View Full Version : Lost in Padasjoki 27-28.10.2017
Padasjoen Maastoautoilijat ry järjestää maastoajoneuvojen karttasuunnistuskilpailun 27-28.10.2017 Padasjoella.
KILPAILUKUTSU
KILPAILUKESKUS
Majatalo Onnenmyyrä Haukkatie 3 17510 Nyystölä www.onnenmyyra.fi
Täällä tarjolla myös majoitusta sitä tarvitseville, ilmoita mielellään majoittumisestasi etukäteen suoraan majataloon.
Kilpailukeskuksessa ilmoittautuminen, katsastus, palkintojen jako sekä lähtö ja maali.
YLEISTÄ ASIAA
Kun saavut paikalle aja kalusto traileriparkkiin/huoltoalueelle ja tule KÄVELLEN kilpailutoimistoon ilmoittautumaan. Kilpailutoimistosta saat yleisen kilpailumateriaalin ja pääset jatkamaan katsastukseen josta siirrytään Park Ferme-alueelle odottamaan lähtöä. Kartat jaetaan kaikille yhteisesti lähdön yhteydessä.
Kilpailukeskuksessa tapahtuman ajan buffetti jossa tarjolla kahvia, makkaraa ym. Lauantaina tarjolla myös keittoa. Yleisöalueella kioski alueen aukioloaikoina.
Saunomismahdollisuus lauantaina kilpailun jälkeen palkintojenjaon alkamiseen asti. Huom myös erillinen naisten sauna.
YLEISET SÄÄNNÖT
Kilpailu on tarkoitettu nelipyöräisille maastoajoneuvoille (kokonaispaino alle 3500kg).
Kilpailussa ajetaan kolmessa luokassa: Standard, Modified ja Safariluokka.
Ajoneuvoissa henkilöluku määräytyy istuimien ja turvavöiden määrän mukaan.
Kaikissa luokissa on vain yksi vinssi sallittu (sijoitus ja vetosuunta vapaa).
Ylimääräiset vinssit sinetöidään katsastuksessa.
Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
Kaikilla luokilla on samat rastit. Hyväksyttyyn kilpailusuoritukseen vaaditaan yksi hyväksytysti haettu rasti, ja maaliin ajaminen kilpailuajoneuvolla.
Kaikki GPS:ään perustuvat suunnistuslaitteet ovat kiellettyjä.
Digitaalikarttojen käyttö on kielletty.
Lady-tiimeille sallitaan +2 tuumaa korkeammat renkaat.
Renkaiden halkaisija todetaan lukemalla renkaan kyljestä tai haluttaessa rullamittatarkkuudella.
Rastien otto tapahtuu kuvaamalla kameralla niin että yhden tiimiläisen kädet ovat kosketuksessa ajoneuvoon sekä rastilappuun. Kuvassa pitää näkyä joko ajoneuvon rekisteritunnus tai kilpailunumero. Ovia saa avata jotta tunnistenumero saadaan näkymään kuvassa mutta avonaiseen oveen/luukkuun kosketusta ei hyväksytä.
Trailerisiirrot kilpailun aikana kielletty.
Kaikille luokille pakolliset varusteet:
Jauhesammutin, minimi 2kg.
Ensiapulaukku.
Toimiva gsm-puhelin.
Hinauspisteet ajoneuvon edessä ja takana.
Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia.
Kamera tai muu väline jolla rastikuvat saadaan otettua.
Analoginen kompassi.
Katsastuksessa on esitettävä edellä mainitut varusteet sekä ajoneuvon asiapaperit (rekisteriote/siirtokilpipaperi ja liikennevakuutustodistus).
Standard
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 34”. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja, paitsi uaz.
Hydrauliohjaus kielletty.
Modified
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 40”.
Porttaaliakselit ovat sallittuja,rengaskoko on tällöin maksimissaan 36”.
Hydrauliohjaus sallittu.
Safari
Autossa tulee olla vähintään siirtokilvet ja voimassa oleva liikennevakuutus.
Maksimi rengaskoko 50”.
Hydrauliohjaus sallittu. Nelipyöräohjaus kielletty.
Pareittain ajavat tieliikennerekisteröidyt ATV:t.
Tieliikennerekisteröidyt UTV:t.
ATV/UTVllä kypäräpakko.
Luokalle ei jaeta palkintoja, mutta safariluokan osallistujat osallistuvat luokan voittajan arvontaan sekä yleiseen arvontaan.
YLEISKILPAILU
Suurimman pistemäärän kerännyt tiimi palkitaan erikoispalkinnolla. Yleiskilpailun voiton tavoitteluun saa osallistua myös safariluokan kalustolla.
Kaikilla luokilla pakolliset muut asiat:
Yleisillä teillä tulee noudattaa tieliikennesääntöjä.
Mukana olevat varusteet tulee olla hyvin kiinnitettyinä.
Moottorisahan ja kirveen käyttö ja mukana kuljettaminen on kielletty.
Vinssatessa puita hyväksikäyttäen on käytettävä puunsuojaliinaa ja liina laitettava mahdollisimman alas puun juureen.
Luonnon tarpeeton vahingoittaminen ja roskaaminen on kielletty.
Ulkopuolisen avun käyttö on kielletty rastien ja reittien etsimisessä.
Kartassa merkittyiden alueiden ulkopuolella, ei saa poistua yleisiltä teiltä.
Yli yhden litran öljyvahingot ilmoitettava välittömästi kilpailutoimistoon.
Nopeusrajoitus kaikilla hiekkateillä max on 50 km/h ellei alempaa nopeutta ole erikseen merkitty. Nopeusrajoitus kaikilla kestopäällysteteillä max on 80 km/h ellei alempaa nopeutta ole erikseen merkitty.
Järjestäjällä on oikeus rajoittaa kilpailijoiden määrää ja muuttaa sääntöjä.
Sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus!
Kilpailun aikataulu.
Pe 27.10
15.30-19.30 Ilmoittautuminen
16.00-20.00 Katsastus
20.30 Ohjaajakokous
21.00 Kilpailu alkaa
La 28.10
10.00-14.00 Yleisöalue tuplapisteillä avoinna.
17.00 Maaliin tulo
17.00-20.00 Tuloslaskenta
17.00-20.00 Sauna
20.00 Tulosten julkistaminen ja palkintojen jako Onnenmyyrässä.
ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautuminen kilpailuun päättyy 22.10.2017 klo 22.00. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostilla osoitteeseen lostinpadasjoki@gmail.com.
Sähköpostiviestissä tulee olla seuraavat tiedot:
-Tiimin nimi ja luokka johon osallistutaan.
-Kuljettajan ja apukuljettajan/kuljettajien nimet
-Puhelinnumero tiimin yhteyshenkilölle. (Tulee olla toiminnassa myös kilpailun aikana.)
-Auton tiedot: Merkki,malli ja rekisteritunnus tai maininta siirtokilvistä.
Ilmoittautumismaksu 80€ maksetaan Padasjoen Maastoautoilijat Ry:n tilille Järvi-Hämeen Osuuspankki FI15 5318 0920 0253 98, viestikenttään maininta "Lost in Padasjoki 2017", tiimin nimi ja luokka. Maksu tulee olla suoritettu viimeistään 22.10.2017.
Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista 27.10.2017 klo 19.00 asti joko puhelimitse kilpailunjohtajalle tai kilpailupäivänä suoraan kilpailutoimistoon. Tällöin ilmoittautumismaksu on 100€ ja se suoritetaan käteisellä kilpailutoimistoon ilmoittautumisen yhteydessä.
KISAHUPPAREIDEN TILAUS
Kisahuppareiden tilaaminen päättyy 8.10.2017 klo 24.00. Tilaaminen tapahtuu sähköpostilla osoitteeseen lostinpadasjoki@gmail.com.
Sähköpostiviestissä tulee olla seuraavat tiedot:
-Tilaajan nimi/puhelinnumero
-Paitojen määrät ja koot
Hupparin hinta 35€/kpl maksetaan Padasjoen Maastoautoilijat Ry:n tilille Järvi-Hämeen Osuuspankki FI15 5318 0920 0253 98, viestikenttään maininta "Lost in Padasjoki 2017 paitatilaus". Maksu tulee olla suoritettu viimeistään 8.10.2017.
Yhteystietoja
Kilpailunjohtaja Anssi Perälä puh. 045 1365640
Katsastus Janne Roslund puh. 045 2641280
Menossa mukana:
Majatalo Onnenmyyrä www.onnenmyyra.fi
4X4Parts www.4x4parts.fi
Suomen Maastoautotarvike www.cros4wd.fi
Artekno Oy www.artekno.fi
Lahden Traktorivaruste Oy www.traktorivaruste.fi/
Hämeen Rakennuskone Oy www.hrk.fi
Padasjoen Kirjapaino Oy www.padasjoenkirjapaino.fi
Korpikylän Kartanon Ratsastuskeskus www.ratsastuskeskus.net/
Marjalan Tila https://www.facebook.com/Marjalan-tila-1696970280552856/
K-Market Ruokapata https://www.facebook.com/ruokapata/
Ilmoittautuneet
Standard:
Team Suonsilmä Jeep Cherokee Reijo Perälä Merja Perälä Cros4wd
Team PäHäMa KalMa Toyota Hilux Mikko Hoikkala Toivo Pelander
2 Wacky Suzuki SJ410 Pasi Huhti Pasi Kytökorpi Samuli Heikinheimo
Vannepaja Mersu Esa Mäkelä Aki Korhonen
Team Forest Toyota BJ40 Kari Jaakkola Pasi Jaakkola Aki Kytömäki
Team KoNkELo Sluts LJ Henri Tervonen Teemu Teräsheimo
Modified:
Team PäHäMa Prototype1 Datsun Patrol Tapani Virtanen Jarno Rask
Team Badtrol Tatsuni Katri Hattunen Mauri Alho Ville Kurvinen
Kuraukot Toyota LJ Niko Jaakkola Kimmo Kauren Taisto Hoimela
Team Pirttihirmut Mitsubishi Pajero Jere Lehto Teemu Vuorinen
PäHäMa MMM Toyota RJ Toni Lehtimäki Teemu Lehtimäki
TemmiTiimi/Team Pilux Toyota Pilux Jami Hämäläinen Saku Juopperi Janne Härkänen
Safari:
Monsoon Star team Polaris Sportsman 570 Marko Samiola Minna Salokoski
Team PäHäMa547 Volvo C303 Janne Väihkönen Veikko Väihkönen
Paimion Weho Toyota Landcruiser HJ61 Tatu Haapala Toni Lahola Esa Haapala
KVJ-Team Nissan King Cap Juuso Naaranoja Kalle Salminen
tapsa4x4
06.06.2017, 21:11
Kait mä jollain tuun.
Kait mä jollain tuun.
Tervetuloa!
Koitetaan järjestää sulle joku pohjaton suoreikä :D
Eetzan kuvaa lainaten:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=204853
tapsa4x4
07.06.2017, 16:55
Off topic mut Voi olla että raahataan taas toi paikalle tekemättä mitään 😂 ton kisan jälkeen kevääl kerran ajeltu tos tontilla ja irtos koko etunapa aika reiluin tuhoin ja maannu siellä siitä lähtien oottamassa aikoja parempia.
Off topic mut Voi olla että raahataan taas toi paikalle tekemättä mitään ton kisan jälkeen kevääl kerran ajeltu tos tontilla ja irtos koko etunapa aika reiluin tuhoin ja maannu siellä siitä lähtien oottamassa aikoja parempia.
Voin näin palstan väilityksellä ilmottautuu Tapsalle appariksi... ;) kyseiselle reissulle...
Alustavaa kyselyä.
Onko kiinnostusta kisatekstiileille, jos on niin:
-minkälaiselle?
-maksettuna ilmoittaumismaksussa?(2kpl/tiimi, suuremmat määrät lisätilauksella)
-maksettuna ilmoittautumisen yhteydessä ennakkotilauksella?
T:Führer
..Reetu..
05.08.2017, 08:17
Tulossa ollaan mikäli valtio myötää lomat! :D
Kiinnostusta kisavaattelle löytyy, on se sitten huppari, t-paita, jne.
Ehottomasti tulossa, sikäli lj.n joku jaksaa laittaa eksymiskuntoon :)
Mietiskelijöille tiedoksi, hyvin järjestetty kisa sopivan lupsakkaalla otteella. Maastot hyvät, varmasti kaikille mieluisia. -Nämä siis itsellä fiilikset viimevuotisen perusteella.
Ainahan "kisarensselit" kiinnostaa, olkoon muoto ja malli mikä hyvänsä.
Olisko kuitenki hyvä erillismaksulla, saa ne ketkä haluaa ja ei osallistumismaksu nouse, joten sekään ei ole huono tekosyy olla tulematta? :D
Tulossa ollaan stanuihin Suzukilla, kisahuppari/college olis kiva. Ja mieluusti tekstiileille erilliset hinnat eli pakko ei ole ottaa ja halutessaan saa tilata vaikka 10kpl. Tiukka aikaraja vaan koska sitovat tilaukset vaatteille.
dynamics1
10.08.2017, 20:29
Jos vaan kalusto ehjä. Ja vinssi apinat löytyy.. Hupparille ääni minulta
Muistutellaanpa taas tapahtuman olemassaolosta.
Kilpailukutsun tietoja päivitetty.
Ilmoittautuminen avataan ensi viikon aikana.
Ilmoittautuminen ja kisarensseleiden tilaus avattu!
Tarjolla 20 tuntia ja 8 ajoaluetta, pitäisi olla ajettavaa:cool:
Ja Cliquen laatuhupparia päälle:cool:
Kiinnostais ilmottautua kyllä. Ensviikolla pitäs tulla ensimmäinen offikampe tontille. Siinä olis vielä viitisen viikkoa aikaa saada kilpiin ja kuntoon. Näillänäkymin kun on vikalista haettu niin pistän virallisen ilmottautumisen eteenpäin.
Elikkäs, antakaas ensikertalaiselle tiimille neuvoja ja ajatuksia tästä touhusta. Kulkineena siis SJ410, vakio jousitus mutta, kori +75mm, vinssiä, palkkihelmaa ja mutarengasta on, sekä välityksiä mulkattu. :) Tässä vaiheessa kuitenkin kiinnostaisi korottaa vielä vähäsen, onnistuuko näin aluksi hyvin jos tilaan pitemmät riiput? :confused: Myöhemmin, ehkä sitten akseleitten kääntöä yms. mutta asia kerrallaan.
Vilkutin
12.09.2017, 14:53
75mm korin korotuksella ja ehkä pienellä riippujen jatkol kantsii alottaa ja tunnustella ettei tuu kiikkerä.
Mul oli 413 jossa soa ja omen korottavat pakat renkaat 31 / 12.5 bogger reilusti levittävil vanteil pysy pystyssä ok.
Eikä muuta ku ilmotusta tulemaan tääl o omaski porukas liki vakio susuki 30" pyöril ja komeesti kulkee.
Ja jos pidemmän matkan päästä tulee ni yöpyminen onnistuu..
Ja mettään ei ketään jätetä.. että rohkeesti vaan mukaan.
Ja lisätään vielä että puuhalaput kelpaa, ei tarvi olla leimattu.
Ja lisätään vielä että puuhalaput kelpaa, ei tarvi olla leimattu.
Miten muuten nykyään myönnetään siirtokilpiä? Voiko hakia vaan, että tarvin pariksi päiväksi vai niinku ennen, että käyn korjaamassa autoa jossain ja pitää merkata ajopäivät ja reitit yms. siirtolupaan?
Ruusulehto
12.09.2017, 18:55
Miten muuten nykyään myönnetään siirtokilpiä? Voiko hakia vaan, että tarvin pariksi päiväksi vai niinku ennen, että käyn korjaamassa autoa jossain ja pitää merkata ajopäivät ja reitit yms. siirtolupaan?
Joo korjaamosiirtoon nykyään myöntäävät ja kunnanraja kun ylittyy niin ei tarvi merkata kun kunnat joiden alueella liikutaan
Tänään alottelin rastitushommia parin ajoalueen verran, hirvikärpäsiä tuntuis olevan liikkeellä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=206953
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=206952
Yleiskilpailun voittaja palkitaan taas erikoispalkinnolla, ja tähän sai osallistua myös safariluokan kalustolla!
Muistasko Tapsa4x4 käydä kaiverruttamassa kiertopystiin viime vuoden voittajan tiedot?
tapsa4x4
16.09.2017, 18:11
Muistasko Tapsa4x4 käydä kaiverruttamassa kiertopystiin viime vuoden voittajan tiedot?
Muistuta mua vielä lähempänä
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=207005
Onks hupparista mitään kuvaa etukäteen, vai saako ostaa sian säkissä. :)
Eikä niinkään sisällöllä väliä mitä sedät on keksiny niihin painaa, mut varmaan useampiakin kiinnostaa onko mitotus normaali, vai saako potkupuvun :D
Onks hupparista mitään kuvaa etukäteen, vai saako ostaa sian säkissä. :)
Eikä niinkään sisällöllä väliä mitä sedät on keksiny niihin painaa, mut varmaan useampiakin kiinnostaa onko mitotus normaali, vai saako potkupuvun :D
"Sedät" painaa porsaita pussissa :D Tarkistan kokoasian vielä kun paino aukeaa huomenna, mielestäni oli kyllä normaali mitoitus kun mallipaitaa hiplasin.
Paitafirman ohjeistus:
Ota normaali kokosi jos tunnet olevasi koon alalaidassa tai keskivaiheilla. Jos tuntuu että esim xl tuntuu olevan rajoilla ota mieluummin xxl.
Joudun jättämään väliin, kiitos lauantai kiky-päivän:mad:
Joudun jättämään väliin, kiitos lauantai kiky-päivän:mad:
Sipilä saatana :D
Ei muuta kuin ilmoittautumaan ja tavoittelemaan näitä:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=207366
Lisää rasteja metsään.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=207402
Viikko aikaa tilailla kisahuppareita, laittakaas tilausta tulemaan.
Juupajuu, läjä ois kondiksessa eksymistä varten, mut kuski alko reistaa ja tohtori tahtoo ilmeisesti puukottaa. Eli väliin taitaa jäähä meitin autokunnalta. :mad:
Hyvää kisaa niin järjestäjille kuin kisaajillekkin!
Toivottavasti myös ensivuonna suunnistellaan, että pääsee itekkin nauttimaan hyvistä kisoista! :)
Muistutellaanpas vielä tästä:
KISAHUPPAREIDEN TILAUS
Kisahuppareiden tilaaminen päättyy 8.10.2017 klo 24.00. Tilaaminen tapahtuu sähköpostilla osoitteeseen lostinpadasjoki@gmail.com.
Sähköpostiviestissä tulee olla seuraavat tiedot:
-Tilaajan nimi/puhelinnumero
-Paitojen määrät ja koot
Hupparin hinta 35€/kpl maksetaan Padasjoen Maastoautoilijat Ry:n tilille Järvi-Hämeen Osuuspankki FI15 5318 0920 0253 98, viestikenttään maininta "Lost in Padasjoki 2017 paitatilaus". Maksu tulee olla suoritettu viimeistään 8.10.2017.
Paitafirman ohjeistus:
Ota normaali kokosi jos tunnet olevasi koon alalaidassa tai keskivaiheilla. Jos tuntuu että esim xl tuntuu olevan rajoilla ota mieluummin xxl.
tapsa4x4
04.10.2017, 19:29
Jos porttaali selviää finland trophyn ni sillä tullaan jos ei. Ni sit rangella tai gr tullaan sit.
Huppareita otetaan en vielä tiedä minkäkokoisia ja montako.
Kisahuppareiden tilaus puoleen yöhön mennessä! Ohjeet kilpailukutsussa.
Ensimmäiset rohkeat ilmoittautuneet!
Kelit näyttäis olevan sellaset että reitit on aika herkullisessa kunnossa kuun lopussa, nyt siis kaikki mukaan :cool:
Yleisöalue, missä ei osu silmään.
Yleisöalue, missä ei osu silmään.
Marjalan tila, noin 200 metriä Padasjoen ABCltä Lahtea kohti. Oli tarkoitus lähempänä tapahtumaa ilmoitella tarkemmin.
Tuure kuulemma tulee taas.... tälläkertaa kuulemma meijät päihittää...
Tuure kuulemma tulee taas.... tälläkertaa kuulemma meijät päihittää...
Merkataaks sut Tapsalle kakkoskuskiks?
..Reetu..
12.10.2017, 05:53
Tuure kuulemma tulee taas.... tälläkertaa kuulemma meijät päihittää...
Paikalle saapumisesta on ollu kyl puhetta mut päihittämisestä ei! :D
Eiköhän se ilmoittautuminen tuu viikonloppuna :)
Team pähäman kalkkisten jaosto tulossa kans stanuihin kokeilemaan hiluxilla,muuttujia on viel jokunen tosin..
Merkataaks sut Tapsalle kakkoskuskiks?
Ei oo välii... ihan miten vaan
T: Jarno Rask
boystoys
12.10.2017, 10:11
Koitamme saaha piluxin retron jäliltä kuntoo ja tulla modifieldii ajelemaa
Team pähäman kalkkisten jaosto tulossa kans stanuihin kokeilemaan hiluxilla,muuttujia on viel jokunen tosin..
Ei kovin suuria muuttujia kun laitoit jo ilmoittautumisen sisään?
Koitamme saaha piluxin retron jäliltä kuntoo ja tulla modifieldii ajelemaa
Mukaan mahtuis loputkin TemmiTiimiläisistä, koitappas houkutella ;)
Perjantaina kilpailukeskuksessa Suomen maastoautotarvikkeen esittelytilaisuus. Myös kisatarjouksia!
www.cros4wd.fi/
www.facebook.com/suomenmaastoautotarvike/
Rastien vientiä jatkettu parin alueen verran. Ei muuta kuin ilmoittautumaan!
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=207801
Saako kilpailussa käyttää gps pohjaista nopeusmittaria?
Saako kilpailussa käyttää gps pohjaista nopeusmittaria?
"Kaikki GPS:ään perustuvat SUUNNISTUSLAITTEET ovat kiellettyjä." Noin lukee säännöissä. :cool:
tapsa4x4
14.10.2017, 22:01
"Kaikki GPS:ään perustuvat SUUNNISTUSLAITTEET ovat kiellettyjä." Noin lukee säännöissä. :cool:
Glonass vois sitten käyttää
Viikko aikaa ilmoittautua!
Rengas säännön sanamuotoa vähän muutettu ;)
Ilmoittautuneiden listaa päivitetty, mukaan mahtuu! :cool:
..Reetu..
19.10.2017, 19:05
Tilanteet muuttuu ja perkelöityy yllättävän nopeesti.. Valtio hylkäs lomat eli väliin jää tältä vuodelta nämä karkelot! Ens vuonna sit!
Ilmottautukaa muut rohkeasti etteivät järjestä hyvää kisaa suotta! :)
Reilu vuorokausi aikaa ilmoittautua, pistäkääs tulemaan!
Viimevuoden lähtöruudukkotunnelmilla toivotetaan kaikki tervetulleeksi tämän vuoden tapahtumaan! 149 rastia odottaa hakijaansa 👌
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=207953
Ilmottauduttu :)
Eihä sitä väliin voi jättää ku teaserikuviakin pitää niin ahkerasti puskee.. :p
Nyt kaikki kiiruulla osallistumaan, ni saahaan kunnon kapinat!
boystoys
22.10.2017, 16:59
TemmiTiimi kahinoissa mukana piluxilla.:cool:
Ilmottauduttu :)
Eihä sitä väliin voi jättää ku teaserikuviakin pitää niin ahkerasti puskee.. :p
Nyt kaikki kiiruulla osallistumaan, ni saahaan kunnon kapinat!
TemmiTiimi kahinoissa mukana piluxilla.:cool:
Tervetuloa!
Määräaikaan mennessä saapui 16 ilmoittautumista. Jälki-ilmoittautumisia otetaan vastaan perjantai-iltaan :)
Osoitetietoja kilpailuun:
Kilpailukeskus/lähtö/maali:
Haukkatie 3 17510 Nyystölä Majatalo Onnenmyyrä
Yleisöalue lauantaina 28.10 klo10.00-14.00:
Marjalantie 30 17500 Padasjoki Marjalan Tila
Yleisön makkaranuotio perjantaina noin klo21.00-02.00:
Rautajärventie 242 17630 Vesijako Keinuhongan tila
On varmaan hirvikärpäset kaikonnu. Valkosta juttua vissiin kisapaikallakin. Team Forest alkaa pikkuhiljaa suunnitella lähtöä. Mitähän jäi.. .. :D
Viralliset tulokset täältä:
http://lostinpadasjoki.azurewebsites.net
Team PäHäMa KalMa kiittää kisoista,järjestelyistä ja huoltoavusta yöllä,tämä oli mainio tilaisuus tutustua lajiin,nyt ollaan taas pikkusen viisaampia ens kertaa varten.
Kiitos myös Konkelo tiimille hellästä mutta päättäväisestä ohjauksesta sunnisteluihin saloihin...
Team Forestin puolesta kiitoksia kaikille osapuolille. Järjestäjille, kanssakilpailijoille, maanomistajille, talkoolaisille ja majatalolle
Niin se alkaa jo väsyttää kisan jälkeen, että palkintojenjako jäi väliin, tarkoitus oli kyllä osallistua, mutta uni vei voiton miehistä. Stanujen kolmas sija enemmän kuin tyydyttävä tulos. Oltiin eksyssä kyllä melko huolella, aivan vieraita maisemia, ja muuten erittäin hyvissä kartoissa lähestymiskuvat ajoalueille olisivat olleet mukava lisä. Teiden nimet kartoissa kyllä auttoivat paljon. Näin täysin ulkopaikkakuntalaisena ja ensimmäistä kertaa alueella, tuntui hieman haastavalta osata paikasta toiseen. Mutta suunnistuskilpailu tämä kait onkin.
Järkevällä ajolla ja pahat paikat väistellen aika pienillä vaurioilla päästiin. Ilmaa lisättiin kerran renkaaseen, siinä taisi olla remontit. Pienen koosteen videon muodossa rakentelen varmaan ensi viikonlopun aikaan.
KIITOS!
Edit: Video valmis:
https://youtu.be/WUhmmSU6JOs
PaMaas kiittää yhteistyökumppaneita, kilpailijoita, katsojia sekä järjestelyihin osallistuneita!
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8051&pictureid=208048
t.haapala
29.10.2017, 13:09
Paimion Weho tiimin puolesta kanssa kiitokset kaikille osallisille.
Hienot ajoalueet ja hauskaa oli.
Ja luokka voitto oli kyl erittäin positiivinen yllätys sen lisäksi et autosta ei hajonnut koko reissun aikana mitään :)
tapsa4x4
29.10.2017, 14:12
Järjestelyt suju mallikkaasti, kiitoksia järjestelyistä ja kisasta järjestäjille. Kivaa oli koko rahalla taas.
Etuakselin irtoamista lukuunottamatta isompia murheita ei ollu.
Ens vuonna sit uudestaan.
Huollolle kans iso kiitos.
T:team pähäma prototype1
Kiitokset kisasta. Ensikosketus paperikarttasuunnistukseen oli varsin positiivinen. Ei oltu noilla seuduilla koskaan ennen ajettu, joten haastetta riitti toisinaan suunnistuspuolella.
Hyvin järjestetty kisa. Kilpailukeskuksessa puitteet kunnossa. Edullista ruokaa, majoitusta, aamiaista, saunaa yms. Ajoalueet hyviä ja vaihtelevia. Lumi yllätti läsnäolollaan, joka varmasti muutti kisan huomattavasti vaikeammaksi. Järjestäjien ajamia uria ei erottanut lumen alta eikä paikalle löytäminen mitenkään välttämättä tarkoittanut rastin löytämistä lumikuorrutuksen alta.
Paperikarttakisan järjestämisestä löytyy helpommin kehityskohteita kuin digikisoista. Näitä puhuttiin jo järjestäjien kanssa, mutta tässä vielä ajatuksia:
- Yleiskartassa saisi olla mittajana kuten rastikartoissakin, niin osaisi arvioida siirtymien pituutta. Hyvää oli karttaan painetut alueiden aukioloajat.
- Lähestymiskarttoja ei ollut kaikille alueille. Sinällään niitä ei mihinkään tarvitakaan, jos rastikartasta löytyy selkeästi tieto mille tielle päätieltä pitää kääntyä. Tällaiset asiat vaikeuttavat turhaan ensikertalaisia, joilla on jo muutenkin vaikeampaa kun ei tunneta polkuja eikä tiedetä mikä kuoppa on pohjaton ja mikä ei.
- Rastikartoissa oli rastinumerot painettu valkoisella pohjalla. Välillä peittivät alleen jonkun toisen rastin numeroa ja yhden rastin paikkaakaan ei ollut kartalla, koska se oli jäänyt toisen rastin valkotaustaisen numeron alle. Samasta syystä etsittiin tuskaisesti Taruksen alueella ojasta katkoskohtaa mennäksemme ojan toiselle puolelle - vaan eipä siinä ojassa mitään katkosta ollut, kun ainoastaan rastinumero oli hävittänyt pätkän ojasta.
- Esim. Neroskulmalla sisäänajotien vasemmalla puolella oli alue jossa ei juurikaan ollut karttamerkkejä - ainoastaan pari korkeuskäyrää joita ei loivasti viettävällä maalla pysty paikallistamaan mihinkään. Tällaisessa paikassa homma on enemmän tuuriin perustuvaa etsimistä kuin osaamiseen perustuvaa suunnistamista. Vaikeita paikkoja saa toki olla, mutta pari ideaa tuli mieleen joilla voisi halutessaan hommaa helpottaa. Ensimmäinen ajatus oli, että maastosta selvästi erottuvat kivet voisi merkitä karttaan kolmiolla tai pisteellä sekä halutessaan maastoon voisi viedä jotain sinne kuulumatonta ja merkitä karttaan rastilla (ei ympyrän sisällä oleva rasti). Toinen ajatus oli, että karttana voisi jollain alueella olla myös gps:llä tallennettu reittiviiva alueen urista (jopa ilman karttapohjaa jos niin halutaan).
Mutta kuten jo kerroin, niin kisa oli hyvin järjestetty ja palautteet ovat lähinnä mahdollisten tulevien kisojen pohdintoihin. Hyvääkin kun pystyy usein parantamaan.
Kisa meni meillä ihan mukavasti. Heti ensimmäisellä siirtymällä pysähdyttiin jäähdettelemään konetta. Ensimmäisen alueen sisäänajolle jäätiin korjaamaan kaasuvaijeria. Ekalla ajoalueella menetettiin etulukko. Pariin otteeseen kisan aikana täytettiin rengasta. Nafta loppui Arrakosken sisäänajoon eikä meinattu sitten millään saada enää käyntiin sen jälkeen (oli todellä lähellä ettei lähdetty liftaamaan kohti kisakeskusta). Pastilassa katkottiin vinssin naru. Etutukivarren takakiinnike repesi irti rungosta Taruksella (luokkavoittoon Padasjoella kai vaaditaan irronnut etuakseli?). Tämän enempää ei ehditty hajottaa, kun loppuaika parsittiin autoa siihen kuntoon, että päästiin nilkuttamaan maaliin. :)
Suuret kiitokset jälleen järjestäjille!
Maastot edelleen mukavan vaihtelevia ja rastit suht siellä missä kartan mukaan pitikin.
Lumi nosti vaikeustasoa osassa paikoista aika rajustikkin, samoten kuin se, ettei huomattu että alueista oli nipussa tarkempiakin kuvia. Sompailtiin isolla yleiskuvalla :)
Erityiskiitokset kalman autokunnalle ja paikalle tulleille ihmettelijöille jotka pelasti meidät ekalta rastilta läjän koneen hulluunnuttua ja syöstyä vedet sumuna ilmaan. Selitystä ei moiselle löydetty ja jäähdyttely tauon jälkeen tasamaalla kone toimi taas normaalisti. Jonnekkin päin p.jokea jäi meiltä apparin puolen peili ja takavalo.
Ekalla rastilla useampi tunti aikaa tapettuamme otettiin safarointi moodi ja samalla opastettiin kalmaa suunnituksen hienouteen. moodista ja kuskin heikosta olosta johtuen kisa jäipi meiltä varsin lyhyeksi tällä kertaa. Ens vuonna sitten kilpaa ja kovaa :D
Lopun kaikki, kiitos kaikille järjestäville / mukana olleille tahoille!
T. Team KoNkELo
Saako kilpailussa käyttää gps pohjaista nopeusmittaria?
"Kaikki GPS:ään perustuvat SUUNNISTUSLAITTEET ovat kiellettyjä." Noin lukee säännöissä. :cool:
Tämä on oikeasti aika mielenkiintoinen pähkinä. Ymmärrän kyllä jos GPS-pohjaista nopeusmittaria saa käyttää. Me ei kaivattu nopeusmittaria, mutta trippimittarista olisi ollut hyötyä. Saisiko GPS-pohjaista trippimittaria käyttää. Varmaankin sama tulkinta kuin nopeusmittarilla.
Ei tuota varten viitsisi kuitenkaan dedikoitua laitetta ostaa eli saisiko käyttää android-laitteen GPS-pohjaista trippimittarisovellusta? Tuollainen kun olisi jo valmiina ja paikkakin sille autossa. Nyt sitten varmaan kyseenalaistetaan, että sitähän voi käyttää suunnistuslaitteena. Niin voikin, mutta se kielletään säännöissä.
Toisaalta säännöissä on pakollisena varusteena toimiva puhelin. Monellakohan tiimillä oli mukanaan puhelin, jossa on GPS ja/tai digikartta. Tulikohan käytettyä. Jos puhelin on sallittu, niin miksi tabletti olisi kielletty?
Tämä on oikeasti aika mielenkiintoinen pähkinä. Ymmärrän kyllä jos GPS-pohjaista nopeusmittaria saa käyttää. Me ei kaivattu nopeusmittaria, mutta trippimittarista olisi ollut hyötyä. Saisiko GPS-pohjaista trippimittaria käyttää. Varmaankin sama tulkinta kuin nopeusmittarilla.
Ei tuota varten viitsisi kuitenkaan dedikoitua laitetta ostaa eli saisiko käyttää android-laitteen GPS-pohjaista trippimittarisovellusta? Tuollainen kun olisi jo valmiina ja paikkakin sille autossa. Nyt sitten varmaan kyseenalaistetaan, että sitähän voi käyttää suunnistuslaitteena. Niin voikin, mutta se kielletään säännöissä.
Toisaalta säännöissä on pakollisena varusteena toimiva puhelin. Monellakohan tiimillä oli mukanaan puhelin, jossa on GPS ja/tai digikartta. Tulikohan käytettyä. Jos puhelin on sallittu, niin miksi tabletti olisi kielletty?
Kyllähän tämä on sellainen asia jossa pitää vaan sokeasti luottaa kilpailijoihin, puhelimen gps-ohjelma oli varmasti kaikilla saatavilla. Nopeusmittaria ja trippiähän ei ole kielletty, ainoastaan suunnistaminen gps-järjestelmällä. Eli sisänsä sellaisten sovellusten käyttöä ei ole kielletty. Täytyypä miettiä pitääkö sääntöjen sanamuotoja tarkentaa jotenkin tämän asian suhteen. Hyvä että asioita tuodaan esille.
Itse ajattelin ennen toissavuoden Retroa laittavani puhelimesta sportstracker-sovelluksen päälle että olisin voinut jälkikäteen katsoa paljonko tuli kilometrejä ja kuinka syheröä edestakaisin on teppailtu. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin kun ajattelin että joku voisi pitää tätä kiellettynä.
Yksi tiimi myönsi jälkikäteen käyttäneensä kerran puhelinta itsensä paikallistamiseen, olivat hukanneet oman kilpa-autonsa pitkittyneen remontin yhteydessä. Asialla ei ollut vaikutusta kilpailun tuloksiin ja rehellisyys maan perii. En antanut rangaistusta :D
Helppohan näissä olisi huijata jos haluaisi mutta rehellisyyteenhän nämä perustuu.
Kiitos järjestäjille ja maanomistajille kivasta kilpailusta. Kerrankin ei tarvinnut matkata 300 kilsaa kilpailuun. Riitti 350m.
Sähköt hukku autosta. Ja yksi tukivarsi meni poikki. Ei muita kummempia ongelmia.
Nopeusmittaria ja trippiähän ei ole kielletty, ainoastaan suunnistaminen gps-järjestelmällä. Eli sisänsä sellaisten sovellusten käyttöä ei ole kielletty. Täytyypä miettiä pitääkö sääntöjen sanamuotoja tarkentaa jotenkin tämän asian suhteen. Hyvä että asioita tuodaan esille.
Kandee muuttaa tuota säännön sanamuotoa jotenkin niin ei tule sanomista. Mulla on ainakin GPS signaaliin perustuva kiinteä nopeusmittari jossa myös km/trippi. Olisin toki tullut silti jos vaan veto olisi välittynyt moottorista eteenpäin;)
Jossain sen rajan pitää kulkea ja olisi hyvä jos se olisi selvästi säännöissä.
Suunnistuksessa oleellista on kartan ymmärtämisen lisäksi suunta ja etäisyys. Jos nyt ollaan sitä mieltä, että etäisyyden saa mitata digivehkeellä, niin miksei suuntaakin saisi. Digitaalinen kompassi on paljon huonompi kuin analoginen, joten tuskin siitä mitään hyötyä saisi.
Jos vielä vähän laajennetaan, niin en kyllä ymmärrä mitä suunnistuksellista etua on digikartasta (ilman paikannusta) verrattuna paperikarttaan. Siinä vain toinen media esittää saman asian. Taustavalaistu näyttö toki näkyy paremmin pimeässä ja zoomaamaankin pystyy, mutta ei sieltä enempää informaatiota ajoaluille löydy kuin käyttämissänne paperikartoissa. Eli ei mitään etua, jos omaa paikkaa eikä rastien paikkoja näy kartalla. Siirtymiltä toki löytäisi helpommin ajoaluille digikartalla, koska silloin risteykset eivät ehkä olisi kartan ulkopuolella ja siirtymääkin pystyisi seuraamaan tarkemmalla mittakaavalla.
Sen sijaan jos joku löytää jostain kisa-alueelta olevia paperisia juoksusuunnistuskarttoja, niin etu on muihin nähden melkoinen. Edelleen laajentaen, niin ilmakuvasta saattaa olla apua joillain aukeilla alueilla - eikä se taida olla kartta ollenkaan? Tästä tullaan vielä siihen, että ensikertalaisella ei ole hajuakaan missä alueilla ajetaan - paikat muutenkin tunteva voi printata halutessaan kisa-alueista vaikka ilmakuvat.
Ja mitä tulee kilpailijoiden rehellisyyteen, niin siihen tuskin kannattaa luottaa. Teillä on mielestäni hyvä kisaformaatti eikä säännöissäkään ole mitään vikaa. En ole kritisoimassa. Otin vain esille sen, että raja on hyvin tulkinnanvarainen ja rajan yli meneminen on kovin helposti tarjolla eksyneelle sielulle.
Itse olen ajanut autosuunnistusta 90-luvulla ja harrastanut juoksusuunnistusta yli 20 vuotta. Näistä on tullut jonkinlainen pohja kartan kanssa pelaamiseen, mutta taatusti tullaan käyttämään kaikkia apuvälineitä mitä säännöt sallivat. ;)
Pienen koosteen videon muodossa rakentelen varmaan ensi viikonlopun aikaan.
KIITOS!
Jokojokojoko?? :D
Jokojokojoko?? :D
Viime vkl seutu oli muka kiireistä (laiskuus), mutta nyt sain jotain nippuun. Vähän pitkäjuonteinen siitä tuli, kuvaus ja editointi muutenkin hieman b laatua. Mutta tehään seuraavasta taas parempi. :D
https://youtu.be/WUhmmSU6JOs