View Full Version : Pajeron etuperän magneettiventtiili hukassa???
Auto 2.8 vm.98 (super select) ja kun heittää takavedolle niin kojetauluun jää vilkkumaan etuset.
Juu konehuoneessa on 2 magneettiventtiiliä ilmanputsarin lähellä ja 5kpl vaihdelaatikon päällä.
Kysymys onkin osaisko joku neuvoa mikä näistä olis etuvedolle vai saattaahan kaikki vaikuttaa toisiinsa? On vaan pikkusen suolasen hintasia jos kaikki joutuu uusimaan.
Ilmavuotoja ei ole tutkittu on.
kiitos etukäteen
Make
Voisiko niistä mitata ainakin kelojen vastusarvot? Sillä selviäisi ainakin heti varmasti kelansa katkaissut epäkuntoinen venttiili.
Ei sinulla kuvaa olisi niistä mootoritilassa olevista venttiileistä? Pitäisi myös löytää yksi ehjä, kun mazdarangerista katkesi yhden letkunippa ihan tyvestä. Niissä näkyy olevan Mitsun logo (http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4130&pictureid=153070).
Aika vähän näkyy olevan pajero tietämystä tuolta sektorilta:confused:
No ne on just noi. Ite tilasin L200:seen vastaavat ebaysta alle kolmellakympillä.
Noi pysty testaamaan jotenkin koittamalla alkaako imemään kun vaihtaa 4wd-2wd, mutta en muista enään kuinka päin piti mennä.
Kokeilin sähköllä ja naksuivat kyllä,mutta se ei taida silti merkata,että on ehjät.
Jotkut sanoivat,että vaihdelaatikon päällä on 5kpl ja niitä on kans mennyt 88€/kpl ja tilaus kuulemma 2vko-2kk ???
Minulla ei jotenkin tule vaan alipainetta etuakselille joka vetäisi sylinterin vapaa asentoon.
Kokeilin paineilmapistoolilla ja tulppasin sitten yhden letkun,niin silloin oli pelkkä takaveto päällä eikä kojetaulun valot vilkkunut.
Varmaan aloitettava konehuoneen venttiilien tilauksesta.
Saatko laitettua sen linkin mistä tilasit?
Kiitos
Tässä
Näytää kovasti samanlaisilta kuin mazdarangerin solenoidiventtiilit.
http://www.ebay.com/itm/MB620532-K5T47776-Vacuum-Switch-Solenoid-Valve-FOR-Mitsubishi-Pajero-HOT-/331854859012?hash=item4d44174b04:g:c2EAAOSw4A5YwB6 U&vxp=mtr
Tässä nyt näyttäis yks olevan mikä varmaan sopii...
Mut siis voit ottaa ne letkut irti mitkä menee sinne etuperään ja auton käydessä koittaa imeekö niistä kummastakaan lähdöstä yhtään. Jos imee molemmista vuoronperään, niin sit voi olla jumissa se kara mikä kyytkee etuperän irti tai sit kokonaan hajalla.. mikä on siis tällänen mötikkä -> http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Pajero-Shogun-2-5TD-2-8TD-Front-Diff-Lock-Solenoid-Actuator-90-00-/301581472550?hash=item4637a81326:g:WHQAAOSweW5VHPm n&vxp=mtr
Ei ime kun olen senkin kokeillut. Perän vapautin akseli toimii ja liikkuu kun olen
paineilmalla kokeillut. Eli vika on jossain mikä tuottaa alipainetta käsittääkseni kun imu hukassa.
Ootko mitannu tuleeko solenoidien sähköpiuhoihin virta ja että muuttuuko se kepin asentoo muutettaessa?
Noihin kahteen tulee pieni imu.
Liittimiin tulee sähkö ja vaikutusta ei ole vaikka pikkukepissä mikä vaihe on päällä,niin sähkö palaa aina samoissa nastoissa.
Hmm, no jos jännitteet ei muutu kummassakaan kun kepin vaihtaa toiseen asentoon, niin vaikuttais että vika olis jossain antureissa mitkä tunnistaa missä asennossa keppi on...
En mitannut jännitettä vaan valokynällä.Tarvii huomenna mitata.
No kle... sama mikä vaihe päällä niin jännite 14.4?? lophuu järki:confused:
Multa löyty tämmösiä, mutta en ole varma onko oikeasta pajerosta, mutta eiköhän periaate ole sama. Saat ainakin noi solkut testattua
Oho Kiitoksia.Tarviipa kokeilla.
No perskules.Nyt on magneettiventtiilit vaihettu ja ongelma jatkuu samanlaisena.
Vaihelaatikon päällä näytti johot olevan kunnossa.
Mistähän seuraavaksi kokeilis vikaa hakea???
hiluvitkutin
07.05.2017, 07:03
Voiskos olla anturi vika sitte siinä vaihelaatikossa.
Eikös ne samanlaisia oo ku vaikka pakkianturi.
Sitä minäkin epäilen. Niitä 5kpl ja n.86€/kpl:mad:
Ota anturilta pistoke irti ja yhdistä liittimeltä johdonpäät yhteen. Saat ainakin tarkistettua onko katkaisin viallinen.
Osaakohan kukaan sanoa mikä anturi noista,ettei tarvis kaikkia repiä kun sitä tilaa ei ole liikaa tehdä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4204&pictureid=203578
Auttaako yhtään?
Kiitos kovasti hyvästä havainto kuvasta.