View Full Version : CAT S41 vs CAT S60 Puhelin kokemuksia?
TOPPAHOUSU
09.11.2017, 09:04
Ei nykyiset puhelimet kestä mukana menossa vaikka on ollut olevinaan kestäviä....
Niin onko kenelläkään kokemusta näistä Catepillarin uusimmista malleista?
CAT S41 tai CAT S60
Akku olisi ainakin tässä uudemmassa S41 isompi... 5000mAh
Mulla nyt ollu S60 varmaa vähä reilu puol vuotta.
Kovaa kyytiä on kyl saanu, sanosin että jos mun käytös kestää 6kk niin mormi käyttäjällä ikuinen 😎
Semmosen kumisen kortongin siihen ostin viel extra suojaks.
Ainoo et noin kerran kuussa menee jumiin ja tarttee painaa resettiä.
Ja tuo lämpökamera on tarkka, ja mulla ainakin usein aille käyttöö.
Ostasin heti uudelleen.
S60 on melkonen murikka. Mitään pidempää käyttökokemusta ei ole mutta tuli sen FLIR kameralla leikittyä ja kuvattua kaikki nurkat läpi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8156&pictureid=208394
S60 on melkonen murikka. Mitään pidempää käyttökokemusta ei ole mutta tuli sen FLIR kameralla leikittyä ja kuvattua kaikki nurkat läpi.
Sulla melkein kiehuu ohjaustehostimen mehut, laita isompi kattila siihen säiliöks, niin voit valmistaa uppopaistettuja eväitä samalla ku ajelet. :D
ImacInnes
09.11.2017, 22:24
Onkos näissä uusissa malleissa jos sivu näppäimet saatuu upotettua syvemmälle?
Mulla ollu vuoden käytössä halvin eli S30 ja sammuilee taskussa kyykistyessä kun sivunäppäimet on turhan ulkonevat??
Muuten toimii hienosti. Tosin ärsyttää jatkuva ohjelmien päivityksien tarjonta??
t. Ismo Ämmä
Pinnassa on,ja vois olettaa että samaa vikaa on.
Mut mulla auojakuori ni ei ole ongelma.
https://www.ebay.com/p/Case-for-Cat-S60-Smartphone-Case-Cover-TPU-Rubber-Case-Transparent/710799780?iid=122418439460&rt=nc
hiluvitkutin
10.11.2017, 12:37
Mullakin s40 ja sellaseks puhelimeks aivan liian herkät sivunapit.
Sama vika 30 napit aivan turhanpinnassa. Keran jäänyt jo virtakatkaisin pohjaan. Oneks korjasvat takuuseen
-Captain-
10.11.2017, 23:07
S60 tuli ostettua viime vuodenvaihteessa ja paras puhelin mitä ollut. Eikä oo mitään suojakuoria ollut, muutama pikkukolhu tullu tallin betonilattiasta... Todella hyvä näyttö, toimii myös märkänä.
Ennen tätä oli pari vuotta S50 käytössä ja se jäi ensin vaimolle käyttöön ja pari kuukautta sitten jäi varapuhelimeks kun vaimokin halus S60. Tuo S50 tippu monta kertaa pöllinosturista millo asfaltille ja milloin hiekkatielle mut ehjäks jäi. Vertailun vuoksi vanhassa S50 mallissa oli gorilla3 lasi ja täs uudessa S60 mallissa on gorilla4..
Ja jos jotain miinusta pitäs laittaa niin GPS ei oo ihan älyttömän tarkka maastossa mut en oo päässyt vertailemaan muihin merkkeihin niin paha sanoo muiden tarkkuuksista.
Akun kesto melkein vuoden ikäseks puhelimeks on yllättävän hyvä, ei oo kovin paljon vuodessa heikentynyt.
Ja omassa käytössä ei oo kyl ollu mitään ongelmia nappien kanssa vaikka taskussa tuo pyörii milloin mitenkin päin.. Paremman tuntuiset nuo kuitenkin on kuin tuossa omassa vanhassa S50 mallissa eli kehitystä on tapahtunut..
ImacInnes
11.11.2017, 10:26
Onkos tossa kuoressa reijjät sivunäppäimien kohilla vai meneekö kumi niistä yli?
Vois kokeilla. Just eilen taas oli kyykkimisen jäljiltä äänettömällä???
t. Ismo Ämmä
Pinnassa on,ja vois olettaa että samaa vikaa on.
Mut mulla auojakuori ni ei ole ongelma.
https://www.ebay.com/p/Case-for-Cat-S60-Smartphone-Case-Cover-TPU-Rubber-Case-Transparent/710799780?iid=122418439460&rt=nc
Menee näppäinten yli,tekee miiden käytöstä huomattavasti jähmeempää,ei taatusti vahingos painu
TOPPAHOUSU
13.11.2017, 17:19
Nyt on hommattu S41
Pitääpä ruveta tutustumaan ominaisuuksiin...
ImacInnes
24.11.2017, 10:47
Nyt on asennettu kumikuori S30seen ja sehän toimii! Nyt pitää oikeesti painaa sivunäppäimiä eikä ne enään itsestään taskussa painu!
Eipä hirveesti ollut tarjontaa ebayssa joten rahteineen tuli n.20,- maksamaan joka on minusta vähän liikaa.
t. Ismo Ämmä
Laittakaa nyt jotain mitä huonoa tuossa s60 olisi. Vai tarvitseeko itse myös ostaa sen?
Laittakaa nyt jotain mitä huonoa tuossa s60 olisi. Vai tarvitseeko itse myös ostaa sen?
Mulla on ollu nyt pari kuukautta käytössä s60. Olen ollut kaikinpuolin tyytyväinen puhelimeen. Alkuperäinen näytönsuojakalvo on jonkinverran naarmuuntunut, mutta muuten on kestänyt työkäytössä erinomaisesti.
Mitenkä tuo prosessorin teho ja muistin käyttö? Sopiiko siihen muistikortti? Onko kuuluvuudessa vikoja taikka gps paikannus tarkka? Tuleekohan siihen päivityksiä ihan normaalisti kuten Androidiin yleensä? Mietin tuota oukitelin tekelettä toisena mahdollisuutena, näistä kahdesta olen koittanut miettiä.
Vähiten tämä kaikista aikasemmista iskunkestävistä luureista tökkii. Ja melkei kaikki on tullu koettua.
Itseasiassa tämä on eka mikä ei jumita, ja sopii ulkonen muistikortti.ei oo ollu tilan kanssa ongelmaa.
Muutamaan otteeseen joutunu resetoimaan.
Näytönsuojakalvoja en suomesta oo löytäny, tilannu ebaystä.
Reilu puoli vuotta itellä käytössä s60 niin ihmetyttää tuo toisila oleva resetointi tarve. Itte ei ole tarvinu tuommoseen turvautua kertaakaan.
Huonoa tässä luurissa niinkö monessa muussaki käytön kannalta on puhelimen liukkaus, on vähän saippuan olonen, häätyy vissiin kans tuo kumikuori tilata
TOPPAHOUSU
26.12.2017, 19:12
Reilun kuukauden jälkeen hieman käyttökokemuksia.
+ Puhelin toiminut ongelmitta
- Odotin paljon parempaa akun kestoa... ei minusta juurikaan eroa aikaisemmasta Motorolan puhelimesta jossa oli akku 3300 mAh tässä kuitenkin 5000 mAh
- Kamera on aika surkea ja hidas... totuin aikaisemmissa paljon parempaan.
Ei meinaa oikei saada hyviä kuvia, ovat sumeita ja epätarkkoja.
Muuten ihan jees.
TOPPAHOUSU
25.03.2018, 21:17
Todella tyytyväinen olen puhelimeen.
Kestää kolhuja ja pudotuksia.
Edelleen paikoillaan mukana tullut suojakalvo... Yleensä tässä vaiheessa jo useita kalvoja tuhottu ja uusittu.
Kamera hidas ja huono, muuten ei moitittavaa. ( Halkohan tää on )
Akku kestää nyt paremmin kuin alussa ihan jees!
Ja pudoteltu on usein ja huolella.... ;)
S60 ollu käytössä nyt jonkun aikaa, mutta vanhaan samsungiin verrattuna vähän pettynyt oletussovelluksiin. Heti ekana piti ladata uusi launcher jotta sen googlen palkin ja hitoille keskeltä näyttöä. Alkuperäisessä tekstiviestisoftassa ärsytti puolestaan se, että operaattoritunnus paistoi joka viestissä isommalla kuin itse teksti, joten se sai vaihtua.
Enää ärsyttää tuossa puhelinpuolen softassa se, ettei ole ignore-vaihtoehtoa, niinkun esim. samsungissa ja nokiassa puhelin hiljenee ja lopettaa värisemisen, kun sen kääntää naamalleen. Toinen juttu tuossa näytön lukituksessa on se, että jos puhelin on taskussa ja se soi, jos puheluun vastaa HF:llä niin näytön lukitus avautuu. Siinä sitten vähän väliä lyö luuria korvaan soittajalle, jollei kaiva puhelinta taskusta ja laita sitä uudelleen manuaalisesti lukkoon.
Puolentoista vuoden kokemus S60 Catista. Muuten hyvä luuri mutta kajarien suojaverkko on laitettu uusiksi jo 2 kertaa. Ei löydä muistikorttia vaikka vaihdettu eri valmistajien kortteja. Huollossa laittoivat uuden firmwaren joka korjasi Bt ongelmat.
Hyvää: Flir systemsin tekemä laadukas lämpökamera, kova äänen voimakkuus ja kirkas näyttö, jota voi käyttää hanskat kädessä. Kestävä rakenne paitsi tuo irtoileva verkko.
mulla nyt kerran uusittu suojaverkko,takuuseen meni.
tähän asti kestäny hyvin.
Gravehill
07.07.2018, 19:47
Miten on näitten CATtien kuuluvuus huonon yhteyden paikoissa? Onko kellään omakohtaista kokemusta? Itse tarvitsen puhelinta kuuluvuuden reuna-alueella niin, olis kiva jos jollain olis aiheesta kokemusta ettei tarvitsisi summissa ostaa ja kokeilla.
No en ole huomanut eroa muihin puhelimiin kuuluvuudessa.
Ja nyt pimeni kreikan lomalla.tuli otettua vedenalla kuvia,ja myöhemmin illalla pimeni.
Saa nähdä mitä takuu sanoo
Itellä kertaalleen tilttasi silleen, et ei lähteny käyntiin ja kun laitto laturiin vilkutti vaan sitä punaista valoa. Korjaantui resettinappia painamalla.
Sitten oli viime viikonloppuna vähä kosteempi reissu ja tuli paljussa kuunneltua musiikkia puhelimella, niin unehtui paljun pohjalle koko laite. Vähän myöhemmin pimeni taustavalo, muuten toimi kyllä ok. Avasin takakuoren ka kaadoin enimmät vedet pois ja laitos heräsi takaisin henkiin.
BJ-40/76
06.08.2018, 23:45
Taas puhelimen uusinta edessä, kun tuo samsung xcover 3 alkoi temppuilemaan.
Toki syytä on käyttäjässäkin; esim. tuo xcover3 lasi hajosi, kun yritin kopata sitä kiinni lennosta; putosi paidan taskusta......
No, nuo lattian laatat, mitkä saneerauslaastilla kiinni paksussa betonilaatassa, eivät vaurioituneet, vaikka puhelin kopsahti ensin kattopaneeliin...
Ja monta kertaa puhelin on ollut niin hikinen (yleensä rintataskussa, ja minä hikoilen paljon) että huuhtelen puhelimen hanan alla.
Nuo xcover 3 ominaisudet, siis huonot kamerat, hitaat data yhteydet? ja lyhyet toiminta-ajat olen sisäistänyt/ymmärtänyt tuolla hankintahinnalla.
Jos tuossa xcover 4 olisi lämpökamera, valinta olisi helppo....
Tuo Lämpökamera kiinnostaa, ja nimenomaan puhelimessa, koska se on silloin mukana 24/7 ja tuo "paketti" pitäs olla kosteuden ja kolhun kestäviä?
-> siis ostanko tuon lämpökameran erikseen (n.200-300 e) vai tuossa puhelimen vaihdon yhteydessä?
Nuo lämpökamerat on aika "köykäsiä", verrattuna oikeisiin lämpökameroihin.
MUTTA noilla löytyy esim. chevyn 307 sb pakosarjan lämmöt veneestä tuolta "tuuman"-pätkältä, ennen kuin merivesi jäähdyttää pakosarjaa. (nyt viimmeinen neljännes veneen kaasukahvasta ei tuota lisää nopeutta...)
Kyllä toi s60 ollu ihan pirun luja.mulla kun ei yleensä mikään kestä.
Ja takuu tuntuu pelaavan. Oli vettä puhelimen sisällä niin juat sain takuusta ihan uuden luurin
Ja takuu tuntuu pelaavan. Oli vettä puhelimen sisällä niin juat sain takuusta ihan uuden luurin
Onko se luja jos se on jo pitäny vaihtaa uuteen?
jaa, oiskohan minunkin pitäny sitten laittaa takuuseen. Arvelin, ettei takuu korvaa puhelinta, jos sen sisällä on vettä, niin kuivasin sen ite.
Land roveri lähtenyt haastamaan cattia?
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/LANDROVEREXP/land-rover-explore-alypuhelin
Onko se luja jos se on jo pitäny vaihtaa uuteen?
Kyllä vasarakin hajoo väärinkäytöstä.
Mutta vaikka on todella rujossa kunnossa ollu ku viety huoltoon ni uus tuli.
Aikasempien iskunkestävien kans jos ollu vettä sisällä ni eip oo takuusee menny.
Kyllä vasarakin hajoo väärinkäytöstä.
Mutta vaikka on todella rujossa kunnossa ollu ku viety huoltoon ni uus tuli.
Aikasempien iskunkestävien kans jos ollu vettä sisällä ni eip oo takuusee menny.
Minusta veden- ja iskunkestävä puhelin pitäisi kestää iskuja ja vettä. Mainosten mukaan pitäis kestää 1,8 metrin pudotuksen ja sukelluksen 5 metriin asti. Toki jos olet sitä vasarana käyttäny, niin ei ihme jos hajoaa.
Catti on kuitenki sen hintaluokan puhelin, että siltä vois odottaa aika paljon.
Iskuja ja pudotuksia mulla on kestäny, mutta kun paljussa kuunneltiin musiikkia ja se unohtui pariksi tunniksi sinne pohjalle, niin oli imassu vettä sisäänsä. Kaikki siinä toimii kyllä edelleen.
Kaitsu67
08.08.2018, 22:35
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/LANDROVEREXP/land-rover-explore-alypuhelin
Jaahas, tollanenhan pitää vissiin ostaa :p
Kellään kokemusta siitä uudesta catin puhelimesta? Onko kuinka paljon parempi kuin tuo vanhempi?
Kaitsu67
09.08.2018, 15:15
Kellään kokemusta siitä uudesta catin puhelimesta? Onko kuinka paljon parempi kuin tuo vanhempi?
Jos kyseessä on toi 61s, Verkkokaupan sivuilla oli tälläinen kokemus:
Hienoja ominaisuuksia, jotka tosin eivät toimi edes uutena, kuten etäisyysmittari ja ilmanhaistelija, ohjelmat vaan kaatuu kun koittaa käynnistää. Kuuluu huonosti ja näyttö räpsii auki ja kiinni kesken puhelun, aiheuttaen että korvalla painelet kaikkea mahdollista mykistyksestä facebooktykkäyksiin. Mutta onneks ei maksanut kun 900€.
Akku tässä on kyllä hyvä
ja tällainen:
Mitta sovellus ei käynnisty ollenkaan. Muuten toimii kuin unelma. Isoon kokoon varmasti tottuu aikanaan.
-Captain-
11.08.2018, 07:23
Ei oo haastaja :)
Saman valmistajan toinen malli....
Samsonite
11.08.2018, 08:27
Ei kai kukaan oikeesti tuommosia laatikoita osta.:p
Kaitsu67
11.08.2018, 10:17
Sopii paremmin miehen käteen :D ohkaset lirputtimet on pienikätisille ohutsormisille, ne lipsahtaa kädestä ja menee helposti rikki. :rolleyes:
-Captain-
12.08.2018, 07:25
ainaki omassa käytössä ihan ykkösluuri, iskua ja kolhua saanu ja vielä pelittää.. Ja voi pestä fairylla jos sattuu rasvasilla käsillä tallissa hiplailemaan..
Meillä on myös rouvan käytössä samanlainen :)
Jotkut ostaa jopa isompia tiiliskiviä, niinku oukitelin k10000 ym.
toi pillari mahtuu vielä jollakin tapaa housunpunttiin ja pienempäänkin kouraan.
Itekkin kattelin noita kiinalaisia tiiliskiviä, mutta ei sieltä oikein löytyny tarpeeksi pientä mallia, niin tuli päädyttyä sitten vähä kalliimpaan.
Samsonite
14.08.2018, 18:25
No en mie tarvii tuommosta tolhoa mihinkää raahattavaksi. Virtaa riittä huihaissa omiks tarpeiks kun ei tarvii somettaa aina, ja toisekseen virtalähteitä on hallussa riittävästi. Käsi on rautarakennemiehen koura, mutta riittävän herkkä luokkahitsauksiin, tarvittaessa myös herkkien käteltäväksi.
Minun BV6000 on muistaakseni suunniilleen samanpainoinen ja -kokoinen kuin catin S60. Tuntuihan se isolta aiempaan sonyyn verrattuna, mutta nopeasti siihen tottuu. Ainoa haitta koosta on se, ettei sovi työhousuissa olevaan puhelintaskuun. K10000 tuntui jo isolta kun joskus hypistelin, mutta varmaan siihenki tottuis. Olen huomannut, että akku on aina liian pieni. Tämänki luurin 4500ah meinaa loppua kesken jos/kun kokopäivän on joku bluetooth laite korvalla ja musiikki tulee puhelimen kautta. Ja välissä pitää tarkistaa mitä offipalstalla kirjoitetaan.
Kaitsu67
27.08.2018, 23:34
Nyt on mittailtu, mun Microsoftin Lumia 950 jolla pitää olla suojakotelo, jotta se ei lennä kädestä ja heti hajoa on suojakotelon kanssa inan leveempi ja paksumpi kuin tuo Land Rover -puhelin, ja yllätys yllätys :eek:, digikeittiövaakalla n. 20g painavempi. Ainoa mitta jossa Lumia on pienempi on pituus, eli nykyiseen verrattuna luuri pieneni!
Toki kun Lantikkaan laittaa mukana tulleen adventure pack:in (lisäakku jossa lisäantenni ja kotelon kiinnityshaalla), siitä tulee isompi, mutta päivittäisessä käytössä noita ei tarvitse.
Nyt löyty uusi, hieno ominaisuus, kun käytiin venäjällä.
Heti kun vaihtaa roamingin puolelle, niin puhelimeen rupeaa pukkaamaan cell broadcast -hätätiedotteita aivan jatkuvalla syötöllä. tai jos tietäisi, edes mitä niissä lukee, mutta teksti on vaan epämääräisiä merkkejä. Ja niitä tulee jatkuvalla syötöllä, n. 200kpl tunnissa, vaikka mitä asetuksia koittaisi hieroa.
Onko tää joku bugi, vai mistä tuommosen saa pois päältä?
ImacInnes
05.11.2018, 15:38
Nonni oma 2 vuotta vanha halpis S30 putos eilen töissä ja aamulla ihmettelin kun ei ollu herättänyt?
Tutkin asiaa ja kaijjutin paskana kaikki hälytysäänet kuuluu vain hiljaa ja rutinan kanssa?
Onkos kukaan ostanut ja vaihtanut itse kajarii Cattiin?
t. Ismo Ämmä
kenellää innoatusta lunastaa vanha S60 pois?
noin 3kk ollu käytössä sen jälkeen kun tuli takuusta uusi, eli uusi puhelin käytännössä, takuuta jäljellä 16kk.
virheetön kaikinpuolin, musta kumikuori päällä ja mukaan lisää näytösuojakalvoja. oliskos 250€?
kenellää innoatusta lunastaa vanha S60 pois?
noin 3kk ollu käytössä sen jälkeen kun tuli takuusta uusi, eli uusi puhelin käytännössä, takuuta jäljellä 16kk.
virheetön kaikinpuolin, musta kumikuori päällä ja mukaan lisää näytösuojakalvoja. oliskos 250€?
Myyntiosastolle ;)