View Full Version : holley säätö/V8 pohdintaa
ongelma oli alkuun ainakin kun nokkaa jonnin verran niin ei totellut seos säätö ruuveja.
tähän youtube opetti että raotin toisio läppiä niin että transfer slotin näkyy oikean verran.
seokset sain 14.7-15.3 tyhjäkäynnillä.
tyjhäkänti noin 900rpm
nyt kun pitää kierroksia vaikka 3000rpm hetken ja pudottaa kaasun niin meinaa sammua.
auttasko tähän tyhjäkäynnin rikastaminen?
samoin nopeaa kaasunpolkasuun kone empii.
tartteeko vaihtaa eri nokkaa kiihdytyspumpulle?
samoin joutuu noin minuutin kaasutteleen että jää käymään tyhjää.
perusennakko 16 totaali 37
vähän speksejä koneesta
-BBC 454 .30 ylikoossa
- wiseco -25cc männät
- afr 315cc runnereilla olevat rectangleport kannet
-compin 8-11-771 mek rulla, 0.50" nostolla 242/248 asteet
-edelbrock super victor imari ja sen päällä holley 850DP
-msd probillet jakaja ja 6al poksi
-ruttu 10
tuottaa alipainetta 0.3bar tyhjäkäynnillä
powervalve tällähetkellä 3.5
tän mitotukseen kahtatapaa:
1. hg/2= povervalven koko
2.hg-2=povervalven koko
kumpaa ootte käyttäny?
laihalla tyhjä käynti. jossain 13 pintaa varmaan käy parhaiten.
perus ennakkoki on hieman matala. reilusti yli 20 sais olla.
laita alipaine mittari kinni ja säädä seos ruuvveja niin että saat suurimman alipaineen tyhjä käynillä
palsta pelaa, sain jopa asiaa koskevan puhelun, kiitos siitä.
tota lisäennakkoa tyrkytetään ja sitä kokeillaan kyllä, mutta kun tutkailin msd ennakko käyriä, niin vaikka laitan mustat rajoitin holkit niin 18astetta on minimi mitä jakaja kierroksilla nostaa.
jos pistää 18 perusennakkoa ja 18 tulee sitten kierroksilla niin silloin totaali 36.
tuskin kärsii hirveesti enempää.
onko kukaan tutkinut mahtuuko sinne sorvaamaan isompia rajotinholkkeja?''
ja kun porukka näitä viritellyt niin kiinostaa kumpaa taktiikkaa on käytetty menestyksekkäästi povervalven mitotukseen?
vai tulppaanko suosiolla
toi sun imusarja valinta varmaan aiheuttaa eniten ongelmia
toi sun imusarja valinta varmaan aiheuttaa eniten ongelmia
airgappi hankintalistalla, se ehkä paras tohon?
toi vaan tuli koneen mukana.
Onko pääkaupunkiseudulla Holley säätäjää?
425cid V8 Oldsi, HEI jakaja, tuplapumppu 750-Holley, koneremppa tehty viriosilla kasattu. :cool:
Kyllä sillä ajaa mutta tuntuu että kaikki ei ole "kohdillaan".... :o
nyt säädetty perusennakko 23astetta ja totaali 37.
vaihdettu kiihdytyspumppuun sininen nokka.
empiminen hävis liki kokonaan.
tyhjäkäynnillä seokset 13 ja tasakaasulla ajaessa 12.3
pelaa hienosti ja voimaakin tuntus olevan.
mutta lämpenee.
parin kunnon kiihdytyksen jälkeen lämmöt 95 eikä laske enään, ei kyllä nousekkaan.
kuumana kesäpäivänä tiedossa ongelmia.
jäähdytin https://www.uspartsperformance.fi/jaahdytin-alu-31-x19
vesipumppu https://www.uspartsperformance.fi/vesip-che-bb-pitka
tuulitunneli on tehty alumiinista ja noin 70mm syvä, flekti 16" joku halpis ja 1000m3/h
syylärin luulis kyllä jo riittävän, isompaa ei yksinketasesti mahdu, jos laittaa 3rivisen ei mahdu flekti ja tuulitunneli.
kysymys kuuluu jos laitan https://www.uspartsperformance.fi/flekti-16-sahko-reversib
ilmamäärä 3,7m3/h, paraneeko jäähdytys riittävästi? kokemuksia
hae purkaamolta joku kaareva lapanen alkuperäis flekti. esim volvo (taurus) 2 nopeus flektejä on saannu 50-100 releen kanssa. noi aftermarket flektit ei tee muutako ääntä
tila on ongelma. 90mm ihan maksimi syvyys mitä saa olla.
plus pitäs olla esteettisesti hyvän näkönen.
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/1034031-whats-better-than-ford-taurus-fan-taurus-fan-better-application.html
olipa muuten hyvä linkki,kiitos,volvolaine mahtus kyllä.
laiskuuttani taidan kuitenki kokeilla https://www.summitracing.com/int/parts/mrg-1988mrg/overview/
löytyy sarlin raceteamista tollanen, ja kokemuksen mukaa sarliinilla ei paskaa myydä.
paperilla ainakin 3.5 kertanen puhallusteho.
jos ei pelaa niin kokeillaa sitte volvolaista, 850 volvon flektiä sielläki myös kehuttii.
ottaa vaan miehekkäästi virtaa, niin kokeillaa tolla ensi.
mites mitotetaan paisarin koko, jäähdytystilavuus 18l. jos tekis vaikka 4l kannun,luulis riittävän.
kokemusta water wetteristä? jos tolla yhdistelmällä alkais pelaa.
tänään laitettu uus flekti paikallee muttei viellä koeajettu.
vanhalla vesipumpulla ja vaterwetterillä kävin ajelemassa.
normiajossa lämmöt 90 astetta.ja siinä pysyy, ajoin 15km lenkin.takasin tullessa kertaalleen polkasin vähä reilummin ja lämmöt 95 ja hitaasti lähtee nouseen, 10km myöhemmin noin 98 lämmöt ja ajoin tien sivuun jäähdytteleen.
tuli mieleen että pyöriikö mun vesipumppu liika kovaa.
kampulalla siiva 190mm ja vesipumppu 145mm?
huomenna huomattavasti tehokkaammalla flektillä kokeilu
uus flekti paikallaan, huomattavasti reilumpi ilman virtaus. nyt on hyvä flekti.
mutta edellee meinaa lämpee.
mittailin vesiletkujen lämpöjä ja ylä ja alavesiletku yhtä kuumia, ei siis jäähdy yhtään syylärissä.ideoita mistä johtuu, vesi kuitenkin kiertää jollain tavalla kun pystyy aikapitkään ajaan.
https://www.google.fi/search?q=bbc+water+pump+impeller&rlz=1C1AVNC_enFI565FI565&tbm=isch&imgil=f5Kh6PYSK74C1M%253A%253BwiMCN11oMhSuaM%253Bh ttp%25253A%25252F%25252Fwww.superchevy.com%25252Fh ow-to%25252Fengines-drivetrain%25252F0408sc-pump%25252F&source=iu&pf=m&fir=f5Kh6PYSK74C1M%253A%252CwiMCN11oMhSuaM%252C_&usg=__IscikEHXItYPCQr_UYXYu8rDfvE%3D&biw=1600&bih=770&ved=0ahUKEwjh2OvX_f7TAhXpJJoKHXJEBMUQyjcIMg&ei=4HogWeHoOenJ6ATyiJGoDA#imgrc=f5Kh6PYSK74C1M:
vesipumpun propelli kuvanmukainen ja pyörii tuosta kuvakulmasta katsoen kellon vastaisesti, ihan oikein mun ajatuksen mukaan.
voiko se nyt vaan olla niin että tuo syyläri ei riitä näin viritettyyn koneeseen?
kokeilin ottaa termarinkin pois ja tehdä tilalle pellin missä 20mm reikä.
Olisko se impeller irronnu akselista, sutii tyhjää, ei kierrätä vettä kunnolla.
mä kokeilin ja en ainakaa käsin saanu sutimaan sitä akselilla.
vesipumpun pultit oli aikasta löysällä,kävi mielessä että olisko ottanu ilmaa välistä?
ei viittis iha ympimähkää ostaa uutta vesipumppuu tai syylärii, tietäs kumma ostaa ni helpottas jo paljo
Kokeile pistää lämppäri täysille lämmöille ja puhalluksille, vieläkö lämpenee? Jäähdyttäjän kenno osaa "tukkeutua" sisältä melko tehokkaasti aikaa päälle kattilakivestä. Myös ulkoisesti pölystä ja muusta, mutta se nyt on lähinnä kuorma-autojen murhe.
Paitsi jos ongelman syy on kuten kavereilla jääratabemarissa, tarvikejäähdyttimessä 7 pyöreää putkea kennossa...
tässähän kiertää kokoajan kennon kautta, pitänee kokeilla tuota.
syyläri uus, oikeestaan kaikki on uutta.kattilakivee ei siis ole.
tää griffinin syyläri on kiinan kuraa niin onhan se mahollista et tars ostaa isompi.
No ei se sitten ole tukossa, luulen että liian pieneksi käy jäähdytysteho vaan syylarissa.
Tuosta koneesta en tiedä, mutta termostaatin poistaminen monesti pahentaa tilannetta jos on kaksilaippainen termostaatti. Jää ns. hullunkierrolle jäähdytys. Samaa ongelmaa on kisakamppeissa joskus saatu aikaan kun lämppäri poistetaan ja kierto sotkeutuu.
Oliskohan mahdollista että sytty on vielä vähän myöhässä, se kyllä lämmittää ihan älyttömästi?
löytyyköhän mistää minkää sortin laskuria että minkäkokosen syylärin tuo vaatii.
https://www.summitracing.com/int/parts/sum-381706/overview/
äkkiseltää isoin mitä tuli vastaa
Tuli tossa mieleen että mulla ainakin aikoinaan meni pikkulohkoon vahingossa väärinpäin pyörivä vesipumppu...se meinas lämmetä kans...itellä ollu aina vaan sbc-koneita, onkohan ees bbc-motteihin olemassa muita kuin yhteen suuntaan pyöriviä...
on olemassa. ja kyllä mun järjen mukaa oikei päi pyörii.
edit. ja ennakkojen pitäs olla aika just tollasenaa, ainaki mitä muilla on vastaavanlaisella kokoonpanolla.
toisilla toimii ihan vakiolla isolohko letukan syylärillä, mietin vaan että orkkishan saattaa olla jopa parempi kun tollanen kiinalainen.
tiistaina saan uuden vesipumpun kokeiluun.epäilen että tuskin auttaa mutta kokeillaan.
Ja termostaatti on varmasti kunnossa?
no en oo kokeillu kun yhdellä, mihin porasin 4mm reijän.sekin oli tietysti uusi.
lisäksi kokeilin ilman termarii, termarin tilalla pelti missä 20mm reikä.
voihan sitä viel kokeilla vaikka toisellaki.
Onko se termostaatti sellanen "kaks laippainen" eli termostaatin ollessa kiinni koneen sisäinen nestekierto on auki ja kun termostaatti avautuu niin toinen läppä sulkee koneen sisäisen kierron ja toinen avaa kierron jäähdyttimeen?
Tuollainen termari jos ei avaudu kunnolla niin varmasti lämpenee kun koneen sisäinen kiero jää raolleen ja jäähdytinkierto ei avaudu kunnolla.
Kyl se on ihan sellane perinteise mallinen.
Pitäsköhä kokeilla ajaa kuumaks ja sit puutarhaletkulla suihkuttas kylmää vettä syylärin päälle,jos jäähtyy ni syyläri riittämätön?
Kuumeneeko se syyläri koko alalta?
Vas. Alkup gm pumppu.
Oik. Weiand hi-flow.
Perjantaina kokeilua vaikuttaako.
oudon väljältä vaikuttaa tuo imprelleri pumpun pesään tossa weiandissa.
muuten ei viellä pääsyt kattoo asiaa tarkemmin. ajoin peuran kanssa kolarin toissa iltana niin aika menny sen selvittelyyn.
perjantaina kokeiluja ja lämpökameralla kuvaan syylärin.
tuli hullu ajatus mieleen.
mitenköhän pelais jos hakis samanlaisen griffinin toisen, ja leikkais päädyt auki, laittas kaksi syyläriä peräkkäin ja yksi iso yhteinen pääty mihin vesiletkut?
tulis ainaki iso ja syvä kenno, mutta onko toimiva?
Luulisi tuon jäähdyttimen riittävän, ja ihan kelpoja nuo kokoalumiiniset syylarit olleet. Ainakin pirusti parempia kuin muovipäätyiset kiinanpaskat :D
Minkäslainen tuulitunneli on flektille syylarin takana?
tuulitunneli 50mm syvä alumiininen, ja tiivis.2000cfm imevä puhallin.
konehuone ahdas,flektin ja vesipumpun välissä 2mm max.
jotenkin epäilen että pelkkä flekti tätä ratkaisee, kun tienpäälläkin lämmöt nousee.
toki saattaa ratkasta mutta ei ole kestävä ratkasu kun melkein kaikki virta menee flekteille.
hitsailin 1,8l kokoisen paisarin, ja kytken sen huomenna.
samoin uus vesipumppu kokeiluun.
ja yritän jos saisin jotenkin virvottua alkuperäsen tuulitunnelin ja viskoflektin,siinnä on ainakin tehoa.
ja pistetty kyselyä lappeenrantaan mittatilaus kennosta, kennon valmistaja laskee kennon kokotarpeen ja toimittaa kennon, itte hitsailee sitte päädyt ja lähdöt.
ja iha ittelle muistilapuks että pitää tarkistaa ettei imase alavesileutkua luttuu kierroksilla.
Nojuu, jos ei edes ajossa pysy normilämpöisenä niin sitten voi olla että syylari on liian pieni - tai jotain muuta liemien kiertoon liittyvää häröä.
hiluvitkutin
25.05.2017, 17:24
Pyöriikö sulla flekti ajaessa?
Luulisi ajoviiman jäähdyttävän.
Vesipumppu vaihdettu, ja ilmasin poikkeuksellisen hyvin.
Nyt lämmöt max 82.pelaa ku buick.
Matkustusmukavuus parani valovuoden, sisälämpötila putos iha reilusti.
En suosittele weiandin vesipumppuu
Teen viellä lisää empiirisiä tutkimuksia ja vaihdan weiandin kertaalleen takasin ja sama ilmaus rumba.mutta vahvasti vesipumpulta vaikuttaa,ei sitä aikasemmjnkaan hutiloiden ilmattu.
Kiinnostavaa miten se weiand pumppu nostaa lämmön noin paljon. Voisko se olla niin että se pumppaa vesi liian nopeasti jäähyttäjän läpi ettei se ehtii jäähdyttää kunnolla. Vähän kun yhdessä Dodgessa kun tuli termostaatti poistettu ja silloin vasta lämmöt nousi, vesi alkoi kiertää liian nopeasti ja sen takia lämmöt nousi. Uuden termostaattin paluu ja ongelma poistui. Tiedä sit
Kiinnostavaa miten se weiand pumppu nostaa lämmön noin paljon. Voisko se olla niin että se pumppaa vesi liian nopeasti jäähyttäjän läpi ettei se ehtii jäähdyttää kunnolla. Vähän kun yhdessä Dodgessa kun tuli termostaatti poistettu ja silloin vasta lämmöt nousi, vesi alkoi kiertää liian nopeasti ja sen takia lämmöt nousi. Uuden termostaattin paluu ja ongelma poistui. Tiedä sit
Tuossa se termostaatin poisto on luultavasti sotkenut kierron ja vesi ei ole mennyt kunnolla syyläriin ja uusi termostaatti on sitten palauttanut kierron oikeaksi :rolleyes:
kokeilin kyllä kahdella termarilla. ja ilman termaria se EI ole ollut, siellä on ollu virtauksen rajoitin paikoillaan, kuten olen tuolla maininnutkin.
mutta ei pelannu kummallakaan termarilla
Teen viellä lisää empiirisiä tutkimuksia ja vaihdan weiandin kertaalleen takasin
Onko sulla mahdollisuutta pienentää vesipumpun pyörintänopeutta, jos se weiand on pyöriny liian lujaa.
"Six-blade stamped steel anti-cavitation impellers for maximum water flow necessary on street applications"
https://www.holley.com/products/cooling/water_pumps/water_pump/parts/9242P
tätä itseasiassa oon miettiny, et pitäskö vaihtaa siivapyörä.
onki taas mukava/helppo homma metsästää suurempi pyörä siihe :)
veijon-esso
29.05.2017, 19:11
Vesi ei voi kiertää liian nopeasti syylärissä.
Vesi voi kiertää väärin lohkossa jos termari poistetaan, mutta veden kiertonopeus jäähdytysjärjestelmässä parantaa jäähdytystehoa, ei heikennä sitä.
Vesi ei voi kiertää liian nopeasti syylärissä.
Vesi voi kiertää väärin lohkossa jos termari poistetaan, mutta veden kiertonopeus jäähdytysjärjestelmässä parantaa jäähdytystehoa, ei heikennä sitä.
näon ittekki rajallisella fysiikan tietämyksellä oon ymmärtäny. jos veipumppu pyörii liika kovaa,se voi kavitoida mutta liika veden nopeus ei vähennä jäähdytystehoa
Tänää kävi bb motorssilla säädössä.
Helpolta näyttää kun sen osaa.
Lähdettäessä tankattu ja ajettu heinolaan,siellä tankattu 14.75l meni, takas tullessa tankattu heinolassa ja uudestaa riksussa, 10l meni.
Shosittelen paikkaa lämpimästi.
Eli noi 10l satkulla putos kulutus.
Nyt maantiellä ei nouse 85yli, kaupungilla tai kun kunnolla rankoo niin max95.
Silti tuli haettua sellanen volvon flekti.laitetaan nyt sekin kokeiluun
Vormula77
28.06.2017, 12:14
Ohimennen luin hiukan tätä lämpö pohdintaa. Sellainen vinkki ettei ainakaan pontiacin 400 koneen kanssa tuo grifinin alumiini syyläri toimi/riitä.
veijon-esso
28.06.2017, 12:58
Ohimennen luin hiukan tätä lämpö pohdintaa. Sellainen vinkki ettei ainakaan pontiacin 400 koneen kanssa tuo grifinin alumiini syyläri toimi/riitä.
Yllättävän pienellä syylärillä pärjää jos säädöt on kohallaan. "Lämpövoimalaa" taas et jäähytä millään syyläreillä etkä flekteillä.
blazerin 350tbi jäähty pelkillä lämppäreillä kulmakorvessa kesähelteellä kun flekti hajos.:D
Tänään vaihtelin dynoreissun jäljiltä öljyt.
Ja huomasin kun tyhjäsin öljynsuodatinta niin ihan pohjalta kun viimesiä kaato pois oli hieman metallia seassa. Siis vähän mutta oli kuitenkin.
Ei tunnu sormien välissä ja on todella hienoa.
Itse öljyssä en havainnut mitään, vaan pelkästään vanhassa suodattimessa.
Onks iha normaalia? Monet sanoo että on ja ei tartte huolestuu.
Kaikki laakerit koneessa siis uutta,hoonattu ja kasattu uusilla männillä ja renkailla.
Koneella ajettu noi 400km kasaukse jälkee ja käynny noin 10h
Tänään vaihtelin dynoreissun jäljiltä öljyt.
Ja huomasin kun tyhjäsin öljynsuodatinta niin ihan pohjalta kun viimesiä kaato pois oli hieman metallia seassa. Siis vähän mutta oli kuitenkin.
Ei tunnu sormien välissä ja on todella hienoa.
Itse öljyssä en havainnut mitään, vaan pelkästään vanhassa suodattimessa.
Onks iha normaalia? Monet sanoo että on ja ei tartte huolestuu.
Kaikki laakerit koneessa siis uutta,hoonattu ja kasattu uusilla männillä ja renkailla.
Koneella ajettu noi 400km kasaukse jälkee ja käynny noin 10h
remontin jälkeen yleistä että on hiukkasia.
aukaisitko suotimen ja tutkit paperi elementtien välin.
jos ei oo suodatin leikkuria saa helposti auki ku leikkaa peltisaksilla ylä pokkausen pois
hiluvitkutin
06.07.2017, 17:00
En ois huolissaan minäkään remontin jälkeen.
Aja sama ja jos sillon on ni voi jo rueta ihmettelemään.
Mut tuskin tarvetta.
huommenna aukasen suodattimen ja tutkailen.
öljynpaineet kyllä jees. kun kone oikeesti kuuma niin vaihdepäällä tyhjäkäynnillä 2.5-3bar ka kierroksilla 4bar.
ei kolise ei ylim ääniä.
4. kertaa öljyt oon vaihtanu rempan jälkee.
nyt ajattelin ajaa muutaman satakilsaa ja uus vaihto.
Suodatin purettu ja löytyi muutama hiukkanen lehtikultaa.
Noin 20hippua ehkä.
Muuten ei löytynyt mitään.
Uudet öljyt laitoin koneeseen ja suodattimen ja kävin ajelemassa vähän reippaammin.
Sai ihan kunnolla tennaria muutamaan otteeseen ja kilsoja noin 40.
Avasin suodattimen ja 100% puhdas.ei hipunhippua
Taas avattu suodatin ja puhdas on.
Samoin laitettu volvon flekti.
Aikasemmin 2000cfm laatuflekti,kävi kaupungilla helteellä kokoajan.
Lämmöt nousi max 98,tämän jälkee vaati puol tuntii maantietä et jäähty 85 asteeseen.
Tänää ajettu vastaavassa kelissä volvolaisella, ensin lämmöt 98 ja sit muistin et ei oo piuhat kii.
Piuhat kiinni ja max 5min kaupunki ajoa ja lämmöt 78astetta.ja siinnä pysyy!!!
Laturi kiljasee ku lähtee käymään ja kierrokset putoo.
Mut kauaa ei tarvii volvolaise tehdä työtä nii sammuu.
Huipputehokas.
Olis pitäny uskoo jussilaista heti.
Laturi kiljasee ku lähtee käymään ja kierrokset putoo.
Mut kauaa ei tarvii volvolaise tehdä työtä nii sammuu.
Huipputehokas.
Olis pitäny uskoo jussilaista heti.
Meinasin silloin ehdottaa samaa, MashBoxiin laitoin sitä tehdessä volvolaisen, eikä ollu ongelmia, ellei sitä virrankulutusta halua laskea sellaiseks.
Mites onko kokemusta miten pelaa sateella kun putsari on pellin ulkopuolella?
Öljyttävää mallia oleva k&n.
Ei kai sinne vettä voi käydessä vesisateella liikaa mennä?vaikka imeehän tommone viritetty isolohko kun 18kesänen
Vesilukko jos pääsee sataan sammuksissa kaasariin, mutta mulla kiintee kansi.
Mites onko kokemusta miten pelaa sateella kun putsari on pellin ulkopuolella?
On kokemusta, anna sataa vaan, ei mitään vaikutusta.
Enkä ainakaan itse oo huomannu että olis imeny vettä suodattimen läpi.
Holley hp-150 pumppu alko vuotaa siittä ulostulon yläpuolelta olevasta juorureijästä.
Aika paskaa laatua,kestihän tuo 500km ajoa.
Onkos noi korjattavia? En ainakaa googlella löytäny tietoo.
Jos tuo ei nyt mee takuuseen,niin mikäs on hyvä pensapumppu?
Samanlaista en ainakaa osta.
Tossahan ei ollu paluuta käytössä,eikä kuulemma tarviikkaa.mut hurjalta tuntuu ku ei oo sitä paluuta.
1000km jälkee tuli viellä metallii öljyn mukana.
kone purettu ammattilaisen toimesta eikä löytynyt vikaa, sisäänajosta pakko olla tullu.
no ehtihän niihin tehoihin jo tottua, tilasin kivinummelta eaglen tako stroukki akselin ja eaglen h-profiili veivit.
nyt nousee ruttu 10.4:1.
saas nähä kuin paljo tulee lisää voimaa.
1000km jälkee tuli viellä metallii öljyn mukana.
kone purettu ammattilaisen toimesta eikä löytynyt vikaa, sisäänajosta pakko olla tullu.
no ehtihän niihin tehoihin jo tottua, tilasin kivinummelta eaglen tako stroukki akselin ja eaglen h-profiili veivit.
nyt nousee ruttu 10.4:1.
saas nähä kuin paljo tulee lisää voimaa.
mitäs öljyä käytät.
valvolinen vr1 kurassa huomasin että molybdeeni irtoaa öljystä ja jää harmaaksi kimaltelevaksi metalli pölyä muistuttavaksi liejuksi putsariin ja öljypohjaan.
ensin 20-50 mineraali gulffia, ait kokeilin 5-40 synteettistä gulffia.
nyt ku kasataan niin kokeillaa kendallia
mutta juurikin semmosta harmaata kimaltelevaa se oli.eikä tuntunut sormien välissä.
ensin 20-50 mineraali gulffia, ait kokeilin 5-40 synteettistä gulffia.
nyt ku kasataan niin kokeillaa kendallia
mutta juurikin semmosta harmaata kimaltelevaa se oli.eikä tuntunut sormien välissä.
ite käytän nykyää mobil1 5w50. pitää paineet hyvänä kylmänä ja kuumana.
kone ja öljyt pysyy puhtaina.
tänään hain simunasta rojut kotiin.
kyllä taas kehuttava kivinummea hyvä palvelu ja hinta kohdallaa.
saa lisäks aina neuvoja.
kenellään tietokone dyno ohjelmaa? olis kiva kokeilla mitä se sanoo lukemiksi.
Kone kasassa. HV öljypumppu vaihtu normaaliin, männissä oli hieman karstaa.ja afr sivuilla mainitaan jos käyttää hvpumppua,niin saattaa päästä palotilaan.
Kokemuksia kivinummen dynosta?
Maanantaina dynoon kivinummelle.
Kokeillaa nyt kendallin 20w-50 öljyjä.
Ja venttiilivälyksiä pienennettiin paljon ohjearvosta kun alsakannet.
Saas nähä mitä tuuppaa ulos.
Nokka kuitenkin aika mopo 242/248 0.05 nostolla.
Dynaamisen rutun puolesta voi kiristää paljonkin.
Maanantaina dynoon kivinummelle.
Saas nähä mitä tuuppaa ulos.
Villi veikkaus 700-750 hummaa tulee ja vääntöä lähes 1000 nyyttonia.
Villi veikkaus 700-750 hummaa tulee ja vääntöä lähes 1000 nyyttonia.
Tuohan olis enemmän kun sata jänistä, mut nokka noin katuystävällinen niin 600+ niin tyytyväinen.
Straub ison veden takaa lupas custom grind nokan jolle lupas 720-750 kaakkia. Asteista ja nostosta ei tietoa, varmaa liikesalaisuus.
Kutkuttas testata vaikka tota compin 11-773-8 nokkaa joka on jo kohtalaisen härski.
Tälläkin dynaaminen karvan alle 8.
Straubin nokka 553dollaria,niitähän on paljon kehuttu.
Tänään lähti vehkeet tulille.
Kasasin pakosarjat pelkällä kuumakesto silikonilla,vuotaa ihan sikana.
Minkälaista laturia ootte käyttäny näillä.
Virtaa tarttis olla se joku 90A.
Eli käytössä ollu se 3johtonen delco remy 12si malli.
Tämän tuulepyörä mikä muovia räjähtää noin 6500rpm jälkeen.
Mulla on yleensä ollu Delco-Remy CS-130, 105A. mutta nyt taitaa olla joku Powermaster tai Unipoint kopio sellasesta.
Joskus laskeskelin että laturi jengaa jotain yli 20 000 kun kone 6500. Pitäis vaihtaa vähän hihnapyörien kokoja ni ei ottais laturi tollasia lukuja.
Mul ois tärkeetä et kolmejohtonen ku johtosarja ln sen mukaa tehty painnlessi.
Ja käytössä latauksen merkkivalo myös,one wire mallin laturiin ei käsittääkseni saa merkkivaloa.
24800rpm pyöri laturi ku räjähti 😃
Kyllä siihen saa latauksenmerkkivalon, netistä löytyy hyviä ohjeita, niiden mukaan laitoin itelle merkkivalon.
Tässä linkissä jonkun askarteluohjeet: http://bernardembden.com/xjs/altmove/index.htm
Ja tässä pari kuvaa liittimen kytkennästä:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=214547
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=214546
Kävinki hakemassa southweatist tommosen laturin.
Unohtu vaan kysyy löytyykö niilt liitintä siihen 😅
Mut nyt pitää sarjat,laitoin felpron tiivisteet ja kuumakesto silkkarii välii.
Makeesti rytisee pakko sanoo 😆
Unohtu vaan kysyy löytyykö niilt liitintä siihen 😅
Mulla on jossain tallin kätköissä pari liitintä.
Kysäsen huome hämeen autosähköstä ja southwest tradesta.jos ei löydy niin tuun hattu kourassa käymää 🤗
Nippeli-Tepolla on ainakin sivuilla sellanen:
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=5888&p_id=5644&editmode=showprod
Kenellekkään jäänny alivälitteistä kampuran hihnapyörää iaoon letukkaan?
2 tai 3 uraa. Mieluiten mallia pitkä vesipumppu,mutta lyhytkin käy
Eipä toimi.
Kytkin kuten tuo ohje,siis lataa mutta valo hehkuu.
Mulla navat S I L P
S- akulta
L- merkkivalo
Mutta jos kytken I navan vaikka S napaan niin toimii kuten pitää.
Mutta jos kytken L ja I navat merkkivaloon niin ei toimi.
Mitä vittua
Eipä toimi.
Kytkin kuten tuo ohje,siis lataa mutta valo hehkuu.
Mulla navat S I L P
S- akulta
L- merkkivalo
Mutta jos kytken I navan vaikka S napaan niin toimii kuten pitää.
Mutta jos kytken L ja I navat merkkivaloon niin ei toimi.
Mitä vittua
Toi ylempänä oleva ohje jos navat P L F S
Eli sulle toimii tämä:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=214689
Juu.kokeilin kyllä laittaa valosta tulevasta johdosta kumpaankin muttei auttanu.
Pitää huome kokeilla sytkältä ryöstää siihen.
Jännä kun painnlessin tech support vaan väittää et toimii pelkällä L johdolla. Mut kokeillaan.
Alkaa vituttaa oikei urakalla tää laturi episodi.
Ja kun vaikka uus laturi,ni neki voi olla paskana.
Kiinan paskaa kaikki.
Kiinan paskaa kaikki.
Jep, meinasin kirjottaa saman, oon kokenut sen.
Oli hiipunu yön aikana kokonaan, enään ei herää lataan ollenkaan.
Vaihdoin vanhan 63A delcon 3napasen ja toimii hienosti.
Pakko olla et oli viallinen laturi.
Mietityttää painnlessin johtosarjassa yksi johto.
Johdossa lukee "TO ALTERNATOR REGULATOR BATTERY SENSE"
Ja manuaalissa lukee connect to kohdassa: Alternator regulator B+
Mihkä tämän kytkisitte?
Mietityttää painnlessin johtosarjassa yksi johto.
Johdossa lukee "TO ALTERNATOR REGULATOR BATTERY SENSE"
Ja manuaalissa lukee connect to kohdassa: Alternator regulator B+
Mihkä tämän kytkisitte?
Laturin S-liittimeen.
Juuri noin minäkin sen päättelin.
Kumma kun painnlessin laturin kytkentä osuudessaei puhuta johdosta mitään.
Vaan on juurikin hyppylanka viritys että "bat" navalta "s" navalle.
Pitää ilmeisesti jättää tuo hyppylanka laittamatta?
Ja kytkeä tuo johto sen tilalle.
Edit:
Se on texasissa päivä nyt ni mä soitin tech supporttii ja kyselin.
Sain kunnon texasin murteella vastauksen et piuhaa käytetään vaan ulkosen säätimen kanssa. Sei voi ottaa veks.
Ja kauheet varottelut et piuha on hot ja pitää olla varovainen.
Asiakaspalvelun mallia,amerikassa osataan
Juu oli uus delco-romu sökö.
Löyty swt:stä vuosikertalaturi, remanufactured in canada, johan toimii.
J johan toimii.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=102635
nyt ku kesä tuler niin onkos kukaa kokeillu esim holley efi sniperia? kohtuu rajussa koneessa siis