View Full Version : Pajero 4 Fun
Jeepistä on nyt harhauduttu Nissanin kautta kokeilemaan kakkoskoppaista pätkä Pajeroa.
Tarkoituksena tehdä aavistuksen miedompi menopeli laavuhommiin, onkireissuille ja perus safariajeluihin.
Noin kuukauden metsästyksellä löytyi Pomarkusta sopivalta vaikuttanut yksilö, suurimpana miinuksena 4,625 aavikkoperät. Muuten suht mieleinen, 2.5 TDI, 5 hengen henkilöauto eikä pilattu huoltoautohommilla, leimaa ens syksyyn ja mittarissa jotain 350tkm nurkilla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210006
Tossa elettiin jotain marraskuun alkupäätä. Viikon verran testiajoa ja seisontaan odottamaan motivaatiota.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210008
Välipäinä uudet 4x4 Partsilta tulleet leimakokoiset makkaranpaistorenkaat 255/85R16 koossa alle. Renkaat liimattiin vanteille ja sisään tasapainokuulat. Ei käänny eikä oikein pyörikään ilman muutoksia. Todellinen koko noin 34/11.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210009
Pientä pellin silppuamista joutui suorittamaan että sai vekslattua takaisin katokseen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210007
Vielä pientä kokovertailua, 255/85R16 Mountain Devils, 33x12,5 Insa Special Track ja viimeisenä 33x13,5 Tsl Ltb
Seuraavaksi saapui makkaranpaistovinssi CF Lineltä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210012
Vinssille petiä, valmiiden petien sovittelun sijaan olen suosinut käsityötä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210011
Kelaksi valikoitui Warrior Samurai 9500 high speed joka on toivottavasti riittävän nopea ja tehokas makkaranpaistoajeluun.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210010
Upposi pienellä vaivalla kohtuu syvälle. Ja mahdollisimman matalalle että veto olisi nostavaa eikä painaisi keulaa lisää turpeeseen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210079
Vähän putkea suojaamaan keulaa pieniltä kopsuilta. Putki oli helpompi taivuttaa ylipitkänä ja tähdätä sitten sopivaan mittaan. Kiinnitys 4xM10 per puoli.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210046
Päädyt pätkittynä mittaan ja rullakidan kiinnitys perinteistä poiketen alta ja päältä pultaten. Keulaa sai noin 12mm lyhyemmäksi tällä konstilla eli täysin turha toimenpide mutta näyttää tekniseltä.
Muovisten sisälokasuojien irroituksen jälkeen totuus alkoi paljastua. Perinteistä napanian sillipurkkipeltiä, eli mätähommia tiedossa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210117
Kaikki isommat pellinpalat olinkin paistanu edelliseen supertrulliin. Muutenkaan pläkkärin hommat ei oikein innosta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210131
Samalla oli näppärää sovitella 3" pakoputkesta tehtyä makkaranpaistosnorkkelia.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210142
M6 niittimutterit koppaan ja vanhojen työvalojen jalkoja hyödyntäen kiinnitys.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210455
Alkuperäiseen putsaripömpeliin 3" lähtö ja puruputkella välit kotelon ja putkien välillä. Tehostajan säiliölle uusi jalka sivummalle.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210457
Alapuoli suojattu 3mm kangasvahvisteisella kumilevyllä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210458
Kiinnitys lokasuojaan niiteillä ja koriin ruuveilla, eli jos lokari pitää jostain syystä irroittaa ei kumia tarvi irroittaa kuin korin puolelta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210456
Valmis tuote. Halusin koko snorkkelin kylkilinjan sisäpuolelle kun ajotapa on sellainen että kaikki kyljen ulkopuolella oleva hajoaa.
suurimpana miinuksena 4,625 aavikkoperät.
Aavikko? :confused: Tiheeltä kuulostaa, oliskos Pajeroon sitten vielä tiheempiäkin olemassa?
Minkälainen on noin karheella/korkeella/kapeella kumilla ajaa? Ei oo ainakaan kuvio tukkeentumassa, mut miten kulkee maantietä?
Aavikko? :confused: Tiheeltä kuulostaa, oliskos Pajeroon sitten vielä tiheempiäkin olemassa?
Minkälainen on noin karheella/korkeella/kapeella kumilla ajaa? Ei oo ainakaan kuvio tukkeentumassa, mut miten kulkee maantietä?
Gen 1&2 pajeroon saapi välityksiä 4.625 , 4,875, 4,90,4,636 ja 5,29 gen 3 on jossain vielä harvempia
Aavikko? :confused: Tiheeltä kuulostaa, oliskos Pajeroon sitten vielä tiheempiäkin olemassa?
Minkälainen on noin karheella/korkeella/kapeella kumilla ajaa? Ei oo ainakaan kuvio tukkeentumassa, mut miten kulkee maantietä?
Tommoset Jonin mainitsemat 5,29 olis haaveena tai sitten jakolaatikolle jotain muutosta. Noi 4.625 on tosiaan ne harvat perät.
Ajometrejä tiellä noilla renkailla ei käytännössä ole että ei siitä vielä sen enempää. Voiman puutteestahan tommonen vakiona kärsii, siihen olis hyvä jotain keksiä ettei jää ihan jalkoihin. Onneksi tämä ei mikään käyttöpeli ole kuitenkaan. Ensin muita muutoksia tiedossa.
Etulokasuojan jälkeen oli luonnollista siirtyä mätien helmojen uusintaan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210194
Tähän ei mitään suurempaa visiota ollut, tommoset perustylsät 100x50x3 palkit ja kylkeen 42,6 putkea.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210196
Noin se alkaa istumaan paikalleen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210491
Helma hitsattu loppuun ja takakaaren suurentamista ja mädänpoistoa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210459
Hantin kylki alkaa hahmottumaan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210493
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210492
Norsunkorvat tehty ja muuten hantin puoli "valmiina".
Samat peltihommat kuskinpuolellakin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210518
Helmaa jo soviteltu ja etusisälokarin mätiä leikelty.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210832
Täyttöputken kiinnityspeltikin oli mädäntynyt puhki. Pyöränaukko suurennettu ja takakulmaa korjattu myös.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210833
Kumi väliin vähentämään maalin pois hinkkautumista ja toivottavasti sitä myöden ruosteen muodostumista.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210898
Paikkapigmenttiä ruostesuojaksi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210899
Norsunkorvat paikalleen ja ulkoilemaan.
tapsa4x4
26.02.2018, 22:28
Kai suojasit kotelot sisäpuolelta? Mä just korjailen edellisen jäljiltä helmakoteloita kun palkkihelmat tehty eikä oo mitään ruostesuojausta vedetty koteloihin ni nyt saa jo tehä uusiksi.
Rupee tekeen mieli ostaa kans tommonen pajero
Kai suojasit kotelot sisäpuolelta? Mä just korjailen edellisen jäljiltä helmakoteloita kun palkkihelmat tehty eikä oo mitään ruostesuojausta vedetty koteloihin ni nyt saa jo tehä uusiksi.
Rupee tekeen mieli ostaa kans tommonen pajero
Tarkoitus olis ruuttailla kotelomämmiä sitten kun kaikki peltihommat on tehty.
Keulalle piti lisätä vielä parit raudanpalaset.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210900
Lampun kannakkeet.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210901
Puskuriin ylimääräinen putki että valolla olisi edes joku mahdollisuus säilyä ehjänä ja vetopisteet runkoon.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210937
Saranoitu kilpiteline on ehdoton makkaranpaistokäytössä.
"Saranoitu kilpiteline on ehdoton makkaranpaistokäytössä." Käytkö väärissä paikoissa möyrimässä ja grillaamassa? :)
Kannattaa pähkiä miten yläasennossa kiinni/eristetty, nuo saranat nimittäin resonoi sitten aika perkeleesti...
"Saranoitu kilpiteline on ehdoton makkaranpaistokäytössä." Käytkö väärissä paikoissa möyrimässä ja grillaamassa?
Koskaan ei tiedä jos makkaranpaistoreitillä roikkuu rastilappuja joiden kuvaamista tuo helpottaa.
Tuleeko elebettiin makkaranpaistoon?
Mä laitoin etukilven killumaan ihan vaan parilla jakohihnan pätkällä,lenkit putken ympäri ja läpipultilla kilpeen. Mut mulla se onkin alhaalla sivussa ja tiedän mitä jujua tässä haetaan.. ;)
Hyvä projekti,on tullu seurattua
Tälläinen lyhyt gen2 pajero on kyllä jotenkin pirun sopusuhtaisen näköinen, hieno tulee.
Ja suorat muovisoirolevikkeen istuu kuin näppylähanska käteen:D
Tuleeko elebettiin makkaranpaistoon?
Ei ole mitään suunnitelmia kisojen suhteen, ehkä jotain crosseja ensin. Paperikarttakisat kiinnostaa enemmän kuin gps-suunnistus.
Mä laitoin etukilven killumaan ihan vaan parilla jakohihnan pätkällä,lenkit putken ympäri ja läpipultilla kilpeen. Mut mulla se onkin alhaalla sivussa ja tiedän mitä jujua tässä haetaan.. ;)
Hyvä projekti,on tullu seurattua
Pidätkö keväällä makkaranpaistoajot niin potkitaan renkaita?
Tälläinen lyhyt gen2 pajero on kyllä jotenkin pirun sopusuhtaisen näköinen, hieno tulee.
Ja suorat muovisoirolevikkeen istuu kuin näppylähanska käteen:D
Joo karmeemman näköistä levikettä kuin noi kumilärpäkkeet saa hakea, mutta kun toi muuttuu kuitenkin perunasäkin näköiseksi niin ei anneta asian häiritä.
Keulaa kasaan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210936
Petiin pigmenttiä, keskellä näkyy rullakidan alakiinnike.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210939
Koukkua vaille valmis.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=210938
Ja lisää, pikatestissä en huomannut minkäänlaista resonointia kilvestä ja sen saranoista.
hyvännäkönen puskuri tuli:)
Kätsy toi kilpiteline ku ajaa kameratolppaan ni ilmavirta pitää kilven ylhäällä :D
Kätsy toi kilpiteline ku ajaa kameratolppaan ni ilmavirta pitää kilven ylhäällä :D
Äärimmäisen tärkeä ominaisuus, kolme viimestä Lahden reissua rintterillä on tuottanut neljä räpsyä telkänpöntöistä.
Ei muuta ku kohti vänäjää sen verra hyvin varustettu että pääsee venäjän mettässä helposti
Ei muuta ku kohti vänäjää sen verra hyvin varustettu että pääsee venäjän mettässä helposti
Aika raakile tuo vielä on. Puuttuu ainakin etupään panssarointi, uusi tankki, alustamuutoksia jne.
Kaverin Range-projektiin välihommana uutta polttoainepurkkia.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211565
Päällä anturin paikka ja etuseinässä varttituuman nipat putkien lähdöille. Korvat ja täyttöputki puuttuu kun ei tiennyt mihin tulee.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211566
Sisälle parit loiskelevyt ja lähdöistä rautaputkella imu/paluu pohjalle.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211567
Paino on kohtuullinen.
Makkaranpaistopanssarin tekoa
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211564
Edestä päin näyttää aika jouheelta, toivottavasti tukivarren korvien suojat ohjaa kamaa keskemmälle ettei kaikki osuisi suoraan tukivarsiin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211563
Järjettömän kokoinen turpeenkeruukaukalo siitä tuli. Materiaalina 3mm 400 hardox
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211562
Ja sama yläpuolelta. Panssari nojaa kaikkiin kolmeen poikkipalkkiin ja reunoista muutamasta paikasta runkopalkkeihin. Toivottavasti on riittävän jäykkä näin ettei tarvisi hitsata lisäpainoa pohjaan.
pööpöilijä
29.03.2018, 08:14
Mahdollisimman vähän laittasin reunoilla tukia. Kerää kaiken panssarin päälle eikä valu edes kahlatessa pois. Ite tein 4mm hardoksista, niin se taipuu jonkin verran ku auton paino on panssarin päällä mut ei haittaa ku tuo hardoks aika hyvin palautuu muotoonsa. Kiinnitystä helpottaa myös, jos sellaaset kiinnikkeet ettei tarvii ku toinen pää kerralla nostaa ylös ku pultaa kii.
Mahdollisimman vähän laittasin reunoilla tukia. Kerää kaiken panssarin päälle eikä valu edes kahlatessa pois. Ite tein 4mm hardoksista, niin se taipuu jonkin verran ku auton paino on panssarin päällä mut ei haittaa ku tuo hardoks aika hyvin palautuu muotoonsa. Kiinnitystä helpottaa myös, jos sellaaset kiinnikkeet ettei tarvii ku toinen pää kerralla nostaa ylös ku pultaa kii.
Tossa takapäässä näkyy tommonen "koukku" joka nostetaan ensin viimesen poikkipalkin reunalle ja sitten pääsee junkaamaan etupäästä pultit paikalleen. Tän jälkeen väliltä loput, ainakin toivon että se toimii noin, eihän toi tallin lattialla oo kummonen laittaa mutta jos jonkin katastrofin takia täytyy metässä irrotella niin hieman työllistää.:D
Panssari tuli valmiiksi ja sai perinteiset hammerit niskaansa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211900
Näkymä edestä
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211899
Sivulta etuviistoon
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211898
Ja sivulta takaviistoon. Tukivarren korviin tuli myös tuollaiset väistöt ettei töki menoa.
Koneen puolelle imusarjan ylipaineventtiilin poisto, hukkaporttia tiukalle ja syöttöä sen verran että tyhjäkäynti pysyy juuri hallinnassa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211901
Konepeltiin vähän tuuletusaukkoja kuuman ilman poistumista varten.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211897
Välijäähdyttimelle skuuppi kun jostain syystä pellistä sellainen puuttuu. Jos edes vähän auttaisi jäähtymiseen.
Alustaan pientä päivitystä
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211894
Takaiskareiksi XJ+2" pumput muutetulla yläpäällä. Kasaan painettuna saman mittaiset.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211907
Jossain vaiheessa migiin tuli omituinen kaasunsyöttöhäiriö joka ei ole vielä selvinnyt. Vanha rouva tylarc pelastaa tilanteen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211906
3" jatkettu ja vahvistettu panhardin korva. Pohjaanlyöntikumeille tein tötsät akseliin. Runkoakin joutui paikkaamaan jonkin verran samalla...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211896
Omen pumppujen kaveriksi gr patrollin takajouset.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211895
Ja toiselta laidalta. Jossain välissä pakoputkea tuli muutettua 2,5"
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211905
Edestä kiristin sauvoja sen verran että jäi vielä ulosjoustoakin. Melkoinen etukeno patrollin jousilla, vaatinee vielä perehtymistä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211903
Koeajolla muutokset todettu toimiviksi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=211902
Renkaat todettu ensi ajoilla erittäin toimiviksi, pitoa 0,3bar riittävästi. Maantieominaisuudetkin siedettävät kuvioon nähden.
hiluvitkutin
08.04.2018, 10:46
Eihän runkonumero hävinny?
Eihän runkonumero hävinny?
Erittäin todennäkösesti hävisi kun pikku koputtelun jälkeen kyljessä oli 50cm reikä. Hakkaa uuden kun kerkiää.
Onhan tällekin jotain viime päivityksen jälkeen tehty.
Uuden polttoainepurkin tekoa
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216874
Sovittelua paikoilleen
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216875
Väriä päälle
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216876
Runko oli perinteisessä kunnossa ja katkesi parista kohtaa crossiajoissa joten korjauspalaa tilalle
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216877
Polttoainelinjojen ja huohotusten tekoa
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216878
Tankkiin Bilteman mittari ja paineilmakamoista liittimet
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216879
Tavarat kasattuna paikalleen
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216980
Ulosjoustolle rajoitusketjut iskarien säästämiseksi ja varmistamaan jousien paikallaan pysyminen
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216981
Vakio takajouset takaisin paikalleen, yläjousipedit hitsattu noin 5cm alkuperäisiä alemmas
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216982
Koeajolla muutokset todettiin toimiviksi
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=216880
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=223724
Eilen tuli taas kaiveltua auto pihalle kontista puolen vuoden tauon jälkeen. Startti vouvaa todella huonosti vaikka kokeiltu uudella akulla ja myös lisävirralla. Onkos näissä jotain muuta paikkaa joka vittuuntuu pidemmästä seisonnasta vai kaivanko ensimmäisenä startin pöydälle?
Starttimoottoriin tuli uudet laakerit ja hiilet. Ei kylläkään auttanut starttausongelmaan millään lailla.
Seuraavaksi sitten kaikki konehuonehuoneen isot piuhat plussa ja miinuspuolelta uusiksi jonka jälkeen auto lähti taas käyntiin.
Samalla muutin auton yks-akku järjestelmään ja uus virranjakokisko vei ilmanputsarin paikan. Avoimien kuparien päälle tuli vielä kuminen suoja.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=223947
Valtatien ojasta pelastettu Volvon putsari löysi sitten paikan katolta. Samoin aiemmin etupuskurissa ollut ledivalo.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=223948
Huonosti toimiva alkuperäinen lukon kompura aiheutti päänvaivaa ja ratkaisin sen risteyttämällä vanhan 230v kompuran sekä uuden tyrexin renkaantäyttökompuran.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=223950
Lukolle laitoin mahdollisimman yksinkertaisen venttiilin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=223949
Akseliston vaihtoa valmisteltu takapään osalta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226407
Puhallus+maalaus, jarrujen kunnostus, pientä panssarointia jne.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226408
Otin lattiamatot pois kun auto alkoi kerätä lievää ummehtuneen hajua, luonnollisesti korroosiovaurioita löytyi riittävästi. Sisustaan jätin toistaiseksi keskikonsoli ja kojelaudan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226706
Uusia linjauksia alettu hakemaan. 5-paikkainen tulossa edelleen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226707
Saa nähdä mitä tästä muotoutuu :D
Jossain välissä keulaan tuli pyykkinaru ja rullakita vaihtui hitsattuun liukukitaan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226708
Mikä ilmanputsarikotelo katolla? Joku yleismalli?
Mikä ilmanputsarikotelo katolla? Joku yleismalli?
Volvo 11033214 lukee pömpelin kyljessä, olisko tää jonkin pienen pyöräkuormaajan tai kaivurin putsari?
https://www.osamies.fi/varaosa/ilmansuodatin-volvo-11033214-263906875
MVolvo 11033214 lukee pömpelin kyljessä, olisko tää jonkin pienen pyöräkuormaajan tai kaivurin putsari?
https://www.osamies.fi/varaosa/ilmansuodatin-volvo-11033214-263906875
Pyöräkoneen putsari ja ei niin kovin pienen semmosen .
Volvo L150F mallissa muistaakseni tuommonen on laturin ilman suodattimena.
Jotain kerinnyt taas tuhraamaan.
Jalkatiloja museoitu, keskelle tuli oikein alkuperäistä lähentelevä vahvikekotelo.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=227068
Takapää hahmottuu pikkuhiljaa, käytännössä kaikki matskut pelastettu romuläjästä tai ollu jo muuten olemassa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=227069
Pääkaaren tein mallia ulkoa sisään. Yläpään muotoilusta tulossa "hylkivä".
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=227070
Takasivuikkunoiden paikalle olis mukava saada irrotettavat rätit ikkunoilla, mutta sopivaa aihoita ei ole vielä pälkähtänyt mieleen. Olisiko kellään hyviä (tai huonoja) ehdotuksia?
realtime
19.05.2020, 00:13
Akseliston vaihtoa valmisteltu takapään osalta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=226407
Hieno projekti!
Millaisella välityksellä tämä uusi taka-akselisto on? Onko tuo ns iso vai pieni peräinen.
Asiaa sivuten:
Itsellä myös pätkä 2gen ja 4,625 akselit ja pitäisi saada päivitettyä lukollisiin . Itseltä Löytyisi varastosta iso paineilmalukollinen 4,875 välitteinen taka-akseli ilman vetareita ja jarruosia, mutta mahtaakohan pienen perän/akselin vetarit ja jarruosat sopia siihen suoraan?
Hieno projekti!
Millaisella välityksellä tämä uusi taka-akselisto on? Onko tuo ns iso vai pieni peräinen.
Asiaa sivuten:
Itsellä myös pätkä 2gen ja 4,625 akselit ja pitäisi saada päivitettyä lukollisiin . Itseltä Löytyisi varastosta iso paineilmalukollinen 4,875 välitteinen taka-akseli ilman vetareita ja jarruosia, mutta mahtaakohan pienen perän/akselin vetarit ja jarruosat sopia siihen suoraan?
Eteen ja taakse tuli tuli 5.29 akselit. Ainakin näissä mun akseleissa jarrut olivat samanlaiset. Tai iso perähän tuo 4.625 oli myös. Edessä kuskin puolen vetari ei ole sisäpäästä vaihtokelponen, apparin puoli käy molemmista. Taka-akselin sisuskaluja ei sen suuremmin tullut vertailua. 5.29 etuakselissa oli ns katkeava vetoakseli, joka tuli vaan lukittua lukkoasentoon.
Loppuvaiheen päivitykset jäikin vähän unholaan, auto tuli vapuksi ajoon.
Takaluukku tuli alumiinista ja takalamput kiinni kumilevyyn. Josko vähän joustavat risukkoon pakitellessa niin eivät hajoa helposti.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228072
Kompura siirtyi kattoon, säiliö vanhalla paikalla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228073
Sisälle 4 metriä ledinauhaa sisävaloksi ja eteen muovikuppijakkarat. Takalasit 1mm polykarbonaattia ja etulasit 2mm. Ovien sisästä siivosin turhat rojut pois.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228074
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228077
Ulkokuoreen tuli perinteinen puolen päivän pihamaavärjäys. Konepelti tuli vaihdettua reiättömään versioon.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228076
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228075
Ja vielä loppuposeeraus.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8443&pictureid=228071
Kuvat eivät ole kronologisessa järjestyksessä. Jos joku yksityiskohta kiinnostaa niin räpsitään lisää kuvia.
Miten välijäähdytin saa kylmää ilmaa kun konepellissä ei ole reikää. Mulla olisi kanssa välijäähdyttimen asennus edessä enkä haluaisi tehdä konepeltiin reikiä.
alkuperäisessä konepellissä on ilmakanava joka ottaa ilman maskista.
Hyvännäköinen tuli pallerosta👍
Hyvännäköinen tuli pallerosta👍
Tattista vaan! Vielä täytyisi keula mukiloida uuteen uskoon ja kehittää kevyempi tekniikka. Painojakauma tällä kokoonpanolla niin että etuakselilla 1060kg ja takana 760kg..
Miten välijäähdytin saa kylmää ilmaa kun konepellissä ei ole reikää. Mulla olisi kanssa välijäähdyttimen asennus edessä enkä haluaisi tehdä konepeltiin reikiä.
Konepellissä ilmakanavat maskin alta kuulerille. Metsässä ei taida juurikaan olla hyötyä ilmakuulerista vaikka olis minkälainen reikä kun ajoviimaa ei ole.