View Full Version : MB G 460 värinä
Geessä vaivaa inhottava värinä joka alkaa noin 78km/H ja riittää lähes 100km/H asti , jakolaatikon vaihdekeppi tärisee ihan älyttömästi ja muutenkin kori antaa värinää.
Olen ottanut kardaani akselit irti ensin etu ja nyt taka , etummainen ei vaikutusta mutta taka kardaani poissa värinä moninkertainen ei mielellään ajoa :confused: varsinkin kiihdyttäessä.
Otin jakolaatikon irti mutta jotenkin tuntuu että ei siinä olisi vika , öljy puhdasta ja ei välyksiä .
Olisiko ideoita . tuo alle 80 liian hiljaa ja tuo yli 100 taas tuolle liian kova vauhti .
Ensimmäinen tarkistus että onko kardaanin nivelien haarukat linjassa.
En muista minkälaiset liu'ut g:ssä on mutta henkilömersuissa on liitoksen molemmin puolin kohdistusmerkit että sen saa kasatessa samalle boorille ja näin tasapainotus säilyy
Ja tietenki se ettei ristikoissa ole välystä eivätkä ole jumissa.
Juu tutkin niitä ristikon linjoja mutta etu ja taka kardaanissa ei saa ihan suoraan jää noin 5 min vinoon , nivelet olen tarkastanut ja eteen vaihdoin jokin aika sitten kun välystä.
Täytyy kuitenkin tarkistaa nuo merkit jos on .
Niin vaihteiston perässä on pieni välys laakerissa ei kuitenkaan edes öljyä vuoda
Saiko g:n jakolootan vapaalle?
Jakoloota vapaalle ja päälaatikosta iso pykälä silmään ja kaasua. Jos täristää edelleen niin vika on laatikoissa tai siinä välikardaanissa.
Saiko g:n jakolootan vapaalle?
Jakoloota vapaalle ja päälaatikosta iso pykälä silmään ja kaasua. Jos täristää edelleen niin vika on laatikoissa tai siinä välikardaanissa.
voi , tuota en huomannut että iso tupaan. Pienellä vaihteella kyllä testasin ja pakilla . Saa vapaalle.
Kuitenkin kun ajaa esim 100km/ h ja nakkaa vapaalle värinä jatkuu . Kuitenkaan en huomannut nakata jakolaatikosta :( vaan isosta.
Juu tutkin niitä ristikon linjoja mutta etu ja taka kardaanissa ei saa ihan suoraan jää noin 5 min vinoon , nivelet olen tarkastanut ja eteen vaihdoin jokin aika sitten kun välystä.
Täytyy kuitenkin tarkistaa nuo merkit jos on .
Geen kardaanin ristikoita ei kuulu korjaamokirjan mukaan laittaa linjaan.
Mulla ei nyt ole kirja käsillä, mutta varmaan netistäkin ne asteluvut löytyy jos et merkkejä löydä.
Nimim. "moggi-samuli" ja "Jyki" pitäis sama korjaamokirja löytyä, jos jompikumpi sattuis vaan lukemaan tätä.
Geen kardaanin ristikoita ei kuulu korjaamokirjan mukaan laittaa linjaan.
Mulla ei nyt ole kirja käsillä, mutta varmaan netistäkin ne asteluvut löytyy jos et merkkejä löydä.
Nimim. "moggi-samuli" ja "Jyki" pitäis sama korjaamokirja löytyä, jos jompikumpi sattuis vaan lukemaan tätä.
Tuossa kattelin kardaanien kuvia netistä siis G mallin , näyttäisi olevan nuo nipat linjassa . Ja uskoisin että ei kukaan ole ennen irroittanut koko kardaania tai irti toisistaan enkä itsekkään ole kuin eilen testasin saako suoraan linjaan.
Tuossa kattelin kardaanien kuvia netistä siis G mallin
Onko kaikki totta mitä netistä näet? ;)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=204729
Enkä mä noista G-mersuista mitään tiedä, kunhan täällä höpöjä kirjoittelen.
Onko kaikki totta mitä netistä näet? ;)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=204729
Enkä mä noista G-mersuista mitään tiedä, kunhan täällä höpöjä kirjoittelen.
No joo kattelin vielä ja totesin että kaikkea löytyy . :) kyllä nyt varmaan tarvis tiedon miten ne pitää olla . Juuri tuo pätkä on ollut suoralla linjalla , muut vinossa vähäsen.
Kaverilla oli aikoinaan G:ssä samanlainen tärinäongelma. Etsittiin useampaan kertaan mistä se tärisee, mutta ei selkeetä syytä löytyny. Tärinät meni sit ajan myötä auton mukana vaihdossa seuraavan omistajan murheeks.
Oliskohan voinu olla tuo kardaanien murrosten linjaus vinksallaan. Tai siis tässä kyseisessä autossa ne oli kaikki perinteisten oppien mukaan linjassa, mut jos niitten oliskin pitäny olla vinksallaan..?
Nimim. "moggi-samuli" ja "Jyki" pitäis sama korjaamokirja löytyä, jos jompikumpi sattuis vaan lukemaan tätä.
Jyki on jossain lomareissussa omalla Geellään, ei varmaankaan pysty auttamaan just nyt, Samulista ei tietoa.
Löysin merkit takakardaanista , täytyy huomenna katsoa vielä se pätkä ja etu.
saattaa olla että siinäkin pitää olla ristiin niin kuin kuvassa :( nyt suorassa.
ainut mikä ollut irti toisistaan koneen / laatikon asennuksessa.
Ei täs ny muu kuin se että jakolaatikko oli turhan raskas homma ottaa irti , kun muutenkaan ei itse kunnossa :mad::mad:
Löytyi tuollainen taulukko, tällä tiedolla olen aikoinaan teettänyt 460:seen kardaaniremontit.
Etukardaani (akseliväli 2400 mm) 78 astetta
Etukardaani (akseliväli 2850 mm) 78 astetta
Takakardaani (akseliväli 2400 mm) 0 astetta
Takakardaani (akseliväli 2850 mm) 120 astetta
Välikardaani (akseliväli 2400 mm) 0 astetta
Välikardaani (akseliväli 2850 mm) 0 astetta
Tuli nyt vaan mieleen, että mihinkähän päin ("aikaiselle", vai "myöhäiselle") tuo kulmapoikkeama tulee olla, onko sillä jotain väliä ? Cometilla se ei aiheuttanut mitään kysymyksiä, ehkä alalla on jonkinlainen käytäntö??
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=35&pictureid=92489
Jakiksen kumit kanssa tarkasteluun, kertaa värinät jos ja kun loppu
Jos laitan merkkien mukaan niin ei varmaan väärin ? Niitten mukaan pätkä kardaani oli 90 astetta väärin :) .
Jakolaatikon kumit on kyllä ok. Ehkä vaihdelaatikon kumi hiukan pehmeä mutta ehjä.
Tollanen ohje on W463 kardaaneille..
-Jyki
Olikos tää lyhyt malli josta on poistettu joskus se dampperi takakardaanista, tai onko se jopa paikallaan? Pitkissä malleissa näitä ei tainnu onneksi olla.
http://lh6.ggpht.com/_zApcfswFuOA/TBYH3I5_rNI/AAAAAAAAABQ/8SBWVuYbkmw/IMG_1116.JPG
Olikos tää lyhyt malli josta on poistettu joskus se dampperi takakardaanista, tai onko se jopa paikallaan? Pitkissä malleissa näitä ei tainnu onneksi olla.
http://lh6.ggpht.com/_zApcfswFuOA/TBYH3I5_rNI/AAAAAAAAABQ/8SBWVuYbkmw/IMG_1116.JPG
Mulla on pitkä malli ja dampperi paikalla . :)
Toivottavasti vika pätkä kardaanissa kun oli 90 astetta väärin , jako laatikko on puhdas eikä tunnu välyksiä sekä pyörii nätisti en jaksa uskoa että siinä olisi vikaa. Laitan varmaan takaisin viimmeistään viikonloppuna jos ruumis antaa myöden :( sen verran hankala ja raskas työ tässäkunnossa.
Eipä tuo vika mihinkään kadonnut :mad: ja kun laitan jakolaatikon vapaalle 5 silmään niin samaan tyyliin ravistaa määrätyllä kierrosluvulla .
En tiedä voisiko se takapään laakeri laatikossa tehdä tuon :confused: