View Full Version : king cab -99 mitä varoa ostaessa
King cab vm99 2.5td mitä pitää varoa /tarkistaa ostaessa eli mitkä ovat heikot kohdat . Moottori on kai ketjukone ja miten moottorin laatikoiden muun tekniikan kestävyys ja automaattinapalukot miten ne ovat toimineet. Eikö tämä vuosimalli ole jo + ohjatulla sähköllä valoihin.
Miten varaosien saanti löytyykö suomesta ja mistä etsiä.
Jos pitkäohjaamo,niin runkoja katkeillut kopin ja lavan välistä. Konehan on käsittääkseni aika varma kun ei osta 2003 eteenpäin olevia.
Gary Grand
13.02.2017, 13:20
Ruosteen kanssa saa olla tarkkana, sen takia ne rungotkin katkeilee..
Kone ei ole ketjujakopäällä, vaikka moni niin luulee. Siellä on rattaat.:cool:
Kone on vanha ja laiska, mutta silläpä siihen saa osiakin järkevästi.
Laatikko on huomattavasti lujempi versio kuin vanhoissa kinkkukaapeissa ja perä samaten.
Sähköpuolella ongelmia voi tuottaa NATS, joka estää käynnistämisen, muuten on ihan kivuttomasti sekin puoli korjattavissa.
Näin vanhoihin romuihin saa osien suhteen aika huonosti tukea merkkiliikkeestä ja jälkituotanto on aika vähäistä, kulutusosia löytyy toki hyvin.
konehan on välijäähdyttäjällä oleva turbo kone onko siinä mitään varottava turbon tai muuten.
Onko etupään osat kestävät pallonivelet vetoakselit nivelet ym. ja miten automaattilukot.
Onko lainkaan aavistuksia kulutuksesta.
Sitten niissähän on ollut mittariongelmia eli kaikki mittarit ovat mykkiä saako korjattu vai uusia eikö niistä häviää kaikki kuten nopeus matka polttoaine ym.
Gary Grand
13.02.2017, 13:56
konehan on välijäähdyttäjällä oleva turbo kone onko siinä mitään varottava turbon tai muuten.
Onko etupään osat kestävät pallonivelet vetoakselit nivelet ym. ja miten automaattilukot.
Onko lainkaan aavistuksia kulutuksesta.
Sitten niissähän on ollut mittariongelmia eli kaikki mittarit ovat mykkiä saako korjattu vai uusia eikö niistä häviää kaikki kuten nopeus matka polttoaine ym.
Turbo on aina kysymymerkki, jos ei ole justiin vaihdettu. Riippuu aiempien käyttäjien tekemisistä. Öljynvaihdot, käyttö..
Ei kuitenkaan mikään akilleen kantapää ole TD25Ti-koneessa.
Pariin kiertokangen laakereista leikanneeseen TD23 ja TD25-koneeseen olen törmännyt, mutta niistä ei minulla ole mitään tietoa missä olosuhteissa, tai millä käytöllä/huollolla on menneet. Molemmat oli turbottomia.
Nivelet, vetarit: Paljonko ajettu? Jatkuvaa asvalttia takavedolla, vai hiekkatien kiharaa vetoautokäytössä.. Onko kumit ehjät? Risat->nivelet vaihtoon.
Vetarit ei ole heikko paikka, mutta voi ne huonossakin kunnossa olla. Nämäkin on järeämmät kuin D21-koppaisissa.
Automaattinapikset vaatii huoltoa toimiakseen niinkuin kuuluu. Jos ne toimii vasta putsattuna ja hyvin rasvattuna, niin niillä voi jatkaa ajelua. Jos ne on pilattu jättämällä huoltamatta niin itse vetäisin ne jumiin. Varsinkin jos autolla on tarvetta nelikolla ajaa. Minkäänlaista luottamusta nuo ei minussa herätä toimintavarmuudellaan, mutta tämäkään ei koske vain Datsuneita..
Juu ja polttoaine kyllä maittaa,mutta maittaa se muillekkin saman oloisille.
patukka1
29.03.2017, 02:45
Ainakin omalle vakio syötöillä soppa maittaa. Mutta alla pyörii insan saharat niin sekin vaikuttaa..
Nyt 310 tuhatta ajettu. Pari vuotta sitten vaihdettu kytkin Ja vuoden sisään laitettu napalukot, takaperä, taakse pyöränlaakerit ja laturi. Ja runtua on saanut ja hyvin toiminut. Öljyä ei konekkaan 10tonnin vaihtovälillä vie kuin 3desiä.