Kirjaudu sisään

View Full Version : NiRuNaRu: maailman nopein projekti


Häänrik
21.01.2017, 09:28
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=75978&stc=1&d=1484987243

Koitin tätä hetken kaupitella mutta kun kukaan ei tullu hakemaan niin aattelin että tehään tästä jotain. Ränchille on pitkään ollu puhe hommata joku huoltokikotin, millä vois kuskailla akrekaattia eväitä sun muuta kaukaisille pelloille maatöiden aikaan, ja auto pitäis olla sellainen että kun yksin touhuaa ja jossain peräpellolla on kalustoa, niin huoltoauton vois jättää sinne olemaan kun hakee puimurin kotiin ja hakee auton sitten joskus ku muistaa. :D
Tämä bussihan on oikeinkin oiva peli siihen hommaan :D

Ja koska tämä on ns. "extraboonusprojekti", niin tämä tehään team nirunarun nimissä, eli nollaputjetilla, ja mikä tärkeintä, äkkiä ja ennenkaikkea nopeasti!


Maastomuotoiltu raidetankokin löytyi nurkista :D

https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=75977&stc=1&d=1484987243

Sitten oltiinkin jo tässä vaiheessa:

L0F1x9-FcUY

Räntsiltä on nelivetotekniikat loppu joten tästä tulee takaveto. Tästä syystä napsin tikut ja murrokset talteen offibeejiin varaosiksi :D samalla tuli huomattua että joku on tähän tehny jarrurempan, oli uutta kenkää ja sylinteeriä :cool:

Kattokin lähti mäkeen, avo-avolava-auto pitää joka jätkällä olla:cool:

https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=75975&stc=1&d=1484983045https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=75976&stc=1&d=1484983045

Aikaa tähän mennessä kulunu projektin kanssa parisen tuntia

Nyt lähen metsästää räntsin varastoista tekniikkaa. Runnerin koneelle on sijoituspaikka varattuna toisessa autossa joten tää tulee mersun rieselikoneella. Ajattelin heittää vanhanliiton 240d sämpylämoottorin. Ne jotka ei tiedä millainen kone niin vois melkein verrata toyotan B-moottoriin, muutrn samantyylinen maamoottori,mutta yhen napsun pienempi ja puoli napsua kehittyneempi.

lepa77
21.01.2017, 10:08
no niin hienoa:)ei se kuollutkaan vielä henkka on pelastaja:D:D

Häänrik
02.02.2017, 22:08
Tää koko juttu oli täys farssi.

Räntsiltä tuli haettua moottori. Erilaisista mersun koneista valitsin sen jossa oli valmiiksi laatikko kiinni ja moottori oli puhdas

https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=76303&stc=1&d=1486064028https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=76304&stc=1&d=1486064028

Kotia ku pääsin niin aloin kattoon et jumissahan se on. Ei hätää liotuskoktailit hehkunreijistä ja antaa muutaman päivän olla ja tattadaa!!! Ei pyöri.


Tässä kohtaa tarinaa "äkkiä ja ennenkaikkea nopeasti" meni vituiksi


No purettii kiuas ja sielä oli kakkospytys puristustahti jääny päälle ja kondenssiovesi oli tehny parinkymmenen vuoden aikana tehtävänsä. Vasaroitiin nii perkeleesti ja pikkuhiljaa alkoi mäntä mennä alaspäin.


https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=76306&stc=1&d=1486064028
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=76305&stc=1&d=1486064028

Nuuberin kans pystysorvattiin sylinteri männällä puhtaaksi ja alettiin tutkimaan kannentiivistettä josta oli pahvit revenny irrottaessa. Ei pyöritetty konetta ku puoli rinkiä suuntaansa ettei saada pumpun jakoa sekaisin ja saadaan kansi omatekemiin merkkeihin takasi ku moottorihan ei tietenkää ollu jumittunu ykk kohtaan.

Tässä kohtaa nollabudjetti meni vituiksi.

Tilasin uuden tilkkeen ja ajelin toistasataa kilsaa tilkkeen takia, tulin kotiin, niputin moottorin ja tattadaa! Ei pyöri, muutaku väärinpäin. Purin jakopään ja pyörittelin takaperin ykk kohtaan ja tarkistin vähintään sata kertaa että jako on oikein mutta silti ei suostu pyörimään ku väärinpäin. Ei muutaku kansi pois, jakopään tarkastus että ei ole muttereita ketjun päällä. Takas nippuun ja ei vieläkää pyöri oikeinpäin. Ei muutaku purkaa kansi pois ja kokeilla pyörittää nii ei vieläkää ees ilman kantta. Jakopää auki, alipainepumpun tarkistus, pyörii molemmin päin, syöttöpumpun tarkistus, pyörii niinku pitääkin. Ei muutaku alakerta purkuun, kaikki ok sieläkin.

Kasattiin kone että saa sen kokonaisena siirrettyä jonnekki muualle ja kas! Nyt se pyöriikin yhtäkkiä molempiin suuntiin.

Epätoivo muuttui toivon kipinäksi ja ei muutaku polttoainepönikkää viereen ja akkua. Startin solenoidi oli ruostunu nii jumiin ettei mihinkää. Ei muutanu solenoidi helvettiin ja käsikäytöllä ratas perille ja kaapelista tarjota virtaa. Startista laakerit sökönä pyöri tosi huonosti. Ei muutaku 24v nii alko pyörimään. Ja hehkut suli. Saatana.

Ei lähteny vaikka kaapelikki jo savus ja pilottia ruikittu koneeseen.

Tässä kohtaa epätoivo muuttui vitutukseksi

Ei muutaku jakopää auki että onko jako ny varmasti kohillaan ja olihan se. Koitettiin pyöräyttää pumppu 180° jos oltiin menty laskuissa sekaisin, takas nippuun ja tarttia. ei. Ei. Ei. Ei lupaakkaa.
Jakopää auki ja hyppöötettiin pumpun jakoa hammas kerrallaan molempiin suuntiin ja ei saatana lähe käyntiin.
Alettii sitte tutkiin niin syöttöpumppu lykkäs tavaraa mutta ei jaksanu tehä painetta.

Tässä kohtaa vitutus muuttui luovuttamiseksi

Ei jaksa enää. Moottori lavalle, ja koko romu työnnettii janin hoojiilla tonne mun takamettään

https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=76307&stc=1&d=1486065948

Olkoon sielä, ny on pakko tehä noita oikeitakin autoja.

Tämän tarina ei lopu tässä kohtaa, tää tehään vielä kesän aikana kun saadaan noita muita tehtyä eka, ja tää tulee jollain tekniikalla mikä toimii.

Sori mut vitutti.

Häänrik
02.02.2017, 22:11
Tuli mersun 616 tutuksi ku kasattiin sataviissataa kertaa sama kone