View Full Version : Land rover freelander Alamäki avustaja ei toimi, eikä puhalla lämmintä kunnolla.
Elikkös semmosella asialla kun ostin tommos land rover freelanderin vuosimallia 2000 2.0tdi.
Eli alamäki avustin ei toimi virrat kun lyöpäälle palaa valo hetken mut vaihdekepistä kun vetää niin eipä tapahdu mitään.
Nostin vaihdekepin suoja kumia pois ja katselin sinne niin näyttäisi siltä kun sieltä puuttuisi piuha mikä tulee katkasijalle? Onko kellään tietoa tästä enempää?
Lantika ei myöskään puhalla kunnolla lämmintä vaikka lämmöt koneessa nousee mistä mahtas johtua?
Kaitsu67
21.02.2018, 11:27
Elikkös semmosella asialla kun ostin tommos land rover freelanderin vuosimallia 2000 2.0tdi.
Eli alamäki avustin ei toimi virrat kun lyöpäälle palaa valo hetken mut vaihdekepistä kun vetää niin eipä tapahdu mitään.
Nostin vaihdekepin suoja kumia pois ja katselin sinne niin näyttäisi siltä kun sieltä puuttuisi piuha mikä tulee katkasijalle? Onko kellään tietoa tästä enempää?
Lantika ei myöskään puhalla kunnolla lämmintä vaikka lämmöt koneessa nousee mistä mahtas johtua?
Siellä pitäis olla kytkin ja pari johtoa. Mulla itellä bensakoneella, mutta toi käsittääkseni sama. Johdot on "jäykkiä" eli nitkuvat helposti poikki ja irtoavat.
Alamäki/ylämäki avustin toimii vain 1:llä ja pakilla muistaakseni.
Onko sulla ilmastointi siinä? Kaverin freekussa ilmastoinnin kanssa siinä lämppärin venttiilissä oli alipaineella toimiva venttiili, joku niistä letkuista vuoti ja lämmin vesi ei päässyt kiertämään kennossa kun ei avannut sitä venttiiliä.
Liekkö samanlainen ratkaisu diisselissä.
Siellä pitäis olla kytkin ja pari johtoa. Mulla itellä bensakoneella, mutta toi käsittääkseni sama. Johdot on "jäykkiä" eli nitkuvat helposti poikki ja irtoavat.
Alamäki/ylämäki avustin toimii vain 1:llä ja pakilla muistaakseni.
Onko sulla ilmastointi siinä? Kaverin freekussa ilmastoinnin kanssa siinä lämppärin venttiilissä oli alipaineella toimiva venttiili, joku niistä letkuista vuoti ja lämmin vesi ei päässyt kiertämään kennossa kun ei avannut sitä venttiiliä.
Liekkö samanlainen ratkaisu diisselissä.
Okei. Mihkäpäin ne piuhat siittä lähtevät ja montako piuhaa sielä on kaiken kaikkiaan? Itsellä on 3piuhaa irrallaan sielä skllain et on laitettu päihin ns. Tulpat. Juu diiseli on pitånee koittaa tutkia letkut läpitte. Huomasin myös et puhallin ei toimi kun 3 ja 4?
Okei. Mihkäpäin ne piuhat siittä lähtevät ja montako piuhaa sielä on kaiken kaikkiaan? Itsellä on 3piuhaa irrallaan sielä skllain et on laitettu päihin ns. Tulpat. Juu diiseli on pitånee koittaa tutkia letkut läpitte. Huomasin myös et puhallin ei toimi kun 3 ja 4?
Osaako koku kertoa mihinkä ne piuhat lähtevöt sieltä kepiltä ja kuinka monta piuhaa. Kuva on aina +
Kiitos vastanneille.
Kaitsu67
23.02.2018, 13:54
Mun '98 bensa 1,8 on muistaakseni vaan kaks piuhaa. Auto on seisonnassa hupun alla jäässä ettei oikeen pääse tutkimaan, mut vähän turha verrata jos sulla on Diesel ja siinä 3 piuhaa. Jokatapauksessa jos ne on irti ja "huputettu", vaikuttais et sillä on vaan "pikafixattu" joku vika.....
Oleellista ei kait ole minne ne lähtevät vaan mikä johdin on ollut missäkin kytkimen navassa. Kait siellä se kytkin on paikoillaan?
Netistä löytyy sähkökaaviot, niistä selviää minne ne johdot menee ja miten katkaisja pitää kytkeä. Kännykällä ei nyt jaksa alkaa kaavioita tutkimaan, tarviis olla läppäri.....