View Full Version : hilux moottori ja etuperä???
oiskohan kellään tietoa miten onnistuis -91 2.4i bensa hiluun vaikka lj 2.4 kiisseli kone eli miten onnistuu tuon tojon 2.4 d koneen liittäminen tuohon laatikkoon? onko se vain heittää vai pitääkö viritellä jotain sovitelaippoja? (bensa kallista) onko kellään tietoa kunka paljon välitykset on erinlaiset noissa bensa/diesel hilujen lootissa/perissä
Edited by - hiluman on 09/11/2005 20:52:42
Bensan perät tais olla 4.11 ja diesel 3.90 jos oikein muistan. Koneista ei tietoa.
ois kiva kyllä tietää miten onnistuis koneen vaihto jos ostais bensa hilun ku olis tiedossa ja vaihtais siihen lj70 myllyn
Mikko Virtanen
08.11.2005, 19:14
Millasiin kulutuksiin olet päässyt bensa koneella? Itellä on samanmoinen keksintö ja ois kiva kuulla millasia kulutuksia muut ovat laskeneet.
-Mikko-
Jos oikein kovasti alkaa polttelemaan toi bensa - diisseli Hilu swappi, niin kerroppa hieman aikomastasi Hilusta enemmän. Onko siinä vielä 22RE moottori, vai joku ihan muu..? Olen nimittäin hieman, mutta toistaiseksi vain hieman harkinnut, josko vaihtaisin omaan Hiluuni bensatekniikan. Toi 22RE, jos se sellainen on, olisi ihan potentiaalinen motti tuommoiseen offikkakilpuriin.. Hieman keveämpi kuin nykyinen löpöpumppu ja merkittävästi tehokkaampi. Jos asian tiimoilta ideoita tai kymysyksiä, niin laittele vaikka privaa.. Mulla Hilu vm 85, mutta loota ja jakoaski ovat ainakin toistaiseksi kestäneet murisematta.
Kiitos ja Anteeksi
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com
Onkos lj:n pannussa mutka putkessa? Mitenköhän ne urpotukset meni, eli minä vuonna tuli niitä rajoituksia turbotuksiin?
kyllähän siinä mutka on mut onhan toi mahdollista ilmankin jos ei onnistu urpolla
wAnnAbEOffeR
08.11.2005, 20:44
ainakin y-koneisen bensahiluxin loota on sama kun diisselin, pelkällä kytkinkopan vaihdolla pitäis selvitä. ja kyllä se lj:n turbodiisseli kone pitäis kelvata leima setille koska bensa hiluakin on saanut turbolla eli 22rte.
Sj410
onkohan noissa bensa ja diesel hiluissa sama vaiheloota? onkos kellään tietoa meneekö sama arb:N lukko tohon renkkukeulaan ja jäykkään akseliin? eli onkoha sielä perissä sisällä samat romut?
eiks kellään ole tietoa noista peristä
Tollukka
10.11.2005, 06:50
Etuperän sisuskalut on samanlaiset pensassa ja kieselissä, pensan välitys on 4.3 eli samaa löytyy VW tarosta ja LN 170 hiluskeista. Vaihteloota käy entinen kytkinkopan vaihdon jälkeen ja kieselien lootat on G 52 tai G 58. Lootan tyypin voi kätevästi katsoa vaikka tyyppikilvestä. Jos askarruttaa enemmän voin laitella kaverin numeron joka vaihtoi joku aika sitten hiluskin pensakoneen tilalle resiinan tirsselin.
Elämässä pitää olla luksusta, Hiluksusta!
Soittele jarskille roihin sillä saattaisi olla parempaa tietoa.
Note! This message was posted anonymously!
kelle jarskille?
niin se viel askarruttaa et onko erillisjousitetun ja jäykällä akselilla olevien perien sisukset samat eli käykö esim arb:n lukko erillisjousitetusta jäykkään akseliin jos innostuu jossain vaiheessa vaihtamaan akselin keulan alle ja sillee
Edited by - hiluman on 10/11/2005 15:22:15
HiluxMan
15.11.2005, 14:34
Erillisjousitetun etuperä on 7,5" kun jäykkäakselisen on 8" eli ei käy.
Hilux 3.0 V6
Pajero 2.8 GLS A
RangePisteMies
15.11.2005, 14:46
Mulla on taro 22re koneella ja ei tulis diisselöinti mieleenkään. Kulutuksessa ei eroja luulis hirveästi olevan ja ko. swapin työmäärään nähden aika kyseen alainen toimi. Ajomukavuushan on bensa versiossa huomattavasti mukavampi, tai no ainakin puhe kuuluu ääntä korottamatta. Käsittääkseni bensa versiossa on sama "pikku" loota kun diisseli hiacessa ja D hiluxissa "iso" loota. Kestävyydessä huimia eroja..
joo itellä myös ny 22re koneella oleva taro -91 ja on unohtunu toi öljypoltin asennus ku kävin hieman testailemassa bensakoneellahan saa jopa renkaatki pyörimään :)
HiluxMan
16.11.2005, 07:50
quote:
bensakoneellahan saa jopa renkaatki pyörimään :)
Just niin!
Hilux 3.0 V6
Pajero 2.8 GLS A