View Full Version : Oukitel vai Blackwiew?
hodarirok
13.08.2017, 07:11
Onko porukalla kokemusta noista puhelimista? Millasia ovatten? Temppuileeko kovasti?...jotenkin ei vaan uskalla vielä ostaa ilman lisä inffoa!
young n dum
13.08.2017, 07:48
miul kesti alta vuoden tuo black wiewi.
ekan hajos kaijutin sit hävis kaik äänet ja lopuks lähmintä näyttö puutu.
tykkäsin kyl luurista sen hetken ku se toimi :D
oukitellin varmaa seuraavaks tilaan.
Mikael73
13.08.2017, 08:17
Oukitel K10000 nyt kk käytössä,ei ainakaan vielä temppuillut..
Ei muuta huonoa kuin melkoisen painavalta tiiliskiveltä tuntuu,
mutta eipä tarvi latailla kuin harvakseen..
Lerssinen
13.08.2017, 12:24
Onko nuissa oukiteleissä gps;ää ?
No eikös noista nykyään kaikki löydy, eli GPS, AGPS ja GLONASS?
Blackview BV8000 alkaa olla spekseiltäänkin jo melko tiukkaa kamaa, kun yleensä kaikki kolhupuhelimet on ollut melko vaatimatonta kakkaa raudan osalta.
Mulla oli blackview bv5000 vajaan vuoden käytössä, kunnes tippui ja näyttö meni palasiksi. Oli kyllä tippunu monesti aiemminki, ettei se ihan ekasta kolhusta hajonu. Vähän toisinaan vaivasi suorituskyvyn puute videoita katsoessa tai muuta enemmän suorituskykyä vaativissa hommissa. Yleisesti kuitenki ihan ok, varsinki hintaan verrattuna, taisi olla n. 80 euroa postikuluineen.
Ostin sitten bv6000 tilalle ja tässä on suorituskyky selkeästi parempi. Puhelin ei mene tilttiin juuri koskaan. Näyttö on vaan ärsyttävän herkkä, esim puhuessa pitää sammuttaa näyttö ettei vahingossa näppäile mitään. Lisäksi latauspistoke on todella löysä, johto irtoaa helposti vahingossa. Ja se on niin syvällä, ettei oikein mikään yleismallin laturi sovi siihen. Tämäkin on ihan ok puhelin, mutta toisaalta maksaa tuplasti bv5000 verran. Ei ole aikomusta vaihtaa niin kauan kuin tämä toimii, mutta voi olla että merkki vaihtuu kun sen aika koittaa. Pitää sitten katsoa sen hetkinen tarjonta.
Oukitel 10000 ollu 4kk ja hyvin rokkaa normi käytössä muisti riittää ja videot pyörii.. Tutka/mehtuu käytössä ehoton kampe nii ei tarvi piuhan nokasa roikottaa.. Tätä enne oli Oukitel 6000 kesti 6kk ennenku näyttö säpäleiks jonka jälkee alko näyttölukko jumittaa nii ostin tän.
Ite ostasin sen uue 10000 pro mallin tai sit oli joku erikois malliki tulossa e-villessä tai ollaki jo Oukitel 10000 max ip68 suojattu
Onko nuissa oukiteleissä gps;ää ?
On siinä (10000), mutta jostakin syystä mm. Karttapaikka-sivun paikannus valittaa koko ajan, ettei sijaintitietoa ole sallittu lainkaan tai sitten sijaintia ei ole sallittu sille sivulle. Mistään en ole löytänyt selitystä, mikä siinä on erilaista kuin mm. Google Mapsin sivulla, joka pystyy käyttämään laitteen GPS:ää ja sen kartta siirtyy automaagisesti matkan edetessä.
On siinä (10000), mutta jostakin syystä mm. Karttapaikka-sivun paikannus valittaa koko ajan, ettei sijaintitietoa ole sallittu lainkaan tai sitten sijaintia ei ole sallittu sille sivulle. Mistään en ole löytänyt selitystä, mikä siinä on erilaista kuin mm. Google Mapsin sivulla, joka pystyy käyttämään laitteen GPS:ää ja sen kartta siirtyy automaagisesti matkan edetessä.
Samaa herjaa mm. Honor7.
Tuo vika taitaa olla ennemminkin siinä karttasoftassa, kun esim google maps ja maastokartta sovellukset näyttää samaan aikaan sijainnin oikein.
Sijainnin käyttöoikeuksia olen asetuksista tutkinut useamman kerran mutta en sieltäkään ole "vikaa" löytänyt.
Oukitel k10000 oli viimeiset 6kk käytössä, toimi varsin hyvin ,ei jumitellut, akunkeston takia sen pääosin ostin 10 päivää kesti enimmillään mun käytössä, 3 vähimmillään. Kamera ei ole huippu niinkuin kiinalaisissa on tapana, hieman liukas pitää kädessä, jäätävä möhkö kooltaan joka on syytä tiedostaa tilattaessa minua se ei haitannut.
Putosi tosi monta kertaa, on muuten tuskaa saada tuo 300g motkö kulmittain pikkuvarpaalle pöydän korkeudelta...
Puolen vuoden jälk, huomasin että jotain tosi pientä helisee luurin sisällä, laiton huoltoon ja uusi tuli takuuseen, en sitä enää käyttänyt vaan myin pois.
Kokemus minusta positiivinen kun tiedosto jäätävän painon ostaessa.
Minua jäi kaivelemaan veden ja iskun keston puute joihin olin jo vuosia tottunut ja siksi vaihtoon.
Nyt käytössä täysin mopo ,mutta minulla tuhoutumattomaksi osoittautunut cat b15q.
Blackview bv8000 pro on matkalla kiinasta jonka toivon korvaavan katin, siitä voin laittaa kokemuksia kun joskus saapuu...
Mul on ollu ny pari kk tää oukitel k10000pro ja en kyl enää vaihtas. Akku piisaa viikoks ja muistit yms. Kans riittää hyvin.. Onhan tää itse mitattuna 80grammaa painavampi ku oli honor6 mut nopeesti käsi tottuu.. Eikä ole valmiiks täynnä kaikkea sheissea jota ei voi poistaa, voi itse valita mitä lataa..
Ainoa miinus et en ole löytänyt print screen:iä mistään??
Mul on ollu ny pari kk tää oukitel k10000pro ja en kyl enää vaihtas. Akku piisaa viikoks ja muistit yms. Kans riittää hyvin.. Onhan tää itse mitattuna 80grammaa painavampi ku oli honor6 mut nopeesti käsi tottuu.. Eikä ole valmiiks täynnä kaikkea sheissea jota ei voi poistaa, voi itse valita mitä lataa..
Ainoa miinus et en ole löytänyt print screen:iä mistään??
Jos tarkoitat screen shtottia nii virtanäppäin ja volume- yhtä aikaa pohjassa.. Play kaupan kamera sovellukset osaa hyödyntää paremmin kameran kuva kennoa kuin puhelimen oma..
Mulla on kakkospuhelimena toi oukitel 10 000 ja käyttelen sitä lähinnä eräillessä ja veneillessä juuri tuon akun keston takia. Kamera on täysi susi, en edes yritä ottaa tuolla kuvia, kun tilanne on ohi siinä vaiheessa kun kamera räpsähtää. Välillä hiukka jumittelee, mutta toimii kuten muutkin androidit noin yleisesti. Akun kesto on luokkaa jäätävä, koko päivän uistelukeikalla kun kattelee karttaa ja sieltä omaa sijaintia saa kulumaan joskus jopa yli 10% akusta :)
Kokoaikaiseksi puhelimeksi en tuota ota, koska siinä on niin monta ärsyttävää ominaisuutta verrattuna käytössä olevaan iphoneen, mutta em. tilanteissa se on oikein kiva.
hodarirok
22.08.2017, 07:39
Kiitos kaikille "valottaneille"!...
Vilpertti
22.08.2017, 08:58
Ite ostasin sen uue 10000 pro mallin tai sit oli joku erikois malliki tulossa e-villessä tai ollaki jo Oukitel 10000 max ip68 suojattu
https://www.e-ville.com/fi/3148-alypuhelimet/25551-oukitel-k10000-max-ip68-vedenkestava-puhelin.html
Tätä tämä on kun hunteeraa, niin tekevät uusia malleja juuttaat ja taas hunteerataan. Telkkarin ostossakin meni 15 vuotta... Olis ihan kiva joku tämmönen kestävämpi malli, mutta kun itelle on aika tärkeä jutska tuo kamera, niin nämä yleensä karsiutuu pois. Huutakaapa hep, kun on semmonen kapula, jossa kestää akku vaellushommissakin ilman veivailuja, kuvat on kivoja ja vettä kestää vähän ja kolhuja kanssa.
Nyt käytössä LG V10 (nimen perusteella ostin). Hyvä peli paksujen suojakuorien kanssa, mutta ei kestä uiskennella ja tuo akkuhan on vitsi.
Jos tarkoitat screen shtottia nii virtanäppäin ja volume- yhtä aikaa pohjassa.. Play kaupan kamera sovellukset osaa hyödyntää paremmin kameran kuva kennoa kuin puhelimen oma..
Kiitoksia vinkistä👍
nyt on ollut bv8000 käytössä n.2kk ,tuntuisi olevan pitkästä aikaa hyvä puhelin.
-kertaakaan ei ole ollut jumittanut, olen tosin aina muistaessani tyhjännyt välimuistin ym. vanhasta tottumuksesta.
-kameralla tulee kelvollisia kuvia kiinalaiseksi.
-akku on kestänyt 2-3 päivää normi käytössä.
-on pudonnut monesti ,viime kerralla meni näyttö edellä ja oli tallin lattilalla ilmeisesti kivi kun näytön suojakalvoon tuli repeämä ,näyttö on yhä naarmuton ja ehjä.
-on ollut töissä taskussa n.+80ast lämmössä niin pitkiä sessioita joita nyt on itse kyennyt työskentelemään useita ja niin kylmässä mitä nyt on tänä syksynä ollut.
-en ole vielä uittanut mutta on se em.oloissa kyllä huolella kostetutta saanut.
-paljon mukavampi kädessä kun k10000, ei liukas.
-hankkimani halvat usb-c johdot on töpseliltään liian lyhyitä toimiakseen ,olen niitä rälläkällä modifioinut ja sitten menevät tarpeeksi syvälle, ei hyvä.
siinä suurimmat mitä nyt mieleen tuli, sanoisin tällä oppimäärällä että ihan kelpo laite.
kestotesti jatkuu.
lepoantti
12.11.2017, 22:19
Muutaman viikon käyttänyt oukitel k10000 maxia. Ostin metsästyshommiin, tällä voi seurata koirien liikkeitä ilman pelkoa akun loppumisesta. Voi soittaa mikä on tärkein ominaisuus, alkuun aivan järjettömän kokoinen mutta äkkiä tähän näkyy tottuvan. Ja kai tällaisella voi muutakin tehdä, siis jotakin nettijuttuja mutta ei ole minun ikäpolven juttuja joten tätä puolta en voi kommentoida. Aika näyttää miten kestää ja toimii, onneksi on kahden vuoden takuu....
Vaimola tuo uusin BW, 3vkoa ja kaiutin sökö.. takuuseen korjaus ja nyt 6vkoa ja sama homma eli ei voi kehua......
Mulla oli blackview bv5000 vajaan vuoden käytössä, kunnes tippui ja näyttö meni palasiksi. Oli kyllä tippunu monesti aiemminki, ettei se ihan ekasta kolhusta hajonu. Vähän toisinaan vaivasi suorituskyvyn puute videoita katsoessa tai muuta enemmän suorituskykyä vaativissa hommissa. Yleisesti kuitenki ihan ok, varsinki hintaan verrattuna, taisi olla n. 80 euroa postikuluineen.
Ostin sitten bv6000 tilalle ja tässä on suorituskyky selkeästi parempi. Puhelin ei mene tilttiin juuri koskaan. Näyttö on vaan ärsyttävän herkkä, esim puhuessa pitää sammuttaa näyttö ettei vahingossa näppäile mitään. Lisäksi latauspistoke on todella löysä, johto irtoaa helposti vahingossa. Ja se on niin syvällä, ettei oikein mikään yleismallin laturi sovi siihen. Tämäkin on ihan ok puhelin, mutta toisaalta maksaa tuplasti bv5000 verran. Ei ole aikomusta vaihtaa niin kauan kuin tämä toimii, mutta voi olla että merkki vaihtuu kun sen aika koittaa. Pitää sitten katsoa sen hetkinen tarjonta.
Enpä olekkaan muistanu kommentoida, mutta kaiutinhan tuosta hajos kuukausi sitte. Myyjä(kiinalainen) ei luonnollisestikaan vastannut, kun aloin takuuta kyselemään. Laitoin vasta viestiä valmistajalle, saa nähdä tuleekö sieltä vastausta. Kun asiaa googletin, niin en todellakaan ole yksin tuon ongelman kanssa, joten kovin suuret odotukset ei tuota puhelinta kohtaan ole... Ostin sitten ulefone armorin. Muuten ihan ok, mutta akku ei meinaa kestää päivää. Mistä tulikin mieleen, että onko kaikkien puhelimien akut samalla jännitteellä? Kun niistä yleensä ilmoitetaan mAh, mutta ei jännitettä. Sillä vain ajattelin, kun tässä pitäis olla 3500mAh eli kohtalaisen iso, mutta käytännössä ei riitä mihinkään.
Kun hieman rikastun, niin taidan ostaa catin s41:sen, en enää jaksa tapella näiden paskojen kanssa.
Oukiteli itellä 10000pro ollut nyt 2kk käytössä ei ole mitään negatiivistä palautetta akku kestää on itsellä metästyskäytössä..
Työkaveri ennakkotilasi E-villestä sen oukitelin uutuusmallin pari kuukautta sitten. Eipä oo vieläkään kuulunu puhelimesta mitään.
Itel bw7000 ja ihmeen hyvi kestäny ja toiminu, poitsu onnistu tuhoamaan bv600S mut ny 6000 antero seiskal ja näytönsuoja ja toistaseks ehjä ja toimii, ite tilaillu saksan kautta.
Muutaman päivän on ollut kokeilussa Oukitel K10000 Max. Tämä lienee aika pitkälti muuten sama kuin Pro-versio, mutta paremmalla isku-, pöly- ja kosteussuojauksella.
Nettimyyjät mainostavat kovasti mm. sen taskulamppua. Miten sen lampun saa pälle, joku näppäinyhdistelmä vai pitääkö asentaa joku sovellus?
Googlesta ei löydy siitä taskulampusta muuta kuin tämän tyylisiä kehuja: Puhelimen takana on erittäin kirkas LED-paneeli, joka toimii paitsi salamana niin myös kirkkaana taskulamppuna (https://www.e-ville.com/fi/3148-alypuhelimet/25555-oukitel-k10000-max-ip68-vedenkestava-puhelin.html?gclid=EAIaIQobChMI8JHno5GL2AIVWF8ZCh1 r4gd0EAAYASAAEgKBvfD_BwE).
Enpä olekkaan muistanu kommentoida, mutta kaiutinhan tuosta hajos kuukausi sitte. Myyjä(kiinalainen) ei luonnollisestikaan vastannut, kun aloin takuuta kyselemään. Laitoin vasta viestiä valmistajalle, saa nähdä tuleekö sieltä vastausta. Kun asiaa googletin, niin en todellakaan ole yksin tuon ongelman kanssa, joten kovin suuret odotukset ei tuota puhelinta kohtaan ole... Ostin sitten ulefone armorin. Muuten ihan ok, mutta akku ei meinaa kestää päivää. Mistä tulikin mieleen, että onko kaikkien puhelimien akut samalla jännitteellä? Kun niistä yleensä ilmoitetaan mAh, mutta ei jännitettä. Sillä vain ajattelin, kun tässä pitäis olla 3500mAh eli kohtalaisen iso, mutta käytännössä ei riitä mihinkään.
Kun hieman rikastun, niin taidan ostaa catin s41:sen, en enää jaksa tapella näiden paskojen kanssa.
BV6000:een tilasin kiinasta kuulokkeen ja vaihdoin itse. Hintaa rahteineen ~7e ja aikaa meni 10min, eli ei iso homma. Kuuloke tuli kuntoon mutta puhelin ei toimi yhteen bluetooth peltorien kanssa, jotka olen vasta ostanu. Joten ulefone jäi vielä käyttöön ja catti haaveisiin. Joistain cateistaki tosin kuullu huonoa, joten en oikein tiedä mikä olis hyvä vaihtoehto.
lepoantti
15.12.2017, 14:47
Muutaman päivän on ollut kokeilussa Oukitel K10000 Max. Tämä lienee aika pitkälti muuten sama kuin Pro-versio, mutta paremmalla isku-, pöly- ja kosteussuojauksella.
Nettimyyjät mainostavat kovasti mm. sen taskulamppua. Miten sen lampun saa pälle, joku näppäinyhdistelmä vai pitääkö asentaa joku sovellus?
Googlesta ei löydy siitä taskulampusta muuta kuin tämän tyylisiä kehuja: Puhelimen takana on erittäin kirkas LED-paneeli, joka toimii paitsi salamana niin myös kirkkaana taskulamppuna (https://www.e-ville.com/fi/3148-alypuhelimet/25555-oukitel-k10000-max-ip68-vedenkestava-puhelin.html?gclid=EAIaIQobChMI8JHno5GL2AIVWF8ZCh1 r4gd0EAAYASAAEgKBvfD_BwE).
Lampun saa päälle ylävalikosta mistä löytyy pika-asetukset lentotilaan, wifiin ym. juttuihin,en minä ainakaan ole ladannut mitään sovelluksia. Itse lamppu on mun mielestä aika huono, vanhassa äxkaverissakin oli parempi. Kyllä sillä jotakin pientä voi yrittää valaista jos etsii jotakin, mutta jos oikeasti tarvitsee valoa niin kaivan taskusta olightin s1 batonin.
N. parin kuukauden käyttökokemuksien mukaan ei maxista ja toiminnasta mitään valittamista, akku kestää päiväkausia ja kaikki toimii sen mukaan mitä minun vähäinen tarve on. Kamera on huono jos vertaa poikien omenaan ja one plussaan, oikeastaan tosi huono. Kyllä sillä sellaista kuvaviestintä kuvaa ottaa mutta tuskin mitään muuta.
koko on edelleen jäätävä, siihen ei totu. Normi taskut on auttamatta liian pieniä, äkxkaverin kun ottaa käteen niin tuntuu että ei ole puhelinta ollenkaan kädessä
Lampun saa päälle ylävalikosta mistä löytyy pika-asetukset lentotilaan, wifiin ym. juttuihin,en minä ainakaan ole ladannut mitään sovelluksia. Itse lamppu on mun mielestä aika huono, vanhassa äxkaverissakin oli parempi. Kyllä sillä jotakin pientä voi yrittää valaista jos etsii jotakin, mutta jos oikeasti tarvitsee valoa niin kaivan taskusta olightin s1 batonin.
N. parin kuukauden käyttökokemuksien mukaan ei maxista ja toiminnasta mitään valittamista, akku kestää päiväkausia ja kaikki toimii sen mukaan mitä minun vähäinen tarve on. Kamera on huono jos vertaa poikien omenaan ja one plussaan, oikeastaan tosi huono. Kyllä sillä sellaista kuvaviestintä kuvaa ottaa mutta tuskin mitään muuta.
koko on edelleen jäätävä, siihen ei totu. Normi taskut on auttamatta liian pieniä, äkxkaverin kun ottaa käteen niin tuntuu että ei ole puhelinta ollenkaan kädessä
Ai perhana, siellähän se on ollut koko ajan enkä ole huomannut sieltä edes katsoa :o Kiitos :)
Niin minulla on k10000 perusversio ollut työpuhelimena puoli vuotta ja siinä ei taskulamppua ole ollenkaan. Auttavasti senkin kanssa onnistuu pimeässä käytävässä tai hallissa kulkeminen, kun laitaa selaimeen valkoisen sivun, vaikkapa about:blank niin näytön valolla näkee jotenkuten - tyhjää parempi, kuten sanotaan.
Nyt hankin jahtipuhelimen seuraajaksi Max-mallin, kun vanhaan Samsung GT-S5690 ei saa asennettua Omariista-sovellusta ja sen GPS-vastaanottokykykin on jostakin syystä heikentynyt huomattavasti viimesen vuoden aikana. Pitää olla aika aukealla paikalla, että se saa paikannuksen tehtyä. Maanmittauslaitoksen Karttapaikkakin meni sellaiseksi, ettei toimi enää tuossa vanhassa 2.6.3 Androidissa.
Onhan nämä k10000:t isoja ja painaakin ne, ei siitä mihinkään pääse. Toisaalta tykkään isommasta puhelimesta, kun ei tällaisilla nakeilla pieni puhelin tahdo edes pysyä kunnolla kourassa. Siinä mielessä k10000 max on tuntunut oikein hyvältä; saa kunnolla kiinni ja ote pysyy.
Niin minulla on k10000 perusversio ollut työpuhelimena puoli vuotta ja siinä ei taskulamppua ole ollenkaan. Auttavasti senkin kanssa onnistuu pimeässä käytävässä tai hallissa kulkeminen, kun laitaa selaimeen valkoisen sivun, vaikkapa about:blank niin näytön valolla näkee jotenkuten - tyhjää parempi, kuten sanotaan.
Saahan siihenki taskulampun play-kaupasta. Käyttää siis salamavaloa, kuten puhelimissa yleensäkin.
Saahan siihenki taskulampun play-kaupasta. Käyttää siis salamavaloa, kuten puhelimissa yleensäkin.
Toimiiko tuolainen erillinen lamppuohjelma puhelin lukittuna vai pitääkö olla avoimena?
Toimiiko tuolainen erillinen lamppuohjelma puhelin lukittuna vai pitääkö olla avoimena?
Pitää avata, että saa päälle tai pois, mutta valo palaa lukittunakin. En tiedä olisko tuota mahdollista kytkeä johonki fyysiseen näppäimeen, että sais päälle näyttöä avaamatta. Varmaan noissa sovelluksissakin on jotain eroja, mulla on ArtLinen taskulamppu.
Bläkvieviltä tyrkkää uutta mallia. BV9000 Pro. (ellei tää oo jo vanha uutinen...)
https://www.banggood.com/Blackview-BV9000-Pro-5_7-Inch-IP68-Corning-Gorilla-Glass-5-6GB-RAM-128GB-ROM-Helio-P25-4G-Smartphone-p-1241875.html
Lerssinen
07.01.2018, 20:42
Oukitelin 10000 pro nyt ollu luurina ja akku tosiaankin kestää, koko ei mua haittaa :D
Mutta tuo taskulamppu, miten sen sais sinne lukitusnäyttöön alas mistä saa käynnistettyä joko kameran tai nauhurin ? Tulee käyteltyä kännykkälamppua paljon ja vituttaa aukoa lukitukset ennen taskulamppua..
X-cover 3:sessa lampun sai käyntiin kun painoi virtanappia ja sitä sinistä nappia peräjälkeen ja oli hyvä systeemi.
Onko pitkään kestänyt kunnossa? Mitä näitä on kuullut niin kerran kuukaudessa on ollut huollossa, meinasin ostaa mut kokemukset ei oikein vakuuttaneet
Lerssinen
07.01.2018, 21:43
Ei ole juoninut muttei ole kyllä ollut kuin pari viikkoa..
En ole kyllä mikään luurin himokäyttäjä, ei ole veispuukkeja tai pelejä ollenkaan :p
BV6000:een tilasin kiinasta kuulokkeen ja vaihdoin itse. Hintaa rahteineen ~7e ja aikaa meni 10min, eli ei iso homma. Kuuloke tuli kuntoon mutta puhelin ei toimi yhteen bluetooth peltorien kanssa, jotka olen vasta ostanu. Joten ulefone jäi vielä käyttöön ja catti haaveisiin. Joistain cateistaki tosin kuullu huonoa, joten en oikein tiedä mikä olis hyvä vaihtoehto.
Toimiihan se peltorien kanssa, kun sai asetukset kohdalleen. Sellainen ominaisuus tästä puuttuu, että se osaisi sammuttaa näytön, kun laittaa puhelimen korvalle. Vai onko se jostain valittavissa, mutta en vaan osaa? BV6000 siis kyseessä.
K10000 max tuli pukilta entinwn oli k10000.. vähän isompi ku on tullu reilusti kumia mukaan. On iskun pl.näyttö ja veen kestävä.. tehoa enemmän ja piisaa omaan käyttöö.. 3päivää pisin putki illalla laturiin 25%
Jahtipäivänä 12h gps ja systeemit koko ajan päälä näyttö auki oikeestaa koko ajan.. illalla 80% akkua.. eroa en oo huomannu oliko -20 vai +5
Joutu ennen joulua tollasta honorin 8 käyttää viikon nii oli meinaa hanurista ku on tottunu et laturia ei tarvi miettii kesken päivän ja joka ilta muistaa laitaa laturii.. Entises k10000 meni näyttö iha silpuks.
Laitoin K10000 Max:in työpuhelimeksi. Sellainen selvä ero K10000 perusversioon ei ole seniorille vielä selvinnyt, että miten saa tekstiviestiä laittaessa lisättyä vastaanottajia ja niin, ettei muutu samalla multimediaviestiksi. Vanhassa K10000:ssa sai helposti lisättyä vastaanottajia vaikka kesken kirjoittamisen, mutta tästä uudemmasta Pro-versiosta en ole keksinyt.
Se taskulamppuhomma selvisi. Sellainen on vanhemmassa perus-K10000:ssa myös siellä ylävalikossa. Perusmallin lampun valo on selvästi heikompi kuin Pro-version, mutta on sentään jotakin.
Hautalintu
13.01.2018, 22:32
Onko pitkään kestänyt kunnossa? Mitä näitä on kuullut niin kerran kuukaudessa on ollut huollossa, meinasin ostaa mut kokemukset ei oikein vakuuttaneet
Puolisen vuotta ollu oukitell K10000pro käytössä, yhteen aikaan tämän näyttö meni raidalliseksi ja jätti ikäänkuin vanhaa kuvaa taustalle. Loppui itellään eikä ole aikoijon enään temppuillut.. Toisaalta, tilasin sillo kerralla kaks näitä ja toinen ei ota lainkaan virtaa vastaan, pitäny lähettää huoltoon vaa tuollahan se kaapissa edelleen oleskelee🙄
Lerssinen
13.01.2018, 23:01
Ei oo vielä juoninu, kolme latausta takana ja akku alkaa saada täyden kapasiteettinsa.. Nyt on 51% eli 4 päivää takana ja noin 4 edessä :cool:
Mikael73
26.01.2018, 09:08
Nyt alko mennä hermo **tun puhelinmyyjien kanssa :mad:
Oukitel K10000 pitäs vissiin olla joku blacklist tai numeron blokkaus.
Miten ihmeessä en saa menu valikosta mistään sellaista vaihtoehtoa esille?
Olisiko neuvoja..?
bv 6000 oli käytössä ja soittoäänien eli kaiuttimen kanssa jatkuvat ongelmat. Sitten erään huoltokeikan jälkeen se rupes soimaan taskussa epämääräistä sävelmää joka muutti volumea sen mukaan miten päin se oli. Päivän päätteeksi oli musta piste näytössä joka siten levis aamuksi koko näyttöön.
Purin sen härvelin ja kuorien kiinnikkeistä oli kolme poikki, piirilevyjen ruuveista kaks hävinnyt, toinen löyty näytöstä sen mustan pisteen aiheuttajana. Oli jäänyt piirilevyn ja näytön väliin ja ilmeisesti puristunut siinä silleen sopivasti. Toinen pultti oli painanut akkuun jo jälkeä..
Blutoothin kanssa jatkuvaa on/offia, ärsyttävää kuunnella korvanpista. Akku kesti sen 2-3 päivää hyvin, monet tippumiset yms kesti hienosti. Koko vuoden takuun ajan toimi... ööh keskiverrosti. Parasta oli akku ja muistikapasiteetti. Ne on mulla kokoajan puhelimessa ja tabussa kriittisessä tilassa.
Uudempaan en ole rohjennut hommata, kun ei liukaskuoriset puhelimet ole se paras asia.
Pari kertaa näyttö jumitti hetken mutta se oli tyyliin muutaman sekunnin bugi. Aika paljon kesti mun käytössä, kun yleensä se on kolme kuukautta ja savu pakenee laitteesta.
Nyt on ollut samsungin perus iskunkestävä kun on oltu saikulla kotona 4kk...
Aihetta sivuten, onko kellään kokemuksia Doogeen puhelimista? S60 lite näyttäis olevan ominaisuuksien ja hinnan suhteen melko hyvä vaihtoehto. Jos vain toimii...
Tuota catti topikkia kun olen lukenut, niin ei enää tee mieli laittaa 450 euroa "laatu" puhelimeen... Blackview edelleen käytössä, mutta aina sillointällöin tulee ihme bugeja ja epäilyttää että tilttaa lopullisesti yhtä koska. Eikä ole mitään varapuhelinta tällähetkellä.
Mulla on ollu nyt vuoden päivät käytössä Doogeen alkuperänen S60, eli onks se nykyään pro vai mikä, kun tuo lite tuli markkinoille?
Ei oikeestaan toimivuuden suhteen ollut juurikaan ongelmia, mitä nyt perus tilttailua yms joskus, mitä tuntuu kaikki luurit tekevän aika ajoin. Prosessori on ehkä vähän hitaan puoleinen, mutta ei varmaan normikäyttäjälle merkkaa mitään, ellei pelaile jotain yms raskasta. Kamerassa nyt ei ole kauheasti kehuttavaa, vaikka ihan suht ok laatuisia kuvia ottaakin. Vakiolla kamerasoftalla ei pysty hämärässä kuvaamaan videota ollenkaan, kun framerate tippuu ihan jäätävälle tasolle, ja muutenkin videota kuvatessa automaattitarkennus "pumppaa" kuvaa ihan jatkuvalla syötöllä. Paremmilla kamerasoftilla ongelmat onneks poistuu.
Kasassakin on pysynyt, eikä nitise eikä natise vieläkään, eli jämäkkää tekoa. Vaikka ei tuo nyt mitään ihan tolkutonta runtua olekaan saanut, mutta lennellyt kyllä pitkin lattioita monet kerrat. Viimeks suzukin kytkintä vaihtaessa oli taskusta pudonnut lattialle pyörimään romujen sekaan ja vahingossa kolautin hallitunkin varrella suoraan näyttöön, mutta ei hajonnut. Lasikalvon olen kyllä lisännyt jo uutena lisäsuojaks.
Suht iso ja painava murikkahan tuo on, mutta siihen kun tottuu, niin sen verran tyytyväinen olen ollut laitteeseen, ettei vielä ole käynyt uuden luurin hankinta mielessäkään.:)
Doogeen S30 saattais olla ihan fiksu vehje myöskin, jos vaan tulee toimeen vähän miedommalla raudalla. https://www.banggood.com/DOOGEE-S30-5_0-Inch-IP68-Fingerprint-2GB-RAM-16GB-ROM-MTK6737V-Quad-Core-5580mAh-4G-Smartphone-p-1210489.html
Ihan pelkällä S60 nimellä sitä kaupataan edelleen. Kuulostaa ihan mulle kelpaavalta. Saattais kyllä tuo S30 riittää myös, tosin hintaero S60 liteen ei äkkiä vilkaistuna ollu kovin mahdoton. Pitää vähän verrata teknisiä tietoja tähän blackviewiin, tähän olen ominaisuuksien puolesta ollu ihan tyytyväinen. Paitsi akku sais olla isompi, kuten doogeessa onkin. Toisaalta lisätehosta ei haittaakaan ole ja kamerahan sais aina olla parempi, vaikka minun kuvaaminen onkin yleensä räpsimistä. Voisin kyllä laittaa puhelimeen kohtalaisen isonki summan, jos tietäisin että se kestää seuraavat kolme vuotta. Mutta kun yleensä ne kestää vain puolet siitä...
Mulla edelleen Doogee S60 käytössä ja hyvin pelaa.:)
Mutta nyt Doogee esitteli uuden jonkin verran mielenkiintoisen uutuuden, nimeltään S90, johon saa lisämodulina kiinni erilaisia varusteita, kuten mielenkiintoisempina isommalla optiikalla olevan kameran ja lisäakun. Peliohjainmodulikin ihan jees, jos jotain tykkää pelailla, mutta radiopuhelinmodulille en kyllä keksi käyttöä. Saas nähä tuleeko jatkossa vielä jotain muita palikoita...
https://www.banggood.com/DOOGEE-S90-Super-Bundle-6_18-Inch-FHD-IP68-NFC-5050mAh-6GB-RAM-128GB-ROM-Helio-P60-Octa-Core-2_0GHz-4G-Smartphone-p-1424730.html
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=374&pictureid=218900
lgl7PJxY6y8
En näköjään olekaan muistanu tänne kirjoittaa, mutta ostin tosiaan S60 liten viime syksynä. Sehän ei sitte toiminu huonostikaan, monenlaista bugia oli ja viikon käytön jälkeen oli niin jumissa että piti resetoida koko puhelin. Ja sama homma toistui...
Arlatecille laitoin reklamaatiota ja lähetin puhelimen takaisin. Tilalle tuli parempi S60, joka onki sitte toiminu ihan hyvin. Joskus jotain toimintahäröä on, mutta tuntuu valitettavasti olevan kaikissa puhelimissa...
Ärsyttävin piirre on, että kamera menee päälle kun pitkään painaa nappia vaikka näyttö olisi lukittuna. Ilmeisesti sitä ei saa mistään asetuksista pois?
Kokonaisuudessaan kuitenki ihan ok ja paras tähän astisista puhelimista.
Mutta nyt Doogee esitteli uuden jonkin verran mielenkiintoisen uutuuden, nimeltään S90, johon saa lisämodulina kiinni erilaisia varusteita, kuten mielenkiintoisempina isommalla optiikalla olevan kameran ja lisäakun. Peliohjainmodulikin ihan jees, jos jotain tykkää pelailla, mutta radiopuhelinmodulille en kyllä keksi käyttöä. Saas nähä tuleeko jatkossa vielä jotain muita palikoita...
Minulla kiinnostaisi erityisesti lisäakku ja radiopuhelin. Lähinnä hirvenmetsästyksessä käytössä. Olis paljon helpompaa jos ei olis niin monta kapulaa taskussa ja jos vielä toimis handsfreen kanssa niin aina parempi. En silti ole varmastikaan vaihtamassa, tuo S90 ei varmaan ihan ilmainen ole...
Ärsyttävin piirre on, että kamera menee päälle kun pitkään painaa nappia vaikka näyttö olisi lukittuna. Ilmeisesti sitä ei saa mistään asetuksista pois?
Totta, itsekin olen joskus havainnut samaa vikaa, ja puhelin on sitten ottanut taskussa parisataa kuvaa. Jostain syystä nääs mun puhelin ottaa kameranappia painamalla aina neljänkymmenen kuvan sarjan, enkä tiedä miten sitäkään sais muutettua.:confused:
tuo S90 ei varmaan ihan ilmainen ole...
Perusversio ilman mitään moduleita 265€ banggoodilla, ja noin 350€ pakettina, mihin kuuluu lisäkamera, akku ja tuo radiopuhelin.
^ sama homma, kamera menee sarjatulelle. Ja kun on ulkonevat napit, niin aika herkästi niitä tulee painettua.
Ei tuo S90 hinta sitten ihan mahdoton ole.
Minulla kiinnostaisi erityisesti lisäakku ja radiopuhelin. Lähinnä hirvenmetsästyksessä käytössä.
Mielenkiintoinen viritelmä tuo..
veikkaan vaan että taajuus on jotain muuta kuin RHA68 ( https://fi.wikipedia.org/wiki/RHA68-radiopuhelin ) joten tarvisi vastapuolelle samalla taajuudella olevan kapulan että siitä ois mitään iloa.
Edittiä, mulla oli Ulefone Armor X hetken aikaa käytössä, ois ollu muuten hyvä kampe mutta softabugeja oli muutama, joten vein seuraavana päivänä takas kauppaan. En uskaltanut ottaa toista samanlaista yksilöä takuuseen tilalle kun oli reissuun lähtö, muuten oisin kyllä kokeillu. Oli jämäkän tuntuinen, kamera tosin pska niinkuin kaikissa näissä jytkymmissä, en tiiä miksi..
Mielenkiintoinen viritelmä tuo..
veikkaan vaan että taajuus on jotain muuta kuin RHA68 ( https://fi.wikipedia.org/wiki/RHA68-radiopuhelin ) joten tarvisi vastapuolelle samalla taajuudella olevan kapulan että siitä ois mitään iloa.
400-480Mhz lukee Doogeen sivuilla. Eli PMR446 radiopuhelimet sattuu tuolle taajuusalueelle. Meillä on juuri niitä käytössä, kun ne on halpoja... Ne on siis juuri niitä cobraa ym. joita saa parin muutamalla kympillä.
400-480Mhz lukee Doogeen sivuilla. Eli PMR446 radiopuhelimet sattuu tuolle taajuusalueelle. Meillä on juuri niitä käytössä, kun ne on halpoja... Ne on siis juuri niitä cobraa ym. joita saa parin muutamalla kympillä.
Ai, ite en huomannu taajuutta kun äkkiä vilkasin.
Nuohan on ihan hyviä ja tosiaanki halpoja nuo cobrat jne, mutta harmi kun niillä kuuluvuus ts, kantomatka ei oo kovin hääppönen. Riippuu tieten maastosta. Meillä ainakaan ei kuulu ku muutama sata metriä metässä. Puustoa ja ryteikköä ja mäkiä. Ois kyllä hyvä sikälikin, että pihimmätkin vanhat jäärät raskis ehkä noita ostaa... vrt. "oikea" radiopuhelin joka maksaa ehkä jopa satkun luokkaa halvimmilaan nykyään :D Toisaalta samat jäärät käyttää vieläki superhamppareita vuodelta kivikirves, kun on aikanaan rasia kalliilla ostettu, niin niitä ei tuhlata, varsinkaan kohdistukseen tai muuhun "turhuuteen" :D:D
Pikakelataan puoltoista vuotta eteenpäin, niin enään ei pelaa...:(
Jonkun aikaa ollut jo keskellä näyttöä haalea sininen läiskä ja akun kesto alkanut olemaan jo melko onnetonta. Tänään sitten viimeinen niitti, kun tipahti puolen metrin korkeudelta jakkaralta lattialle. Ei enään käynnisty. Latausvalo syttyy hetkeksi ja näyttö vilahtaa päälle, jonka jälkeen pimeeks.
Avasin vehkeen, niin akkuhan siellä on pullistunut kuin pullataikina, joten epäilemättä syypää tähän käynnistymättömyyteen. Tais saada kolauksesta nyt sitten jo tarpeekseen. Ebaysta uus akku vielä viimeisenä voiteluna tilaukseen, 11€. Jos sillä tokee, niin mennään tällä vielä hetki, mutta jos ei herää, niin sitten täytyy jotain korvaavaa vaihtoehtoa alkaa metsästämään...
Ulefone Armor 9 vois olla aika kova...
https://www.banggood.com/Ulefone-Armor-9-Thermal-Imaging-Camera-IP68-IP69K-Waterproof-6_3-inch-8GB-128GB-64MP-Camera-NFC-6600mAh-Helio-P90-Octa-Core-4G-Rugged-Smartphone-p-1713874.html
https://cdn-files.kimovil.com/default/0004/85/thumb_384397_default_big.jpeg
Nyt kun kaivoit vanhan ketjun esille, niin pitääpä mainostaa, että melkein kaksi vuotta vanha Doogee S60 elää ja voi hyvin. Valitettavasti se alkaa olla jo pitkä ikä puhelimelle... Akku ei ole uudenveroinen, mutta paljon pitää käyttää että se päivässä loppuisi. Vähällä käytöllä voi mennä useampikin päivä. Pari kertaa olen nollannut puhelimen kun on alkanu jumittaa.
Emännälle tuli vasta S68 ja toistaiseksi vaikuttaa hyvältä.