Rytari
06.11.2005, 22:16
no niin, kuka tietää millaset jouset kannattais kattella tonne blazerin nokalle, vanhat kun rupee oleen jo "väärinpäin" ja tarvis toi vinssipuskurikin laittaa, jousen ja akselin välissä on vajaa 2" korotuspalikka, mutta kyllä tota enemmän on ehkä korotettu, kun sopi 36" kevyesti alle, eli varman tarvis olla 4-6" korottavat jouset, noi kun ei tule kestämään.
missähän hinnoissa semmosetkin liikkuu, toi koopeen myymä 6" sarja kun on tavoittamattomissa hinnoissa. eli kokemuksia että milläs niitä tehdään...
ja sitte, ohjausasiaa, bump steer on aika voimissaan tossa mun vehkeessä kun pitman arm yms on alkuperäisiä ilman mitään korotuksen vaatimia muutoksia, ei aina tahdo maantiessä leveys riittää kun on vähä enenmmän kuoppia (suburbanissa ei tätä ongelmaa ollut, joten haittaa aika paljon parempaan tottunutta :)
kaikista eniten kiinnostais toi ohjauksen muuttaminen poikittaistangolla sinne toiselle puolelle, mutta onko kukaan tehny niitä täällä maassa, onnistuuko se ilman että kattelee hanttarin puolelle sen vanhemman mallin olka-akselin johon saa pultattua korvakkeen sille tangolle? vai oliko parempaa tietoa? paljokohan vaikuttais toi pelkkä alkuperäisen välitangon nostaminen vaaka-asentoon, ja onko siihen valmiita palikota/kuvia jos itte semmosen jyrsis.
ja hieman OT: mun th 350:ssä ei toi pe pidä, vaan auto hyppii ja kalkattaa aina johonkin suuntaan jossei satu muistaan kässäriä laitaa, kattelin sitä vivustoa samalla kun vaihdoin öljyt siihen tänään, mutta sieltä ainakin tuntuu pykälät menevän "perille" asti...
"auto tykkää kun sillä ajetaan..."
missähän hinnoissa semmosetkin liikkuu, toi koopeen myymä 6" sarja kun on tavoittamattomissa hinnoissa. eli kokemuksia että milläs niitä tehdään...
ja sitte, ohjausasiaa, bump steer on aika voimissaan tossa mun vehkeessä kun pitman arm yms on alkuperäisiä ilman mitään korotuksen vaatimia muutoksia, ei aina tahdo maantiessä leveys riittää kun on vähä enenmmän kuoppia (suburbanissa ei tätä ongelmaa ollut, joten haittaa aika paljon parempaan tottunutta :)
kaikista eniten kiinnostais toi ohjauksen muuttaminen poikittaistangolla sinne toiselle puolelle, mutta onko kukaan tehny niitä täällä maassa, onnistuuko se ilman että kattelee hanttarin puolelle sen vanhemman mallin olka-akselin johon saa pultattua korvakkeen sille tangolle? vai oliko parempaa tietoa? paljokohan vaikuttais toi pelkkä alkuperäisen välitangon nostaminen vaaka-asentoon, ja onko siihen valmiita palikota/kuvia jos itte semmosen jyrsis.
ja hieman OT: mun th 350:ssä ei toi pe pidä, vaan auto hyppii ja kalkattaa aina johonkin suuntaan jossei satu muistaan kässäriä laitaa, kattelin sitä vivustoa samalla kun vaihdoin öljyt siihen tänään, mutta sieltä ainakin tuntuu pykälät menevän "perille" asti...
"auto tykkää kun sillä ajetaan..."