View Full Version : Hdj 80 difflock kytkentä kaavio
fj40 mörö
11.03.2017, 16:07
Elikä hdj lukon perä lukon johtoihin kytkentä kaavio...tulleeko johonki kokoaika virta ja mihin??
Hessu888
11.03.2017, 19:59
Jos en väärin muista, niin vihreeseen karvaan "lukko päälle" ja tulee vaan hetken.
Ei tuu kokoajan virtaa mihinkään niistä piuhoista.
Hessu888
12.03.2017, 08:34
Tuolla yks kytkis https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.diakom.ru/CAR/Toyota/1997/Land%2520Cruiser/SYSTEM%2520WIRING%2520DIAGRAMS/12250.pdf&ved=0ahUKEwiX9Lyams_SAhVGESwKHXrECOEQFghUMA0&usg=AFQjCNFjFBgoqOjF3qojQmeQqfijPOp_uw
En ole satavarma onko karvojen väri tuossa kytkiksessä 80-vai 95-sarjasesta, mutta joka tapauksessa yks karva on ohjaus lukko päälle, yks ohjaus lukko pois, yks on maa, yks kertoo feedbacktiedon lukko on päällä ja yks feedbackin lukko on pois päältä. Ohjausjännitettä tulee joitain sekuntteja moottorille katkasijan käännön jälkeen ja jännite on joitain voltteja, ei 12v. Pyydä kaveri kääntää katkasijaa, muuten et kerkee mittaa millään
fj40 mörö
12.03.2017, 13:55
ok....ongelman laatuhan on semmonen että suikka vitarhan kaveri tuupannu hodarin akselit :) ja nyt sitte lukoille ohjaus vielä tekemättä...saiskhan joltaki siitä liittimestä kuvan ja selvityksen mikkä värit missäki kohtaa....ja mihin tuo feedpäkki menneepi......jaa mikä jännite sielä sitte oikiasti on.....siinäpä tärkeimmät:D kiitsi jo ennakhon ja kiitsi jo tulleista infoista
Eikös joku seppä tällä palstalla jossakin maasturiprojektissa askarrellu itte sellasen ohjausboksin lukoille hodariin?
https://www.landcruiserclub.net/community/attachments/4wdwiringdiagram-jpg.73618/
eikö tämä foorumisofta vieläkään osaa skaalata isoja kuvia automaattisesti ruutuun sopiviksi?
Noh. Tuosta kuitenkin näkyy värit ja mihin johdot menee.
Perus suuntaavaihtavalla lasinnostin napilla saa tehtyä yksinkertaisen ohjauksen. Ohjaus lukkomoottoripaketin napoihin 2-3
Eikös joku seppä tällä palstalla jossakin maasturiprojektissa askarrellu itte sellasen ohjausboksin lukoille hodariin?
Siitä sepästä en tiedä, mutta mä askartelin joskus 90-luvulla tämmösen:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=477&pictureid=201650
..ja sitten vielä porukka valittaa kun jenkkiautoissa on niin oudot sähköt :eek:
Voi kristus miten vaikeasti toi homma on pitänyt tehdä tehtaan toimesta :D Kai tuossa toki on hyvänä puolena se että ei tartte tarjota koko ajan jännitettä lukollepäin kuten vaikka Eatonin eLockerissa.
HiluxMan
13.03.2017, 18:32
Tuossa yksi juttu aiheesta, noita vinkkejä mukaillen tein aikoinaan Hiluxin kytkennät.
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/electric_locker/
Tollukka
14.03.2017, 20:39
Vaihtoko Roni tojotan akselit? Mulla on hodarin lukko hiluskissa edessä, ja ohjaus ilman releitä pelkällä kusnapaisella katkaisijalla. En tiedä onko pitkäikäinen ilman releitä, ollut vuodesta 2004. Voin laittaa sähköpostiin kuvan kunhan löydän kaavion.
En tiedä onko pitkäikäinen ilman releitä
Pääasia ettei pidä kytkentävirtoja päällä kuin maks ~2sek kerrallaan.
alkuperänen systeemi käyttää kytkettäessä ja irrottaessa virtoja ~1sekunnin ajan.
Killer-Wo
14.03.2017, 20:53
Tuo Paulin kytkentätapa on toimiva ja yksin kertainen
Tollukka
14.03.2017, 21:00
Löysin kuvan, laitoin profiilin sposti osoitteeseen. Noin 13vuotta on ollut tuo systeemi käytössä.
BJ-40/76
16.03.2017, 23:55
Siis siinä on "suojattu" nuo moottorit noilta irtoavilta johdoilta tms.
Siis nuo hodarin (ja useat muut vastaavat Toyotolaiset) moottorit palaa yllättävän herkästi, jos sitä 12 voltin (24 voltin) sähköä tarjotaan liian pitkään.
Siis jos moottori ei muutamassa sekunnissa saa tehtyä työtään; riippumatta siitä menikö lukko kiinni- vai ei, niin alkaa käymään kuumana, kun ei pääse pyörimään...
Ja varsinkin hodarin takalukko ei mene kiinni, eikä aukea (etulukkokaan ei aukea-) erityisen herkästi.
Ja jos tuolla asentotiedolla ohjataan jännitettä moottorille, niin ongelmia tiedossa, varsinkin jos joku vahingossa kytkee lukon päälle/pois. (en jaksanut selvitellä noita kaikkia em. kytkentöjä, voivat toimia täysin....)