Kirjaudu sisään

View Full Version : FSJ jakolaatikon vivusto


FinnJeepMatt
26.01.2017, 20:15
Justiin hokasin, että Wagoneer 76 jakolaatikon vipu nopealla puolella heiluu holtittomasti, eikä kytke nopealla nelivetoa. Muistaakseni on toiminut hetki sitten. Hidas nelivetopuolella selvästi tuntuu kun rattaat siirtyy.

Siinä on vivun alla semmonen pikkuloota, josta lähtee tangot itse jakolaatikkoon, siinä tuntus olevan jotain rikki tai pois paikoiltaaan.
pikkulootassa on neliömäinen pohjalevy, jonka taitaa saada irti.
Kannattaako sinne kurkistaa vai pitääkö irrottaa koko jakoloota?
Vinkeistä kiittäen Matti!

Pauli
26.01.2017, 20:41
Kannattaako sinne kurkistaa vai pitääkö irrottaa koko jakoloota?
Vinkeistä kiittäen Matti!

Kyllä sinne voi kurkata, ei tarvi purkaa jakolootaa.
Suosittelen heittämään sen vanhan vipuhässäkän vaikka kuubaan ja korvaat sen esim Novakilta saatavalla twin-stickillä, näitä tuplakeppivirityksiä on monet tehny ihan itsekin.

https://www.novak-adapt.com/catalog/adapters/transmission-to-transfer-case/kit-320/

Google-haku löytää paljon kuvia ja juttuja noista Jeepin jakoloota-ratkaisuista, laita hakusanoiksi vaikkaopa "jeep wagoneer transfer case shifter"

Jeep-Ukko
26.01.2017, 20:46
Juu, tuo toinen pitkittäis tanko kytkee etuvetoa mukaan. Taka vetohan on mukana kokoaika.

Ja tolla toisella kytkee nopea - vapaa - hidas.

Twin stickillä saa hitaan puolenkin pelkälle takavedolle.
Kun tuo orkkis U-kaavio ei salli sitä.

JAMANT
26.01.2017, 21:54
Hyllyssä: http://jamant.fi/fi/tuote/2467753-twin-stick-kit-fsj-bjs-d20j

FinnJeepMatt
27.01.2017, 19:56
Kiitos vinkeistä! 2 keppinen olis varmaan hyvä ratkaisu, aika hankalan olonen tuommonen U-kaava, miksi tuommonen on pitänyt tehdä? Pitää kurkistaa mikä siellä on ja sitten hankkia tai rakennella yksinkertaisen 2-vipusydeemin.

FinnJeepMatt
29.01.2017, 16:13
Ruuvi oli irti, löytyi vaseliin seasta! Nyt vetää Hi4! :)

FinnJeepMatt
26.02.2017, 14:04
Kokeilin vähän mäennousukyvyn rajoja ja huomasin, että oikein koville joutuessa hitaalla nelivedolla jakolaatikon vipu rytkii pois, ei kuitenkaan lähde pois, mutta "potkii".

Mitähän sille olisi tehtävissä? Voiko tuosta jakolaatikon vipuboxista säätää tankoja tmv. Tangossa jossa ruuvi oli irronnut oli ruuville kuoppa, joten siitä ei pysty säätämään.
Meneekö jakoloota vaihtoon? auttaisiko 2-vipusysteemi?
Tosin tuota ei normikäytössä huomaa, vaan kovassa paikassa.