View Full Version : vw golf ongelmat
onko palstalla ketään volkkareitten kans pelanneita.
potilaana vm.98 19tdi golf. olikohan agr kone.
oireena käyntiinlähtö.aikansa,n.puoli vuotta sahautti aika pitkään että käynnistyi kunnes ei enää starttaamalla käynnisty ollenkaan.vetämällä kyllä käynnistyy ja pelaa niinku pitääkin...?
polttoaineputki uusittu tankilta pumpulle,suodatin vaihdettu,ei vaikutusta.outoa on että vetämällä se tosiaan käynnistyy heti ja toimii moitteetta mutta ei starttaamalla ei edes lupaa.
Jos suodattimen päällä on muovinen liitin sokalla kiinni niin onko sen O-rengas uusittu..ne kun ainakin usein vuotavat (hörii ilmaa)
Jos suodattimen päällä on muovinen liitin sokalla kiinni niin onko sen O-rengas uusittu..ne kun ainakin usein vuotavat (hörii ilmaa)
sekin on eliminoitu,vaihdettu erilainen suodatin.
Olisko mahdollista, että startti on pikku hiljaa menettänyt voimaansa eikä jaksa enää pyörittää konetta tarpeeksi kovaa käyntiin lähteäkseen? Jos kerran hinaamalla saa käyntiin helposti? Tai sitten joku tosi outo sähköhärö vetää sammuttimen päälle silloin, kun avain käännetään startin puolelle?
Manninen
01.02.2017, 10:18
Kokeileppa laittaa takaiskuventtiili polttoaineen tulo letkuun ennen suodatinta. Itellä ainakin parissa vw:ssä auttanu
Olisko mahdollista, että startti on pikku hiljaa menettänyt voimaansa eikä jaksa enää pyörittää konetta tarpeeksi kovaa käyntiin lähteäkseen? Jos kerran hinaamalla saa käyntiin helposti? Tai sitten joku tosi outo sähköhärö vetää sammuttimen päälle silloin, kun avain käännetään startin puolelle?
sähköpuolen vikaa alkanu itsekin epäilemään...
Kokeileppa laittaa takaiskuventtiili polttoaineen tulo letkuun ennen suodatinta. Itellä ainakin parissa vw:ssä auttanu
takaiskua ei ole ollu mutta sellaista siirto pumppua kokeiltiin suodattimen ja pumpun väliin.kerran käynnistyi ku aikansa sahasi ja sitte ei enää lähteny.
minulla vanhemmaasa vw koneessa pumpun sisäinen diesel paine hävisi välillä säätimen jumiuduttua niin teki samaa. hyvin pyöri ja savua tuli putkesta muttei löhtenyt käymään. 2 metriä kun hinasi niin lähti. tämän jälkeen taas startilla heti käymään. yön yli seisottuaan ei taas millään.
Pumpun ajoitus tarkistettu? Pelaako hehkun valo normaalista? Rele 109 on tyyppivika ja aiheuttaa joko sen ettei hehkuta, katkaisee polttoaineensyötön tai virrat katoaa kokonaan jne. Ja sitten nelinapainen lämpötila-anturi kannessa, jos on rikki niin ei hehkuta ollenkaan.
Mulla vähän samoja vikoja aikoinaan wolsun kanssa ja pumppu valskasi
tiivistesarjan dandemipumpulle homattiin tuolta
Ebay myyjä oli interspares2000
T Rohmo
Pumpun ajoitus tarkistettu? Pelaako hehkun valo normaalista? Rele 109 on tyyppivika ja aiheuttaa joko sen ettei hehkuta, katkaisee polttoaineensyötön tai virrat katoaa kokonaan jne. Ja sitten nelinapainen lämpötila-anturi kannessa, jos on rikki niin ei hehkuta ollenkaan.
Ajoitusta ei ole katsottu,täytyykin tutkia.
Hehkun valo toimii normaalisti kyllä.
Mulla vähän samoja vikoja aikoinaan wolsun kanssa ja pumppu valskasi
tiivistesarjan dandemipumpulle homattiin tuolta
Ebay myyjä oli interspares2000
T Rohmo
Jeps.
Ei ole tandem pumppua AGR moottorissa. miten lähtee lämpimänä lyhyen seisonnan jälkeen käymään.
Syöttöpumpun akseli voi olla myös kulunut väljäksi. se selviää ku löysää jakohihnan ja heiluttaa akselia ja sitä pitää heiluttaa ihan kohtuu voimalla, on sen vertta jäykkä stefa siinä.
Ajoitus kannattaa laittaa heittokellolla kohilleen, vaikuttaa aika paljon käynnistyvyyteen kylmänä, Ja nimenomaan heittokellolla
Kannattaa myös katsoa jos mahdolllista VAG-COMilla mitä anturit näyttää niin selviää onko ne kunnossa ja vikakoodit myös
Ei ole tandem pumppua AGR moottorissa. miten lähtee lämpimänä lyhyen seisonnan jälkeen käymään.
Syöttöpumpun akseli voi olla myös kulunut väljäksi. se selviää ku löysää jakohihnan ja heiluttaa akselia ja sitä pitää heiluttaa ihan kohtuu voimalla, on sen vertta jäykkä stefa siinä.
Ajoitus kannattaa laittaa heittokellolla kohilleen, vaikuttaa aika paljon käynnistyvyyteen kylmänä, Ja nimenomaan heittokellolla
Kannattaa myös katsoa jos mahdolllista VAG-COMilla mitä anturit näyttää niin selviää onko ne kunnossa ja vikakoodit myös
Siis kuluuko se itse akseli horoksi?? Sit kannattaa varmaan vaihtaa koko pumppu jos siinä on vikaa.
Ei se tahdo lämpimänäkään käynnistyä oikein millään...
kokeile se välys ensin. vähän vaikuttaisi kyllä ilmavialta. minkälainen akku on. kannattaa kokeilla apuvirralla myös vaikka kone pyörisikin, on sen vertta halpa kokeilu. sitä ajoitusta vähän kyllä epäilen. eikä ole pumpun sisäiset sähköviatkaan ihan pois suljettuja. piuhaqn nokassa jollain pätevällä harrastajalla ku käyttäisi niin katselisi vähän mitä siellä näkyy. aika pajon tietoja ja sielunelämää pystyy katselemaan.