PDA

View Full Version : Isuzu D-Max 2012-> keskustelua

kenni_
18.12.2017, 10:07
Mikähän mahtaa olla suurin rengaskoko mikä tommoseen uuteen d-maxiin mahtuu ilman korotuksia pyörimään. Vakio koko siinä on 245/70/16. Ajattelin jos mahtuis 265/70/17 tai sit 65 profiililla.

Bj Andy
18.12.2017, 13:54
No jos vaan laskuri pitää kutinsa niin tuo on juur 749 korkea ja siihen 77 mm päälle, ja sehän tekisi .... tattadataa.... 826 mm, jonka jokainen offipalstalainen tietää tarkoittavan 33":maa...:D:D:D

Go for it !!!:D:D:D

kenni_
18.12.2017, 14:59
No jos vaan laskuri pitää kutinsa niin tuo on juur 749 korkea ja siihen 77 mm päälle, ja sehän tekisi .... tattadataa.... 826 mm, jonka jokainen offipalstalainen tietää tarkoittavan 33":maa...:D:D:D

Go for it !!!:D:D:D

Kyllä vaan, mutta ei taida ilman korotusta kyllä pyöriä...
Tossa kuvassa on 20" vanne, mutta vaikeeta sanoo onko korotettu.
Ps. Onko hajua mistä löytäis ton malliset vanteet? En tiedä miks en muka löydä oikein mitään hyvää kauppaa missä myytäis maasturin vanteita. :/

Bj Andy
18.12.2017, 16:37
Hmm. Ookko nä pistännää tommosen?

Kerrohan lisää kokemuksia, eli miten jaksaa mennä kuormalla ym. Juttuja

Esim. 285/65r17 on rapiat 80 cm korkea eli siinä voisi olla yksi koko.

kenni_
18.12.2017, 18:31
Hmm. Ookko nä pistännää tommosen?

Kerrohan lisää kokemuksia, eli miten jaksaa mennä kuormalla ym. Juttuja

Esim. 285/65r17 on rapiat 80 cm korkea eli siinä voisi olla yksi koko.

Joo tänään tilasin. Näköjään jääny linkki edellisestä viestistä. Eli siis https://www.tempetyres.com.au/wheels-image-gallery?isuzu-d-max--20x9.0-lenso-rt-concave&id=1860

Bj Andy
19.12.2017, 11:45
Onnea uudelle hankinnalle!:D

Tosiaan kokemukset kiinnostaa jahka saat laitteen kotia.

Tomaatti vai manuaali?

Markol
19.12.2017, 12:48
Mulla on tekeillä 2014 mallinen D-Max. Laitoin siihen EMU:a alle ja 235/85-16 kummit. Välitykset menee pieleen isommilla sen verran että huomaisi aika varmuudella kärryn vedossa. 235:set laitettiin orkkis aluvanteille. Ilman korotusta olisivat aika varmuudella raapineet lokasuojiin. Uskon että 2017 malliset menee saman kaavan mukaan.

Marko

kenni_
19.12.2017, 17:12
Onnea uudelle hankinnalle!:D

Tosiaan kokemukset kiinnostaa jahka saat laitteen kotia.
Tomaatti vai manuaali?

Tak tak.

Manuaali, pihi kun on...
Menee varmaan maaliskuulle luovutus... =f

kenni_
19.12.2017, 17:26
Mulla on tekeillä 2014 mallinen D-Max. Laitoin siihen EMU:a alle ja 235/85-16 kummit. Välitykset menee pieleen isommilla sen verran että huomaisi aika varmuudella kärryn vedossa. 235:set laitettiin orkkis aluvanteille. Ilman korotusta olisivat aika varmuudella raapineet lokasuojiin. Uskon että 2017 malliset menee saman kaavan mukaan.

Marko

Kuinka paljon korottava ja mitä makso?

Porvoon Hilma
19.12.2017, 17:48
Mulla 2011 mallinen 40 mm korotettu ja siinä pyörii nuo 235/85R16 ihan kevyesti. Ilman korotusta ei taida mahtua.

Isommat pyörylät tuntuu alakierroksilla kun turbo ei vielä puhalla lisäpotkua. Toisaalta taas 120km/h ei oo mitenkään kummallinen vauhti.

Maavaraa noilla renkuloilla saa lisää mutta silti pitää muistaa että alustan alla on dieselsuodatin, jota ei kannata jättää kannonnokkaan roikkumaan. Sille voi olla hyvä tehdä peltipanssari tai sitten siirtää se konehuoneeseen, jos tykkää askarrella dieselputkien kanssa. Minä en uskalla kun riskinä on, että menee potaskaa commonrail-pumpulle.

Isoilla renkailla pakki on myös hiukan vauhdikkaampi eli jos vaikka aurailee, niin sujuu peruuttelu kuin amerikkalaisessa takaa-ajoleffassa. Peruutuskameraa kyllä suosittelen; on sen verran korkealla perä ettei helposti näe pygmikokoisia liikkujia.

Kuormaa kantaa ihan älyttömästi. Työautona hyvä.

Antsalle vielä: menee kuormattuna kärrynkin kanssa noilla isommilla renkailla. Tää on kokeiltu siten, että oli lavalla 800kg ja kärryssä ehkä 700kg+omapaino. Ei oo raketti mutta ei mikään tientukekaan

Bj Andy
19.12.2017, 18:49
Mulla 2011 mallinen 40 mm korotettu ja siinä pyörii nuo 235/85R16 ihan kevyesti. Ilman korotusta ei taida mahtua.

Isommat pyörylät tuntuu alakierroksilla kun turbo ei vielä puhalla lisäpotkua. Toisaalta taas 120km/h ei oo mitenkään kummallinen vauhti.

Antsalle vielä: menee kuormattuna kärrynkin kanssa noilla isommilla renkailla. Tää on kokeiltu siten, että oli lavalla 800kg ja kärryssä ehkä 700kg+omapaino. Ei oo raketti mutta ei mikään tientukekaan

Mutta Mites kuormalla? :D:D

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuossa pikkukoneisessa versiossa pitäisi olla tiheämpi ykkönen?

kenni_
19.12.2017, 19:34

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuossa pikkukoneisessa versiossa pitäisi olla tiheämpi ykkönen?

Joo toi 1.9 tuli kai loppuvuodesta 2016 ja siinä on kyllä aika lyhyt ykkönen. Mikseivät sitten samalla pienentäneet pakkiakin?!

2011 on vielä vanhempaa korimallia, näissä uusissa näytti olevan joku pömpeli ainakin heti pakosarjan jälkeen.

Porvoon Hilma
19.12.2017, 20:22

En tiiä. Ei oo ollut vielä kaivuri perässä. Sit ois kauhat lavalla ja 2,8 tonnia perässä. Keväällä ehkä koetetaan.:D

kenni_
19.12.2017, 20:56
En tiiä. Ei oo ollut vielä kaivuri perässä. Sit ois kauhat lavalla ja 2,8 tonnia perässä. Keväällä ehkä koetetaan.:D

Mutta sulla 2011 mall? Siinä on vielä 2,5 tai 3,0.

Markol
19.12.2017, 22:49
Kuinka paljon korottava ja mitä makso?

Cros4wd:stä tuli jouset ja iskarit. Hinnat näkee niiden sivuilta. Kun laitoin alle nuo jouset ja 235:set niin jos en väärin muista niin olisin mitannut peilien alareunasta korkeuden muuttuneen joku 8cm. En ole vielä tehnyt lopullista mittausta kun puuttuu vielä tavaraa auton päältä. Se mitä ulkolaisilta sivuilta nähnyt niin toi EMU:n korotus on aika turvallinen. Muistaakseni enempikin korottavia on ollut mutta alkaa ilmeisesti vetarit olla kovilla. Takapäähän tuli +300kg jouset kun piti tulla huoltokori mutta se meni puihin viime metreillä. Nyt on hanuri hieman pystyssä mutta viimeistään siinä vaiheessa alkaa varmaan olla vaaterissa kun pistän isomman kärryn perään.

Niin ja joku kun jutteli alustan panssareista niin poistin orkkispeltiset ja laitoin tilalle ARB:n hieman jykevämpää rautaa olevat.

Arctic Trucksin AT33 muunoksessa päivitetään vain alusta varmaan tuolla EMU luokkaa olevalla korotuksella ja sitten 35:lle nostavat koriakin.

Marko

Porvoon Hilma
20.12.2017, 07:30
Mutta sulla 2011 mall? Siinä on vielä 2,5 tai 3,0.

3.0 on sallittu. Uudemmissa taitaa olla 3,5t

Markol
20.12.2017, 08:34

Mulla on 2014 ja 3,5t vetopaino eli vanha korimalli on pienemmillä painoilla.

Marko

kenni_
20.12.2017, 12:43

Joo siis tarkotin moottoria :D

Porvoon Hilma
20.12.2017, 18:37
Joo siis tarkotin moottoria :D

2011 mallissa on 2.5 tai 3.0 litranen kone. Sama 4-sylinterinen lohko, mutta jotain mittaa hiukan muutettu ja saatu tehot 136>163hv.

Mulla on tuo 2.5 litranen.

kenni_
20.12.2017, 20:31
2011 mallissa on 2.5 tai 3.0 litranen kone. Sama 4-sylinterinen lohko, mutta jotain mittaa hiukan muutettu ja saatu tehot 136>163hv.

Mulla on tuo 2.5 litranen.

Juuri näin. Ja tää uus on 1.9 litranen ja samat 163 hv. :) Mitä muuten on ollu kulutus tossa kakspuolikkaassa?

Porvoon Hilma
21.12.2017, 04:02
Juuri näin. Ja tää uus on 1.9 litranen ja samat 163 hv. :) Mitä muuten on ollu kulutus tossa kakspuolikkaassa?

8,5...9,3 l/100 on ollut riippuen kelistä ja ajoista.

Markol
21.12.2017, 13:53
8,5...9,3 l/100 on ollut riippuen kelistä ja ajoista.

Vakiokuosissa ajelin muistaakseni hyvinkin seiskalla alkavia lukemia. Muutosten jälkeen menee varmaan hyvän matkaa kasin puolelle.

Marko

kenni_
21.12.2017, 16:05
Vois muuten kerätä vähän kuvia minkälaisia pirssejä muilla on. Ihan mielenkiinnosta haluisin nähdä :)

Porvoon Hilma
22.12.2017, 01:37
Vakiokuosissa ajelin muistaakseni hyvinkin seiskalla alkavia lukemia. Muutosten jälkeen menee varmaan hyvän matkaa kasin puolelle.

Marko

Niin. Tuossa ei ole kaunisteltu vaan lukemat on suoraan ostetut litrat/trippimittarin sadat kilometrit.

Kovasti kun kiihdyttelee, joka muuten onnistuu helposti kun vääntöä on n.400Nm, saa lukeman toki muuttumaan. Eipä ole tarvetta, pelkkä mukava matkanteko riittää.

kenni_
24.12.2017, 08:26
Ei kellään oo vielä tullu tietoon optimointiohjelmaa tohon 1.9:iin?

Markol
24.12.2017, 11:30
Niin. Tuossa ei ole kaunisteltu vaan lukemat on suoraan ostetut litrat/trippimittarin sadat kilometrit.

Kovasti kun kiihdyttelee, joka muuten onnistuu helposti kun vääntöä on n.400Nm, saa lukeman toki muuttumaan. Eipä ole tarvetta, pelkkä mukava matkanteko riittää.

Samaan tyyliin minäkin katsoin. Mulla on karvalakkimalli jossa ei ole kulutusseurantaa. Laatikko kun olis vaan vielä niin välitetty että kutonen olisi selkeä ajovaihde eikä loikkari. Lyhyempi ykkönen jne.

Marko

-MaTTi-
24.12.2017, 13:51
Laatikko kun olis vaan vielä niin välitetty että kutonen olisi selkeä ajovaihde eikä loikkari. Lyhyempi ykkönen jne.
Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?

jmk
24.12.2017, 14:16
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla:D ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin

kenni_
24.12.2017, 14:31
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla:D ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin

Juuri luin isuzun moottoripuolen pomon haastattelua missä puhu että austraaliaan on turha viedä mitään 1.9 moottorilla olevaa pickuppia kun sinne on niin voimakkaasti juurtunu ajatus että ei voi olla hyvä veto auto jos ei oo tyyliin 3 litrasta moottoria, mikä ei nykyään enään niin paljon pidä paikkaansa tän downsizing:n ansiosta.

Että onhan tossa uudessa moottorissa saman verran tehoo kun vanhassa kolmelitrasessa ja vääntöö 360nm.
Mutta katotaan nyt että miten jaksaa mennä kuorman kanssa.

Samsonite
24.12.2017, 16:15

Samaa tuumailin. Reilu 5 tonnia kärrin kanssa ja henkilöauton kone. Tilannetta huonontaa vielä korkea viritysaste. Ehkä ei ihan 400 tonnia kestä ajella...:D

Ehdottomasti kannattaa vielä nostaa ahtoja, pääsee takuista samalla kätevästi eroon.

Hartsa69
25.12.2017, 10:24
Näin maallikkona oon minäki aina aatellu että iso kone ja vähempi tehoja saattaa jopa kestääkki..mutta aika näyttää.

Markol
25.12.2017, 20:12
Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?

En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko

kenni_
26.12.2017, 22:25
En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko

Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?

Markol
26.12.2017, 22:42
Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?

Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko

Porvoon Hilma
27.12.2017, 01:33
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate
...

Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.

Markol
27.12.2017, 11:13
Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.

Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko

Porvoon Hilma
27.12.2017, 17:36
Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko

Tänks. Hyvin näyttää olevan suojassa kaikki olennainen. Onko sulla tuolla pohjassa polttoainesuodatin jossain vai onko se muualla?

Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.

kenni_
27.12.2017, 22:47
Tänks. Hyvin näyttää olevan suojassa kaikki olennainen. Onko sulla tuolla pohjassa polttoainesuodatin jossain vai onko se muualla?

Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.

Onhan se hyvän näkönen, mutta melko tyyris kyllä ~500e.

Izu
01.01.2018, 10:07
Joskus tulee tarve kuljettaa pitkää tavaraa autossa. Aiemmin olen tehnyt niin, että laittanut lankun toisen pään lavan ja kopin välissä olleen tukikaaren päälle ja toisen pään lavanluukun reunan päälle. Onnistuu autossa jossa on tuo lavakaari.

Nyt tekisi mieli asentaa/rakentaa vastaava kaari Isuzuun. Mitenköhän lait ja asetukset menee? Saako tuollaisen kolvata itse vai pitää olla leimattuja papereita nipullinen jos meinaa saada katsastettua?

Sellaista mahtisonnipaksurosterimallista ei tee mieli, ihan kun vaan olisi mustaa rautaa ja kestäisi pari sataa kiloa painoa päällä. Ei siis tarvitse olla ”roll over cage”

Valmiita näyttäisi olevan jonkinlaisia, mutta ne on jostain syystä kuljetettu väärälle mantereelle:rolleyes:

-MaTTi-
01.01.2018, 11:03
Tee pois vaan minkälaisen tykkäät, kunhan ei koria leveemmälle tuu.

Izu
01.01.2018, 13:47
Tee pois vaan minkälaisen tykkäät, kunhan ei koria leveemmälle tuu.

Tänks Matti täydellisestä vastauksesta:) tähän ei oo mitään lisättävää:)

Ja hyvää uutta vuotta

Izu
01.01.2018, 15:03
Niin, oikeastaan vielä jatkokysymys: tuohon lavakaareenhan saa asentaa ajoneuvon lastauksessa tarvittavat valot eli lavavalot erillisellä merkkivalollisella kytkimellä ?

Izu
01.01.2018, 16:41
Ei ihan valmis vielä, ja tässä vaiheessa voi esittää erilaisia parannusvaihtoehtoja :D

Izu
01.01.2018, 16:43
Ja kuva on väärinpäin, mutta ehkä siitä ymmärtää. Näin nyybinä ei ole vielä muokkausominaisuuksia ja täytyy siksi kommentoida erikseen.

-MaTTi-
01.01.2018, 22:31
Niin, oikeastaan vielä jatkokysymys: tuohon lavakaareenhan saa asentaa ajoneuvon lastauksessa tarvittavat valot eli lavavalot erillisellä merkkivalollisella kytkimellä ?
Joo, tarvittavat työvalot saa olla.

Strothmann
03.01.2018, 20:27
Olisko tuosta autosta sivukuvaa? kiinnostais nähdä miltä näyttää korotuksen ja isompien renkaiden kera.

Izu
03.01.2018, 22:06
No nyt ei oo sivukuvaa ja kun on musta auto mustassa yössä niin ei siitä mitään näkyis. Ehkä ehtii kuvaamaan lähipäivinä.

Nippan
08.01.2018, 16:11
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=638&pictureid=203556
Tuossa oma isutsu, justiin autoliikkeestä haettuna.

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=638&pictureid=203562
Tässä jo automaattilaatikkoo tesmitellään palstalla...

Lie muuten Ebaysta tai jostain sais nuita pohjapanssareita ja onkohan manuaalilaatikolla ja automaatilla varustettuun autoon samat panssarit käypäsiä?
Rautapuskuriahan tuo huutas, muttaku täällä suomaliassa ei sua nuin uuteen autoon laittaa tavan puskuria.

Markol
13.01.2018, 23:37
Tuossa oma isutsu, justiin autoliikkeestä haettuna.

Tässä jo automaattilaatikkoo tesmitellään palstalla...

Lie muuten Ebaysta tai jostain sais nuita pohjapanssareita ja onkohan manuaalilaatikolla ja automaatilla varustettuun autoon samat panssarit käypäsiä?
Rautapuskuriahan tuo huutas, muttaku täällä suomaliassa ei sua nuin uuteen autoon laittaa tavan puskuria.

Tyylikäs Isuzu :)

Ainakin ARB:llä on manuaalille ja automaatille omat panssarit.

ARB:llä on hyväksyttyjä puskureita käsittääkseni ainakin Hiluxiin ja muistaisin nähneeni jonkun kuvan jossa Rangerissäkin on sellainen. Isuzuun ei hyväksyttyä saanut ainakaan kesällä.

Marko

kenni_
14.01.2018, 08:10
Minkälainen homma on vaihtaa tohon uudempaan ajovalon polttimo? Mahtuuko sinne mikään led/xenon sarja?

retulainen
08.02.2018, 17:57
Millaisia renkaita te nyt olette näihin 2012 ja uudempii laittaneet?

Maanantaina ostin 265/70R17 BF:n AT:eet 8" leveille ja ET20 vanteille ja tietenkin heti piti kokeilla miltä ne tuntuu, no ei tuntunu hyvältä. -13 mallin manuaali kun mulla on niin renkaat kyllä mahtuu ongelmitta pyörimään korotuksen kanssa mutta välitykset menee ihan persiilleen etenkin 60 ja 80 vauhdissa. Lievästi sanottuna vähä nyt %#&?ttaa. No eilen laitoin renkaat myyntiin noin 100km ajon jälkeen ja nyt sitten katsellaan samanlaiset tilalle mutta 65 profiililla. Edelliset kesä kummitkin oli 65 profiililla ja niillä välitykset osu paljo paremmin kohdalleen.

retulainen
08.02.2018, 18:08
Pari kuvaa

jmk
08.02.2018, 19:24
Mikä näissä on vakio koko? Jos toiset on laittanu 235/85-16 niin sehän on lähes sama koko kuin tuo sun rengas

retulainen
08.02.2018, 20:02
Vakio on 255/65R17 ja 16" koossa 245/70. Automaatissa varmaan meniskin hyvin mutta manuaalilla meno melko tahmeeta kun 60 vauhdissa nelosella 1500 kierrosta ja kolmosella taas huutaa jo yli kahta tonnia. En olis kyllä uskonu että noilla mun renkailla meno muuttuu noin paljon takkusemmaksi verraten muutaman kilon kevyempiin vanhoihin kesä kummeihin jotka siis kokoa 265/65-17.

kenni_
08.02.2018, 20:13

Maanantaina ostin 265/70R17 BF:n AT:eet 8" leveille ja ET20 vanteille ja tietenkin heti piti kokeilla miltä ne tuntuu, no ei tuntunu hyvältä. -13 mallin manuaali kun mulla on niin renkaat kyllä mahtuu ongelmitta pyörimään korotuksen kanssa mutta välitykset menee ihan persiilleen etenkin 60 ja 80 vauhdissa. Lievästi sanottuna vähä nyt %#&?ttaa. No eilen laitoin renkaat myyntiin noin 100km ajon jälkeen ja nyt sitten katsellaan samanlaiset tilalle mutta 65 profiililla. Edelliset kesä kummitkin oli 65 profiililla ja niillä välitykset osu paljo paremmin kohdalleen.

No 70-profiili on ~25mm korkeempi kun 65-profiili ja se on taas saman ~25mm korkeempi kun vakio 245/70/16, että vaikuttaako muka se 2,5/5cm niin paljon? Miten meni perseelleen välitykset? Tossa oli kyllä aika pitkä kutonen..
Mä ostin omaani just tommoset BFG at:t 265/65/17 koossa. Paljonko tota on korotettu? 50mm?

kenni_
08.02.2018, 20:15
Vakio on 255/65R17 ja 16" koossa 245/70. Automaatissa varmaan meniskin hyvin mutta manuaalilla meno melko tahmeeta kun 60 vauhdissa nelosella 1500 kierrosta ja kolmosella taas huutaa jo yli kahta tonnia. En olis kyllä uskonu että noilla mun renkailla meno muuttuu noin paljon takkusemmaksi verraten muutaman kilon kevyempiin vanhoihin kesä kummeihin jotka siis kokoa 265/65-17.

Tajusin muuten vasta että tossa on varmaan erilailla välitetty laatikko kun uudessa 1,9l:ssä... :S
Eikö toi kakspuolikas sit jaksa vielä vääntää 1500rpm?

retulainen
08.02.2018, 20:31
Kyllä se 1500 vääntää mutta on melko jyristin ja kutonen on myös tooodella pitkä vaki renkaillakin. Kutosta tosin en juuri ole käyttänytkään. 1400-2000 kiekkaa niin pitäs olla se max 400nm vääntöö.

Korotusta on sarjan valmistajan (olikohan SuperPro) papereiden mukaan 40-50mm mutta todellinen korotus on aika tarkka 60mm. Eli eteen tuli tolpan ja rungon väliin 30mm alumiini limput ja taakse 40mm palikat jotka sitten vaihdoin viellä 10mm vahvempiin että ei ihan rukkasia kuskatessa näyttäis perä sukeltavan.

Yllätti kyllä totaalisesti tuo rengaskoon kasvun vaikutus meno haluihin vaikka kaikissa edellisissä autoissanikin olen tehnyt saman suuruisia rengas koon kasvatuksia.

No, nyt on jo noi renkaat myynnissä niin ostan tilalle noi pykälää matalemmat.

jmk
08.02.2018, 21:12
Ei kait sitä noin tarkalle ole mitoitettu alkujaan, ei isuzusta mitään kokemusta mut kun hj.n alkuperäisen 205/16 renkaan korvaa 35" niin sit voi sanoa et menee välitykset pikkasen pitkäks :)

-MaTTi-
08.02.2018, 22:52
Voi ne olla. Kutonen ei oo ajovaihde talvella ollenkaan monessa nykytötterössä. Ihme aavikkovälityksiä muka kulutusta pienentämään.

kenppi
09.02.2018, 00:17
Vaihteisto on tosiaan tässä mallissa aivan liian pitkillä välityksillä. Ei sitä 6-vaihdetta oikein alta 120km/h vauhdissa tarvi käyttää. Automaatti on paljon fiksumpi tältä osin.

Uudessa mallissa on jo tämä välitys asia korjattu uusien vaihteistojen myötä.

jmk
09.02.2018, 05:45
Miren tuollaisella onnistuu kärrin veto, jos pieni rengaskoon muutos ahdistaa noin? Eiks näihin mainosteta 3500kg vetokoukkua?

Izu
09.02.2018, 05:47
265/70 17 menee n. 7% kovempaa kun originaali 245/70 16 eli vaikuttaahan se jonkun verran.

1995 mallin Hiluxiin nähden Isuzun vaihdekeppiin ei tartte juurikaan koskea alueella 70...120 eli vitosella mennään jos ei ole kuormaa päällä paljoa. Vääntöä tuntuu olevan sen verran. Kiihtyvyys toki paranee kun vaihtaa neloselle vauhdin hiipuessa seitsemäänkymppiin. 60 ja alle on sitten joko nelonen tai kolmonen. Nelonen on oikein mukava ajovaihde kun mennään 60...90 välillä teillä jossa tarttee hidastaa 60 alueille usein.

Renkaat on 235/85R16 eli tuon 265/70R17 luokkaa, ihan pikkusen pienemmät laskurin mukaan.

Minua ei haittaa vaikka kierrokset on luokkaa 2200...2400, konemelu ei siitä juurikaan kasva.

Mun 2011 mallissa ei ole kuin 5 vaihdetta ja jos olisi kuutonen niin tuskinpa sitä tarvitsisi.

Bj Andy
10.02.2018, 13:55
Ei niitä kierroksia tarvi jännittää. Ja tuo ny on vaan se isompien renkaiden hinta.

Eikä todellisuudessa välttis muutu mikään muu kuin se että pitää ajaa pykälää pienemmällä vaihteella hiljaisemmissa vauhdeissa.

Tai sitten laitat vielä korkeemnat kumit...:D

Markol
12.02.2018, 14:15
Nyt sain lopultakin Isuzun liikenteeseen. Muutokset ei mielestäni vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin mitenkään. Ihan yhtä hyvä ajostaan kuin ennenkin. 235/85-16 kummeilla menee ihan kivasti mutta jos joku tarvii niin voin myydä vähän käytetyn kutosvaihteen tarpeettomana.

Marko

Jappi
17.02.2018, 00:04
kasva.

Mun 2011 mallissa ei ole kuin 5 vaihdetta ja jos olisi kuutonen niin tuskinpa sitä tarvitsisi.

Kutonen on ihan hyvä ajovaihde 100km/h mittarinopeuden jälkeen tyhjänä :D

kenni_
18.02.2018, 20:34
Nyt sain lopultakin Isuzun liikenteeseen. Muutokset ei mielestäni vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin mitenkään. Ihan yhtä hyvä ajostaan kuin ennenkin. 235/85-16 kummeilla menee ihan kivasti mutta jos joku tarvii niin voin myydä vähän käytetyn kutosvaihteen tarpeettomana.

Marko

Hyvältä näyttää. Kuinka paljon on kierroksia kutosella 100km vauhdissa? Heittääkö mittari paljon tolla rengastuksella?

Omaa joutuu odottaan vielä kuukauden :(

retulainen
20.02.2018, 06:13
Posted via Mobile Device

retulainen
20.02.2018, 06:23
Taidan ottaa toisen lähestymistavan ja pitäytyä jo olemassa olevissa renkaissa ja ohjelmoida auton. Ohjelmia vaan tuntuisi olevan aika vähän tarjolla näihin tupla turbo vehkeisiin. Kotimaisilla ohjelmoittijoilla ei tunnu olevan ohjelmia valmiina ja osa tarjoaa ilmeisesti jotain britti tekoista ohjelmointia ja maailmalta saa näitä bokseja esim. Steinbauer ja vastaavia. Missä muut on ohjelmoinu autonsa jos sellasta on tehty? Kaikki kokemuksen on tervetulleita.
Posted via Mobile Device

petr
20.02.2018, 08:52
Jos on oma auto ja aikoo pitää pitkään niin ehdottomasti kunnon ohjelmointi. Vaikka maksaa enemmän niin se on vähän kokonaisvaltaisempi ja fiksumpi koneen toiminnan osalta. Samalla voi tehdä myös omia toiveita...pakokaasun takaisinkierrätyksen poisto/vähentäminen, nopeusrajoittimien poisto, väännön lisäys johonkin tiettyyn kohtaan erityisesti (esim. jos on taipumusta stumpata/sammua liikkeellelähdössä jos nostaa kytkimen huolimattomasti niin sitäkin voi vähän parantaa) kierroslukurajoittimen nosto jne.

T:P

Buuhiz
20.02.2018, 09:08
Ootko kysyny audiclubillakin vaikuttavalta Porkkikselta (erikoismoottori.fi) saisiko tehtyä tuohonkin ohjelman?

retulainen
20.02.2018, 11:42
Porkkikselle laitoin viestiä mutta ei ole vielä vastannut, täytyy odotella hetki. Findieselin Arttu vastas että ei ole aikaisemmin ropannut tuplaturboja ja vaatisi vähän syventymistä ja toivoi että auto olisi mielellään Kuopion seudulta ja mullahan ei ole aikaa luovuttaa autoa pidemmäksi aikaa tutkimuksiin ja koekäyttöön. Kaikki loput mitä kyselin niin tuntuvat laittavan ilmeisesti brittien jotain bulkkiohjelmaa jota voi sitten tarvittaessa vähän muokata vähän toiveitten mukaan. Nää boksit ja bulkkiohjelmat on aika samoissa hinnoissa, boksit vähä halvempia mutta arvostukseni kumpaakin kohtaan yhtä suurta.

HAILUXI-07
20.02.2018, 16:39
Taidan ottaa toisen lähestymistavan ja pitäytyä jo olemassa olevissa renkaissa ja ohjelmoida auton. Ohjelmia vaan tuntuisi olevan aika vähän tarjolla näihin tupla turbo vehkeisiin. Kotimaisilla ohjelmoittijoilla ei tunnu olevan ohjelmia valmiina ja osa tarjoaa ilmeisesti jotain britti tekoista ohjelmointia ja maailmalta saa näitä bokseja esim. Steinbauer ja vastaavia. Missä muut on ohjelmoinu autonsa jos sellasta on tehty? Kaikki kokemuksen on tervetulleita.
Posted via Mobile Device

http://www.sercap.fi/
https://www.facebook.com/Sercap.fi/posts/1688518921369917

Reilu parivuotta ollut ohjelma, ei moittimista. JP kävi ohikulkumatkalla kotonani suorittamassa ohjelmoinnin. EGR:ää en poistattanut käytöstä.

Markol
21.02.2018, 13:08
Hyvältä näyttää. Kuinka paljon on kierroksia kutosella 100km vauhdissa? Heittääkö mittari paljon tolla rengastuksella?

Omaa joutuu odottaan vielä kuukauden :(

En ole ajanut autolla kuin vasta 1,5 tankillista muutosten jälkeen. Polttoaineenkulutus on muuttunut lähtötilanteesta jonkin verran. Nelivedolla ajo tuntuu vaikuttavan aika paljon kulutukseen. Tänään otan tankin täyteen ja nyt siihen tulee matka-ajoa joku 400km niin näkee paremmin kulutusta. Kulutuksen pomppaamiseen vaikuttaa varmaan sekin että oletan mittarin näyttävän nyt oikein. En ole kuitenkaan gps:llä tarkastanut todellisuutta. Kerran olen kokeillut 100km/h vauhdista kutosta ja kierrokset oli alle 1500rpm. En nyt muista minkä verran mutta oli mielestäni turhan alhaiset. Vakiokummeillakaan ei satkun kyyti houkutellut kutosella ajelemaan. Kymppi lisää nopeutta niin alkoi kutonenkin osua. Koitan muistaa katsoa jossain kohtaa noi kiekat ja nopeudenkin.

Marko

retulainen
21.02.2018, 14:45
Noilla sun renkailla täytyy lisätä tripin lukemaan noin 5% niin alkaa olemaan kilometrit kohdallaan. Kulutukseen vaikuttaa myös renkaan painon nousu, 245/70R16 hakkapeliitta orkkis alulla painaa noin 24 kg ja nämä minun AT:t 265/70R17 peltivanteilla noin 40kg.

Izu
21.02.2018, 17:14
Noilla sun renkailla täytyy lisätä tripin lukemaan noin 5% niin alkaa olemaan kilometrit kohdallaan. Kulutukseen vaikuttaa myös renkaan painon nousu, 245/70R16 hakkapeliitta orkkis alulla painaa noin 24 kg ja nämä minun AT:t 265/70R17 peltivanteilla noin 40kg.

7%

retulainen
21.02.2018, 20:35
7%

5% mittasin tripin virheeksi gepsillä. Orggis renkaillakin on virhettä mutta en muista paljonko.

Porkkiskin vastaili softauksesta ettei onnistu. Tarttis kuulemma olla VF2 Flasheri ja sellaista ei ole. Eli johonkin ulkomaiseen softaan joutuu tyytymään, keksis vaan mihin. Osa softaajista ei kerro mitä laittaa ja osa taas kertoo mutta loppujen lopuksi onko niissä sitten millaisia eroja. Kaikki lupaa ~200hp/~470nm. Quantumin softan sais tosta läheltä Turbotehoa nimiseltä firmalta. Kaikilta onnistuisi myös dpf ja egr hommatkin.

Izu
21.02.2018, 20:58
5% mittasin tripin virheeksi gepsillä. Orggis renkaillakin on virhettä mutta en muista paljonko.

Porkkiskin vastaili softauksesta ettei onnistu. Tarttis kuulemma olla VF2 Flasheri ja sellaista ei ole. Eli johonkin ulkomaiseen softaan joutuu tyytymään, keksis vaan mihin. Osa softaajista ei kerro mitä laittaa ja osa taas kertoo mutta loppujen lopuksi onko niissä sitten millaisia eroja. Kaikki lupaa ~200hp/~470nm. Quantumin softan sais tosta läheltä Turbotehoa nimiseltä firmalta. Kaikilta onnistuisi myös dpf ja egr hommatkin.

Tuo 7% on rengaslaskurin antama lukema. Todellisuus on jotain sinnepäin :)

retulainen
21.02.2018, 21:00
Tuo 7% on rengaslaskurin antama lukema. Todellisuus on jotain sinnepäin :)

Pitää paikkansa.

Markol
26.02.2018, 07:51
Tuli muistaessa katottua kutosella satkun vauhdissa kierrokset eli 235/85-16 100km/h - 1500rpm.

Marko

Nippan
27.02.2018, 14:31
Mitenkäs muilla näin pakkasilla isutsun käyntiinsaattaminen? onko ollu ongelmia vain tuon yhden akun takia? itsellä webaston asentamisen jälkeen alkuperäinen akku kuoli kerrasta webaston ensimmäisen käyttökerran jälkeen, sit ostin 75amppeerisen Optiman yellowtopin, nyt vajaa kaks päivää käyttämättömänä ollessaan laitoin webaston pöhisemään 40minuutiksi ja sen jälestä kokeilemaan käyntiin niin eipä isutsu ehkiis kehannu yrittää... muutaman kerran pyöritti ja sitten hyyty.... noh nyt on lohkolämppäri ja c-tekin laturi piuhanpäässä jos se nyt lähtee, mut kun palstalle suonlaitaan pitäis jättää ni varmaan jätettävä käyntiin kolkattammaan iltatuurin ajaksi

jmk
27.02.2018, 15:35
Onkohan webaston kytkennässä mennyt kaikki oikein? Eihän webasto montaa kymmentä wattia virtaa vie

kenppi
27.02.2018, 17:26
Melko pitkällä lämmitysajalla, kun 20min pitäisi riittää hyvin. Lämmitylaitteen puhallin tietysti 1 asennossa? Uusissa autoissa on aika paljon virrankulutusta muutenkin, niin suosittelisin lyhentämään lämmitysaikaa.

Mika_T
27.02.2018, 17:52
Joo ei se tarvi noin pitkään pöhistä.
toki mukava se on mennä kun komentosillalla on se 20c lämmintä ja akku tyhjä =)

15-20min riittä ihan hyvin siihen että koneen voi vääntää huoletta käyntiin.
Öljy ei kuitenkaan lämpene siellä öljypohjassa vaikka se lämmitin tohisisi tunnin.

D_Bar
27.02.2018, 18:42
Riippuu tietenkin vähän webaston kytkennästä, mutta omassa käyttiksessä kyllä tyhjentää aika tehokkaasti puolessa tunnissa jo akun, jos unohtuu puhallin täysille... Muutaman unohduksen jälkeen oppii laittamaan pienimmälle teholle kun poistuu autosta...

jmk
27.02.2018, 18:58
Ei ole isuzusta kokemysra mut volkkarrin piti ainakin kytkeä siten että puhallin pyörii vaa ykkösellä. Ja samalla tavalla on sprinterissä tehdasasenteinen lämppäri. Kyllähän se virtaavie jos puhallin on täysillä

Izu
27.02.2018, 18:59
Laittelin omaani toisen akun ja lähtee kyllä ihan hyvin käyntiin kun on ollut hetken nestekiertoletkulämmittin päällä. Lähtisi kyllä ihan ilmankin.

Hehkut kannattaa tarkistaa että ovat kunnossa; voipi miuten olla vaikeaa starttaus.

Izu
27.02.2018, 19:01
Ootteko laitelleet diesel-suodattimelle panssarointia?

Se on sellaisesaa paikassa, ettö maastoon mennessä pitää olla suojattuna.

Saksasta näkyy löytyvän valmis osa, mutta Suomeen raahattuna maksaa 150€:eek:

Nippan
27.02.2018, 20:04
Eli nyt ainakin tuli vähennettyä lämmitysaikaa ja tarkastettava että puhallin on vuan ykkösasennossa. Edellisessä kingissä oli kaks akkua ja vepasto tohis aina 40min ja puhallin 2asennossa eikä ollu ongelmia.
Posted via Mobile Device

tekniikkamies
27.02.2018, 20:22

Mikäs niis välityksis nyt on vikana ku ite laitoin Jumperiin 235/85/16 ja siin on vikana lähinnä pakki ja kuorma-autol ei saa ajaa ku 80, joten pitkästä vitosesta ei hyötyä.

Isoimmal vaihteelhan ei ole pakko ajaa joka tilanteessa. Olen ruvennut kiinnittää myös huomiota renkaan pyörimisherkkyyteen kun silläkin on oma vaikutuksensa varsinkin oikein kylmällä ilmalla.

retulainen
27.02.2018, 21:56
Tarkemmin ajateltuna ei mitään mutta kun ottaa laskuihin mukaan pirusti painavemman renkaan niin johan on mahoton. Renkaan paino siis nousi 24kg:sta 40kiloon, todennäköisesti tuo vaikuttaa enempi tuohon takkuseen kulkuun vaikka ajais pienemmälläkin vaihteella. Pienellä moottorin optimoinnilla tuon saa varmasti taas mukavaksi ajaa.

Ite käytän webastoo kelien mukaan 30-60min ja puhallus ykkösellä parikertaa päivään ja vastapainoksi defan laturilla sit parikertaa viikkoon akun lataus yöllä. Akkuna on joku foordin tarroilla oleva ehkä 80Ah ja jaksaa hyvin.
Webasto kun sijaitsee ihan vasemmassa etunurkassa niin lämpöhäviöt on aika kovia. Jostain 15min lämmöstä ei tunnu olevan mitään hyötyä 25 asteen pakkasessa käyniin lähtöön verrattuna aivan raakaan starttiin.

retulainen
27.02.2018, 22:08
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko

Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.

Markol
01.03.2018, 10:57
Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.

On pidemmät iskarit ja toiset jouset. Orkkisjousissa on kiinnityspaikka jarruletkulle mutta uusisa ei ollut niin laitoin muuten kiinni. Eivät ole pantteessa. Mulla saattaa olla aiheesta joku rakennuskuvakin mutta on kotikoneella.

Apuvirtaa on saanut antaa aika usein aamuisin kun ei ole ollut laturissa. Meinasin että akku on ottanut nokkiinsa kun rakennusvaiheessa oli useamman päivän niin tyhjänä ettei edes varoitusvaloja syttynyt. Tuota 75ah keltaista Optimaa olen miettinyt mutta ei sekään näköjään ihan autuaaksi tee. Kaksi akkua olisi varmasti toimiva mutta vaatii vaan hieman töitä enemmän. Nyt menee aamuisin akkulaturi samaan aikaan päälle kun menee letkulämppärikin. Vanhalla HDJ Cruiserilla ei tarvinnut miettiä pakkasia. Avaimesta vaan käytiin ilman lohkolämppäriä -30c pakkasestakin vaikka oli yli 500 000km mittarissa.

Marko

retulainen
01.03.2018, 21:59
Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Mulla ei tule kyllä jarru letkuja taikka putkia lehtipakkaan kiinni vaan ovat akselin päällä jossain latassa kliinni. Onkohan noissa letkuissa/putkissa liitospään malli kartio vai pallopää? Helpostihan noihin jatkot tekis tai vaikka uudet letkut mutta ei viittisi vaan sen takia avata liitosta että näkisi kummalla tapaa liitos on tehty.

Markol
01.03.2018, 23:22
Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko

Bj Andy
01.03.2018, 23:43
Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???:eek:

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....

tekniikkamies
02.03.2018, 00:03
Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Landcruiserit taitaa toimia, mutta valtio kannustaa verolla ja polttoaineen hinnalla. Makkararahat menee herroille :p

retulainen
02.03.2018, 00:05
Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko

Vaijereita minäkin jouduin pudottaan pakasta noin 20mm jotta istuivat fiksummin.

Illalla asensin rattiin vakkarin ohjaimen kaveriksi toiseen puolaan radion ohjaimen. Taimaasta tuli osat eli se nappipaketti ja johto. Sinänsä ihan suoraviivainen juttu kun eka keksi miten bägi lähtee pois ja sit lopuksi joudu vielä modaan vähä vakkarin ja radion ohjaimen johtosarjoja. Keskiössä on vaan yks liitin ja siihen piti kummatkin liittimet asentaa eli joutu toisen liittimen poistaa ja pari pinniä asentaa jäljelle jäävän liittimeen ja kaks johtoon (maa ja näppäin valo) kolvasin toiseen johto sarjaan ja liitin kiinni. Kaikki tuntuisi pelaan niin kuin pitääkin

D_Bar
02.03.2018, 07:37
Ei ole isuzusta kokemysra mut volkkarrin piti ainakin kytkeä siten että puhallin pyörii vaa ykkösellä. Ja samalla tavalla on sprinterissä tehdasasenteinen lämppäri. Kyllähän se virtaavie jos puhallin on täysillä

Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???:eek:

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....

Niin unohdin mainita senkin, ettei omassa esimerkissä ollut kyse Isuzusta...
Mulla on kahdessa autossa ollu webasto ja molemmissa oli kytkettynä siten, että piti itse muistaa laittaa puhaltimen tehot kohdilleen.

Puhaltimen ollessa pienellä olen kyllä käyttänyt tunninkin ilman ongelmia. Eikä ole ollut tarvetta kyllä pitempään käyttöön kun puolessa tunnissa lämpenee riittävästi kovallakin pakkasella... Tuossa nykyisessä on 90Ah:akku ja aikaisemmassa taisi olla 70...

Nippan
02.03.2018, 10:39
Tuttu huoltoukkokin sano ettei noissa commonrail konneissa hehkutkaan ole kun päästöarvoja varten, periaatteessa pitäs lähtee käyntiin kunhan vaan saa painetta tarpeeksi suuttimille, onkohan tämä talvilaadun löpö niin jäykkää ettei kunnolla saa palamiseen tarpeeks hienoo sumua pumppu tehtyä kylmällä koneella, kun koneen saa kerran käyntiin niin senjälkeen ei tarvi ku hipasta avainta ni tärähtää tulille. Plus nuo hiukkassuotimet ja egr:t on ihan pirun keksintöjä.... Saiskohan näistä pois egrrät?

retulainen
02.03.2018, 18:47
Yhden kerran viime viikolla jouduin laittamaan raakana käymään kun pakkasta oli -22. Izu:han tärähti hienosti tulille mutta jotain kankeutta oli kun ei käynyt kun 500 kierrosta tyhjäkäyntiä ja ei vastannut kaasuun laisinkaan. Ehkä vartin annoin käydä tyhjää webasto päällä niin sillä aikaa se oli jo heränny normaali käyntiin ja moottorissa oli jo lämpöäkin. Tiedä sitten mistä johtui mutta tänään vaihdan uudet öljyt pikkasen notkeempiin. Nyt on huoltokirjan mukaan 10W40 ja kohta laitan 5W40.

jmk
02.03.2018, 18:52
Olisiko mahdollisesti joku suojaus ettei kaikki idiootit käynnistä kaasupohjassa?

kenppi
02.03.2018, 19:14
Yhden kerran viime viikolla jouduin laittamaan raakana käymään kun pakkasta oli -22. Izu:han tärähti hienosti tulille mutta jotain kankeutta oli kun ei käynyt kun 500 kierrosta tyhjäkäyntiä ja ei vastannut kaasuun laisinkaan. Ehkä vartin annoin käydä tyhjää webasto päällä niin sillä aikaa se oli jo heränny normaali käyntiin ja moottorissa oli jo lämpöäkin. Tiedä sitten mistä johtui mutta tänään vaihdan uudet öljyt pikkasen notkeempiin. Nyt on huoltokirjan mukaan 10W40 ja kohta laitan 5W40.

Kannattaa käyttää sitten sitä ohjekirjankin opastamaa matalatuhkapitoista C3 luokituksen öljyä. Minä ole näihin käyttänyt 5w-30 viskositeetin öljyä eikä ole sen suhteen ongelmia ollut. Noilla tavallisilla dieselmoottoriöljyillä menee vaan hiukkassuodatin tukkoon.
10w-40 on jo turhan jäykkää nykymoottoreille, joissa liikkuvien osien toleranssit on aivan toista kuin vanhoissa moottoreissa.

Tietysti jos moinen aparaatti on ohjelmoitu pois niin sitten ei enää tarvitse välittää tuhkapitoisuuksista.

kenppi
02.03.2018, 19:25

Akkuhan saisi olla melkeinpä sen 100Ah näissä missä käytetään lisälämmitintä. Ensimmäisen korimallin D-max:iin taisi sopia liki sata amppeerinen kun otti akun alta muovikaukalon pois. Tästä uudemmasta en osaa sanoa kun ei ole tullut kokeiltua.

Virrankulutus kasvaa moninkertaisesti heti kun kääntää autosta virrat päälle. Kaikki ohjainlaitteet herää ja vie tolkuttomasti virtaa. Kaikki ohjainaitteet keskustelee keskenään väylän kautta, eikä niiltä voi katkaista virtoja starttauksen ajaksi kun muuten ei tietoa kulje. Commonrail moottorit vaatii startatessa tietyn määrän kierroksia, jotta saadaan tuotettua ruiskutuspumpulla tarpeeksi kova paine suuttimille. Suuttimia ei avata ollenkaan jos painetta ei saa tuotettua tarpeeksi.

retulainen
03.03.2018, 08:12
Kannattaa käyttää sitten sitä ohjekirjankin opastamaa matalatuhkapitoista C3 luokituksen öljyä. Minä ole näihin käyttänyt 5w-30 viskositeetin öljyä eikä ole sen suhteen ongelmia ollut. Noilla tavallisilla dieselmoottoriöljyillä menee vaan hiukkassuodatin tukkoon.
10w-40 on jo turhan jäykkää nykymoottoreille, joissa liikkuvien osien toleranssit on aivan toista kuin vanhoissa moottoreissa.

Tietysti jos moinen aparaatti on ohjelmoitu pois niin sitten ei enää tarvitse välittää tuhkapitoisuuksista.

Teboil Super HPD ECV 5W-40 öljyä laiton nyt ja kaks seuraavaa vaihtoakin menee samalla 20 litran tonkalla. Matala tuhkastahan toi on ja oli edellinenkin näemmä.

kenni_
18.03.2018, 19:10
Onkohan kukaan laittanu radion säätimiä rattiin jälkeenpäin?
Kun ne on vakiona vaan LSX varustetasossa, niin saakohan helposti asennettua jälkeenpäin, vai mahtaako olla ollenkaan mahdollista?

Netistä kun ei hevillä tunnu löytyvän aiheesta mitään... :(

retulainen
18.03.2018, 19:51
Onkohan kukaan laittanu radion säätimiä rattiin jälkeenpäin?
Kun ne on vakiona vaan LSX varustetasossa, niin saakohan helposti asennettua jälkeenpäin, vai mahtaako olla ollenkaan mahdollista?

Netistä kun ei hevillä tunnu löytyvän aiheesta mitään... :(

Viestissä 97 laitoin -13 vuoden LS malliin. Mulla on vielä vara-osa numerot tallella jos on tarvetta. Uskoisin että kaikki mallit tehdään samalla johtosarjalla varustetasosta riippumatta niin varmaan sen tuohonkin saa. Ikävin homma oli ottaa bägi pois.

kenni_
19.03.2018, 20:47
Mahtaisko olla mahdollista saada vähän lisätietoja kyseiseen operaatiion liittyen?

retulainen
19.03.2018, 22:34
Mahtaisko olla mahdollista saada vähän lisätietoja kyseiseen operaatiion liittyen?

Osat tilasin taimaasta eli nuo kuvan mukaiset laatikot joissa on vara-osa numerotkin, oliskohan ollu 23€ kotio toimitettuna noin viikossa. Seuraavaksi haasteellisin homma eli bägin poisto. Juutuuppia tuli selattua pitkään ja sieltähän se bägin irrotus ohjekin löytyi. Ratin kummaltakin puolelta takaa löytyy reijät joista pitää työntää talttameisselit alhaalta ylöspäin lukitus kielen ja vastahaitan väliin ja kammeta ruuvvareiden päitä ulospäine siis oikeaa oikealle ja vasenta vasemmalle samalla auttaen käsin bägin reunoilta. Viimeistään tässä vaiheessa kannattaa ottaa akusta kenkä irti torven hiljentämiseksi. Bägin johtoa en irroittanut kun ei tarvinnut. Bägi kun lähtee irti niin laittaa sen ratin päälle/mittaristolle ja ruuvaa kaksi pientä ristipää ruuvia irti jotka pitävät ratin takusen paikoillaan ja irroittaa vakkarin piuha sekä ratti. Ratti on aika löyhästi kiinni. Ratin kun saa irti niin sitten voikin irroittaa radio ohjaimen peitelevyn ja vakkakin ohjaimen josta otetaan viellä johto irralleen. Nyt kun kummankin ohjaimen johtosarjat on irrallaan niin vakkarin johtosarjaan ympätään radion ohjaimen johto. Aluksi kummankin johdon auton puoleinen liitin pitää purkaa erityisesti radion johto eli pinnit liittimestä irti ja ruskea ja vihreä (ohjaus piuhat) tökkiä vakkarin liittimeen samassa järjestyksessä kun olivat aiemminkin paikoillaan ja harmaa ja punainen (maadoitus ja näppäin valo) kolvata vakkarin saman väristen johtojen kylkeen. Vakkarin liittimestä piti muistaakseni ottaa vain taaempi "kansi" auki jotta pinnit saa paikoilleen. Nyt kun johtosarja on koottu vastaavaan kuntoon kuin tehdas olisi sen tehnyt niin huolellinen suojaaminen kolvatuille liitoksille ja irroitettujen osien paikoilleen asentaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Johtosarja kannattaa laittaa vasta sitten kun kaikki muu on paikoillaan paitti bägi. Ohjaimien liittimet menee kyllä helposti paikoilleen vaikka näyttääkin ahtaalta. Kun kaikki on koottu ja kaapelikenkä laitettu paikoilleen niin mittaristoon jää palamaan muistaakseni sutimisen eston valo mutta se nollaantuu hetken kuluttua kun on lähtenyt ajamaan. Noihin liittimien purkamisiin ei tuntunut käyvän mikään normaali liitin purkutyökalu mutta kahdella todella pienellä talttameisselillä sai kyllä varovasti ja ehjänä kaiken purettua.

Bj Andy
20.03.2018, 19:44
Tästä Deemaximiehille ja naisille peräkärriaihio,,,:D

https://huutokaupat.com/fi/v/802562

kenni_
27.03.2018, 07:24
Tuli tilattua tämmönen. Katotaan millanen on.. 6mm alumiinia.. näyttää ainakin ihan asialliselta.
Toi ja laatikon suoja 330e kotiin tuotuna.

http://www.asfir.com/isuzu-d%20max/530155

Izu
27.03.2018, 21:21
Tuli tilattua tämmönen. Katotaan millanen on.. 6mm alumiinia.. näyttää ainakin ihan asialliselta.
Toi ja laatikon suoja 330e kotiin tuotuna.

http://www.asfir.com/isuzu-d%20max/530155

Noita oon katellut itsekin mutta kun ei oo rahhoo ollut tuohon. Laitako kuvia ja asennuskertomuksen sitten kun oot asennellut?

retulainen
13.04.2018, 18:04
Auto palasi viikkositten maalarilta jossa tehtiin uudelleen autokauppiaan fiksarin tekemät kivenisku ruoste korjaukset eli maalattiin helmat ja lava luukun kera uudelleen. Samalla kun taka luukun kaikki merkit poistuivat niin tilalle tuli pelkkä d-max merkki ja sekin punaisena kuten keulan isuzu teksti. Lava muovin reunojen alle laitoin kiveniskuteipit ja kuraläpistä tein REILUSTI isommat "kuraläppä" kumista. Kuraläpät vaihtuu viellä johonkin kuorma-auton ei kumisiin läppiin koska tuo kumi tuntuu käpristyvän ihan mahdottomiin muotoihin rullaussuunnan mukaisesti vaikka niitä rullattiin jo pari viikkoa vasta suuntaankin lämmön kera. Takapuskurin kromitkin sai mattamustan autoteipin niskaansa samalla kun puskin oli pois ja purettuna. "Kesä" renkaat laitoin alle eli nuo aiemmin mainitut 265/70R17 oolterrainit VANNETUKUN PASKA peltivanteilla joissa on kahdessa aivan järkyttävästi heittoa mutta juuri tuon paska firman rajojen alle. Vanteet vaihtuu heti alumiinisiin kun vaan jauhemaalarilta kotiutuvat. Nykysillä vanteilla joissa ET20 ja leveyttä 8" rengas tulee takana juuri kaarelle mutta tulevat vanteet joissa ET15 ja leveyttä 8,5" niin sit tuleekin jon reilu 10mm kaaren ylitte.

-MaTTi-
13.04.2018, 21:07
Nykysillä vanteilla joissa ET20 ja leveyttä 8" rengas tulee takana juuri kaarelle mutta tulevat vanteet joissa ET15 ja leveyttä 8,5" niin sit tuleekin jon reilu 10mm kaaren ylitte.
Ei ne tuu kuin ton 5 mm ulommaks.

Mika4x4
13.04.2018, 21:21
Ei ne tuu kuin ton 5 mm ulommaks.

Et tuo sen 5mm ulommas ja vanteen leveyden kasvaminen tuo siihen vielä 0,25" päälle eli yhteensä vanteen ulkoreuna tulee noin 11mm ulommas.

retulainen
13.04.2018, 22:38
Et tuo sen 5mm ulommas ja vanteen leveyden kasvaminen tuo siihen vielä 0,25" päälle eli yhteensä vanteen ulkoreuna tulee noin 11mm ulommas.

Saivartelua mutta jos tarkkoja ollaan niin 11,35mm :D

Kuraläppiä kun pikkasen vielä modaan niin sitten alan olleen tyytyväinen ulkonäköön tai no jos ens talveksi tekis tai hommais valoraudan ja siihen sit led-valopaneeli. Seuraavaksi vuorossa ohjelmointia kun vaan kerkee, paikka ja hintakin jo sovittuna kukkarolle sopivaksi.

On kyllä mukavaa kun näihin isuzuihin noi osat on halpoja ihan orggis osina. Toki saatavuus on Suomesta todella huonoa mutta britti/taimaa akselilta todella hyvää ja edullista

Mika4x4
14.04.2018, 16:58

Kyllä, ja siksi kirjoitinkin noin 11mm :)

Sisäänkin levenee ihan aavistuksen nykyisestä.

-MaTTi-
14.04.2018, 17:16
No jos te pullistumia laskette. Yleensä on vertailtu kulutuspinnan reunaa suhteessa kaareen.

Mika4x4
15.04.2018, 12:36
No jos te pullistumia laskette. Yleensä on vertailtu kulutuspinnan reunaa suhteessa kaareen.

Tämä on myös totta ja usein kompastutaankin ajattelemaan hieman väärin. Alkuperäinen postaaja käsittääkseni pohti juurikin vanteen ja renkaan ulkoreunan sijaintia kaareen nähden, joka tulee ulommas juurikin tuon n.11mm verran. Renkaan kulutuspinta taas keskittyy juurikin vanteen et:n mukaan ja rengas sitten vain venyy eri tavoin vanteen leveyden mukaan. Katsastamista silmällä pitäen tuo et on siis ratkaisevampi, koska sillä määritellään kulutuspinnan pysyminen kaaren sisällä.

BJ-40/76
20.04.2018, 22:28

Kuraläppiä kun pikkasen vielä modaan niin sitten alan olleen tyytyväinen ulkonäköön tai no jos ens talveksi tekis tai hommais valoraudan ja siihen sit led-valopaneeli. Seuraavaksi vuorossa ohjelmointia kun vaan kerkee, paikka ja hintakin jo sovittuna kukkarolle sopivaksi.

On kyllä mukavaa kun näihin isuzuihin noi osat on halpoja ihan orggis osina. Toki saatavuus on Suomesta todella huonoa mutta britti/taimaa akselilta todella hyvää ja edullista

Siis renkaan ulompi vannetta vasten oleva osa tulee 5mm+n.6,35mm ulommas? = n.11,35mm
Ja sisempi k.o osa menee 5mm-n. 6,35mm sisemmäs? =n. 1,35mm sisemmäs.
Siis kulutuspinta (keskikohta) siirtyy n. 10mm ulospäin.
Ja kun rengas "pullistuu" leveämmällä vanteella vähemmän kulutuspinnan ulkopuolelle, kuin kapeammalla vanteella, niin renkaan kyljen pullistuma on alle 10 mm ulospäin; siis per puoli.
Menikö oikein?:confused:

-MaTTi-
20.04.2018, 23:26
Siis kulutuspinta (keskikohta) siirtyy n. 10mm ulospäin.

Menikö oikein?:confused:
Ei menny. Se siirtyy sen ET:n muutoksen verran eli tasan 5 mm. Unohda kaikki muu.

Eri renkaatkin (sama koko) pömpöttää erilailla samalla vanteella, turhaa te jotakin millin osia laskette.

kenni_
21.04.2018, 05:42
"Kesä" renkaat laitoin alle eli nuo aiemmin mainitut 265/70R17 oolterrainit

Mahtuuko pyörimään ilman korotusta?

retulainen
21.04.2018, 11:38
Mahtuuko pyörimään ilman korotusta?

En tiedä, mutta epäilisin että kyllä. Korotettuna vakio kuraläpillä renkaat linkussa rengas hieman hipas läppää. Uusilla isommilla läpillä ei ota kiinni koska ovat vähän eri kulmassa.

Mika4x4
21.04.2018, 12:08
Isot renkaat mahtuvat kyllä tällaiseenkin vakiona. Itse kun tuskailen tuon musson kanssa johon ei saa kuin 30" vakiona.

-MaTTi-
21.04.2018, 13:31
Isot renkaat mahtuvat kyllä tällaiseenkin vakiona.
Onko 265/70R17 (32”) isot? No ehkä Musson renkaisiin verrattuna. Oman Toitsun mitäänsanomaton orkkiskoko.

Mika4x4
21.04.2018, 15:33
Onko 265/70R17 (32”) isot? No ehkä Musson renkaisiin verrattuna. Oman Toitsun mitäänsanomaton orkkiskoko.

On se minun mielestäni. Fj on kuin panssarivaunu näiden pikkuautojen rinnalla.

retulainen
21.04.2018, 15:44
No iso ja iso. Saahan isuzuun isompiakin mutta seuraavaksi pitää käyttää jo sitten hienosäätö lekaa ja/tai rälläkkä. Vähän tämmösiä kompromisseja nää rengas valinnat yleensä.

Nippan
28.04.2018, 09:33
Hep! Onko kukaan Isuzun omistaja teettänyt Egr:n ja Hiukkasloukun poistoa autoonsa? Tekeekö joku luotettava firma noita poistoja savo-karjala alueella?

kenni_
11.05.2018, 21:38
Katotaan mitä näistä saadaan aikaan. Raudat puuttuu vielä kuvista ja osa valoista..

kenni_
26.05.2018, 13:17
Tämmönen siitä tuli.
Kylkiputket tarvii vielä näköjään hommata.

Izu
26.05.2018, 18:24
Tämmönen siitä tuli.

Hyvännäköinen laitoshan siitä kehkeytyi:)

Bj Andy
27.05.2018, 11:48
Tämmönen siitä tuli.

Hieno on ku hitto...:D

Onko jo vetokokemuksia isommalla kuormalla? Nettiauto,mobile ja blocketti käy viikoittain kuumana, mutta vielä on ulkona budjetista...eivät ole ilmaisia muuallakaan,voitteko kuvitella.?:D:D

kenni_
27.05.2018, 12:11
Hieno on ku hitto...:D

Onko jo vetokokemuksia isommalla kuormalla? Nettiauto,mobile ja blocketti käy viikoittain kuumana, mutta vielä on ulkona budjetista...eivät ole ilmaisia muuallakaan,voitteko kuvitella.?:D:D

Joo kiitos, tuli kyllä omaankin silmään aika jees. =)
Ei oikein vielä oo kun vasta perjantaina sain, ja maanantaina menee heti kolmeks päiväks massaukseen.
Pohjapanssarinkin voi laittaa vasta sen jälkeen.

Izu
27.05.2018, 14:04
Vetokokemuksia isommasta ei oo vielä, mutta tänään lastasin koivupöllejä lavan niin täyteen kuin se menee. Painoa oli melko lailla maksimit tai ehkä hiukka ylikin. Menee se näköjään kevyesti vielä näinkin kuormattuna.

Tässä on 40 mm korotus ja vahvemmat iskarit takana joten eipä takapää juurikaan niiaa. Hiluxi ikivanhoine jousineen olisi ollut nokka pystyssä jo vähemmästäkin.

kenni_
27.05.2018, 20:27
Eipä muuten oo mitkään pahat välitykset näissä uudemmissa, vaikka on vakioo isommat renkaat.
Satasen vauhdissa kierrokset on n. 1900 ja hyvin jaksaa mennä mäet ylös. Kuormattuna saa varmaan heittää vitoselle sitten.

retulainen
27.05.2018, 21:51
Tämmönen siitä tuli.

Mulla olis yhdet rosteriset astin laudat jouten ilman kannakkeita jotka on kyllä helppo valmistaa itsekin. Ovat ehjät ja kaikin puolin siistit mutta vasemmassa laudassa pieni valmistus virhe. Jos kiinnostaa niin tuu ihmettelee.

Komee peli on. Minkä valmistajan toi valorauta on ja millä spekseillä rengas vanne paketti?

kenni_
28.05.2018, 10:47
Mulla olis yhdet rosteriset astin laudat jouten ilman kannakkeita jotka on kyllä helppo valmistaa itsekin. Ovat ehjät ja kaikin puolin siistit mutta vasemmassa laudassa pieni valmistus virhe. Jos kiinnostaa niin tuu ihmettelee.

Komee peli on. Minkä valmistajan toi valorauta on ja millä spekseillä rengas vanne paketti?

Kiitos tarjouksesta, mutta taidan laittaa mustat putket, ei vironmaalla enää maksa mahdottomasti.

Valorauta on STEELERin ja renkaat 265/65 allterrainit ja vanteet 17x8 interco action off-road, jotka kävi maalaamon kautta.

retulainen
28.05.2018, 15:19
6-vaihde 1900 kierrosta ja 125 vauhtia ja 5-vaihde 2000 kierrosta ja 100 vauhtia. Aika lailla on välityksissä eroa. 265/70R17 renkaat.

-ADE-
29.05.2018, 10:17
Joo kiitos, tuli kyllä omaankin silmään aika jees. =)
Ei oikein vielä oo kun vasta perjantaina sain, ja maanantaina menee heti kolmeks päiväks massaukseen.
Pohjapanssarinkin voi laittaa vasta sen jälkeen.

Hieno on, perjantaina hain omankin Isuzun. Yllättävän hyvän ajoasennon saa isompikin kaveri (ei ollut liikkeessä esittelyautoa kun kaupat tein.)
Viikonloppuna ajoin n.900km, ilman turhia verryttely taukoja.

Muutaman kerran on ollut "nykäisyjä" vakkari päällä ajaessa. Auto on manuaali joten sähkö / polttoaine puolelle omat epäilykset menee.
Kosketusnäytön symbolit on liian pienet.

Massaukseen on aika varattu, syksyllä asennetaan hiekoitin, valot ja vilkut.

kenni_
29.05.2018, 15:11
Hieno on, perjantaina hain omankin Isuzun. Yllättävän hyvän ajoasennon saa isompikin kaveri (ei ollut liikkeessä esittelyautoa kun kaupat tein.)
Viikonloppuna ajoin n.900km, ilman turhia verryttely taukoja.

Muutaman kerran on ollut "nykäisyjä" vakkari päällä ajaessa. Auto on manuaali joten sähkö / polttoaine puolelle omat epäilykset menee.
Kosketusnäytön symbolit on liian pienet.

Massaukseen on aika varattu, syksyllä asennetaan hiekoitin, valot ja vilkut.

Ei muutakun takuuhuoltoon vaan heti.

Ratin syvyyssäätö olis tosi jees, itellä niin pitkät jalat että joutuu penkkiä pitään aika takana, niin ratti jää vähän kauas.
Samoten istuinosan yläreuna sais olla vähän ylempänä omaan makuun.
Muuten on penkit ihan jees. Saa nähdä millaset on tammersuojasta tilatut istuinsuojat..

-ADE-
30.05.2018, 20:28
Kun vien ekaan öljynvaihtoon niin tutkikoot sitten.
Primastar oli aikoinaan viikon takuuhuollossa, se nyki pahemmin ja säännöllisemmin.
Lopulta vika löytyi ruiskutuspumpusta.

retulainen
30.05.2018, 20:55
Ei muutakun takuuhuoltoon vaan heti.

Ratin syvyyssäätö olis tosi jees, itellä niin pitkät jalat että joutuu penkkiä pitään aika takana, niin ratti jää vähän kauas.
Samoten istuinosan yläreuna sais olla vähän ylempänä omaan makuun.
Muuten on penkit ihan jees. Saa nähdä millaset on tammersuojasta tilatut istuinsuojat..

Penkin etu reuna on kans omaan makuuni liian matalalla näin 183 senttisellä kaverilla. Etureunaa ei olis ihan paha korottaakaan pienillä palikoilla mutta niin vaan kaikkeen tottuu ja on jäänyt tekemättä. Penkki oli vaan aika shokki T5 portterin jäljiltä.

kenni_
31.05.2018, 07:43
Penkin etu reuna on kans omaan makuuni liian matalalla näin 183 senttisellä kaverilla. Etureunaa ei olis ihan paha korottaakaan pienillä palikoilla mutta niin vaan kaikkeen tottuu ja on jäänyt tekemättä. Penkki oli vaan aika shokki T5 portterin jäljiltä.

Suunnittelin kanssa ihan samaa operaatioo. En vaan oo ehtiny paneutuun asiaan, mutta kai sinne kiskon ja penkin väliin sais jonkun koroke palan..

retulainen
31.05.2018, 16:42
Suunnittelin kanssa ihan samaa operaatioo. En vaan oo ehtiny paneutuun asiaan, mutta kai sinne kiskon ja penkin väliin sais jonkun koroke palan..

Mä suunnittelin korin ja kiskon väliin. Penkin ja kiskon väliin kun laittaa niin joutuu tekemään kiilapalat eteen ja taakse.

kenni_
31.05.2018, 20:37
Mä suunnittelin korin ja kiskon väliin. Penkin ja kiskon väliin kun laittaa niin joutuu tekemään kiilapalat eteen ja taakse.

Siinä on vaan se ongelma että penkin Korkeus muuttuu kun penkkiä siirtää..

kenni_
03.06.2018, 06:27
No nyt on Pohjapanssarikin kikosteltu paikalleen.
Kaikki sopi niinkun pitikin.

Nippan
06.06.2018, 18:00
Itelle asennettiin tänään ARB:n pohjapanssari 90tkm huollon yhteydessä, vielä pitää väkästellä ite jostakin tuolle polttoaineen suodattimelle suojaa, jännä ettei noin isolta valmistajalta saa suoraan sellasta panssaria joka suojais kerralla kunnolla? Tieten saattas painokin nousta ja oikeissa offivehkeissähän moiset kikottimet on jo siirrelty muualle. Mut pääasia että sai tuon polttoaineenlauhduttimen pois risujen tulilinjalta!

Izu
06.06.2018, 22:09
Mulla on haussa alumiinilevyä josta ajattelin nysvätä suodattimelle suojalevyn. Se on alin kohta ja Commonrail koneen pumpun kannalta kriittinen. Ei saisi kovinkaan montaa mottia mennä hiekkaa ja risuja pumppuun...

kenni_
07.06.2018, 11:13
Minkälaisessa paikassa se tossa vanhemmassa on kun moni sanonu tota samaa että se ekana sieltä pohjasta lähtee..?

Izu
07.06.2018, 11:50
Suodatin on kuljettajan penkin kohdalla runkopalkissa kiinni. Alimmaisena kohtana vedenerottimen vesianturin johdot. Purkki on on muovia, ei ehkä murru helposti, mutta irrotessaan lorottelee löpöt maastoon ja päästää potaskan kp-pumppuun

Bj Andy
07.06.2018, 14:40
Minkälaisessa paikassa se tossa vanhemmassa on kun moni sanonu tota samaa että se ekana sieltä pohjasta lähtee..?

Ehkä tulisi siirrettyä se johonkin muualle. Vaikka konehuoneeseen. Se kai lienee ajatuksena että kun on alimmaisena niin vesi kerääntyy sinne. Niinkuin kuuluukin.

Izu
10.06.2018, 18:33
Nyt on kärrykokemuksia.

Ohessa n. 1,8 tn kuorma 2,5tn kärryssä. Lisäksi 300kg lavalla. Kulkeehan tuo ihan kohtuudella mutta painon kyllä tuntee. Liikkeellelähdössä saa käyttää kytkintä. Kulutus kasvaa reippaasti verrattuna tyhjänä ajoon.

retulainen
18.06.2018, 10:12
Millasia DPF:n polttovälejä teillä muilla on näissä 2,5litran tuplaturboissa? Omani poltteli aikaisemmin 300km välein kun työmatka oli pidempi ja nurkka ajoa todella vähän, nyt kun ajo on nurkkapainotteista niin polttoväli on 150km.

kenni_
06.07.2018, 08:08
Onkos muilla ollu ongelmaa takalokarien kaarien kanssa? Itellä on 15 km soratie kilometrien jälkeen molemmat puolet ihan täys kiveniskemiä, osa jääny siihen teippii, mutta osa menny ihan peltiin asti.

-ADE-
06.07.2018, 16:26
On, päivittäin tulee 8km soratiellä ajoa. Nopeus 60-70km/h... asfaltille tultaessa vakkariin 110km/h, niin johan alkaa ropina. Kuviosta irtoavat kivet tuntuvat ropisevan pitkin kylkiä.
Renkaat on vielä alkuperäiset, tulossa rotiivat 17 tuumasina. Olen miettinyt eturoiskeläppien vaihtamista isompiin... auto on menossa teippaukseen (tummennukset ja firman nimi kylkeen) niin pitää suunnitella teipparin kanssa takalokasuojiin jotain kuviota.
Onko sinun auto nykinyt? Ekassa huollossa sanoin nykimisestä niin eivät löytäneet mitään vikaa. Nykiminen on lisääntynyt, nyt huomaa jo kaupunkiajossa. Pitää viedä uudestaan ja sanoa että ajavat kunnon lenkin jotta tekisi heillekin.

retulainen
06.07.2018, 17:04
Lokarien kans oli ongelmaa ja siks hankin astin laudat ja tein kunnon kuraläpät. Kuraläpät auttaa vähän mutta ei poista ongelmaa, vasta astinlaudoilla ongelma poistu. Hiekkatietä tulee kans ajettua joka päivä enempi vähempi.

Yhdet laudat olis jouten jos jollekin kelpaa....

kenni_
07.07.2018, 18:34
Onko sinun auto nykinyt? Ekassa huollossa sanoin nykimisestä niin eivät löytäneet mitään vikaa. Nykiminen on lisääntynyt, nyt huomaa jo kaupunkiajossa. Pitää viedä uudestaan ja sanoa että ajavat kunnon lenkin jotta tekisi heillekin.

No muutaman kerran oon huomannu kylmällä koneella jonkun pienen nykäsyn, mutta ei mitään muuta oo kyllä ollu.
Tekeekö yhtälailla kylmänä ja kuumana?

-ADE-
09.07.2018, 17:15
No muutaman kerran oon huomannu kylmällä koneella jonkun pienen nykäsyn, mutta ei mitään muuta oo kyllä ollu.
Tekeekö yhtälailla kylmänä ja kuumana?

Enempi kuumana nykii, vasta viime viikolla kiinnitin huomiota kylmänä nykimiseen. Huollossa sanoivat että itse diagnostiikka ja ilmastointi voivat aiheuttaa nykimistä. Ilmastointi pois, ei vaikutusta. Sitten seurasin onko vaikutusta missä vaiheessa poltto (regn…….) on, ei liity siihenkään.

Jappi
13.07.2018, 23:10
Onkos muilla ollu ongelmaa takalokarien kaarien kanssa? Itellä on 15 km soratie kilometrien jälkeen molemmat puolet ihan täys kiveniskemiä, osa jääny siihen teippii, mutta osa menny ihan peltiin asti.

Astinlaudat auttaa, ja kuvissa näkyvä rengaskuvio ei oletettavasti vähennä lentävien kivien määrää. Tuossa -15 mallisessa työajokissa on vakiona bridgestonen muuten ihan umpisurkeat veltot kumit mutta kiviä ei lentele haitalle asti...

kenni_
15.07.2018, 17:06
Astinlaudat auttaa, ja kuvissa näkyvä rengaskuvio ei oletettavasti vähennä lentävien kivien määrää. Tuossa -15 mallisessa työajokissa on vakiona bridgestonen muuten ihan umpisurkeat veltot kumit mutta kiviä ei lentele haitalle asti...

Niin kyllä sen tiedän että karkeemmat renkaat heittää kivee.
Mutta lähtökohtaisesti mun mielestä uuden auton pitää olla sillai muotoiltu tai sitten vakiona jo jonkin sortin astinlaudat/suojaukset ettei 15km soratieajon jälkeen oo kyljet ton näköset.
Kuitenkin nää autot on tehty vähän huonommille teille/olosuhteisiin, jolloin myös usein tarvitaan vähän karkeempaa rengastusta.
Jos pelkästään asfaltilla tarvis ajaa niin olisin ostanu jonkun vähän muun vehkeen...
Mutta varmaan ite joutuu noi korjaan. Kylkiputket on tilattu ja isommat kuraläpät työn alla myös.
Näissä on muuten ihan onnettomat sisälokasuojat myös..

retulainen
16.07.2018, 06:52
Taakse vaihdoin sisäloksut kun oli kulunut kiinnitys kohdillaan horoiksi. Ovat todella ohutta muovia. Sisä loksut kun uudelleen kiinnittää niin kannattaa laittaa "sikaa" kiinnitys kohtien väliin niin ei reiät kulahda.

-ADE-
17.07.2018, 12:26
Autoa pestessä kiinnitin huomiota että vasemmassa takalokasuojassa on enempi kiven iskuja kuin oikeassa, mistähän johtuu...
Astinlaudat (malli ADE) on suunnittelu asteella ja tarkoitus oli syksyllä asentaa,
mutta pitää kiristää aikataulua. Varsinkin jos kuukausi sitten tilatut 17 tuuman vanteet vihdoin tulevat...

retulainen
20.07.2018, 07:03
Nyt olis DPF pönttö pesty puhtaaksi ja maanantaina vielä kerrotaan autolle että pönttö on vaihdettu "uuteen" jotta osaa toimia oikein. Samalla vähän ohjelmoidaan lisää voimaa ja ehkä egr kiinni. DPF:n poistookin mietin mutta pelataan nyt varman päälle, ei siittä mitään haittaakaan ole toimiessaan.

smgt
20.07.2018, 07:06
Kaikista ylimääräsistä on haittaa :D

retulainen
23.07.2018, 17:52
Ohjelmointi suoritettu ja kyllä vetää hymyn korviin. Meno on paljon köykäsempää ja nyt on jotain hyötyä kierrättääkkin kun on löylyä yläpäässä. Ohitus kiihtyvyyttä tuli roimasti lisää ja normi käyttö kierroksille mukavasti vääntöä. EGR venttiiliä ei suljettu tällä erää koska arvostan talvella suuresti että auto lämpiää tässä säännöllisessä 10km pätkä ajossa. Eihän tuo mikään pyssy ole mutta pikapiksi oikein mukava.

kenni_
25.07.2018, 19:03
Ohjelmointi suoritettu ja kyllä vetää hymyn korviin. Meno on paljon köykäsempää ja nyt on jotain hyötyä kierrättääkkin kun on löylyä yläpäässä. Ohitus kiihtyvyyttä tuli roimasti lisää ja normi käyttö kierroksille mukavasti vääntöä. EGR venttiiliä ei suljettu tällä erää koska arvostan talvella suuresti että auto lämpiää tässä säännöllisessä 10km pätkä ajossa. Eihän tuo mikään pyssy ole mutta pikapiksi oikein mukava.

Missä käytit?
Koskakohan tohon 1.9:iin tulis softa...

retulainen
26.07.2018, 05:46
Turbotehoa, Parolassa. Quantumtuning softia käyttävät. DPFPRO Oy pesi hiukkasloukun ja tuntuisi nyt palautuneen polttoväli siihen mitä se oli ennen tunkeutumista eli 330km, ennen pesua oli viiminen poltto 140km. Penkissä en ole käyttänyt mutta numereelisten arvojen pitäisi nyt olla 200hp/480nm ja persedyno tuntuisi tukevan näitä arvoja.

jmk
26.07.2018, 15:56
Käytä penkissä niin saatat yllättyä miten perse valehtelee? Ei oo kyseisestä merkistä/ ohjelmoijasta kokemusta mut aika useasti on todellisuus jotain muuta kun näiden lupaamat tehot

Markol
30.07.2018, 08:36
Kutosen kierrokset ja pariviikkoa sitten ollut tasalukupäivä.

Marko

-MaTTi-
30.07.2018, 12:46
Mitäs näissä huijaa mittari, meneekö 90 km/h todellista kun mittari näyttää noin?

Markol
30.07.2018, 14:52
En ole vieläkään tarkastanut GPS:llä kuinka pitää paikkansa. Oletan että näyttäisi 235/85-16 kummeilla aika jämptisti.

Marko

retulainen
30.07.2018, 15:14
265/70R17 renkailla mittarivirhettä on lähes nolla. Tämä siis 2013vm autossa.

kenni_
01.08.2018, 18:23
Mitä noissa 1.9:ssä on ollu polttoväli saastekattilassa? Matka-ajossa omassa alle 200km.

PikkuJii
02.08.2018, 10:43
Asiaa hiukan liipaten, -17 Hilux GD moottorissa polttoväli pikkusen yli 300 km, tuossahan on lisäksi se ureasuitsutus.

kenni_
03.08.2018, 20:44
Asiaa hiukan liipaten, -17 Hilux GD moottorissa polttoväli pikkusen yli 300 km, tuossahan on lisäksi se ureasuitsutus.

Paljonkos hiluxissa on kulutus?

PikkuJii
03.08.2018, 22:18
7,5-8,5. Isomman kärrin (1,5t.) kanssa menee 10 rikki

Hekako
12.08.2018, 20:30
Mistä väki näihin tilaille varaosia? Puskuria tarvis ja kuskin ovesta puuttuu osa sähköistä.
https://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/edit.gif (https://forums.offipalsta.com/editpost.php?do=editpost&p=1387866)

Jappi
18.08.2018, 22:27
Mitäs näissä huijaa mittari, meneekö 90 km/h todellista kun mittari näyttää noin?

-15 mallin 2.5 tuplaturbo kuluneilla orkkiskumeilla 245/jotain-17, mittarivirhe satkun vauhdissa 7km/h. Pitkän ajan GPS seurannan tulos.

Tarkennan rengaskoon kun jaksan mennä ulos ja muistan...

kenni_
19.08.2018, 05:55
265/65/17 allterraineilla satasen vauhdissa n. 5km/h

Izu
22.08.2018, 17:48
Mistä väki näihin tilaille varaosia? Puskuria tarvis ja kuskin ovesta puuttuu osa sähköistä.
https://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/edit.gif (https://forums.offipalsta.com/editpost.php?do=editpost&p=1387866)

http://www.catcar.info/isuzu/?lang=en&l=c3Q9PTMwfHxzdHM9PXsiMjAiOiJNb2RlbCIsIjMwIjoiVEYi fXx8bW9kZWxJZD09MjAwMDR8fG1vZGVsQ29kZUlkPT0xMDAxMg %3D%3D

Tossa ois osaluettelo. Sieltä kaivat koodin ja sitten kuukkeloit sille toimittajan hintoineen. Voi toki löytyä ihan maahantuojan valtuuttaman varaosamyyjänkin kautta kysymälllä ihan suomeksi.

Markol
02.09.2018, 16:46
Metkosta takaisinpäin ajellessa oli aikaa kuvailla kun oli vaimo ja älypuhelin mukana. Mittari heitti sen verran kuin kuvittelinkin eli aika oikein näyttää. Kuvissa neula tasan 80:ssä ja satkussa. Vitonen on vaihteena ja renkaina 235/85-16. Auton vuosimalli 2014.

Marko

retulainen
25.09.2018, 16:36
Syksyn pimeyteen vähän lisä valoa ja rautaa.

retulainen
30.09.2018, 10:47
Onko kukaan löytänyt näihin kitka lukkoja akseleille etenkin taakse? Kovasti oon koittanut etsiä mutta en löydä muuta kun arbin paineilma version ja jonkun aussien sähkömagneettisen

kenppi
30.09.2018, 15:14
Kitkalukko puuttuu noista ajonvakautuksen takia. Ei toimi oikein jos on sellainen paikoillaan.

Vilkutin
01.10.2018, 16:50
Eikös arppilainen oo ihan ok ?

Samsonite
01.10.2018, 17:43
Normaali liikenteessä varmaan oikeen hyvä.

retulainen
01.10.2018, 20:06
No perskele, eipä tullut toi ajonvakautus ees mieleen. Arppi olis tietenkin hyvä mutta vaatii aina sen kytkemisen. Täytyy miettiä uudelleen mitä tekee vai tekeekö mitään. Mitää offi peliä tästä ei ole tulossa kuitenkaan.

Bj Andy
02.10.2018, 18:49
No perskele, eipä tullut toi ajonvakautus ees mieleen. Arppi olis tietenkin hyvä mutta vaatii aina sen kytkemisen. Täytyy miettiä uudelleen mitä tekee vai tekeekö mitään. Mitää offi peliä tästä ei ole tulossa kuitenkaan.

Onko noissa mitään sähköistä luiston estoa?

kenni_
03.10.2018, 09:35

On.

Bj Andy
03.10.2018, 21:38
On.

No ei sillä kitkalukolla sitten suurtakaan lisäarvoa saa...

kenni_
04.10.2018, 05:57
No ei sillä kitkalukolla sitten suurtakaan lisäarvoa saa...

No ei. Kaiken kaikkiaan kitkalukko maasturissa aika turha.
Parashan olis torseni minkä sais tarvittaessa 100% lukkoon.

Bj Andy
05.10.2018, 17:32
Tästä. On se arbbikin...:D

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=263512912&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&action=topOfPage&top=1:1&searchId=bb3bb781-60f9-e6c4-59b4-3a2ec06a3a01

Jappi
05.10.2018, 18:44

On, ja sähköinen tieltäsuistajakin (ajonvakautus)... Sen suosittelen loska/liejukeleillä nelikolla ottamaan pois päältä, on muuten järkky pulkka kun lähtee keula puskemaan sohjossa.

Onneksi näissä saa sen pois.

retulainen
06.10.2018, 20:38
Takavedolla liejusella sora tiellä pelkän sutimiseneston pois otto auttaa jo eteen päin liikkumisessa. Sutimiseneston esto tappaa koko auton vaikka nyt ajonvakautus olisikin päällä.

Tiedä vaikka Arbin hankkis itselle joululahjaks, ei edes pahan hintasia.

Bj Andy
06.10.2018, 20:45
Takavedolla liejusella sora tiellä pelkän sutimiseneston pois otto auttaa jo eteen päin liikkumisessa. Sutimiseneston esto tappaa koko auton vaikka nyt ajonvakautus olisikin päällä.

Tiedä vaikka Arbin hankkis itselle joululahjaks, ei edes pahan hintasia.

Eikö tuossa kohtaa käännetä napista nelikko päälle?:D:D

Jotain speksejä löysin ja automaatissa on 4.10 ja manuaalisia 3.76(?)perät.

Liekkö miten pitkään olleet samat murikat kuinka pitkään?

kenni_
09.10.2018, 06:50
Minkäslaisia maskipeittovirityksiä on porukat näihin tehny?
Talvi taas tulossa..

retulainen
09.10.2018, 08:16
Viime talvena ei ollu mitään ja hyvin piti lämmöt -30 keleissäkin. Lämmöt kun sai koneeseen vepastolla niin lämmöt pysy hyvin ilman lämmitintä

Bj Andy
16.10.2018, 13:16
Tänään käytiin pojan kanssa katsomassa uutta D-maxia. Ei koe-ajettu kun ei jaksannaa vaihtaa turvaistuinta.

Hieman haaveissa 5 paikkainen mutta... uudessa veroa n.17000 , ja tullin tilastojen mukaan vielä 2014 mallisestakin Saa suorittaa naurettavan pienet 10500 euron taksvärkit versus 2 paikkaisen 3600€

Eli pelkästään tuolla vero erolla ostat ja pidät yllä erikseen kohtalaista henkilökuljetinta.

Miksi nuo 5 paikkaset on ruottissa halvempia kuin lyhyt koppiset?

retulainen
04.11.2018, 21:24
Kyllä taas kelpaa ajella kun on uusi tuulilasi. 595€ sisältäen lasi, lista, tarvikkeet ja 2,67 tuntia röitä. Omavastuun hinnalla sai auton lunastaa pois huollosta.

MiKo
05.11.2018, 19:42
Kyllä taas kelpaa ajella kun on uusi tuulilasi. 595€ sisältäen lasi, lista, tarvikkeet ja 2,67 tuntia röitä. Omavastuun hinnalla sai auton lunastaa pois huollosta.

Venäjältä sama lopputulos, mutta hinta aika tarkasti 100€. Ei paljon lasivakuutuksia kannatte maksaa..

kenni_
05.11.2018, 20:07
Paljonko on porukoilla ollu 1.9:ssä kulutus ja minkälaisilla renkailla?

retulainen
06.11.2018, 18:24
Venäjältä sama lopputulos, mutta hinta aika tarkasti 100€. Ei paljon lasivakuutuksia kannatte maksaa..

Onpas etullista. Itä-suomalaisten etuja

Izu
29.12.2018, 16:39
Aikeissa virittää ohjaamon takaosaan katolle kiskon. Ikäänkuin kattotelineen mutta tarvitaan vain yksi kannatinkisko. Liekö tuollaista kiskoa missään. Kyse on siis 2011 Isuzu DMaxista.

kenni_
31.12.2018, 14:41
Onkos siinä edes reikiä katolla mihin sen saa?
https://www.rameder.fi/kattotelineet-suksitelineet/?gclid=Cj0KCQiAmafhBRDUARIsACOKERM5fUtSnxcTeH69Gzp OtqV9ieupfGI7tTXpng6m30rOKSmwXh5EPnAaAgtQEALw_wcB
Tuolta voi kysyä löytyykö..

https://www.rameder.fi/kattotelineet-suksitelineet/isuzu/d-max-i/tfr-tfs/
Näyttäis olevan.

Izu
31.12.2018, 21:56
Onkos siinä edes reikiä katolla mihin sen saa?
https://www.rameder.fi/kattotelineet-suksitelineet/?gclid=Cj0KCQiAmafhBRDUARIsACOKERM5fUtSnxcTeH69Gzp OtqV9ieupfGI7tTXpng6m30rOKSmwXh5EPnAaAgtQEALw_wcB
Tuolta voi kysyä löytyykö..

https://www.rameder.fi/kattotelineet-suksitelineet/isuzu/d-max-i/tfr-tfs/
Näyttäis olevan.

Ohops. Onpas hintaa kertynyt telineille. Katetta on neljällä puolella tuotetta:)

Katossa ei ole reikiä jos ei poraa. Jonkunlaiset kumilörtsykkeen peittämät urat löytyy. Tilasin Ollikaiselta Oulusta kiinnikkeet. Saattaa sopia tai sitten tuli komeat raudat johonkin muuhun projektiin.

Killer-Wo
04.01.2019, 10:19
Onko tuosta 1.9 koneesta vielä foorumilaisilla kokemuksia. Millainen kulutus matka ja seka-ajossa. Onko puhtia kiskoa isompaa traileria ~2700kg.. Saako tuohon isuzuun taka-akselille 100% lukkoa??

kenni_
04.01.2019, 22:23
Onko tuosta 1.9 koneesta vielä foorumilaisilla kokemuksia. Millainen kulutus matka ja seka-ajossa. Onko puhtia kiskoa isompaa traileria ~2700kg.. Saako tuohon isuzuun taka-akselille 100% lukkoa??

Kulutus on jotain 8-9l matka/seka-ajossa. Pitemmässä matkassa pääsee alle 8.
Kyllä sillä traileri perässä kulkee ihan yhtälailla kun millä tahansa muulla japsi-pickupilla.
Lukkoja ei saa kun jälkiasenteisia.

Ara
28.02.2019, 18:16
Kulutus on jotain 8-9l matka/seka-ajossa. Pitemmässä matkassa pääsee alle 8.
Kyllä sillä traileri perässä kulkee ihan yhtälailla kun millä tahansa muulla japsi-pickupilla.
Lukkoja ei saa kun jälkiasenteisia.

Onko jälkiasennetuista lukoista kokemusta...kenen valmistamia, kuka suomessa asentaa ja hintaluokka ?

kippo86
03.05.2019, 07:53
Kenen valmistama automaatti on vm 2011?

kenni_
04.05.2019, 10:07
Kenen valmistama automaatti on vm 2011?

Ei oo varmuutta, mutta veikkaisin että Aisin.