View Full Version : Toyotan murrokset?
bertta40
21.04.2017, 19:56
Eli kertokaa kokemuksia mitkä olette todennut kestävimmiksi murroksiksi alkanu menemään niitä jatkuvaan ja putki on 61 lukollinen. tamgearssin varmaan tarvike ei kestä mitää niitä useempi menny ja ny pistin lipposelta tml cromot ja seki män heti eli mitä seuraavaks toyotalta alkuperäne?
Vilkutin
21.04.2017, 20:06
Cros4wd longfield - trail gear käsittääkseni ainakin parempi kun tml:ät.
bertta40
21.04.2017, 20:30
Selevä katotaa viä mitä muut miältä ni tietää minkä tilaa seuraavaks.
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC60L
Just meinasin itsekin että kait RCV tekee näihinkin.. jos haluaa hyvää ja hyvällä takuulla niin on tämän hetken parasta ainakin jenkkiakseleihin. Uskoisin että myös Toyotaan.
Käsittääkseni RCV:n vetarit on niitä "wanhan ajan longfieldejä"?
Onko joku tilannu tuolta lähiaikoina? Ehdottelee tuommosia kuljetushintoja. Jos saisi tuon halvimman mukaan niin olisi ok, mutta jos ei niin..
Aika raju tuo UPS:n nopein rahti, kun vertaa esim. FedExin yhtä nopeaan toimitukseen :p
Minulle on tullut vetarit jenkkipostilla Suomeen asti, tosin eivät olleet RCV:t. Muistaakseni tilasin silloin Rockautosta. Kuljetuskulut oli aika lähellä tuota ja kaikkinensa meni pari viikkoa - yllättäen toiminta oli hitainta siinä vaiheessa kun kotimaan Posti sai tuotteen haltuunsa :D
bertta40
22.04.2017, 09:50
Kiitoksia vastauksista kaippa se tarvii nuat rcvt kokkeeilla seuraavaks
Tuollahan se muuten on RCV:n sivuilla mainittuna, että he valmisti Longfieldit ennenkuin ko. tuotemerkin omistus siirtyi Trail-gearille. Ilmeisesti nuo uudemmat lonkkarit eivät ole olleet ihan vanhojen veroisia kestävyydeltään tai laadultaan.
Henkka85
23.04.2017, 08:11
Longfieldit ei tosiaan ole enään sama asia kuin ennen (27-boorinen) ja hintakin sen mukainen. Haulla löytyy lisää juttua asiasta.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140446&highlight=Toyota+longfield+trailgear
Itselläni kestänyt trailgearin lonkkarit nyt vuoden verran hj:issa 37" creepyillä mutta hivenen olen koittanut säästellä.
30booriset Longfieldit on vielä rcv tekemät ja pitäs kestää, vaatii tosin vetarin vaihdon, mutta tuskin huono idea jos menee murroksiakin tuohon malliin..
Tollukka Luultavasti osaa vastata tähän kysymykseen aika tyhjentävästi et mikä siellä kestää ja mikä ei :D
Vuoden vaihteessa kun tilasin pari custom settiä suoraan RCV:ltä, sanoivat kyllä (sivulauseessa tosin) etteivät valmista "TG lonkkareita" ollenkaan. Jos en siis aivan väärin ymmärtänyt niin koskee myös 30-splineä, koska muunlaisista en ollut puheissakaan. Vanhoihin saa re-build kittiä tosin.
Vilkutin
24.04.2017, 05:20
Tässä käsityksessä myös olen että tg lonkkari ei ole niin hyvä kun vanhat lonkkarit mutta käsittääkseni toisella sijalla ton rcv jälkeen? Jos se on paras ja lonkkaria mahd saa suomestakin hyllykamana.
Oliko toi rcv se missä on murroksen päässä rasvanippa mistä saa ruutata rässillä rasvaa murrokselle?
Vai oliko joku muu kuva mitä muistelen?
Edit. Linkin takaahan se nippa jo paljastukin.
Tuollahan se muuten on RCV:n sivuilla mainittuna, että he valmisti Longfieldit ennenkuin ko. tuotemerkin omistus siirtyi Trail-gearille. Ilmeisesti nuo uudemmat lonkkarit eivät ole olleet ihan vanhojen veroisia kestävyydeltään tai laadultaan.
Paljos noi murrokset maksaa kpl, et kannattaisko niitä teettää jossain pienemmällä pajalla sellaisesta raudasta joka kestää :confused:
Vilkutin
24.04.2017, 06:40
Tg lonkfield reilun 200€
Taitaa tulla hintoihinsa kun noita alkaa jollain teetättään lisäks kestävyys on taas kysymysmerkki varmaan.
TG:llä on nykyään myös rasvanipallisia malleja. Tuosta 27 spl -> 30spl en oikein osaa sanoa. Itse pyrin hankkimaan vain 27 malleja että yhteensopivuus säilyy. Koskaan en ole kuullut että boorien takia hajoaisi. Voi tietty olla että ongelma tulee vasta kun alla v8 ja ameriikan liimakallio.
Kestävyyksistä on mutu tuntuma että TG:n mallit huonompia kuin vanha LF, verraten ihan siihen miten niitä on kuullut hajoavan. Varma valinta olisi RCV joka alkuperäinen chromo LF valmistaja, uskoisin siis että kestävyys vähintään yhtä hyvä kuin legendaarisissa Chromo Lonkkareissa.
En ole ihan varma mitä LF malleja mulla on nyt sisällä, viimeksi vaihdoin murroksen 2013 vuonna joten hyvin on kestänyt. Toisella puolella on vielä 2007 sisään laitettu aito LF mutta toinen puoli on joku välimalli, siinä ei muistaakseni lue vielä Trail Gear mutta tekstit erilaiset kuin vanhemmassa chromossa.
TG LF on halpa ja mullakin on niitä 3kpl varalla hyllyssä. Uskoisin sen olevan RCV:n/Aidon LF:n jälkeen paras vaihtoehto. Muut valmistajat eivät vain koskaan ole päässeet lähellekkään näiden kestävyyttä.
Itse olen hajottanut yhden aidon 27-spl chromo Longfieldin ja siinä meni malja halki. Sillä oli ikää hajotessaan 5 vuotta. 3 vuotta ajettiin suunnistuscuppia + safareita ja loput 2 vuotta vaan safareita. Eikä näitä säälitty vaan kaikki BJ:n 117 hv / 376Nm ajettiin surutta lukot päällä voimansiirtoon, toki järkeä käyttäen. Renkaana 37x13 boggerit. Toisen puolen lonkkarille tuli 10 vuotta juuri täyteen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=124489
Lisäksi olen katkaissut yhden Longfieldin 27-spl chromo tikun ja kaksi vakio tikkua.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=199317
Paljos noi murrokset maksaa kpl, et kannattaisko niitä teettää jossain pienemmällä pajalla sellaisesta raudasta joka kestää :confused:
Miten ja millä kokemuksella joku pienempi kotimainen paja tekisi parempaa ja halvemmalla, kun tuotettaisi piensarjana lähtien nollatasosta tuotekehityksessä, kuin tunnettu ja yksi suurimmista laadukkaiksi tiedetyistä aftermarket- valmistajista joka on käyttänyt tuotteiden kehittelyyn vuosia ja paljon rahaa, ja jonka tuotteisiin erittäin monet kisakuskit luottaa?
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC40
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC40M
Mitä käytännön eroa näissä sarjoissa? 300M?
Mites RCV:ltä nuo pitkäbooriset? Vai pitääkö tojotan lukot vaihtaa arppeihin?
Mites RCV:ltä nuo pitkäbooriset? Vai pitääkö tojotan lukot vaihtaa arppeihin?
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC60L
Tuossa setissä 60-sarjaan pitkäboorinen ja kun tuon ovat tehneet niin varmaan onnistuu myös pitkäboori customina omalla sivullaan.
http://www.rcvperformance.com/straight-axle-form.aspx
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC40
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC40M
Mitä käytännön eroa näissä sarjoissa? 300M?
Tietääkö kukaa miten eroaa 300M?
Tietääkö kukaa miten eroaa 300M?
300M is a high strength low alloy steel that is melted as AOD + VAR. This alloy is comparable to 4340 with increased alloying elements such as vanadium and silicon giving it slightly higher strength and toughness. This alloy is used in a wide array of aerospace applications including landing gear for many commercial airplanes.
Eli 300m on lisäaineistettu vielä lujemmaksi/sitkeemmäksi,Kun 4340 laatu?
-Trailgearin sivuilla oli materiaalina 4340...
http://www.suppliersonline.com/propertypages/300M.asp#chemistry
http://www.suppliersonline.com/propertypages/4340.asp#chemistry
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=CVJ2851-PLC60L
http://www.rcvperformance.com/product-details.aspx?sku=TOY-DF
Kumpaistakin tuotetta yksi setti löytyy hyllystä tällä hetkellä.
Onko joku tilannu tuolta lähiaikoina? Ehdottelee tuommosia kuljetushintoja. Jos saisi tuon halvimman mukaan niin olisi ok, mutta jos ei niin..
Eipä ollut tuolla RCV:n sivuilla enää montaakaan vaihtoehtoa kuljetukselle :eek:
onko jollain tiedossa halvempaa kuljetusta :)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=211480
Laita jonkun freight forwarderin kautta, hintaa tulee muutama kymppi + tulli & alv.
Mä olen käyttänyt vuoden aikana muutaman kerran Finn-US palvelua. Edellinen satsi oli n.30kg laatikko ja maksoi 17€ lähetyskulut. Sitä ennen tuli high pinion d44 banjo putket katkaistuna, se taisi olla 30€. Joku isompi pitkulainen pipana oli viitisenkymppiä.
Yleensä menee pari kuukautta kun tulee konttirahtina, eli jos ei kiire niin tuolta vaan.