilalle sorvatut nytten),kengät sekä as sarjan joka nurkkaan koska uskon myös niiden tarviavan korjausta.Epäkesko säädin on myös tullut tiensä päähän.Jarrukilpi/vet ovat muuten paksut ja hyvänkuntoiset.Jarru putket voisi myös vaihtaa mutta tarvitsisin tietää mitä päitä lantikka käyttää ,esim ilmaus ruuvin kierre mm/ nousu vai ".
Ahosensetä
09.11.2005, 10:44
Kumpi siinä on kulunut: tappi vai se kengässä oleva lenkki? Millainen välys?
Ovatko palautusjouset oikein paikallaan? Ellei, jarrut saattavat jumia.
Nipat ja ilmaruuvit ovat UNF 3/8" kierteillä.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Tappi liikkuu kilvessä,etupyörän ollessa ilmassa,liikutan rengasta eteen-taaksepäin "elää"tämä ns niitti jarrukilvessä jossa jarrukengät on kiinni.
Ahosensetä
09.11.2005, 11:03
Jaa, se tappi on löysässä! Hitsaaminen on varmaan hyvä korjauskonsti, kunhan tapin oikea paikka löytyy.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Niin tuli mieleen olisiko tämän tapin liikkumisen korjaus keino ;uudet rummut,uudet jarrukengät,rumpu paikoilleen ajaisi hiukan painaisi kovaa jarrupoljinta jotta jarrukengät keskittyisi,migillä täppäis kilven ulkopuolelta kiinni? Vai saako k.o tappia uusittua,itse purkais mitä tiivisteitä tai muuta sälää tähän menisi
Ahosensetä
09.11.2005, 11:12
Se tappi on varaosamielessä jarrukilven osa, eli ei saa irrallaan.
Toi keskityshomma varmaan toimii.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Kiitos Antti,tämän vuodenpuolella palaillaan osa-asiaan