View Full Version : Mitä korjasit tänään? 2017
Karvapöpö
08.02.2017, 19:38
Tälle vuodelle ei näyttänytkään olevan keskustelua vielä arjen pienemmistä ja vähän isommista askareista. Pakko kertoa kun niin innoissaan olen.
Hiluxin nokalla ollut Defan pistoke on näyttänyt viimeiset 7 vuotta tältä :D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2838&pictureid=200740
Nyt johdon rikkoutumisen takia jouduin hankkimaan kokonaan uuden johdon, niin pomo sanoi, että täällä ei prötäasennuksia tehdä. Ei edes omiin autoihin. Joten pakkohan sitä oli esimiehen käskyä kunnioittaa ja tehdä parhaansa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2838&pictureid=200742
Nyt olen oikein tyytyväinen lopputulokseen, vaikka se aika kiireessä tulikin tehtyä. :D
Vormula77
08.02.2017, 21:10
Tänään tuli duunattua jeepin etujarrut kondikseen. Satuloihin korjaussarjat ja uudet jarrupalat. Levyt on ilmeisesti melko uudet kun niissä ei kulumaa juurikaan ollut. Säästyi siis hiukan fyrkkaa kun niitä ei tarvinnut vaihtaa.
Tänään oli koko päivä wärtsilä 32 hommia, eli kansien putsausta ja venttiilien sekä seettien hionta. Saa välillä vähän isompaa konetta rassailla. Tuntuu cumminsin kone pieneltä ku wärtsilän kanteen tarvii talja että saa nostettua telineeseen.
Bilteman löpölämmitin tuli korjattua, kolme vuotta on kiinan kumiletkulle tarpeeksi...
Jeepin bensapaineiden korjausta, tankin sisällä polttoaineletkulla 25 vuotta oli liikaa...
Kaveri Prius-tötteröön vaihdettiin takajouset ja iskarit kun toinen jousi oli mennyt poikki, eli rikki.
Täytyy sanoa että oli erittäin simppeli homma. Kontista verhoiluja pois, ne lähti tosi helposti isoina kokonaisuuksia.
Jousi-iskaripaketti niks und naks irti, alapäästä yksi iso mutteri ja yläpää lähti kolme pienemmän pultin/mutterin avauksella. Jousen vaihto pajassa normi menetelmin ja takas paikoilleen.
Mitään ei tarvinnut rälläköidä moukaroida tai vääntää ja kääntää. Ihan tyhymä homma. Hajuton ja mauton kuten koko autokin. :)
Varosen Pappa
08.03.2017, 17:42
Scalan digimauserin (työntömitta) korjasin. Sain lähes uuven epäkuntoisen, sammui pienestäkin kosketuksesta ja söi patterin hetkessä. Viimein tajusin eristää patterin pohjaliittimen piirilevystä niin vika hävis ja pelaa kuin unelma.
Pitääkin koittaa jos auttais wurthin digitönäriin kans kyseinen homma.
Varosen Pappa
08.03.2017, 19:48
Perus nittotape erkkaria palanen väliin
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=100&pictureid=201547
16:n volvo lakkas lataamasta kesken kaiken, oli hihnan kiristin päättänyt tehdä teknisen poistumisen. Onneksi pysyi flekti ja syyläri ehjänä, tullut kun pieniä jälkiä kompuran hihnapyörään ja toiseen hihnaan.
Se vaan tuntui siltä ettei tuota hihnaa ole suunniteltu vaihdettavaksi kokonaiseen autoon, tai sitte en vaan osaa, kiristintä ei mahtunut oikein minkään valtakunnan avaimilla kääntään niin paljoa että remmin olis saanut paikalleen. Ja samaa sarjaa ilmanputsarin vaihto, sekään voinut sopia poia pöntöstään ilmat että purkaa puoli autoa ja pöntön irti autosta, ei ole suunniteltu, ainoastaan tehty.
Nisseriina
18.03.2017, 20:42
Kirskuvan Bemarin jarrun jossa ei ollu näkyvää vikaa :confused:
Nisseriina
25.03.2017, 20:03
Bemsun kärähtäneen takavalon vaihdoin. Oli pikkuse prseestä se takaluukun verhoilu paneeli änkee takasi.
Harjalakaisukoneen turbiini akseli ja sähköjä,ja kokoajan jotn perkelen auton paskoja
Käyttöautoon VOLVO V70 leima remonttia.
Uudet alapallonivelet eli samalla kokko alatukivarsi kummallekin puolelle ja uudet jarruletkut kun möyri auton alla ja olivat senverran hauraan näköset että vaihdoin uudet.
Käsijarru kenkien säätö tuli myös tehtyä.
Vielä pitäis tinata apsiyksikköä että toimii konehuone lämpöisenäkin.
Toi on kyllä hanurista tossa volvossa kun ei saa pelkkää alapalloo vaan koko tukivarsi on vaihdettava ja ne vielä on kulutustavaraa halvat ei kestä hyvä kun vuoden toivottavasti noi kalliimmat estää edes pitempään.
Mulla oli joskus 97 mallinen diesl ja ei siinä aikakaan kestänytnivelet sen paremmin että oliko motonet vai volvo paketista otettuja kaikkia ehti 6-vuoden aikana kokeilemaan. Sama ton käsijarrun kanssa välillä saattoi katsastus reissun kestää ja sit ei pitänyt enään. Nuo alatuki varsienvaihdot oli jomseenkin mielenkiintoisia ainakin dieselissä kun olisi pitänyt moottoria nostaa tai jotain että olisi saanut tukivarsien pultit vaihdettua
Mulla oli joskus 97 mallinen diesl ja ei siinä aikakaan kestänytnivelet sen paremmin että oliko motonet vai volvo paketista otettuja kaikkia ehti 6-vuoden aikana kokeilemaan. Sama ton käsijarrun kanssa välillä saattoi katsastus reissun kestää ja sit ei pitänyt enään. Nuo alatuki varsienvaihdot oli jomseenkin mielenkiintoisia ainakin dieselissä kun olisi pitänyt moottoria nostaa tai jotain että olisi saanut tukivarsien pultit vaihdettua
Juu dieseli mullakin ja osan pulteista jätin suosiolla vaihtamatta.
Kalliimissa motonetin varsissa tuli uudet mutta niissä halvemmissa ei edes ollut uusia pultteja.
Ja käsijarru pitää yleensä eteenpäin mutta ei taaksepäin.:eek:
Käsijarru on toiminu Mk1 70:ssä meillä kokoajan?? Pitää molempiin suuntiin, eikä jumittele, mikä lie valmistusvikainen... :)
Etupään niveliä menee, mutta tämä on suoraan verrannollinen talven pakkaslukemiin.
Juu sitä ekaa sarjaa tääkin on eli 98.
Tänään tinailin apsi poksia niin toimi ainakin koeajon jälkeen.
Teki aikaisemmin semmoista että kun konehuone lämpeni niin lakkas apsi toimimasta ja sytytti häiriö valon.
Lämmitin kolvilla kaikkia sähköliittimen nastoja piirilevyn puolelta senverran että tina sulaa .
Pitää vaan varovasti halkaista poksin kuoret ensin.
Kaitsu67
20.07.2017, 22:34
Kakspyöräseen säädetty venttiilinvälykset ja jakoketjun kiristys. (Hondan Twin CX500)
Vormula77
06.08.2017, 15:33
Jeeppiin uusi syylari ja moniurahihna.
Käyttiksestä VOLVO V70 Diesel lähti ruiskupumpun hammashihnasta kotimatkalla hampaat niin tuli laitettua vanha varallaollut hihna tilalle.
Tainnut kiristäjä antautua niin laitoin senkin tilalle vanhan.
Pitää huomenna mennä varaosakaupoille.
Käyttiksestä VOLVO V70 Diesel lähti ruiskupumpun hammashihnasta kotimatkalla hampaat niin tuli laitettua vanha varallaollut hihna tilalle.
Tainnut kiristäjä antautua niin laitoin senkin tilalle vanhan.
Pitää huomenna mennä varaosakaupoille.
Paljonkos ehti ajella hihnalla? Oma kyseenalainen ennätys vahingossa 93tkm, ei poikhinut mutta hampaat oli jo puoliksi irti.
Paljonkos ehti ajella hihnalla? Oma kyseenalainen ennätys vahingossa 93tkm, ei poikhinut mutta hampaat oli jo puoliksi irti.
En tainnut päästä edes 40 tuhatta ja kolmevuotta näyttää toi remmi olleen.:eek:
Pitääköhän vaihtaa kohta jakoremmikin kun vaihdoin ne viimeksi yhtä aikaa.
En tainnut päästä edes 40 tuhatta ja kolmevuotta näyttää toi remmi olleen.:eek:
Pitääköhän vaihtaa kohta jakoremmikin kun vaihdoin ne viimeksi yhtä aikaa.
Jakopää näissä tuntuu kestävän ihan ok sen vaihtovälinsä, jos vaan on tehty niinkuin pitää. Toi pikkuhihna on vähän surkea esitys, jotkut sanoo että se kestäis paremmin kun vaihtais paljon ajetuista ne hammaspyörätkin jossain vaiheessa. Tosin eihän näillä paljoa yleensä oo ajettu... ;)
Mazda 6 vaihdoin öljyjä,Niin 10litran maaliämpäri tuli piripintaan.
Vähän juottanut dieseliä sekaan.
Katoin ohjekirjasta oikean määrän,Niin 4.7litraa suodattimen kanssa...
Öljytikussa on x-merkki 5cm ylämerkistä ylöspäin,ohjekirja käskee kaatamaan lisää öljyä,kun x-merkki saavutettu:D.
(koneen päällä lukee englanniksi,Että kun x-merkki on saavutettu,Niin vaihda öljyt).
Vähän vissiin mennyt suomennukset vituiksi...
LJ.n pyyhkijöiden vivustojen fiksailua, varsia rapsuteltu, putsailtu ja maalattu. Sit noihin osiin joihin itse pyyhkimet kiinnitetään, sorvailin uudet täys mittaiset holkit. Nyt on jämäkät, josko nyt pyyhkijät lonksuttais ja rutkuis hiukan vähemmän.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=206369
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=206370
En mä mitään korjannut vaan JM autohuollossa poijaat pikkasen näytti kaarille suuntaviivoja.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8304&pictureid=206396
Jakopää näissä tuntuu kestävän ihan ok sen vaihtovälinsä, jos vaan on tehty niinkuin pitää. Toi pikkuhihna on vähän surkea esitys, jotkut sanoo että se kestäis paremmin kun vaihtais paljon ajetuista ne hammaspyörätkin jossain vaiheessa. Tosin eihän näillä paljoa yleensä oo ajettu... ;)
Tuon pikkuremmin vaihtoväli on 45/50tkm riippuen vuosimallista.
Itsellä tuli korjattua Tohatsun kulkuhaluttomuutta, kaasuvaijeri kuiva ja säätö pielessä.
Mazdarangerin taka-akselin napoihin uudet tiivisteet ja laakerien ulkokoolit. Shimmilevyt tuli myös putsattua ruosteen kyrsästä. B2600 varaosa-akselin shimmit oli enemmän ruosteessa, joten ne meni yöksi happokylpyyn. Jos huomenna jaksaisi koota vetoakselit ja navat paketiksi, niin pääsisi shimmaamaan välyksiä. Kovin urakkatahdilla ei jaksa tällaisia tehdä näin kesälomalla :D
Imuvuoto tästä. Levikkeitä vaille leimalle :)
https://kchessu.kuvat.fi/kuvat/patukka.jpg/_smaller.jpg
Turbo Isuzu
24.09.2017, 08:35
Aikasemmin viikolla opelixin sytkä säädetty ja kaasarit synkattu.
Tänään tuumasin venttiilit säätää..
Nisseriina
25.11.2017, 20:29
Wolwon jarrulevyt ja koiranluut mitkä miltei murhas :eek:
temmi_hoo
30.11.2017, 19:20
Parina edellisenä päivänä tullu Saabia korjattua. Vähän kiroiluttaa edellisten korjaajien jäljet ja nyt kun tekemisen olosuhteet on kotipihaa paremmat ni jaksaa tehä niin hyvällä jäljellä kun nyt vaan osaa...
Jooh, nyt on leima. Vaihettu on vastaan tappelevaa ohjausniveltä jarruletkua jarruputkea ja... Nii.
En nyt osaa keksiä miks kukaan hitsais jarruletkun liitintä siihen liitoksen kiinnityslevyyn jos jousiprikkakin toimii ja on mestoilla. Vittu.