View Full Version : TH7004r kysymys
Tuli tuossa loota teetätettyä ja nyt kasaillut sitä paikoilleen, niin öljy ei kierrä.
Paljon siellä pitäisi olla öljyä, että alkaa lauhduttimen letkuille riittämään vai onko öljypumppu sökö?
Tuli tuossa loota teetätettyä ja nyt kasaillut sitä paikoilleen, niin öljy ei kierrä.
Paljon siellä pitäisi olla öljyä, että alkaa lauhduttimen letkuille riittämään vai onko öljypumppu sökö?
meniköhän ~12l ku koko systeemi on kuiva.
~5 litraa normaali öljyn vaihossa.
öljyn määrähän tarkistetaan auto käynissä. normi täyttö on öljypohjn ja lootan tiivisteen tasolla.
kun kasasit laitoitko turbiinin varmasti lotaan perille asti, öjypumpun kolot kohdilleen/pohjaan ennen ku puttasit lootan kiinni.
Kyllä ne nahkoilleen meni. Mahtuuko olemaan päin persettä ?
Kyllä ne nahkoilleen meni. Mahtuuko olemaan päin persettä ?
jos turbiini ei mee öljypumpun koloihin ja kiristää lootan koneeseen kiinni hajoo pumppu.
oliko vetolevyn ja turbiinin välissä rako ku olit saannu lootan kiinni koneeseen.
Mulle aina sanottu että 3 kertaa kolahtaa ku turbiinin laittaa.eli 3 eri syvyyttä kunnes pohjassa.
Kuten TimJus jo mainitsi, vetolevyn ja turbiinin väliin pitää jäädä hieman tilaa ja sen turbiinin asennuksen löytää youtubesta, esim:
https://www.youtube.com/watch?v=vFFIPyv2C_4
Turbiini on pohjassa ja oli paikoillaan kun tuli huollosta.
Vetolevyn ja turbiinin välissä oli noin 8mm rako.
Vittu. Kai se on taas revittävä lattialle koko paska.
onks suodatin paikoilllaan
Eipä tullut sisään kurkistettua. Vien huomemna takaisin korjaajalle.
Vetolevyn ja turbiinin välissä oli noin 8mm rako.
Tuntuu vähän suurelta tuo rako. Eihän öljypumpun käpälät yllä turbiininkaulalle jos turbiini vedetään pulteilla vetolevyä vasten.
Vetolevyn shimmaus lähemmäs laatikkoa tai holkit vetolevyn ja turbiinin väliin.
Minkä moottorin perässä tuo loota on? Aikanaan kun Oldsin 5,7 dieselin tilalle laitoin 6,2 dieselin, niin sinne väliin piti laittaa adapterilevy että vaihteiston sai kunnolla kiinni. Tästähän seurasi se, että turbiinin ja vetolevyn väliin piti myös laittaa saman verran fylliä että turbiini pysyi pumpun sakaroissa.
Letukan 267 pikkulohkon perästä. Pumppuhan siellä oli tuhannen paskana.