View Full Version : Avolava korin korotus vain etupäästä?? L200 vm89
L200pickup
08.12.2017, 21:15
Eli auto on vm89 l200 neliveto ja on tosiaa 31-33 renkaat tulossa lähiaikoina ja takapäässä on hyvi tilaa isommille renkailla uusien jousien ja iskarien takia mutta etupää laahaa melkein maassa kii ni tarvis saada ylöspäin. Vääntösauvoja oon vähän koittanut veivata mutta alkaa ottaa kumit jo vastaa. Miltä siis kuulostais jos nosta vaan etupään koria rungolta vaikka 5cm? Ei vaan renkaitten takia koska näyttää niin tyhmältä ku perä on taivasta kohde ja etupää melkein maassa.
Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä
L200pickup
08.12.2017, 22:06
Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä
Eli 6kpl on etupäässä kiinnityksiä. Lavassa olisi 8
Siitä sittten laskemaan korkeuksia jos 7kpl yhteensä takimmainen 0 ja etummainen 5cm kannattaa samalla laittaa lavan alle siihen kuuluvat. Muuten näyttää siltä että olisi runko poikki hytin takaa:)
L200pickup
08.12.2017, 22:21
Jep täytyy Melkeen vaa nostaa kaikista saman verran ettei mee liian vaikeeks ja ettei tuu katsurilta sanomista. Koittaa vaikka leikata niitä tukivarsien kumeja jos sais sauvoilla vie vähä ylöspäin
Jep täytyy Melkeen vaa nostaa kaikista saman verran ettei mee liian vaikeeks ja ettei tuu katsurilta sanomista. Koittaa vaikka leikata niitä tukivarsien kumeja jos sais sauvoilla vie vähä ylöspäin
Menee vetareiden kulmat huonoksi.
Millainen homma on laskea koko etukelkkaa alemmas, kaikkine perine, tukivarsineen, ym.?
veikkaaja
09.12.2017, 15:14
Eli auto on vm89 l200 neliveto ja on tosiaa 31-33 renkaat tulossa lähiaikoina ja takapäässä on hyvi tilaa isommille renkailla uusien jousien ja iskarien takia mutta etupää laahaa melkein maassa kii ni tarvis saada ylöspäin. Vääntösauvoja oon vähän koittanut veivata mutta alkaa ottaa kumit jo vastaa. Miltä siis kuulostais jos nosta vaan etupään koria rungolta vaikka 5cm? Ei vaan renkaitten takia koska näyttää niin tyhmältä ku perä on taivasta kohde ja etupää melkein maassa.
Korota vaan kokonaan 5cm ja kerta uudet pakat takana, niin ne kyllä vetristyy ja perä painuu alemmas.
Itse aikoinaan otin tosin uusista pakoista yhden(ehkä 2) pois niin rupesi alustakin toimimaan paremmin pienellä kuormalla, lavalla oli kuitenkin tosi harvoin yli 300kg tavaraa.
Mulla profiilissa kuva missä 33" alla ja 55mm korotettu.. Etulokasuojia pitää taka-osasta vähän leikata niin mahtuu kääntymään.
L200pickup
09.12.2017, 22:39
Jees se on ihan totta että kyllä ne pakat takana väsyy ennemmin tai myöhemmin. Aatteli. Tossa joululomalla kun on aikaa ni koittaa koria korotella en oo ennen korottanut koria mistään. Ajattelin vaan hakea etrasta nailon tankoa ja pätkiä siitä 5cm pätkiä reiät keskellä ja pidemmät pultit. Rattiakselia tarvii löysätä ni pääsee liikkumaa ja varmaa syyläriä laskea ja vähä kattoo johtoja. Onko muita vinkkejä tai huomioitavia asioita? Kuulemma tommone 5cm pitäs mennä suht kivuttomasti vielä. Mutta neuvoja saa antaa.
veikkaaja
10.12.2017, 11:56
Jees se on ihan totta että kyllä ne pakat takana väsyy ennemmin tai myöhemmin. Aatteli. Tossa joululomalla kun on aikaa ni koittaa koria korotella en oo ennen korottanut koria mistään. Ajattelin vaan hakea etrasta nailon tankoa ja pätkiä siitä 5cm pätkiä reiät keskellä ja pidemmät pultit. Rattiakselia tarvii löysätä ni pääsee liikkumaa ja varmaa syyläriä laskea ja vähä kattoo johtoja. Onko muita vinkkejä tai huomioitavia asioita? Kuulemma tommone 5cm pitäs mennä suht kivuttomasti vielä. Mutta neuvoja saa antaa.
Syyläria ei tartte laskea, jos ei ole tuulitunnelia, tai ottaa tunnelin pois.. Itellä ainakin jäähdyttimen letkuissa riitti vara..
Ja tankin täyttöputkea voi joutua jatkamaan. Itellä oli lava kokonaan irti ennen korotusta, jolloin suosiolla jatkoin jo täyttöputkea sen 5cm.
Itellä piti myöskin koria vähän leikata keppien ympäriltä ja poistin keskikonsolin.
Mutta helpoin kun ottaa hytistä kiinnitysmutterit irti ja tunkkaa puoli kerrallaan ylös, samalla kun toinen kurkkii konehuoneessa ja seuraa tilannetta johtojen ja jarruputkien osalta..
Fruehauf-CJ
10.12.2017, 12:15
Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä
Lavan takaosan jättää paikalleen ja asteittain keulaa kohti laittaa korkeamman korokepalan?
Eiköhä tuo mene korotuksen keskiarvon mukaan korin asentoahan tuossa muutetaan.
Jos on paljon kilometrejä maantiellä niin samalla vaivalla laittaa korin maantielle vaateriin. :D
L200pickup
10.12.2017, 17:03
Joo tossahan ei ole tuulitunnelia ilmeisesti koskaan ollukkaan eli säästetään yks työvaihe jos ei tarvi syyläriä liikutella. Mites ne alkuperäset kumit sielä korin ja rungon välissä pitää vissii jättää sinne mutta onkohan sillä merkitystä jättääkö kumin koropalan alapuolelle runkoa vasten vai yläpuolelle koria vasten? Lavan alla tais olla semmoset kovemmat ns prikat
veikkaaja
10.12.2017, 18:28
Joo tossahan ei ole tuulitunnelia ilmeisesti koskaan ollukkaan eli säästetään yks työvaihe jos ei tarvi syyläriä liikutella. Mites ne alkuperäset kumit sielä korin ja rungon välissä pitää vissii jättää sinne mutta onkohan sillä merkitystä jättääkö kumin koropalan alapuolelle runkoa vasten vai yläpuolelle koria vasten? Lavan alla tais olla semmoset kovemmat ns prikat
Ite laittaisin korin ja korotuspalan väliin. Ite tein jostaki kumista sillon uudet ja laitoin korotuspalan molemmille puolille..
L200pickup
15.12.2017, 19:33
Semmone. Tuli vielä mieleen että eihän sitä kumis mikä on ollu sina tehtaalta asti siellä välissä lasketa korotukseen? Eli mulla 55mm palat ni kai se korotus on vaan se 55mm eikä 55mm plue se kumi?
Ei lasketa kumia vaan vain se korotuspala
L200pickup
15.12.2017, 21:28
Hyvä juttu!