View Full Version : Mikä käyttöautoksi
Uutta käyttistä tars alkaa kattelee,kriteereinä neliveto,automaatti ja luotettavuus.
Maasturia en varsinaisesti hae.
-Kattellut subaru legacyjä ikäluokkaa 06-08, bensa automaatteja
-nelikkovolvoja v70 bensa tai diesel
Polttoaineen laadulla ja kulutuksella ei mulle metkitystä.
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on ja saa suositella muutakin vaihtoehtoa, saa jopa kaupata jos jotai löytyy.
Mielellään kohtuu kilsoilla ja hintaa max 15Ke.
Ps. Jos joltai löytyy priima kohtuukilsoilla oleva hodari niin olen kiinostunut.
Siinähän on pari mahottoman hyvää vaihtoehtoa. Itse olen isoista Volvoista tykänny, isällä on ollut Foresteria ja Outbackia, niin molemmista kokemusta on. Siksi totean, että hyvin pitkälti makuasioita.
Subaruista Outback ja Forester kannattaa myös huomioida. Mutta verraten vaikka Volvoon niin japanilaisuus näkyy ja tuntuu. Kannattaa kyllä molemmista hyvässä kuosissa olevat yksilöt koeajaa, että kumpi tuntuu paremmin omaan makuun sopivan. Ja Volvoista saa uudempaakin koppaa V70/XC70/S80 tuohon budjettiin, jossei kilsoja pelkää.
Nykyisen käyttiksen hankin torin ostoilmoituksen kautta, tarjonta yllätti positiivisesti, siis semmosia tuli tarjolle järkihinnoilla joita ei muualla myynnissä ollut.
Volvoissa tomaatit Geartronicceja. Lähtisin siitä että pitää olla vaihteiston öljynvaihtohistoria tiedossa, mielellään 60tkm välein, mutta enintään 100tkm välein tehtynä. Ja huuhtelemalla. Vetokoukuton yksilö on tuossa plussaa, koska raskasta ja huolimattomasti vetäessä Volvon askin saa rikottua (käytän itse aina käsivalintamahdollisuutta esim. vaunua vetäessä). Paljon Googlella löytää kauhutarinoita Volvoista, mutta kun liikenteessä olevan määrän huomioi mitä niitä tien päällä on, niin ymmärtää että joissain vikoja onkin. Edellinen D5 Geartronic tekniikkainen hajosi 403tkm kohdalla, vaihteisto rikki. Nyt ajossa 2005 D5 Geartronic 350tkm, hyvin pelaa. Ja kun tuota vaihteistovammaista on osina myynyt pois, niin todella paljon ajettuja laitteita on osien ostajilla ollut ajossa. 500tkm helposti, paras 700tkm ajettu.
Volvon voimansiirrossa oikeastaan kulmavaihteen booriholkki on se heikko kohta. Käsittääkseni pettää korroosion vuoksi, ja yleensä hajottaa kulmavaihteesta boorit. Volvoillessa todella iso apu on aktiivinen merkkifoorumi vrcf.fi/foorumi josta ainaki ite olen apuja saanu aina tarvittaessa. Sekä siihen mistä osia kannattaa hommata, että missä järkevä huollattaa.
Vielä Volvoista, niitä ei juurikaan korroosiovariot vaivaa. Pitää olla selkeä vaurio (kolari/kolhu), että ruostumaan lähtee. Subaruista ei voi sanoa samaa, paljon herkempiä ruostumaan.
Ite lähtisin hakeen käyttöpellä Japanilaisesta: https://m.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/8572138?vifAdCount=5&vifNav=Y
Kestää kuin japsi parhaimmillaan ja autona varsin passeli sekalaiseen ajoon. Bensaa ottaa keskimäärin 11 l/100 km mutta rahallahan sitä saa. Ja näissä on siis oikea neliveto + alennusvaihteisto.
TOPPAHOUSU
28.02.2017, 09:49
Ite lähtisin hakeen käyttöpellä Japanilaisesta: https://m.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/8572138?vifAdCount=5&vifNav=Y
Kestää kuin japsi parhaimmillaan ja autona varsin passeli sekalaiseen ajoon. Bensaa ottaa keskimäärin 11 l/100 km mutta rahallahan sitä saa. Ja näissä on siis oikea neliveto + alennusvaihteisto.
Mitsubishi Outlander vois olla kanssa ihan jees vaihtoehto,
sisätilat ihan tilavat ainakin vielä -08 mallissa. ( uudemmissa on takapenkkien jalkatilat pienentyneet aika paljon. )
Nelivetojärjestelmä on kytkimestä käännettävä, 2wd / 4wd / Lock
Jos ei omaa merkkirajotteita niin suosittelen kokeilemaan BMW E60/61 530XD bemaria...
15tonnilla saa hyvän ja järkevillä kilsoilla olevan, plussaa ehdottomasti:
-saksalainen premiumauto
-loistava ajaa
-hyvät varusteet
-iso ja turvallinen
-m-sportissa erinomaiset penkit
-moottorissa voimaa jo vakionakin, kevyellä ohjelmoinnilla saa senverta lisää että varmasti pysyy muun liikenteen mukana.
-kulutus maantiellä 6 luokkaa.
-automaatti toimii niinkuin pitääkin, saa käsin hämmentää
Huonoa: käyttökulut kovia, eli vakuutusmaksut ja verot.
Jos ei omaa merkkirajotteita niin suosittelen kokeilemaan BMW E60/61 530XD bemaria...
Miksi näin tarkka rajaus ehdotelmassa? Bemmiltäki monenlaista tekniikkaa kuitenki tarjolla.
niin kriteerinä et tars päästä edes jonninmoisessa hangessa, tavella mökille.
susuki olis varmaa luja, mutta,kun se on susuki...
bemarit varmaa vähä liika matalia minun tarpeeseen ja aika rajusti vaikuttas olevan ajettu.
volvot kyllä hieman kiinostaa, mitenkäs se booriholkki ja automaattilootat, onko ihan niin huonoja kun väittävät?
mites neliveto niissä pelittää, siis etemiskyky?
yks subaru kiikarissa, ekalta omistajalta, reilun satkun ajettu. soitin ekalle omistajalle ja sano et muuten täys peli mutta alkoi syömään hieman öljyä, noin 0.5l/2000tkm...aika paljolta kuulostaa
Ole rohkeasti erilainen ja osta Cadillac SRX, ja perusteeksi riittää se wanha perinteinen.
KYLLÄ JENKKI ON JEES!!!
volvot kyllä hieman kiinostaa, mitenkäs se booriholkki ja automaattilootat, onko ihan niin huonoja kun väittävät?
mites neliveto niissä pelittää, siis etemiskyky?
yks subaru kiikarissa, ekalta omistajalta, reilun satkun ajettu. soitin ekalle omistajalle ja sano et muuten täys peli mutta alkoi syömään hieman öljyä, noin 0.5l/2000tkm...aika paljolta kuulostaa
Moni vaihtaa sen booriholkin aikanaan. Ei pitäisi osana kallis olla, vaihtamisessa tietty työtä jonku verran. Mutta eipä nuo juuri muuten ole pahoja porsimaan voimansiirron osalta. Eli sen kun varmuuden vuoksi uusii, niin pitäisin luotettavana tekniikan puolesta.
Geartronic on oikein huollettuna hyvä aski. Vaihteiston öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten moni sen laiminlyö. Siksi siihen kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota. Tuo 60-100tkm on hyvä vaihtoväli ajotavasta riippuen. Yli 100tkm ilman vaihtoja jos on ajettu niin riskinä pidän. Eikä kannattas älyttömän raskaita kuormia vetää, siksi koukuton auto parempi ku vanhaa kattelee.
Hangessa etenemisessä Subaru reilusti parempi ku Volvo. Perus Legacy on matala, siksi Outback tai Forester jos umpisessa pitää ajaa.
Hessu888
28.02.2017, 22:26
Ps. Jos joltai löytyy priima kohtuukilsoilla oleva hodari niin olen kiinostunut.
Ääni tälle. Pääomakulut halvimmat mahdolliset kun saat 10v päästä omasi vielä pois jos haluat luopua.
Miksi näin tarkka rajaus ehdotelmassa? Bemmiltäki monenlaista tekniikkaa kuitenki tarjolla.
No sen takia jos harkinnassa V70 volvo nelivedolla ja automaattina... on kuitenkin "vastaava" auto ja osuu budjettiin. F-sarjalaiset on liian kalliita tai sitten niillä on ajettu paljon.
Ok. Sen tarkemmin tutkimatta niin eikö kuitenki esim. 525 bensa tekniikkaisena nelikkonaki löytys, varmasti vähemmän ajettuja ko dieselit. Toki itsekki kattelisin dieselinä, esim. Volvon nelikot menee melkeen puolta vähemmällä dieselinä ko bensana, mutta kuitenkin.
E61 dieselillä itekki ajaisin, jos raskisin ostaa. Tähä asti joutunu Volvoon tyytymään, tarjontaa tosi paljon ja sitämyötä hintataso edullisempi.
Omiaan kun kehutaan niin niinkin paskaksi autoksi tommonen 270 mölli on kyllä ihan perhanan jees. Se miinus tullee siitä oireilevasta aam boksista joka maksaa tonnin jos se pitää vaihtaa. Muuten tuo on ajettavuudeltaan paras auto mitä olen omistannaa ja ajannaa. Wolkkarin turakki oli toinen vaihtoehto mutta V10 koneiset on kuulemma helikopteriluokkaa pitokuluiltaan. Tiijä sitä sitten.
kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista.
bensana ja automaattina.
nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja....
kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista.
bensana ja automaattina.
nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja....
Mulla ei, mutta kaverilla kyllä. Pari vk takaperin haasteltiin ja ei korkeelle omaansa nostanut. Kyseessä siis ensimmäinen XC90 vuosimalli (mikä ikinä olikaan) dieseli kylläkin ja ostovaiheessa alle 200thkm. Nyt kai 300thkm. Tässä vaiheessa vaihdettu jo mittaristo ja vaihteisto plus kaikkee muuta rahaa vievää.
Muutenhan se on hieno ajaa ja kohtuu edulliset käyttökustannukset muuten, mutta kertarysäyksenä kalliita, kun joka vuosi on ollut aina jotain kallista.
Volvolandia varmaan kertois enemmän.
Volvolandia on historiaa. Vrcf.fi nykyään.
Teknisesti XC90 on hyvinpitkälle sama auto kuin esim. XC70.
Samat viat ja ominaisuudet. Mittariviat 2001-2002 Volvoissa yleisiä, myöhemmissä vähemmän.
Jos Volvoja kattelet, niin jostain 2004-> niin on ensimmäisten vuosimallien lastentauteja karsittu pois.
Kaikissa dieselkoneisissa ns. suomiautoissa on ardicin lämmitin (webasto osti ardicin 2006/07) ja monissa uitetuissakin. Löytyy ainakin V70 kuskin puolelta etunurkasta puskurin takaa. Osassa ajastimella ajotietokoneen kautta, osassa täysin omia aikojaa toimivana. Mielestäni ehdoton varuste jos D5 koneinen. Itselläki myös tuossa saksasta uitetussa moinen on, samoin kuin penkkienlämmitykset yms. Mutta noita ei siis kaikissa tuontiautoissa ole.
kenelläkään kokemuksia xc90 volvoista.
bensana ja automaattina.
nettiautossa olis parikin vähän ajettua, toki kummatkin uitettuja....
Emännän velipoika kyllästyi xc90:sen jatkuvaan rassaukseen( tosin diesel automaatti), vaikka on ikänsä autoja korjaillu. Sähkövikoja oli paljon ja tarvikkeena ei tahtonu kaikkia osia saada. Muistaakseni esim. takaiskarit sai vaan alkuperäsenä ja helvetin kalliit oli vieläpä. Ainut hyvä puoli autossa kuulemma oli etulamppujen polttimoiden vaihto, kun niin näppärästi koko umpio irti lähti. Vaihtoi sittemmin 120 sarjalaiseen land cruiseriin. Aiemmin ennen oli v70 ja oli ollut paljon parempi auto, kuin tuo xc90, vaikka oli paljon enempi ajettu v70:sellä.
Tuollahan saisi aidon korean Mersun eli Hyundain Santa Fe. Jatkuva neliveto, vm. 2006 -> vetokykyä tietääkseni 2500kg joten saa vetää jo vähän isompaakin roipetta. Vanhemmilla 2000kg. Maantiellä menee kuulemma n.6 kulutuksella. Näin ainakin eräs omistaja mulle selitteli. Tosin tuo oma peli on pienimmillään mennyt 5.6 maantiellä. Sitä en tiedä saako tuosta tuoreemmasta mallista nelivetoa lukittua, mutta tuossa omassa saa lukittua ja silloin se on 50/50. Muutoin se on tietääkseni 60/40. Kohtuu ok peli ajella, ei toki vastaa mitään Volvoa, mut kyllä tuo ok peli on. Automaatit on vielä niitä perinteisiä malleja, eikä mitään surkeita robotti lootia. Ottaa V6 mallin niin johan kulkee. Takapenkillä mahtuu hyvin aikuinenkin istua, eikä polvet ota etupenkkiin. Hyundain peleillä ei usein ole kovin paljoa edes ajettu ja ne on melko edukkaita noihin muihin verrattuna. Korean ihmeenä ei niissä kovin suuria vikoja ole.
Mitsubishi Outlander vois olla kanssa ihan jees vaihtoehto,
sisätilat ihan tilavat ainakin vielä -08 mallissa. ( uudemmissa on takapenkkien jalkatilat pienentyneet aika paljon. )
Nelivetojärjestelmä on kytkimestä käännettävä, 2wd / 4wd / Lock
Ääni tälle. Reilu vuos sitte hommasin, lähinnä siitä syystä,että 7 paikkasia nelivetoja automaatilla, mitkä ei näytä tila-autolta on myynnissä kohtuuhintaan melko vähän.
Hyvin on pelittäny, ei valittamista...
huomenna koeajaa https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8584673
kenellekkää tuttu pirssi ?
puhelimessa vaikutti hyvältä.
kuis tää neliveto testataan, luistonesto pois ja liukkaalle, kaveri kattoo kun polkasee että vetääkö takaset?
kuuluuko etusten enste sutasta ja sit vast takaset, vai pitäskö heti olla takapääkin mukana?
alta nyt tuskin pääsee mulkoileen että onko kulmavaihde vuotanu.
Ootko ollenkaan Crv;t kattonu. Nämä 2007-> bensa automaatit alkaa olemaan jo aika halvat. Bensoja löytyy kans vähän ajettuja. Omasta mielestä pirun hyvii ajaa ku istuu korkealla ja näkee hyvin. Eihän noissa varsinaisesti mitään oikea neliveto ole mutta kyllä niissä huomaa ku neliveto lyö päälle.
huomenna koeajaa https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8584673
kenellekkää tuttu pirssi ?
puhelimessa vaikutti hyvältä.
kuis tää neliveto testataan, luistonesto pois ja liukkaalle, kaveri kattoo kun polkasee että vetääkö takaset?
kuuluuko etusten enste sutasta ja sit vast takaset, vai pitäskö heti olla takapääkin mukana?
alta nyt tuskin pääsee mulkoileen että onko kulmavaihde vuotanu.
Tuon ikäisessä pitää lähteä heti vetämään. Et siitä alta mitään oikeasti näkisikään. Liukkaalla pitää käyttäytyä kuten nelikon, jos luistonesto vilkuttaa ja perä ei vikuroi niin vikaa on.
kuis tää neliveto testataan, luistonesto pois ja liukkaalle, kaveri kattoo kun polkasee että vetääkö takaset?
kuuluuko etusten enste sutasta ja sit vast takaset, vai pitäskö heti olla takapääkin mukana?
alta nyt tuskin pääsee mulkoileen että onko kulmavaihde vuotanu. Mä olen usein nelivedot testannut talvella niin että ajaa hiljaa vaikka lumipenkkaa päin. Sitten tyhjäkäynnillä vaan jättää auton siihen paikalleen sutimaan. En kyllä tiedä toimiiko Volvon neliveto tyhjäkäynnillä? Noissa on kait 2-sukupolven haldex? Joka käsittääkseni on jo ihan hyvä systeemi. Mut kyllähän sen liukkaalla huomaa kun polkaset niin sutiiko keula vaan tyhjää vai lähteekö se liikenteeseen kun perä tulee mukaan ;)
Mä olen usein nelivedot testannut talvella niin että ajaa hiljaa vaikka lumipenkkaa päin. Sitten tyhjäkäynnillä vaan jättää auton siihen paikalleen sutimaan. En kyllä tiedä toimiiko Volvon neliveto tyhjäkäynnillä? Noissa on kait 2-sukupolven haldex? Joka käsittääkseni on jo ihan hyvä systeemi. Mut kyllähän sen liukkaalla huomaa kun polkaset niin sutiiko keula vaan tyhjää vai lähteekö se liikenteeseen kun perä tulee mukaan ;)
On varmaa ostopäätös jos tommose v70 tuuppaan nokan penkkaan jä jätän siihe ja meen ulos kattelee ...
On varmaa ostopäätös jos tommose v70 tuuppaan nokan penkkaan jä jätän siihe ja meen ulos kattelee ...
:D
Koukusta johki kiini :D eivaa huomaaha sen maasturimies näi talvella ylämäkee sudittaes et sutiiko muutaku etuset.
Tuon ikäisessä pitää lähteä heti vetämään. Et siitä alta mitään oikeasti näkisikään. Liukkaalla pitää käyttäytyä kuten nelikon, jos luistonesto vilkuttaa ja perä ei vikuroi niin vikaa on.
Holkki sileenä pyörii kardaani käsivoimin, vaikkei auto liiku. Vähän rohisee edessä silloin.
Toki tuon huomaa sudittamallakin.
Takaperät tai oikeastaan niiden laakerointi on heikohkoja gen III ssa, eli seuraavassa kopassa.
Onnistuuko laakeroida niinku normi perän?
V70 awd 2007 2.5T ostettu.tuo linkittämäni.
En tiiä onko 54 tie nyt niin jäässä ku kotiin ajelin,luulin jo että renkast irti ku ei menny suoraan yhtään?
Ihan sairaan levoton yli 80 nopeudessa. Huome jos sulaa ni selvii onko vikaa vai psyykkeessä häikkää.
Koiranluut ja iskarit vaikuttaa paljon. Ja jos on rikkinäisiä kumipuslia...
Etualatukivarren puslat kans kannattaa kahtoo. Itellä ollu xc90 nyt reilu parivuotta. Oikein tyytyväinen ollu. :)
V70 awd 2007 2.5T ostettu.tuo linkittämäni.
En tiiä onko 54 tie nyt niin jäässä ku kotiin ajelin,luulin jo että renkast irti ku ei menny suoraan yhtään?
Ihan sairaan levoton yli 80 nopeudessa. Huome jos sulaa ni selvii onko vikaa vai psyykkeessä häikkää.
Juu hae uudet etualatukivarret. Pusla jumppa ei kannate. Perus kauraa, kuluu takempi pusla ja vedätäessä ja jarruttaessa hakee.. Ja jos tod.väljät nii hakee varmasti koko aika.. Helppo ja nopea vaihtaaa koko setti.
V70 awd 2007 2.5T ostettu.tuo linkittämäni.
En tiiä onko 54 tie nyt niin jäässä ku kotiin ajelin,luulin jo että renkast irti ku ei menny suoraan yhtään?
Ihan sairaan levoton yli 80 nopeudessa. Huome jos sulaa ni selvii onko vikaa vai psyykkeessä häikkää.En tiijä 54:sta, mut 45 oli ihan vammanen ajaa tuona iltana. Viettää paikoin ojaan päin ihan liikaa, tuntu menevän pienessä nelipyöräluisussa vähän väliä. Muutamat ajeli vaan 40:iä 80-alueella siis. Yks sitikka oli vetässy ojan luiskaankin.
Ja huolimaton tunkkaaja nostaa takatukivarsien takaa ne säätötanGot mutkalle, ja sit ei enää mennäkään suoraan.
menee kulmien säätöön.
kuivalla ja lumisella kelillä menee kuin juna.
mutta jos pelijäässä niin todella levoton.
tänään lorottelin atf öljyjä vaihtaen huuhtelemalla, kuin tummaa öljyy muilla on tullut kun takana noin 70tkm?
aika tummaa oli mun mielestä, kun laitto kämmensyrjälle niin öli kyllä hieman punasta viellä havaittavissa.
tottunut amerikkalaisten lootien kans touhuu, ja ne kun on aina kesäajossa ja vuosittain vaihdetaa öljyt niin iha punasta ne on kun vaan muutamia tuhansia takana.
loota kyl pelaa ku buickki, vaihtaa nätisti eikä luista.
Kyllähän ne tummuu, mutta jos ei haise palaneelle eikä öljyssä oo sitä "glitteriä", niin ei tarvi murehtia. Öljynvaihtoväli kannattanee pitää siellä 60-80tkm maksimissaan, ja huuhtelemalla vaihto.
Oon vaihdellu ite myös aisinin laatikoista valuttamalla vaan kaiken mitä öljypohjan kautta tulee ja saman verran uutta tilalle, mutta silloin on vaihtoväli ollut 45tkm/3v. Tämä tietysti vain silloin jos vanha öljy on vielä kirkasta jamuutoinkin hyvässä kunnossa.
On vaihteisto muuten sitten tosi tarkka oikeasta määrästä, ja mittatikun väli ei montaa desiä ollu. Eli kannattaa kuumana tarkistaa. Samoin laadusta tarkka, mutta tuskin mitäsattuu sinne laitoitkaan.
volvon omaa linimenttiä sinne meni. tarkallee ottaen kaveri kuka volvolla asentaja vaihto ne ja mä otin tietenki kunnian tehdystä työstä.
9l meni huuhtomalla et tuli kirkasta.
kyllä kulmissa jotai häikkää on. yks kesärengas kulunu oudosti, ja jos mustaa jäätä ni heti alkaa kulkee aika levottomasti.
Moni vaihtaa sen booriholkin aikanaan. Ei pitäisi osana kallis olla, vaihtamisessa tietty työtä jonku verran. Mutta eipä nuo juuri muuten ole pahoja porsimaan voimansiirron osalta. Eli sen kun varmuuden vuoksi uusii, niin pitäisin luotettavana tekniikan puolesta..
Omaani vaihdoin juurikin varmuudenvuoksi, ei siinä vikaa ollut, Korjaussarjaan n.165€ kuului stefa, joka oli hieman märkä, ei paljon. Nyt voikin päästellä menemään senpuolesta.
2004 300tkm ajettuna.
mitäs tuo camber kulma vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.
mittasin tallin lattialla suoralla kohdalla digitaalisella astekulmalla camber kulmat.
takana 1.1 kummallakin puolella edessä 1 ja 0.03.
edessä suuri ero, vaikuttaneeko jo ajon vakauteen tuo?
Toyonder
13.03.2017, 14:31
Etupää kannattaa laittaa kuntoon ennen kuin viet kulmien säätöön.
Tarkista edestä iskarien yläpään kumikiinnitysten kunto. Nuo ovat kulutustavaraa ja edullisia.
Alatukivarsien puslat kuluu myös nopeaan tahtiin jos ne on hankittu biltemasta tai motonetistä.
Kyllästyin noiden vaihtamiseen ja pyysin vakavastiotettavasta varaosaliikkeestä kestävimmät puslat jotka sitten prässättiin alatukivarsiin.
Nyt on kestänyt jo 3x sen mitä B ja M alatukivarsipaketit yleensä kesti.
Bilteman perusiskarit ovat minulla osoittautuneet hyviksi.
osaakos joku sanoo rengaskulmien ohjearvot, voisin huomenna niitä mittailla ja säätää.
en vaan löydä ohjearvoja tähän hätään.
2007 v70 awd
En tiiä onko jo myöhäistä, mutta tuossa jotakin mitä autodata näyttää. Oletan että on kyse mk2 mallista.
Etupyörän auraus (N = negatiivinen, haritus) mm 0,70±0,70
Etupyörän auraus (astetta) 0°6'±6'
Etupyörän auraus (astetta 1/100) 0,10±0,10
Etupyörän Camber-kulma (astetta) 0°18´N±54´
Etupyörän Camber-kulma (astetta 1/100) 0,30N±0,90
Etupyörän Camber-kulma/säädettävyys, säädettävissä
Caster-kulma (astetta) 4°±1°
Caster-kulma (astetta 1/100) 4±1
Maks. Caster-kulmien ero v/o (astetta) 0°15´
Maks. Caster-kulmien ero v/o (astetta 1/100) 0,25
Caster/säädettävyys, Ei säädettävissä
Takapyörän auraus mm 1,40±1,40
Takapyörän auraus (astetta) 0°12´±12´
Takapyörän auraus (astetta 1/100) 0,20±0,20
Takapyörän auraus/säädettävyys, säädettävissä
Takapyörän Camber-kulma (astetta) 0°18´N±1°
Takapyörän Camber-kulma (astetta 1/100) 0,30N±1
Takapyörän Camber-kulma/säädettävyys, Ei säädettävissä
Tänää kävi suuntauksessa.
Takana kokonaisauraus 5.2mm
Vasen taka 3.8mm
Ihmekkös oli outo ajaa