Kirjaudu sisään

View Full Version : Lumilevyn kiinnitys Jeeppiin

FinnJeepMatt
23.02.2017, 20:30
Kun tuo Jeeppi (76 Wagoneer) nyt on niin aattelin että lumilevyllähän olis hyötykäyttöäkin.
Miten sen kiinnittäisi? Aattelin, että sellainen jenkkimallin 2" vetokoukkuneliöputki keskelle nokkaa olis kätevä irroitus/kiinnitysmielessä.
Runkopalkkeihin varmaan vaan pulttaillaan sopiva teline.
Onkohan semmoista valmiina olemassa?
Jos on jollain myytävänä valmista kiinnitystä ja lumilevyä niin saa tarjota!
Meinasin rakennella tuommosen vähän leveämmän http://www.tgb.fi/portfolio_page/kotimainen-finman-v-lumiaura/
Siinä kun on alareunassa joustava levy niin ei tökkää, eikä tarvi jousisysteemejä. Pääsin mönkkärillä kokeilemaan ja hyväksi toteamaan.
Kommentteja. Kiitos!

Fruehauf-CJ
23.02.2017, 20:49
Tuollainen kumihuullos alareunassa on varsin yleinen venäjällä.
Käyttävät epätasaisella tiellä juurikin haukkaamisen estämiseksi. Ei varmasti tökkää vastaan.
Huonona puolena on ettei tuon tyyppinen aura auraa tamppaantunutta lunta.
Pihakivetykset säilyvät kyllä ehjinä.

sjeeppi
24.02.2017, 21:02
Juu jotain tuollaista olen itsekkin suunnitellut wrankkuun ja grandiin, mutta eipä sille ole oikeastaan käyttöä... maksan mielelläni naapurille ja tuon lumilevyn hinnalla saa monen talven auraukset !!!

FinnJeepMatt
26.02.2017, 13:41
Juu jotain tuollaista olen itsekkin suunnitellut wrankkuun ja grandiin, mutta eipä sille ole oikeastaan käyttöä... maksan mielelläni naapurille ja tuon lumilevyn hinnalla saa monen talven auraukset !!!

Se on totta. Mulla vaan ei oo naapurissa traktorimiestä ja rakentelu kiinnostaa :)

Sama homma monessa muussakin, klapikoneen oston oon välttänyt kun laskee montako kuivaa valmiiksi pilkottu mottia sillä rahalla saa, vaikka mieli tekis järki on vielä voittanut :)