PDA

View Full Version : takapään 40mm korotus vw taro(hilux rn110)

Tarolainen
23.07.2017, 07:35
Terve

Olen uusi lava auton omistaja joka tarvitsisi vähän tietoa.
Minulla on 4x4 vw taro(extended cab) 2.4litran bensa koneella joka on tietääkseni sama kun hilux rn110.
Minä meinaan kuormata siihen noin 600kg joka on kiinni lavassa ympäri vuoden jonka seurauksena perä on niin alhaalla että venekärryn/peräkärryn vetäminen ei onnistu koska kärryn tuki pyörä on melkein maassa.

Olen suunnitellut laittaa uudet lehtijouset taakse EFS THX-04HD jotka korottaa 40mm ja on suunniteltu 500kg jatkuvalle kuormalle. Etupää minulla on IFS tyyppinen ja sitä en ole aikonut korottaa.

Onko jollakin kokomusta kyseisistä lehtijousista?

Passaako ne minun taroon?

Pitääkö minun vaihtaa pidemmät iskarit taakse 40mm korotuksen takia?

Kärsiikö kardaani ja ristikot 40mm korotuksesta takapäässä?

Pitääkö minun vaihtaa jotain muuta jos asennan kyseiset lehtijouset?

Jappi
23.07.2017, 22:00
Sopii Taroon ja jos kuorma on aina paikallaan, ei tarvetta mihinkään muuhun. Tuskin olisi muutenkaan. Jarrupaineensäädin kannattaa säätää/säädättää noille jäykemmille jousille niin saa oikeat jarruvoimat käyttöön.

Tarolainen
24.07.2017, 09:30
Sopii Taroon ja jos kuorma on aina paikallaan, ei tarvetta mihinkään muuhun. Tuskin olisi muutenkaan. Jarrupaineensäädin kannattaa säätää/säädättää noille jäykemmille jousille niin saa oikeat jarruvoimat käyttöön.

Miten jarrupaineensäätimen säätäminen tehdään ja onnistuuko se kotikonstein vai pitääkö se tehdä merkki huollossa?

Jappi
24.07.2017, 15:36
Sitä akselista lähtevää pystytankoa pitäisi jatkaa että jarrut ottaisi takanakin, melkein lähtisin noilla kertomillasi tiedoilla jatkamaan korotuksen verran.

Jos tulee liian ottavat että meinaa lukita takapäätä ensin, sitten lyhennetään pystytankoa. Eli kierretangosta kun tekee niin sitten on helpompi säädellä.

Tarolainen
24.07.2017, 15:48
Kiitos Jappi! Se on hienoa kun täältä saa nopeasti apua näin loma aikanakin.