Kirjaudu sisään

View Full Version : Mikä vituttaa vuonna 2017

Sivua : 1 [2] 3

-JoNe-
23.05.2017, 08:03
Viimeisin kuva mikä tuli ni sillon ku porukat lähti mökiltä 27.4 klo15 aikoihin. Joko haettu takaapäin tai sit riittävän nopeasti sammutettu ni se ei ehdi lähettää kuvaa.

Eiköhän se sim oo eka mikä lentää lepikkoon. Pitäs kysyä saunalahdelta onko miten hankala jäljittää... eihän siinä oo edes pin kyselyä päällä ni saa nähä tuleeko vielä minkälainen lasku.

jyrze
28.05.2017, 21:01
Sanoisin että eräässä maailman suurimmassa Suomalaisessa sinivalkoisessa lentoyhtiössä oli just tätä meininkiä. Jos eivät istuneet pukkarissa niin sit on jono kellokorttikoneella. Spedet.
Kaveri oli tuolla joskus aikansa hommissa ja sanoi että jäärät/AY-jyyrät katto monttu auki kun se käveli jonon ohi kellokortille ja leimas ittensä ulos esim. pari minuuttia etuajassa jos mitään hommia ei enää ollut. Ok, liksasta lähti esim. 15min pois mutta se korvautui joku toinen päivä kun hommia ei pystyny lopettamaan just ja melkein eli meni pikkisen yli.

Ite en oo tuolla ikinä töissä ollut mutta kahteen otteeseen koulutuksien aikana katellut toimintaa ja muutenkin kun aikanaan oli työnantaja ikäänkuin asiakkaana noilla ja koneiden kanssa kuljettiin hallissa.

Ei mee mun päähän noi tommoset jutut ollenkaan, en oo ikinä, enkä tänä päivänäkään ole kellokortin orja vaikka semmoiset vehkeet on ja niitä pitää leimailla.

Mä olen siinä samassa jonossa (linjahuollon) seisonut muutaman kuukauden, hölmöläisten hommaa eikä kukaan voita.

Nikuzai
29.05.2017, 06:39
Mä olen siinä samassa jonossa (linjahuollon) seisonut muutaman kuukauden, hölmöläisten hommaa eikä kukaan voita.

Voittaapas te ette vaan ymmärrä että kun oikeen tiukkaan kikyttelee, alkaa dhl lentämään koneensa euroopasta suomeen huoltoon

AVRO
29.05.2017, 11:11
Voittaapas te ette vaan ymmärrä että kun oikeen tiukkaan kikyttelee, alkaa dhl lentämään koneensa euroopasta suomeen huoltoon

Ei tänne (sinne) kukaan enää tuo mitään. Vantaalta on huoltohallit vedetty sileäksi, ne mitä siellä vielä on ovat AY:n linjahuollon käytössä. AY huollattaa itekkin koneensa ulkomaalla, linjahuolto toki Vantaalla. 7-halli ja Blue1:n ex-halli ovat käsittääkseni täysin linjahuollon käytössä?

Ruskeasannan nurkassa eräs yksityinen firma ilahduttavasti touhuilee mutta sielläkään ei ole tiloja millekkään linjahuoltoa isommalle kun isohuollot varaa hallin viikoiksi - kuukausiksi.

Arska-tehtaalta
31.05.2017, 20:54
elisa

H&K
02.06.2017, 22:12
Kun käy koiran kanssa kesäkuussa illalla kusilenkillä niin palelee kun ei tajua ottaa pipoa päähän ja toppakintaita käteen. Eläköön kasvihuoneilmiö ja ilmastonmuutos!

Kala92
03.06.2017, 11:09
Jo on PRKL kumma! Taasen kuumeessa ja nyt mittari hipoo päälle 39 C! Oisko kolmas kuume tälle vuodelle ja aina vklp! Tärinä ja värinä on ihan uskomaton ja pitäs IKH:n suksia hakemaan kamoja maanantaille......

Nikuzai
03.06.2017, 11:48
Jo on PRKL kumma! Taasen kuumeessa ja nyt mittari hipoo päälle 39 C! Oisko kolmas kuume tälle vuodelle ja aina vklp! Tärinä ja värinä on ihan uskomaton ja pitäs IKH:n suksia hakemaan kamoja maanantaille......

Haikko mitään ilmaista koeasteen rokko piikkiä?

Kala92
03.06.2017, 17:45
Haikko mitään ilmaista koeasteen rokko piikkiä?

En, mutta ois vissiin pitäny. Tarvitsee varmaan jonkin sortin infulenssa piikki käydä ottamassa hihaan niin jos tämä sitten rauhottus :mad:

savustin
07.06.2017, 06:40
Taas kerran trafin toilailut (tai omat) kun vasta maksoin kuorkin diisseliveron neljässäerässä, eilen tuli lasku 981e ja tieto jotta auto on käyttökiellossa maksamattomien verojen takia eräpäivä HETI.Pieni soito rakkaalle trafille paljasti että vero on maksettu heinäkuulle asti ,mutta maksusta on puuttunut 9 senttiä sen takia käyttökielto ja lasku.Maksetun summan on nyt tarkistanut useampikin henkilö mm. kirjanpitäjä ja yhä maksettu summa ja lasku ovat yhteneviä.Pitäisikö joka laskuun lisätä lisä trafimaksu vaikka 20e tai 50e että saisivat itsevalita paljonko he haluavat lisää ettei tarvi pistää aiheettomasti käyttökieltoon.

H&K
07.06.2017, 08:51
https://yle.fi/uutiset/3-9653982

Timo_L
07.06.2017, 15:23
Taas kerran trafin toilailut (tai omat) kun vasta maksoin kuorkin diisseliveron neljässäerässä, eilen tuli lasku 981e ja tieto jotta auto on käyttökiellossa maksamattomien verojen takia eräpäivä HETI.Pieni soito rakkaalle trafille paljasti että vero on maksettu heinäkuulle asti ,mutta maksusta on puuttunut 9 senttiä sen takia käyttökielto ja lasku.Maksetun summan on nyt tarkistanut useampikin henkilö mm. kirjanpitäjä ja yhä maksettu summa ja lasku ovat yhteneviä.

Vaadit Trafilta oikaisupyynnön asiaan, ihan vain periaatteen vuoksi. Se kusipäisten byrokraattiurpojen täyttämä virasto kun ei tunnu tekevän juuri mitään oikein. :mad:

Pitäisikö joka laskuun lisätä lisä trafimaksu vaikka 20e tai 50e että saisivat itsevalita paljonko he haluavat lisää ettei tarvi pistää aiheettomasti käyttökieltoon.

Ei kannata, vaan pitää maksaa nimenomaan sentilleen oikea määrä. Jos maksat sentinkin liikaa tai liian vähän mitä laskussa lukee, niin ajoneuvo menee käyttökieltoon. Liikamaksusta kun Trafin nerokas systeemi kuvittelee että haluat maksaakin koko vuoden, ja sitten jää rahaa uupumaan. Alisuoritus taas on esim. sentin suuruisena niin huimaava rike, että käyttökieltoa tulee ja pahimmillaan 10 x päiväsakko päälle jos et ole itse tietoinen asiasta ennenkuin kirje saapuu - minkä posti hukkaa kuitenkin ja sinä siitä olet silti vastuussa :rolleyes:

Oliko muuten lasku maksettu viimeistään eräpäivänä, ei esim. 1vrk. sen jälkeen? Koska jos laskun maksaa yhdenkin päivän eräpäivän myöhässä, niin taas kerran Trafin paska järjestelmä taikoo sinulle ajokiellon, koska olet maksanut muutaman sentin tai euron liian vähän - ja jota tietenkään ei voida veloittaa esim. seuraavassa laskussa.

Sen lisäksi että vuotuinen ajoneuvovero on ihan persereikäinen systeemi, niin sitäkin paskempi on tuo täysin avuton tapa millä maksut kerätään ja miten epäoikeudenmukaisesti se rankaisee ajoneuvon käyttäjää pienestäkin virheestä.

Terveisin kerran 540€ päiväsakkoa saanut, kun oli neljännevuoden lasku maksamatta (mistä en edes tiennyt koska muistutuskirjettäkään ei ollut vielä tullut) - laskun suuruus huimaavat ~80€. Saatana mitä paskaa :mad:

Lerssinen
08.06.2017, 20:37
Nokian kumit :mad:
https://karavaanari.org/kuvat/1496945351.jpg

AVRO
12.06.2017, 10:57
Varaston sekoilu. Aiemmin oli ihan kasittamaton kammi, ja nyt taas tunaroivat. Pe tilattiin eraita lukkoklipseja, nelja tarvitaan... tilattiin kuitenkin 10 varuiksi ja 10 varastoon.
Aamulla oltiin innoissaan etta saadaan tyo nippuun, se kun odotti, ja odottaa edelleen, niita klipsuja. Lahettivat yhden!!!!!

Ei hyvaa paivaa.

Jappi
17.06.2017, 16:58
Käyttiksestä poksahti kone reilu vuosi sitten, nyt sitten pimeni vissiin joku boksi kun hyytyi aamulla ja antaa erilaisia vikakoodeja väylästä ja suutinten ohjauksen jännitteistä...

Onneksi on niin iso kasko että sai vuokra-auton alle. Harmi ettei autoihin saa rikkoutumisvakuutuksia kuten työkoneisiin, ottaisin heti...

H&K
20.06.2017, 13:37
http://www.talouselama.fi/kommentit/kiinteistoveroa-pitaisi-nostaa-kunnolla-6658735

Ei vittu täällä kiinteistöveroa on jo taidettu nostaa kolmena vuotena perätysten. Vuokralla asuminen ei taitais pelastaa kun taitaa vuokranantajat nostaa vuokria samassa suhteessa.

AVRO
22.06.2017, 21:23
Pankki, tässä tapauksessa Aktia.

Otin vuosi sitten semmoisen prepaid-kortin pelastusveneeksi kun lähdin maailmalle töihin. On toinenkin kortti esim. puhelinlokerossa jos lompsa häviää tms.
Käyttö on ilmaista kun vaan silloin tällöin vinguttelet sitä, oli mainoslause. Ja näppärä nettipankissa siirtää omalta tililta sinne rahaa tarvittaessa.

No nyt tuli rakkauskirje, 2e/kk jatkossa käytit tai et. Haistakaa kakka, pannaan kortti halkipoikkipinoon... ja rahat takas käyttötilille. "no se maksaa 5e". Viulu sentääs, omat rahat oman pankin sisällä tililtä toiselle 5e!!! :(
Kortin voi kyllä käyttää tyhjäksi, se ei maksa mitään, paitsi se kk maksu menee sit vielä. Täytyy toivoa että naapurin kellaripubi hyväksyy ton kortin, meen juomaan sillä loppurahalla olutta...

Rupes taas ahistamaan, tämmöinen pikkujuttu. Jumaleisson mä saan lähtetettyä skottitililtä tolla vitosella pikkasen eri summan rahaa kotitilille kahden-kolmen pankin läpi. Ja tulee nopeesti.

Tonzarell
23.06.2017, 02:56
Painelkaahan sitä TYKKÄYS nappia, kommentoikaa, tilatkaa kanava, jakakaa (esim some) ,kattelkaa loppuun asti...siitä se YOUTUBE algorytmit tykkää. Sitä kautta enempi näkyvyyttä kanavalle/suomalaiselle moottoriurheilulle. Minä teen tätä hommaa rakkaudesta moottoriurheiluun. Kovasti yritän kolmen pienen lapsen isänä harrastaa. Aina ei aika riitä..välillä(usein) motivaatio ongelmia. Tällä hetkellä innostus olis kovin koskaan ja samalla se motivaatio nolla. Paljon on tullut paskaa kuvattua ja julkaistua. Tiedän kyllä. Risuja saa jakaa. Tämä tie on ollut pitkä, yksinäinen työ ja tällä hetkellä lähellä lopettaa/sulkea kanava. Elämme vaikeita aikoja.
Luovuutta riittäisi...sitä luovuutta tehdä videota jota tällä kanavalla ei ole koskaan nähty. Muutakin kuin sitä "tapahtuma kuvausta". Toisaalta on aina ollut se että mitä itse näen kisasta, sen kuvaan. Se on ollut idea alusta asti. Jos mokaan,se leikataan. Halut olisi kovat kehittää itseänsä muttei halut ole kovat istua koko päivä puskassa että 10-20 tyyppiä katsoo videon kerran ensimmäisen minuutin. Hmmm..ei mielenkiintoista katseltavaa..mitä sitten pitäisi tehdä?(palaute? lyhyitä max 30sek pätkiä?) En minä tiedä...toisaalta mä rakastan tätä mun juttua. Vähän aika sitten katoin vanhoja omia videoita hymysuin töissä. Loppujenlopuksi teen tätä itselleni...en kanavan lähes neljälletuhannelle katsojalle. Mitä tossa YouTubea olen selaillut niin ei näitä trial videoita kukaan samaan tahtiin tee eikä istu perse hiessä Ahveniston tapahtumia kuvailemassa. Suomen johtava trial/ahvenisto tapahtuma kuvaaja? Kovalevyllä olisi vielä paljon tehtävää..paljon... ja voin kertoa..ne tulee tänne vielä..paskaa tai kurapaskaa...mähän teen ne ihan teidän kiusaksenne!!! ;)

Jappi
24.06.2017, 21:41
Painelkaahan sitä TYKKÄYS nappia, kommentoikaa, tilatkaa kanava, jakakaa (esim some) ,kattelkaa loppuun asti...siitä se YOUTUBE algorytmit tykkää. Sitä kautta enempi näkyvyyttä kanavalle/suomalaiselle moottoriurheilulle. Minä teen tätä hommaa rakkaudesta moottoriurheiluun. Kovasti yritän kolmen pienen lapsen isänä harrastaa. Aina ei aika riitä..välillä(usein) motivaatio ongelmia. Tällä hetkellä innostus olis kovin koskaan ja samalla se motivaatio nolla. Paljon on tullut paskaa kuvattua ja julkaistua. Tiedän kyllä. Risuja saa jakaa. Tämä tie on ollut pitkä, yksinäinen työ ja tällä hetkellä lähellä lopettaa/sulkea kanava. Elämme vaikeita aikoja.
Luovuutta riittäisi...sitä luovuutta tehdä videota jota tällä kanavalla ei ole koskaan nähty. Muutakin kuin sitä "tapahtuma kuvausta". Toisaalta on aina ollut se että mitä itse näen kisasta, sen kuvaan. Se on ollut idea alusta asti. Jos mokaan,se leikataan. Halut olisi kovat kehittää itseänsä muttei halut ole kovat istua koko päivä puskassa että 10-20 tyyppiä katsoo videon kerran ensimmäisen minuutin. Hmmm..ei mielenkiintoista katseltavaa..mitä sitten pitäisi tehdä?(palaute? lyhyitä max 30sek pätkiä?) En minä tiedä...toisaalta mä rakastan tätä mun juttua. Vähän aika sitten katoin vanhoja omia videoita hymysuin töissä. Loppujenlopuksi teen tätä itselleni...en kanavan lähes neljälletuhannelle katsojalle. Mitä tossa YouTubea olen selaillut niin ei näitä trial videoita kukaan samaan tahtiin tee eikä istu perse hiessä Ahveniston tapahtumia kuvailemassa. Suomen johtava trial/ahvenisto tapahtuma kuvaaja? Kovalevyllä olisi vielä paljon tehtävää..paljon... ja voin kertoa..ne tulee tänne vielä..paskaa tai kurapaskaa...mähän teen ne ihan teidän kiusaksenne!!! ;)

Tilattu! En jostain syystä ole tähän aiemmin törmännyt vaikka aihepiirin pätkiä paljon katsonkin.

A-P
01.07.2017, 06:17
Kesäräkätauti.

Karvapöpö
06.07.2017, 12:56
Kolme lasten turvaistuinta autossa ja about 30v nuori naiskuljettaja ratissa ja tämmöset renkaat alla. :mad:

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8195&pictureid=205552

Ei olisi edes uusia renkaita tullut ostamaan, mutta kun ei enää ilma pysyny sisällä kun renkaan sisäreuna on ajettu puhki.

Yritin vihjaista, että ohjauskulmat voisi tarkistaa, ettei uudet kumit näytä tuolta hetken päästä, mutta asenne oli että "Katotaan. Juttelen mun mieheni kanssa."

Muistakaa, että ei se aina ole kuskista kiinni.....

H&K
06.07.2017, 15:30
Kolme lasten turvaistuinta autossa ja about 30v nuori naiskuljettaja ratissa ja tämmöset renkaat alla. :mad:

Jaa mimmoset?

Karvapöpö
06.07.2017, 15:55
Jaa mimmoset?

Joko näkyy? :D

bartti
06.07.2017, 16:29

Ei olisi edes uusia renkaita tullut ostamaan, mutta kun ei enää ilma pysyny sisällä kun renkaan sisäreuna on ajettu puhki.

Yritin vihjaista, että ohjauskulmat voisi tarkistaa, ettei uudet kumit näytä tuolta hetken päästä, mutta asenne oli että "Katotaan. Juttelen mun mieheni kanssa."

Ei helvetti .

Timo_L
06.07.2017, 19:48
No sillälailla.. kaikensortin pösilöitä sitä autoteillä liikkuukin :rolleyes: :eek:

Asiasta aiheeseen, yritin tänään etsiä n.3½ vuotta vanhaan, muuten täysin ehjään, Boschin pro- sarjan rälläkkään uutta kulmavaihdetta kun se on kulahtanut loppuun.
Online- kuvastosta kyllä hienosti löytyi osat (samat osanumerot mitä ko. rälläkän vastaavassa nykymallissakin käytetään), mutta kaikkien osien kohdalla lukee "ei saatavilla". Soitin vielä Bosch- huollon asiakaspalveluun ja sanoi sieltä että jos netistä näyttää ettei saa, niin sitten ei saa.

On tämä perkeleen kertakäyttökulttuuri kummallista, kun tehdas kuitenkin saisi varaosista paremman katteen kuin kokonaan uudesta koneesta. Varaosat olisi maksaneet n.40€, uusi vastaava kone 189€.

Perkele. :mad:

Jappi
06.07.2017, 20:57

Aika kestävät kumit, meillä meni puhki jo paljon aiemmin...

Joo, ja vikaa on autossa, tiedossa, alapallo ja korin puolen pallonivel morjens mutta Posti päätti pelata osapaketilla kössiä ja nyt se on seilannut tovin pitkin suomea, paketti kävi jo meidän postissa mutta päättivät sitten laittaa sen Kuopioon... Jokohan ens viikolla tulis niin sais korjattua auton, alkaa vararenkaat loppua... Ai että mikäkö vituttaa???

AVRO
06.07.2017, 21:03
Tohon rengaskuvajuttuun. Uskomattomia kuspäitä on maailma täynnä, toi nyt on varmasti pientä kaikenlaisiin mukuloiden/muijien pieksäjiin verrattuna mutta kyllä henk koht tulee emännän autoa tarkkailtua teknisessa mielessä kun frouva ite ei sellaisen päälle ymmärrä. Pistää semmoinen hälläväliä asenne oikeesti vihaksi, pidän hällävälinä myös kulkupelin kunnon laiminlyömistä tietämättömyttään. Jos ei tajua, niin kyllä naapuri-kaveri-huoltomies tajuaa kun vaan kysyis.

Heguli
09.07.2017, 06:55
Nämä uudet liimattavat kännyköiden näyttöjen suojat. Ennen vanhaan ne ohuet staattisella sähköllä paikallaan pysyvät kalvot toimi hyvin, ne pysyi paikoillaan ja näppistuntuma oli hyvä. Nämä uudet paksut reunoistaan liimautuvat ei ensinkään pysy paikoillaan ja näppistuntuman ne pilaa täysin. Ja niiden alle menee pölyä ja hiuksia :( Omasta lensi suojakalvo mäkeen kuukauden tuskailun nälkeen, meni hermot. Ainakaan Gigantista ei enää saa niitä vanhoja kalvoja, pitää maailmalta koittaa ettiä.

Danlig
09.07.2017, 14:30
Nämä uudet liimattavat kännyköiden näyttöjen suojat. Ennen vanhaan ne ohuet staattisella sähköllä paikallaan pysyvät kalvot toimi hyvin, ne pysyi paikoillaan ja näppistuntuma oli hyvä. Nämä uudet paksut reunoistaan liimautuvat ei ensinkään pysy paikoillaan ja näppistuntuman ne pilaa täysin. Ja niiden alle menee pölyä ja hiuksia :( Omasta lensi suojakalvo mäkeen kuukauden tuskailun nälkeen, meni hermot. Ainakaan Gigantista ei enää saa niitä vanhoja kalvoja, pitää maailmalta koittaa ettiä.

Oothan varmasti asentanu oikein? Pyyhkiny sillä viinarätillä hyvin ennen asennusta jne.
Ei mul ainakaa oo ikinä ollu tollasia ongelmia, enkä nähny tai kuulukkaan moista. Nytkin puolvuotta ollu kalvo eikä oo mitään alle mennyt tai lähtenyt irtoamaan :D

Heguli
10.07.2017, 09:56
Oothan varmasti asentanu oikein? Pyyhkiny sillä viinarätillä hyvin ennen asennusta jne.
Ei mul ainakaa oo ikinä ollu tollasia ongelmia, enkä nähny tai kuulukkaan moista. Nytkin puolvuotta ollu kalvo eikä oo mitään alle mennyt tai lähtenyt irtoamaan :D

Nää on näitä uusia hienoja kovia "kalvoja". Itellä ja emännällä on firman kännykät niin asennutettiin suojat oikein Gigantin ammattilaisella, kun oltiin kuultu huhuja moisesta ilmiöstä. Ja kummallakin samat ongelmat alko heti alkuunsa. Käytiin Gigantissa kyselemässä että mites nyt näin kävi niin kuulemma ei ole ratkaisua, "nämä uudet suojat on tällaisia". Parilla kaverilla sama juttu, nyt mennään kaikki ilman suojakalvoa.

Tilaan tänään netistä niitä vanhoja ohuita toimivia suojakalvoja.

EDIT: nämä toimimattomat suojat on siis niitä, jotka liimaantuu lasiin vain reunoistaan, ei koko alueelta kuten ne vanhat toimivat

arpati
10.07.2017, 10:30
Photobucket teki kivat... Eipä näy enää kuvalinkit joita olen kylvänyt nettiin vuodesta 2006...

http://i41.photobucket.com/albums/e253/arpati/Wanhaa/alasinaskham1_zpsda8cd186.jpg (http://s41.photobucket.com/user/arpati/media/Wanhaa/alasinaskham1_zpsda8cd186.jpg.html)

https://www.ghacks.net/2017/06/30/photobucket-now-charges-399-for-third-party-hosted-images/

Timo_L
10.07.2017, 13:08
Nää on näitä uusia hienoja kovia "kalvoja". Itellä ja emännällä on firman kännykät niin asennutettiin suojat oikein Gigantin ammattilaisella, kun oltiin kuultu huhuja moisesta ilmiöstä. Ja kummallakin samat ongelmat alko heti alkuunsa. Käytiin Gigantissa kyselemässä että mites nyt näin kävi niin kuulemma ei ole ratkaisua, "nämä uudet suojat on tällaisia". Parilla kaverilla sama juttu, nyt mennään kaikki ilman suojakalvoa.

Tilaan tänään netistä niitä vanhoja ohuita toimivia suojakalvoja.

EDIT: nämä toimimattomat suojat on siis niitä, jotka liimaantuu lasiin vain reunoistaan, ei koko alueelta kuten ne vanhat toimivat

Mulla on ollut älypuhelimia vuodesta 2008 lähtien, eikä yhdessäkään ole ollut suojakalvoa. Yhdessäkään ei myöskään ole ollut naarmuja, vaikka ne on mukana niin autotallissa, duunissa, kuin oikeastaan kaikkialla.
Se mitä frendien puhelimia koitin joskus niillä ohuillakin kalvoilla, niin ihan paskaahan nekin ole. Täysin turhia ja hyödyttömiä jos minulta kysytään.

Heguli
10.07.2017, 14:20
Mulla on ollut älypuhelimia vuodesta 2008 lähtien, eikä yhdessäkään ole ollut suojakalvoa. Yhdessäkään ei myöskään ole ollut naarmuja, vaikka ne on mukana niin autotallissa, duunissa, kuin oikeastaan kaikkialla.
Se mitä frendien puhelimia koitin joskus niillä ohuillakin kalvoilla, niin ihan paskaahan nekin ole. Täysin turhia ja hyödyttömiä jos minulta kysytään.
Puhelimissakin on varmaan eroja, joku aikaisemmista Samuista oli itellä noin vuoden ilman suojakalvoa ja näyttö naarmuuntui aika pahasti sameaksi. Ja puhelin oli aika siistillä käytöllä kuitenkin. Tytön iPhone oli pari vuotta ilman suojaa ja sen kyllä huomasi. Niihin ohuisiin kalvoihin tottui aika nopeesti, pikkusen nekin vaikuttaa näppistuntumaan ja on vähän sellasia "nahkeita". Mutta tyylinsä kullakin....

rane58
10.07.2017, 15:09
Photobucket teki kivat... Eipä näy enää kuvalinkit joita olen kylvänyt nettiin vuodesta 2006...

http://i41.photobucket.com/albums/e253/arpati/Wanhaa/alasinaskham1_zpsda8cd186.jpg (http://s41.photobucket.com/user/arpati/media/Wanhaa/alasinaskham1_zpsda8cd186.jpg.html)

https://www.ghacks.net/2017/06/30/photobucket-now-charges-399-for-third-party-hosted-images/
..On kiristyksen makua kuvapalvelimelta? :mad:

Timo_L
10.07.2017, 15:09
Juu, vanhemmat luurit oli kyllä huonompia siltä osin. Mulla on aina ollut älypuhelimet läpällisessä kotelossa, mutta käytän luureja ihan kaikkialla ja kaikissa olosuhteissa - ja myös likaisilla sormilla. Kaikki on pysyneet naarmuttomina :)

Itsellä tökki se kosketusnäytön tuntuman huonontuminen niin paljon etten ikinä ole halunnut kalvoja puhelimeen. Nykyiset versiot Gorilla glassistä on jo sen verran hyviä että puhelinta saa hangata jotain avainnippua, hiekkaa tms. vasten että sen saa naarmutettua..

AVRO
10.07.2017, 18:30
http://www.mantsalanuutiset.fi/artikkeli/538954-moottoripyorailija-loukkaantui-vakavasti-linnatiella-sunnuntaina

Juipin Volvo romuna, kaverinsa lasaretissa. Onneksi ei kuitenkaan mitn henkeä uhkaavaa vammaa...
Positiivisena, nyt erittäin ehkä rupeavat vähän funtsimaan.

Jappi
12.07.2017, 20:39
Kohtalaisesti palvellut vjenalainen viilapenkki antautui tukivarren helan irroituksessa, nyt joutuu uuden ostamaan...

turakki
15.07.2017, 00:48
Juuri ennen lomareissuun lähtöä tuli tieto, että vanha repsikka ja hölmöilykaveri on siirtynyt paremmille offimaille. Palstallakin Lavanelikko nimimerkillä kirjoitellut kaveri on sitten poissa. Vaan kai se on hyvä juttu, että neljännesvuosisataan mahtuu hitosti hyviä muistoja. R.I.P. Timo

patrik
25.07.2017, 16:14
Eile autoki toimi. Tänää katsuria kohti 70km niin prkle alko vastustaan ilmat vetää muutaman kilometrin välein.
Takas käännyin 15km ennen.

Edittiä. 3tuntia meni 50km matkalla..

Kala92
25.07.2017, 17:03
Työvoima joka ei osaa kunnolla suomea eikä ollenkaan englantia! Voi Jeesus prkl kun vaikka kädestä pitäen näyttää ja koittaa opastaa rauhallisesti, niin ei! "Joojoo, ok" ja taas palaa tonneja! PRKLE:mad:

Nikuzai
25.07.2017, 21:52
Työvoima joka ei osaa kunnolla suomea eikä ollenkaan englantia! Voi Jeesus prkl kun vaikka kädestä pitäen näyttää ja koittaa opastaa rauhallisesti, niin ei! "Joojoo, ok" ja taas palaa tonneja! PRKLE:mad:

Onko näitä aavikolla opiskelleita insinöörejä?
Teille on sattunu väärät miehet, laittakaa ne lääkärit pois ja ottakaan niitä insinöörejä tilalle

rane58
26.07.2017, 04:02
Nehän on niitä "työvoimapulan paikkaajia", ei ne "koneinsinöörit" töitä tee ne vaan paikkaa pulaa.... :p
https://suomimedia.files.wordpress.com/2015/07/stubb.png

jarre
26.07.2017, 09:06
Nyt tuppaa vituttaan. Tarttis verkkovirtamigin että sais auton ajettua tallille.

Kala92
28.07.2017, 19:47
Nehän on niitä "työvoimapulan paikkaajia", ei ne "koneinsinöörit" töitä tee ne vaan paikkaa pulaa.... :p
https://suomimedia.files.wordpress.com/2015/07/stubb.png

Nyt kun on saanut hiukan happea otettua ja potkittua kiviä, niin eihän se auta kuin korjata tuhot ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Kaverissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta kun nämä hommat vaatisi kuitenkin kommunikointia ja jos ei kertakaikkiaan ole yhteistä kieltä, niin mahdottomaksi menee. :( kai tässä on pakko mennä jonnekin työnjohdon pikakielikurssille.

AVRO
28.07.2017, 21:15
Eikö tämä kielitaidoton joutaisi itse kielikurssille, tai sit muihin hommiin??

Mutis
28.07.2017, 21:40
Ymmärrän tuskan. Omalla työmaalla paljon latvia/liettua/puola/venäjä akselilta porukkaa ja on todella hanurista kun melko harva tyyppi puhuu edes välttävää englantia saatikka suomea.

L-200
01.08.2017, 21:38
Hammas hajos... :(

Repro
02.08.2017, 07:42
Se on sitä halpaa työvoimaa. :D
Kuinkahan halvaksi tulee kun kokonaiskustannuksia ruvettaisiin vertailemaan? :rolleyes:

kenni_
02.08.2017, 08:20
Sateinen ja kylmä kesä. Prkl taas sataa.

Caddy
02.08.2017, 08:24
Selkä vittuilee, taas. Reilun vuon aikana jo 5kk saikkua takana. Kohta ois taasen lekuriaika, pitää rueta kyselemään joko olisi perusteita kysellä vakuutusyhtiöltä rahoitusta kouluun. Tosin haen kyllä joka tapauksessa koulunpenkille takas, tehdään sitten hanttihommia lisäksi, että saa muutakin kuin makaroonia syödäkseen..

A-P
02.08.2017, 10:48
Sateinen ja kylmä kesä. Prkl taas sataa.

Kyllä on vähän satanut, määrissä mitaten. Koko ajan kylläkin, mutta ei kunnolla. Pihalampi alkaa olla kuiva, ja kohta saa kurkkia kaivoon.

perkei
02.08.2017, 19:56
Kylkiluita murtui muutama nyt ei naurata eikä yskitä.
Liittyyks nää sun Känniä-topicissa mainitsemat kylmähköt oluet tähän jotenkin? :D

tjl
02.08.2017, 20:44
Liittyyks nää sun Känniä-topicissa mainitsemat kylmähköt oluet tähän jotenkin? :D

Herranjumala nainen, ei tommosta saa kysyä 😂

perkei
03.08.2017, 05:17
Herranjumala nainen, ei tommosta saa kysyä 😂
Hihi anteeks. :D

Itse aiheeseen niin autot vituttaa.

Swoop
03.08.2017, 11:30
Eri tapaus kyllä tämä ihan selkeinpäin sattu kirjaimellisesti,Aamupäivällä kiipesin renkaskasan päälle kun piti pari ruuvia aukasta parakin seinästä.Sillon kippas koko renkaspino ja minä putosin kyljelle autonvanne kasan päälle ja nyt lukkee mustelmassa mangels ja sattuu niin saatanasti,Lekuri totes että paskana on muttei tehä mittään ennenkun alkaa henkeä ahistamaan sillon pittää loikkia oikei isoon hospitaaliin apua saamaan,Perskele kun ei pääse omaan autoon ja toista autoa kun kokeilin en saanut vaihekeppiä tottelemaan kun vihlo kylkeä,selkää ja rintakehää.

Kokemuksen rinta äänellä joudun nyt kommentoimaan sen verran että koita pitää vatsa kohtuu notkeana. Tohon tilanteeseen ei kunnon ummetusta kaipaa.:D

wikke
03.08.2017, 16:46
Itse aiheeseen niin autot vituttaa.

Siirry raideliikenteeseen... :D

kenni_
07.08.2017, 19:50
Kyllä on vähän satanut, määrissä mitaten. Koko ajan kylläkin, mutta ei kunnolla. Pihalampi alkaa olla kuiva, ja kohta saa kurkkia kaivoon.

Vähän paikasta kiinni. Meidän nurkilla tullu viime aikoina n. 50mm/viikko.

AVRO
14.08.2017, 14:47
Uskon kyllä tuon kun en aamulla meinannut päästä sohvaltakaan ylös,Melkein 2h meni ennenkun ylös pääsi poltti selkää eikä polte tunnu loppuvan että pääsis edes vessaan.Särky lääkkeitä otin täyden lastin ja nyt päässä kukkuu siihen tyyliin ettei uskalla kävellä mutta särky vaan jatkuu,Eilen ei ollut mitään muuta kun vähän rintaa pisteli ja pystyi vähän tekemäänkin jotain.

Takavuosina kun oli kylkiluita rikki niin manasin vesisangyn alimpaan helvettiin, muutenhan tuossa oli mukava olla mutta kun oli kunnon reunalla oleva malli niin ei sielta meinannu paasta pois.
Aiemminkin kertonut, kaverit soitteli ja tietysti kertoivat hyvia juttuja... nauratti ja itketti yhtaaikaa. :) Naita kylkiluu-accidentteja ollut kahdesti, ja useamman kerran sit selka niin sproing ettei paase mhinkaan.

Asia: hammas kipeytyi eilen. Rupesin aamupaivalla kartoittamaan mihin taalla skoteissa paasis hoitoon, tyomaalla ei ole dentistille mitaan suhteita. Meinas jo tokkia kun paikoissa sanottiin ettei paase rekisteroitymattomana kun vasta tyyliin kk paasta kunhan rekisterointi on suoritettu. Rupesin jo kiroaman mielessa mutta onneksi sitten loyty naitakin mestoja johon ottavat kylmiltaan ja viela ihan tuossa 5min ajomatkan paassa.
Saas nahda montako puntaa tahankin palaa.

EDIT: apuja löytyi, ensipu ja myöhemmin lopullinen korjaus. Eikä pelotelleet millään jättilaskulla, jos ei tule isoja ylläreitä niin £60-70 tulee kustantamaan.

Jappi
18.08.2017, 22:15
Reissuhommista kotiin ja ensimmäinen homma oli kaivaa hauta meidän 10v pohjanpystykorvalle.

AVRO
18.08.2017, 22:47
Reissuhommista kotiin ja ensimmäinen homma oli kaivaa hauta meidän 10v pohjanpystykorvalle.

:(

aslakki
18.08.2017, 23:04
Hiekkaneekerit ym allahin palvojat :mad:

H&K
29.08.2017, 08:52
On tää Suomi hieno maa.

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/naista-yli-nelja-vuotta-vankina-pitaneen-tuomio-aleni-kko-ssa-syyna-ruotsissa-annettu-toinen-tuomio/6554130#gs.jcdnSgg

"Korkein oikeus on tuoreessa päätöksessään alentanut miehen rangaistusta kahdella vuodella. KKO:n mukaan rangaistuksen alentaminen johtui siitä, ettei ettei hovioikeus ollut rangaistusta määrätessään ottanut huomioon miehen aiemmin Ruotsista saamaa tuomiota."

Jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna aiemman tuomion tulisi vaikuttaa seuraavaan pidentävällä vaikutuksella, eikä lyhentävällä...

Karvapöpö
30.08.2017, 15:21
Jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna aiemman tuomion tulisi vaikuttaa seuraavaan pidentävällä vaikutuksella, eikä lyhentävällä...

Kyllä ehdottomasti olen samaa mieltä. Miten ihmeessä jos olet "taparikollinen" ts. aikaisempia rikoksia, niin pitää alkaa säälimään kaveria, koska on edellisiä tuomioita?

Yölento
31.08.2017, 18:38
Pitää purkautua täälläkin.

Tällä hetkellä eniten vituttaa tämä:

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2797&pictureid=206622

Tai oikeastaan se ettei sitä enää ole kuin kuvissa ja päässä. Reilu 12 ja puoli vuotta perheenjäsenenä ollut karvakuono saateltiin tänään sateenkaarisillalle. Pikkusen syö miestä. Ehkä se joku päivä jo helpottaa...

mako76
31.08.2017, 19:03
Jaksamisia. Aika helpottaa.

Nisseriina
01.09.2017, 10:29
Pitää purkautua täälläkin.

Tällä hetkellä eniten vituttaa tämä:

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2797&pictureid=206622

Tai oikeastaan se ettei sitä enää ole kuin kuvissa ja päässä. Reilu 12 ja puoli vuotta perheenjäsenenä ollut karvakuono saateltiin tänään sateenkaarisillalle. Pikkusen syö miestä. Ehkä se joku päivä jo helpottaa...

:(:(:( Tiedän tunteen ...koitahan jaksella

A-P
04.09.2017, 04:44
Perjantaina kotiin päin ajellessa ajettiin ohi Ikaalisten hujakoilla kolaripaikasta, jossa oli transit-mies tuupannut kääntymään ryhmittyneen vastaan tulevan rekan alle. Laaki ja vainaa! En tiedä oliko tässä tapauksessa räplätty kikkeliä vai kännykkää, mutta aivan sama lopputuleman kannalta.

Liikennekouluttajakonkari kertoi erään rahtarin kertoneen Kokkolasta Helsinkiin ajaessa ennättävän katsoa kolme elokuvaa!!!

piippu
04.09.2017, 14:10
Perjantaina kotiin päin ajellessa ajettiin ohi Ikaalisten hujakoilla kolaripaikasta, jossa oli transit-mies tuupannut kääntymään ryhmittyneen vastaan tulevan rekan alle. Laaki ja vainaa! En tiedä oliko tässä tapauksessa räplätty kikkeliä vai kännykkää, mutta aivan sama lopputuleman kannalta.

Liikennekouluttajakonkari kertoi erään rahtarin kertoneen Kokkolasta Helsinkiin ajaessa ennättävän katsoa kolme elokuvaa!!!

Saman turmapaikan ohi tuli ajettua itsekkin, ja vaikka miten ajattelee transitmiehen ajelleen ,ei voi kyseisessä kohdassa olla mitään muuta selitystä kuin että on tosiaan räplätty sata lasissa jotain perkeleen tärkeää ja ajaminen ollut se toisarvoinen toimenpide :(

...ja vielä tuohon rahtarihuomioon, vaikka kaikki kunnia raskaankaluston ammattilaisille, niin ajoittain tulee kyllä vastaan näitä hesarin lukiojoita ja kaikista härskein oli (ulkomaan kilvissä) että joku todella isokokoinen "ipadi" imukuppitelineessä suoraan kuljettajan naaman edessä tuulilasissa, eikä kuskista näkynyt mitään muuta kuin kädet ratissa...eli tuskin oli ihan navigoinnista kyse :(

Nippan
04.09.2017, 16:06
Pittääpä olla vaikeeta yhen auton olevinnaan rästiverojen selevittely!! Tuntitolokulla soiteltu ympäriämpäri, liikkeeseen mistä ostin, liikkeeseen kenen entinen auto ja Trafille... kukkaa ei tiijjä mittää miten on mahollista kahelta vuodelta jäädä ajoneuvovero maksamatta, autolla kuitennii ajettu jatkuvasti ja katsastettukin joka vuosi huomautuksitta, eikä edelliselle omistajalle ole tullu minkäänlaisia ilmoituksia että ois verot rästissä!!
Perkele ku tympäsee... oisa tuole rahale muutaki käyttöö, ku sen tietää et ne menee miun maksettavaks!! S

Saattana!!!

ja vielä hammaskin halakes kaupantekkiisiks...

0ltzi
10.09.2017, 10:00
se kun tuo yks mökkiläinen ajelee museo kuplallaan aivan pokkana kaikki ajot.

kesät talvet. tänäkin kesänä oon sen liikenteessä nähny vähintään kerran viikossa, talvella vähän harvemmin.

tuollaisten ansiosta tuokin huvi varmasti kohta muuttuu.

xJ-4x4
10.09.2017, 10:22

kesät talvet. tänäkin kesänä oon sen liikenteessä nähny vähintään kerran viikossa, talvella vähän harvemmin.

Millainen vakuutus kyseisessä kuplassa on ? Onko se vakuutettu normaaliin liikennekäyttöön (jolloin sillä saanee ajaa vaikka 365 vrk/vuosi) vai onko siinä halvempi "museorekisteri" vakuutus jolloin ajopäivät on ilmeisesti rajattu 30 vrk/vuosi ?

0ltzi
10.09.2017, 10:39
Millainen vakuutus kyseisessä kuplassa on ? Onko se vakuutettu normaaliin liikennekäyttöön (jolloin sillä saanee ajaa vaikka 365 vrk/vuosi) vai onko siinä halvempi "museorekisteri" vakuutus jolloin ajopäivät on ilmeisesti rajattu 30 vrk/vuosi ?

museorekisteri.

Bj Andy
10.09.2017, 13:07

Nii vuodessa on 52 viikkoa joten kesällä kerran viikossa ja talvella harvemmin saattaa olla juurikin tuon 30 päivää/vuosi...:D:o

Ja onko tuo sinulta pois? Eli kravattia lösemmälle jos ei muuten ole ongelmia..m
:D

fordson
10.09.2017, 13:53
museorekisteri.

Ihanko oot vaivautunut ottaamaan asiasta selvää joka ei varmaan kellekään muulle kuulu. Eiköhän ne viranomaiset oo sitä varten.

0ltzi
10.09.2017, 17:04
Nii vuodessa on 52 viikkoa joten kesällä kerran viikossa ja talvella harvemmin saattaa olla juurikin tuon 30 päivää/vuosi...:D:o

Ja onko tuo sinulta pois? Eli kravattia lösemmälle jos ei muuten ole ongelmia..m
:D

juu mitä sen kans oo jutellu ni on museovakuutus ja tietoinen 30 päivästä.

arvasin et joku laskee sen noin :D meinaakko että se on aina vain sinä päivänä ajanu ku oon sen nähny :D

ei oo multa pois kunnei ole museoautoa vielä. mutta aika monelta tulee olemaan ku mulkut käyttää sitä väärin.

piippu
10.09.2017, 20:11
juu mitä sen kans oo jutellu ni on museovakuutus ja tietoinen 30 päivästä.

arvasin et joku laskee sen noin :D meinaakko että se on aina vain sinä päivänä ajanu ku oon sen nähny :D

ei oo multa pois kunnei ole museoautoa vielä. mutta aika monelta tulee olemaan ku mulkut käyttää sitä väärin.

Kuka siitä pitää kirjaa koska se ukko ajelee ja miten se tieto menisi eteenpäin jollekkin vakuutusyhtiölle? Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta paljon tuolla tienpäällä suhaa täysin vakuuttamattomia "työmatka" autoja sun muita pakkollisten maksujen kiertäjiä, eli paljon vakavampia ongelmia, eikä niihinkään puutu kuin virkavalta jos kohilleen sattuu, niin vaikea kuvitella miten tuo museo ukko tuosta narahtaisi ja keneltä sen ajelut on pois?

Eikö tuo ongelma tule suoraan järjestelmästä, jos annetaan 30pv ajolupa ympärivuotisesti käyttöön....kuka mikä koskaan pystyisi tuollaista valvoa?? Eri olisi jos sen 30pv pitäisi anoa itse jollekkin ajalle ja tämän ulkopuolella kiinnijäätyä sanktio tyyliin 5v häkkiä :D

RobD90
11.09.2017, 06:55
Se kun pitänee pistää defe myyntiin. Ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa harrastaa ja enemmän se vituttaa kun se tuossa pihalla hiljakseen mätänee.

Mistähän keksis hinnan tollaselle -94 300TDi pätkälle.

Verokeskusteluun: se 30 vrk on kuitenkin 720 tuntia, joten aika paljon saa kurvailla, että tulee täyteen. Toisaalta mikäs meidän autoihin kohdistuvassa verotuksessa olis järkevää.

A-P
11.09.2017, 07:04
Räkätautikauden avajaiset.

veikkaaja
11.09.2017, 17:42

Samalla tavalla moni tälläkin palstalla ajelee renkailla, jotka ei ole rek.otteeseen merkittyjä..?

trollhunter
11.09.2017, 18:47
Mut onhan se totta et jos kerta pitää museorek laittaa halvempien vakuutuksien vuoksi nii vois pikkusen rajoittaa niitä muita ajoja ettei oikeasti meidän muiden tarvitse kärsiä jos sattuu kiinni jäämään vaikka omasta mielestä toi 30pv ajopäiväkirja systeemi vois olla tietty kilometriraja vuoteen josta joustettaisiin +-100km kun jotkut ajaa reissujaan museo autolla.... Ja joo mul on valmiina hernepusseja tarvitsijoille:D ja noilla isoilla renkailla ajosta kiinni jääminen ei pilaa toisten ajelua samalla tavalla kuin museo vakuutetulla.

eilhik
12.09.2017, 05:04
Älä murehdi kyllä ne katsoo kilometrit katsastuksessa.
MR auto pysyy paremmassa kunnossa ajamalla mutta kade on kade oli sitten mistä kyse.
Omalla MR,llä ajanut kahtena päivänä tänä kalenterivuotena ja taitaa jäädä siihen eli on se hyvä että joku ajaa ne loput minunkin puolesta , keskiarvohan ratkaisee.
Eikös täällä jokainen vastaa omista teoistaan ja hernekauppiaat ovat alhaisinta kastia koska jos murehtii toisten asioista niin omat tuppaa jäädä hoitamatta.

trollhunter
12.09.2017, 07:26
Juu ei pelkoa että jäisin murehtimaan on parempaa tekemistä:D
Itehhän en harrasta museointia juurikin ton ajelun takia, mulla oli 2 mr autoa(opel rekord d 72 ja mese w110 200d -64 ruotsintuonti lattiakeppi) aiemmin jotka sitten myinkin parempiin käsiin. ainut vehjes mikä pysyy originaalina on toi mun cb500 mut en sitäkään meinaa museo rekata siis pysyy org jos nyt ei suunnitelmat muutu(cafe kiehtois)

mako76
14.09.2017, 15:16
Putkiliike joka sivuillaan mainostaa öljykattilan vaihtoa ja kun menet oikein paikanpäälle niin
Ei ei tommosta kattilaa ja kun kysyt mitä vikaa niin ei edes perustella kunnolla (uusi kattila).
No sitten loppupeleissä ois vaihtanut mut tuntitöinä ja ei takuuta:eek:

bartti
15.09.2017, 18:11
Kalenteri näyttää siltä että ehkä jo joulukuussa ehtis kulmakorpeen ajamaan :mad:, toivottavasti jonnekin muualle ehtii sitä ennen.

Vilpertti
22.09.2017, 22:05
Vituttaa tämä peräkärrylaki vai mikä helevetti se on ko kieltää kunnon peräkärryt. Löyty mahtava aihio lyhyestä/pienestä ja korkeasta maastokelpoisesta peräkärrystä, joka on tehty kestämään. Joku tehdas jossakin on tehnyt ja laittanut oikein kilven siihen popniiteillä asiallisesti, jossa lukee jotain kantavuushommia ja mitä kaikkia, 700kg tai jotain. Brankkareilla ollut vaahdonkehittimen kuskausalustana. No nyt tämmöseen helmeen ei voi laittaa pientä lavaa päälle ja vetää sitä Jeepillä... Sen päälle voi kötöstää esim kompuran ja kutsua sitä hinattavaksi laitteeksi, mutta sillä ei saa kuskata mitään... Voi elläimen jalaka!!

Raktorillahan sitä sais vetää vaikka siitä ottais renkaat pois ja laittais 30 tonnia kananpaskaa päälle. Ristus!!!

Pitäs ostaa joku rihveli kaupasta rahalla ja mitä onnettomamman rimpulan ostaa, niin sitä enemmän sen kyytiin saa panna tavaraa (750kg jarruttoman sääntö). Onneksi tuli aikoinaan tehtyä vähän parempien sääntöjen aikaan kärry, joka kestää mutta tietenkin sen kestävyyden hinta on onneton kantavuus LAIN MUKAAN... Haittapuolena tässä kärryssä on se, että kun sen laittaa maasturin perään, niin perälauta raahaa maata.

Kyllä minä niin mieleni tästä nyt pahoitin...

Swoop
23.09.2017, 18:57
Kanalan kanapunkit. Että osaa aiheuttaa työtä tuommoset pienen pienet paskiaiset.:mad:

0ltzi
25.09.2017, 13:08
Kun ensin tulee vain 28€ sähkölasku, jeeee! Ja viikon päästä sen siirtolasku 90€:mad:

Lerssinen
25.09.2017, 17:30
Kahen kuun sähkölasku oli 39 euroa ja kuukauden siirtolasku 40..
Legendaarista :D

AVRO
27.09.2017, 15:11
Jo muutenkin erittain hataralla pohjalla oleva uskoni amiksen nykymuotoiseen koulutukseen sai yhden pahan iskun lisaa. Juippi tuossa painiskellut ostamansa ruiskuauton paastojen kanssa, ja kun rahaa ei nuorella miehella ole, isansakin nuukalainen niin osien vaihtoon pitanyt olla joku peruste etta kukkaroni nyorit holtyisivat...

Valilla pitanyt vahan potkia persuukselle etta nyt hihat ylos ja Fluke kateen, siita se tietamys lisaantyy, eika silla etta vaihdetaan vaan summanmutikassa osia. Jotka maksavat rahaakin, esimerkkeina MAF tai lambda.
Ja mita helv... koulussa opettajakin vaan sanonu etta vaihtele osia niin kylla se siita lahtee toimimaan!!!
Just oltiin netista kaiveltu sahkoskemat ja oikein testausohjekkin, niin ei, kotona sit pihalla mittaili itekseen sen mita whats upin valityksella saatiin yhteistuumin ilman erityisia mittavehkeita tai break out boxeja mittailtua niin joku tolkku sentas tuli ja saatiin esim MAF todettua suurella todennakoisyydella ehjaksi. Koulussa sentaan nyt uusi pakokaasujen haistelija niin saavat jotain tuloksia aikaiseksi kun jotain koittaa muuttaa.

Eihan noi nuoret miehet ehka helpoimpia toihin patisteltavia aina ole mutta ei nailla nykyisilla veltoilla vaatimustasoilla tai paikallaolovelvollisuuksilla aktiivisuutta paranneta yhtaan.

Tuossa just oli samaa juttua FB:ssa entisen amisopeni ketjussa, ko. herrasmies kirjaili etta meidan aikana 80-luvun lopulla tultiin sentaan kouluun. Lasnaolovelvollisuus kun oli jos meinais kurssit lapaista.
Mista naa sallit oppii etta ei toissa voi pitaa rokulipaivia, kun ei vaan huvita?

Micco
27.09.2017, 17:57
Sitä osien vaihtamalla vianhakua huolloissa se taitaa nykypäivänä olla alalla kuin alalla, ja sit asiakkaat on kauhauissaan/kiukuissaan kun vian haku ja korjaus maksoi omaisuuden.

Ite en ole koskaan ennen mitään huollattanu tai korjauttanu ulkopuolisella paitsi kesällä vein vuosia seisseen polkupyörän huoltoon kesäloman kunniaksi. Soittoja tuli pyöräliikkeestä huollon edetessä, lopputulema oli et juuri mitään ei pystyny huoltamaan ilman uusien osien vaihtamista, viimeisessä puhelussa sanoin, et antakaa olla tulen hakemaan pyöräni pois ja huollan itse niin ei tartte kaikkia osia uusia.
mm. ketjuja ja rataspakkoja kun en antanut uusia (pyörällä ajettu max400km) niin ne oli sit rasvattu kaiken vanhan rasvan, hiekkapölyn ym. päälle. Joten nekin piti sit ite pestä ja sit vasta rasvata, kaiken muun lisäksi piti koko pyörä pestä kun oli "huollon" jäliltä yltä päältä mustassa rasvassa satulaa ja tuppeja myöden.

Luoppis
28.09.2017, 18:48
Ja mita helv... koulussa opettajakin vaan sanonu etta vaihtele osia niin kylla se siita lahtee toimimaan!!!

Saattaahan se amikseenkin sattua opettajaksi joku sellainen, jolla on usko ja motivaatio omaan alaan ja sitä opiskeleviin mennyt siinä määrin, että käy töissä vain saadakseen läsnäolovelvoitteensa suoritettua.

AVRO
29.09.2017, 20:24
Saattaahan se amikseenkin sattua opettajaksi joku sellainen, jolla on usko ja motivaatio omaan alaan ja sitä opiskeleviin mennyt siinä määrin, että käy töissä vain saadakseen läsnäolovelvoitteensa suoritettua.

Tämä olisi ihan helv... väärin, mut niin on tässä maailmassa paljon muutakin väärää.
En tunne opettajaa niin hyvin että voisin tuomita, mutta kyllä meikäläisen mielestä tämmöisessä hommassa pitää olla joku palo levittää sanomaa. Nimenomaan sitä tietotaitoa ja moraalia, mut voihan se olla että kuppi on jo mennyt nurin... ja nynnoi nuoret kärsii.

Ja joku päivä nekin on tossa tilanteessa kun pitäis siirtää oma osaaminen seuraavalle sukupolvelle, mitä jos sinne onkin opittu semmoinen hälläväliä-asenne. :(
Joka kyllä on enenevässä määrin vallitseva ominaisuus jo.'

Ei pidä ny miettiä näitä, muutenkin jo tappio miinuksella kun meni muutenkin lyhyt vapaa puoliksi harakoille kun sää viivästytti kotilennot tänään. Piti olla tämä päivä, jonka otin palkattomaksi, puoliksi himassa ja lähdin aamulla sianpieraisulta tulemaan. Pieleenhän se meni kun sumut mannermaalla torpedoi aikataulut, vasta nyt himassa. :( :(
Positiivista on se että setä lentää rehellisillä lipuilla niin ei tarvi olla virtsa sukassa kun jatkot kyrvähtää, tiskiltä uutta lippua ja voucherit päälle.

A-P
30.09.2017, 21:33

Onhan niitä leipäpappejakin!

Heguli
02.10.2017, 06:53
Autopeltikorjaamo Harry Lampinen Espoossa. Ammattitaitoa kyseisestä paikasta ei löydy hakemallakaan ja asenne työhön yleensäkin on hukassa.

Karvapöpö
02.10.2017, 15:02
Autopeltikorjaamo Harry Lampinen Espoossa. Ammattitaitoa kyseisestä paikasta ei löydy hakemallakaan ja asenne työhön yleensäkin on hukassa.

Nettisivut on ainakin viimesen päälle uskottavan oloiset. Saako udella tarkemmin mitä on käynyt tai mistä hommasta on kyse?

Heguli
02.10.2017, 18:28
Nettisivut on ainakin viimesen päälle uskottavan oloiset. Saako udella tarkemmin mitä on käynyt tai mistä hommasta on kyse?

Eka keikka oli Hyundain ovien maalaus maahantuojan takuuhommana, se ovenkahvojen mekanismi kulutti maalipinnan puhki kahvojen alta. Homma tehtiin ja aluksi kaikki näytti hyvältä mutta noin puolen vuoden päästä kolme ovea neljästä oli jo ruosteessa. Ei muuta kun reklamaatio peliin ja maalasivat ovet uudelleen. Nyt laittoivat kahvojen alle sellaset muovisuojat, jotka tietty olisi jo alkuun sinne pitänyt laittaa. Tokasta maalauksesta on nyt noin puoli vuotta aikaa ja ainakin toistaiseksi ovet eivät ole ruosteessa. Korjaus tehtiin tietysti takuuna mutta auto oli 3 päivää poissa ajosta.

Toka keikka oli pienen lommon/naarmun korjaus takalokasuojasta + muovipuskurin maalaus kun tyttö koitti kumpi on kovempi, auto vai postilaatikko. Auto hävisi :D

Hätäpäissäni vein auton samaan mestaan korjattavaksi, on tuossa sopivasti lähellä. Homma otti luvatut 4 päivää mutta työn jälki on amatöörimäistä: bensatankin täyttöaukon luukku on ihan poskelleen asennettu, takapuskuri on asennettu vinoon, takavalo on tosi huonosti sovitettu, maalipinta sinänsä on OK mutta rajojen teippaukset on tehty huonosti ja maalisumua/tahroja on vähän siellä täällä. Asiasta kun reklamoin niin komensivat "näyttään uudelleen". Kyselin jotta miksei tehty hommaa kerralla kunnolla niin ei kuulunut vastausta.

Mielestäni tuollaista huolimattomuutta ei saisi päästää tuotannosta läpi, menee firmalta maine ja kohta asiakkaat.

Jappi
06.10.2017, 12:09
Subaru ja surullisenkuuluista diesel, reilu vuosi sitten vaihdettu uusi kone. Juhannuksesta asti ollut merkkiliikkeessä valohoidossa eikä käy edelleenkään, paljon on kyllä tutkittu ja saatu selville missä vika ei ainakaan ole... Vikaan ei löydy tietotaitoa edes maahantuojan suunnasta.

kenppi
06.10.2017, 16:06
Sähköpuolen vikaa?

Kysyppäs Ammattikoululta aikuispuolelta Tervosen Markukselta kiinnostaisiko/olisiko aikaa sitä tutkia. Siellä vika löytyy jos jossakin ;)

Jappi
06.10.2017, 19:19
Sähköpuolen vikaa?

Kysyppäs Ammattikoululta aikuispuolelta Tervosen Markukselta kiinnostaisiko/olisiko aikaa sitä tutkia. Siellä vika löytyy jos jossakin ;)

Pittää tuo kortti tiedustella jos ei ala edetä Wetterillä. Oma sivistynyt veikkaus on että CAN väylässä on jotain solmussa mutta johtosarjat on mitattu ja merkkihuollon testerillä pääsee järjestelmään. Mutta omalla lukijalla en pääse vaikka aiemmin pääsin...

Gary Grand
13.10.2017, 07:57
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710132200457976_u0.shtml

"Ideologisesti työtön"
:mad:
Ideologisesti vois olla ilman työttömyyskorvaustakin. Tai työntää sen ideologiansa perCseensä.:mad:
- Huomasin, että näillä arvosanoilla ei lukioon ja sitä kautta kunnon töihin pääse. Siihen aikaan ammattikoulua pidettiin lähinnä vitsinä. Oli selvää, että sieltä mennään suoraan työttömyyskortistoon, Nyman sanoo HS:lle.
Ja?!?
Tuon vitsin kautta on aika moni saanut ja tulee edelleen saamaan kuitenkin elantonsa..

Pertsi
13.10.2017, 08:26

"Ideologisesti työtön"
Ideologisesti vois olla ilman työttömyyskorvaustakin. Tai työntää sen ideologiansa perCseensä.:mad:

Ja?!?
Tuon vitsin kautta on aika moni saanut ja tulee edelleen saamaan kuitenkin elantonsa..

Joo kyllä tuollaiset joutaisivat minkinrehuksi.

AVRO
13.10.2017, 09:34
"Ideologisesti työtön"

Ja?!?

Juurikin. About samanikainen kaveri kun minakin, peruskoulu/ammattikoulupohjalla on tamakin ukko ittensa kiilannu ihan ok hommiin. Itestaan ei oo kylla leipa poytaan kavellyt.

Naa on just niita velttoilijoita joita mikaan ei kiinnosta, eika kiinnostanut silloin kun piti joku ammatti keksia itselleen, niin sit ihmetellaan kun kukaan ei ota toihin?
Tyohaluttomuuskorvauksien maksaminen naille narastaa minuakin, toki se pieni humanisti sisallani sanoo ettei ketaan kadulle tarvis heittaa mutta selkeissa tapauksissa semmoinen sopiva porkkanaksi naamioitu keppi olisi paikallaan.

Gary Grand
13.10.2017, 10:54
Juurikin. About samanikainen kaveri kun minakin, peruskoulu/ammattikoulupohjalla on tamakin ukko ittensa kiilannu ihan ok hommiin. Itestaan ei oo kylla leipa poytaan kavellyt.

Naa on just niita velttoilijoita joita mikaan ei kiinnosta, eika kiinnostanut silloin kun piti joku ammatti keksia itselleen, niin sit ihmetellaan kun kukaan ei ota toihin?
Tyohaluttomuuskorvauksien maksaminen naille narastaa minuakin, toki se pieni humanisti sisallani sanoo ettei ketaan kadulle tarvis heittaa mutta selkeissa tapauksissa semmoinen sopiva porkkanaksi naamioitu keppi olisi paikallaan.
Oma kolutus on perus-/ammattikoulupohjalta, mutta kävin taistelemassa väkisin läpi vielä inssiopinnot. Ei se 7 keskiarvo mikään huippu lähtökohta ollut, mutta riitti..

Tuon porkkanaksi naamioidun kepin vois tarjoilla alakautta tälle "ideologiselle työttömälle"..

turakki
13.10.2017, 12:43
Eipä se tohtorinhattukaan työpaikan saantia takaa. Paremmin koulutettujen paikkoja on yleensä vähän, ja kisa kovaa. Toisaalta vässykkä on vässykkä koulutustaustasta riippumatta. Kukapa sellaista palkkaisi, jos jonossa on motivoituneita hakijoitakin.

wikke
14.10.2017, 08:28
"Nymanin mielestä on merkittävä ihmisoikeusloukkaus, että ihmisiä pakotetaan töihin."

Joskus, joskus toivon että kaikenlainen tukijärjestelmä romahtaa...

Lerssinen
14.10.2017, 09:42
Kyllähän te toimiston ainut homma on pakottaa ihmisiä töihin sellaisiin firmoihin joiden toiminta on vähä niin ja näin, normaaleihin työpaikkoihin missä on asiat kunnossa löytyy työväkeä kyllä ilman tätä paskalaitostakin.

Jeepp
14.10.2017, 19:09
Hyvää mainosta kirjalleen.. Laskenu että saa kirja tuloilla enemmä mitä työkkäristä, vähä vielä höystää lisää :D

Jappi
15.10.2017, 00:26
Eipä se tohtorinhattukaan työpaikan saantia takaa. Paremmin koulutettujen paikkoja on yleensä vähän, ja kisa kovaa. Toisaalta vässykkä on vässykkä koulutustaustasta riippumatta. Kukapa sellaista palkkaisi, jos jonossa on motivoituneita hakijoitakin.

Ei takaa ei, mutta jos asenne ja motivaatio tehdä töitä on kohdallaan niin en kyllä ole koskaan kuullut sen korkean koulutuksen haitanneen. Tai olen, mutta toista kautta olen kuullut ettei siitä työmotivaatiosta oikein ollut näyttöä :D

A-P
15.10.2017, 06:36
Tilapäistä harmitusta aiheutti tilipäivänä tililläni poikennut trombi. Olen siis EVP seuraavaan tiliin! :D

Nisseriina
15.10.2017, 10:51

"Ideologisesti työtön"

Ja?!?

Tuo heppu on samaa ikäluokkaa kun mun sisko ja muistan ku eilisen kun tämä todella nero LUKIOLAINEN sano mulle et olen vain tyhmä ammattikoululainen..teki mieli repiä pää irti juurinee siltä. Lopputulema kuitenki tällä "ammattikoulutasolla" on se et paljo paremmi ollu töitä ja päässy töihi joten...

Nisseriina
15.10.2017, 10:54
Joo kyllä tuollaiset joutaisivat minkinrehuksi.

Ei taida kelvata edes niille.

eilhik
15.10.2017, 18:28
Tulee mieleen että maksut poikki =rupeaa ideologia murenemaan sääli että terveet ehkä ihmisiksi luokiteltavat saavat vedättää ja suhmuroida aivan omalla tyylillään.
Tähän vielä nämä tulevat "kunniakansalaiset" joita kuulemma pitäisi vielä juhlia kuntien ei hyvää päivää loppu häämöttää joka tapauksessa.
Hävettää olla sosiaalisten pummien elätti.

Nisseriina
18.10.2017, 11:58
Tuli sitten veritulppa reiteen kiitos työmaan kun ei meitil ole taukoja.Juu tiedetään että se on laitonta touhua mutta joko teet tai lähet on vaihtoehdot...tämä pirun veritollo ei meinaa millää lähtee.Pistät ittees piikillä kerra päiväs ja laapit jotai tököttiä siihe kohtaa ja iha sama pistäkkö ja lääpikkö vai et kun mitään ei tapahdu.Tarvis päästä takasi jo töihi..Noo viime yönä täällä oli oikee ison maailman meininkiä...Ei meinannu tulla uni simmuun muuteka millää ja sit ku nukahdin heräsin kans samantien helvetilliseen meteliin.Kello oli vähä yli kaks. Alko ikkunat helisee ja koko talo tärisi ja tuolla pimeydessä kurvaili helvetinmoinen helikopteri välillä hervottomalla valonheittimellä alas kattellen. Pisti vituttaan kun tuollaset puol toista tuntia se jyräs edes takas tuossa ja ravisutteli taloo.Kiitin onneeni et oon saikulla enkä menos aamuvuoroon.olis voinu myssy kutistua tosissaan.Tällä kylällä ei takuulla nukkunu kukaan.Se on varma.Mikä lie oli hukassa niiltä.

rane58
18.10.2017, 23:46
Tuli sitten veritulppa reiteen kiitos työmaan kun ei meitil ole taukoja.Juu tiedetään että se on laitonta touhua mutta joko teet tai lähet on vaihtoehdot...tämä pirun veritollo ei meinaa millää lähtee.Pistät ittees piikillä kerra päiväs ja laapit jotai tököttiä siihe kohtaa ja iha sama pistäkkö ja lääpikkö vai et kun mitään ei tapahdu.Tarvis päästä takasi jo töihi..Noo viime yönä täällä oli oikee ison maailman meininkiä...Ei meinannu tulla uni simmuun muuteka millää ja sit ku nukahdin heräsin kans samantien helvetilliseen meteliin.Kello oli vähä yli kaks. Alko ikkunat helisee ja koko talo tärisi ja tuolla pimeydessä kurvaili helvetinmoinen helikopteri välillä hervottomalla valonheittimellä alas kattellen. Pisti vituttaan kun tuollaset puol toista tuntia se jyräs edes takas tuossa ja ravisutteli taloo.Kiitin onneeni et oon saikulla enkä menos aamuvuoroon.olis voinu myssy kutistua tosissaan.Tällä kylällä ei takuulla nukkunu kukaan.Se on varma.Mikä lie oli hukassa niiltä.
Minua pisteltiin kuin neulatyynyä navan alle (täsmä lääkityspistokset jalkoihin) kun oli tulppa pohkeessa, sua vain kerran päivässä...? :confused:
Se tulppahan ei saa lähteä liikkeelle ja mennä keuhkoihin, aivoihin missä voi noutaja tulla.:(
Tuli pitkä marevan-kuuri ja sairasloma.... :p

Nisseriina
19.10.2017, 08:09
Minua pisteltiin kuin neulatyynyä navan alle (täsmä lääkityspistokset jalkoihin) kun oli tulppa pohkeessa, sua vain kerran päivässä...? :confused:
Se tulppahan ei saa lähteä liikkeelle ja mennä keuhkoihin, aivoihin missä voi noutaja tulla.:(
Tuli pitkä marevan-kuuri ja sairasloma.... :p

Sain kuuden viikon piikkikuurin ja tosiaan vain kerran päivässä tuikkaan navan ympärystään piikin pystyyn. Vattanahka on ku sotatanner ja viä on piikitystä jäljellä mutta kun mitään ei tapahdu. No tänään taas lääkäriin.

Heguli
19.10.2017, 11:39
Sain kuuden viikon piikkikuurin ja tosiaan vain kerran päivässä tuikkaan navan ympärystään piikin pystyyn. Vattanahka on ku sotatanner ja viä on piikitystä jäljellä mutta kun mitään ei tapahdu. No tänään taas lääkäriin.

Multa leikattiin jokunen vuosi sitten nilkka ja lääkäri määräsi verenohennuslääkettä varmuuden vuoksi ja piikitys oli juurikin mahaan kahdesti päivässä. Mulle tuli joka piikistä aika iso sinipunainen jälki ja kuukauden päästä koko maha oli aika kirjavan värinen :D Harmi kun en ottanut mahasta selhvietä.....

savustin
22.10.2017, 17:35
Kyllä osaa porukka jättää siivon jälkeensä kun kylässä käyvät.Tän illan siivonnut ambulassi porukan jälkiä kun emäntää puolituntia yrittivät elvyttää eteisen lattialla tuloksetta.Nyt vaan odotetaan kummat tulee ensin hyvät vai huonot uutiset,Henkitys vaikeuksia ja verenpaine kuulema helevetin alhaalla ja pumppu tako ylikierroksia.Ei ollut heillä mitään havaintoa mitä tapahtu mutta turkuun veivät nyt vaan odotetaan mitä pojalle pitää kertoa ja koska.

AVRO
22.10.2017, 17:38
:( Voehan helvetti. Tsemppiä.

savustin
22.10.2017, 18:39
:( Voehan helvetti. Tsemppiä.
Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun sitä viedään mutta pahin.

rane58
22.10.2017, 19:27
Sairas vanha Äitini kuoli torstaina.

savustin
22.10.2017, 21:27
Sairas vanha Äitini kuoli torstaina.
Otan osaa.

tjl
23.10.2017, 07:00
Kyllä osaa porukka jättää siivon jälkeensä kun kylässä käyvät.Tän illan siivonnut ambulassi porukan jälkiä kun emäntää puolituntia yrittivät elvyttää eteisen lattialla tuloksetta.Nyt vaan odotetaan kummat tulee ensin hyvät vai huonot uutiset,Henkitys vaikeuksia ja verenpaine kuulema helevetin alhaalla ja pumppu tako ylikierroksia.Ei ollut heillä mitään havaintoa mitä tapahtu mutta turkuun veivät nyt vaan odotetaan mitä pojalle pitää kertoa ja koska.

Oma faija sai kammiovärinän kun oli se islannin tuhkapilvi, oli 12min henki pois kun mediheli ei voinnu lentää.
Huone missä ensihoitajat ja lääkäri oli, oli kyllä aika kauhees kunnossa, neuloja jokapaikassa.
Mut vaikka lekurit sano et tuski enää herää, ja jos herää ni tuskin on oma ittensä.

Mutta siitä se tokeni, täysin.ilman minkäänlaisii oireita.yhtä sekasi ku ennenki 😁
Sitä on sen jälkee tutkittu aikapaljon, kun on ilmeisesti olematon todennäkösyys että selvii tollasesta.

Eli ei ne asiat aina pääty huonosti, ja jonkinlaisii ihmeitä sattuu.
Jaksamisia,

savustin
23.10.2017, 16:34
Tänään kuulin että matkalla oli pulssi hävinnyt kokonaan ja paineet perässä, Ihme ja kumma aamusta oli jo tajuissaan ja äsken soitti että tulee kotiin matkalaukullinen lääkkeitä mukana.Ne ei nykyään kauan pidä sisällä heti kun monot pysyy alla niin ulos ja mikä sen parempi tässä tapauksessa vielä kun tietäis mikä sen aiheutti.

A-P
24.10.2017, 05:27
Meinasin myydä liki viimeisenkin Cruiserin! Onneksi tajusin tyhmyyteni.

Gary Grand
24.10.2017, 07:28
Pankkikortti tilttasi pari viikkoa sitten..
Nyt tuli uusi kortti vanhalla salasanalla, niin on menny muisti itseltä.:mad::(
Ei muista millään sitä tunnuslukua.:o

tjl
24.10.2017, 07:35
Pankkikortti tilttasi pari viikkoa sitten..
Nyt tuli uusi kortti vanhalla salasanalla, niin on menny muisti itseltä.:mad::(
Ei muista millään sitä tunnuslukua.:o

Ainakin nordean verkkopankissa voi kattoo numeron.
Maksaa vaan vitosen.

Gary Grand
24.10.2017, 07:46
Ainakin nordean verkkopankissa voi kattoo numeron.
Maksaa vaan vitosen.
no, perhana..
Jospa OP:stakin löytyis tuollanen:eek:
Pitää selvitellä. Kiitti sulle! Annoit toivoa toivottomalle..:cool:

Nisseriina
29.10.2017, 11:38
Kävipä tässä ilmi että mulla mitää veritulppaa ollukkaan..kiitos kaunis tälle halvatun lääkärille joka käski tykittää sitä mököö mahaan selvittämättä aihetta enempiä.Kaks viikkoo ehätin tökkiä niitä turhaan.Tuollaset surkeat työpaikkatohtoroinnit pitäs lopettaa vallan. Ihmettelin ku ei mitää tapahdu vaikka kuinka pistelee ja menin lääkäriin omaan laskuun josta lähete sairaalaan tutkittavaks niin kävi ilmi ettei ole tulppaa.Onneks.. mut pisti silti vituttaan tuollane touhu ja hospitaalissa lääkäriki oli vähä helvetin vihane sen työterveystohtorin touhusta.

Offijepe
30.10.2017, 11:46
Kävipä tässä ilmi että mulla mitää veritulppaa ollukkaan..kiitos kaunis tälle halvatun lääkärille joka käski tykittää sitä mököö mahaan selvittämättä aihetta enempiä.Kaks viikkoo ehätin tökkiä niitä turhaan.Tuollaset surkeat työpaikkatohtoroinnit pitäs lopettaa vallan. Ihmettelin ku ei mitää tapahdu vaikka kuinka pistelee ja menin lääkäriin omaan laskuun josta lähete sairaalaan tutkittavaks niin kävi ilmi ettei ole tulppaa.Onneks.. mut pisti silti vituttaan tuollane touhu ja hospitaalissa lääkäriki oli vähä helvetin vihane sen työterveystohtorin touhusta.

Fuckin valelääkärit. Mistä nää tumpelot ne lisenssit saa, vissii muropaketista. Rupee noi lekurien resurssit käymään vähiin. Toivottavasti ei tuu sitä päivää, kun joku suomenkieltä osaamaton rupee ihmisii "parantelemaan" kun olishan se vissiin ihan hyvä kuulla myös se potilaan oma diagnoosi asiasta. Vois olla pikkasen kuumotuksen paikka.

Kaitsu67
30.10.2017, 22:25
Fuckin valelääkärit. Mistä nää tumpelot ne lisenssit saa, vissii muropaketista. Rupee noi lekurien resurssit käymään vähiin. Toivottavasti ei tuu sitä päivää, kun joku suomenkieltä osaamaton rupee ihmisii "parantelemaan" kun olishan se vissiin ihan hyvä kuulla myös se potilaan oma diagnoosi asiasta. Vois olla pikkasen kuumotuksen paikka.

Kävin jo aikanaan 2006 syksyllä paikkauttamassa auennutta silmäkulmaa Nurmijärven sairaalan päivystyksessä . Tikkejä siihen piti laittaa. Kun olin aikani ensin odotellut ja pääsin "otille", niin lekuri puhu hono soomi, en ole varma oliko Venäläinen vai Itämailta jostain. Sitten kun tökkäsi silmäkulmaan ja sattui aika perkeleesti, totesin että tuntupas se puudutuspiikki häijyltä. Totesi siihen että "ei tättä puudutta tarvi", oli aloittanut tikkauksen ja veteli loputkin tikit kylmiltään, teki kyllä aika makiaa. Mitähän jos olis ollu umpisuoli kyseessä....:rolleyes:

Nisseriina
31.10.2017, 17:26
Kävin jo aikanaan 2006 syksyllä paikkauttamassa auennutta silmäkulmaa Nurmijärven sairaalan päivystyksessä . Tikkejä siihen piti laittaa. Kun olin aikani ensin odotellut ja pääsin "otille", niin lekuri puhu hono soomi, en ole varma oliko Venäläinen vai Itämailta jostain. Sitten kun tökkäsi silmäkulmaan ja sattui aika perkeleesti, totesin että tuntupas se puudutuspiikki häijyltä. Totesi siihen että "ei tättä puudutta tarvi", oli aloittanut tikkauksen ja veteli loputkin tikit kylmiltään, teki kyllä aika makiaa. Mitähän jos olis ollu umpisuoli kyseessä....:rolleyes:

:eek::eek::eek: Ei olis kädet pysyny omalla puolella tuossa tilanteessa. Se joka tän päin helvettiä arvauksen teki veritulpasta oli ihan suomalainen nuorimies et se muropaketti on varmaan viä lähellä sen sydäntä..yleistämättä mitenkä et murot olis vaan nuorten miesten juttu :D muttaku niitä jo ehdotettiin ylempänä.

ImacInnes
01.11.2017, 18:51
Meinasin valittaa kun ei isotkaan yrityksen maksa ajallaan laskuja, vaan kun luin noita aikaisempia tarinoita niin, hyvinhän mulla menee.

Kiitos ja Anteeksi.

t. Ismo Ämmä

Kaitsu67
01.11.2017, 21:44
Meinasin valittaa kun ei isotkaan yrityksen maksa ajallaan laskuja

Tää on ihan tuttua hommaa, varsinkin kun on "month end" tai "quarter end" on melkeen sääntö että laskut venyy noiden yli niin saadaan näyttämään homma paremmalta. Ja sen lisäksi tuo maksamaton raha on halvempaa "lainaa" kun pankista, kun useinkaan isoissa diileissä ei lähetetä mitään karhuja ihan heti...

Kaitsu67
01.11.2017, 21:52
Niin ja vituttaa se kun tiessä oli helvetinmoinen kraateri, asfalttitie vielä. Niin iso, että jos siihen olisi vähän hiljempaa ajanut niin ripustukset olis jääny sinne.EDIT: siis tavallinen ha ei maasturi. En ole vielä ripustusten jne mahdollisia vaurioita vielä ehtinyt tarkistaa.
Oli nyppylän takana ja kun sen näki ei ehtinyt tehdä mitään. Vanne ja rengas paskana. Tuskin mistään saa korvausta....mitään tievauriomerkintää ei ollut varottamassa edes.

Heguli
02.11.2017, 06:10
Niin ja vituttaa se kun tiessä oli helvetinmoinen kraateri, asfalttitie vielä. Niin iso, että jos siihen olisi vähän hiljempaa ajanut niin ripustukset olis jääny sinne.EDIT: siis tavallinen ha ei maasturi. En ole vielä ripustusten jne mahdollisia vaurioita vielä ehtinyt tarkistaa.
Oli nyppylän takana ja kun sen näki ei ehtinyt tehdä mitään. Vanne ja rengas paskana. Tuskin mistään saa korvausta....mitään tievauriomerkintää ei ollut varottamassa edes.

Eikös tienpitäjä korvaa aiheutuneet vahingot. Ota valokuvat autosta & montusta ja niiden pohjalta yhteyttä omistajaan, varmaan kaupungin omistama tie ?

Porvoossa nelisen vuotta sitten meidän duunipaikalle meni vielä hiekkatie ja yhtenä vuonna se oli niin heikossa kunnossa, että moni rikkoi siinä vanteen, renkaan ja muutakin. Netin kautta pystyi tekemään kaupungin sivuille ilmoituksen asiasta ja kaikki vahingot korvasivat. Melko pian se tienpätkä sitten asfaltoitiin :)

Kaitsu67
02.11.2017, 15:26
http://www.is.fi/autot/art-2000005431847.html

Kaitsu67
02.11.2017, 15:27
Eikös tienpitäjä korvaa aiheutuneet vahingot. Ota valokuvat autosta & montusta ja niiden pohjalta yhteyttä omistajaan, varmaan kaupungin omistama tie ?

Porvoossa nelisen vuotta sitten meidän duunipaikalle meni vielä hiekkatie ja yhtenä vuonna se oli niin heikossa kunnossa, että moni rikkoi siinä vanteen, renkaan ja muutakin. Netin kautta pystyi tekemään kaupungin sivuille ilmoituksen asiasta ja kaikki vahingot korvasivat. Melko pian se tienpätkä sitten asfaltoitiin :)

Pitääpä selvittää....takavannekin näköjään meni.

Danlig
03.11.2017, 00:02
http://www.is.fi/autot/art-2000005431847.html

Herralla on näemmä rekisterikilven valo pimeä, korjaappa se ja tuu näyttämään 20€ lisämaksun kanssa :mad: Jahas kiven iskemä tuulilasin alakulmassa, minun näkökenttää haittaa, auto menee ajokieltoon.
Voi nyt vittu ihan oikeasti

baxxter
03.11.2017, 07:51
Herralla on näemmä rekisterikilven valo pimeä, korjaappa se ja tuu näyttämään 20€ lisämaksun kanssa :mad:
Lehtijutuissa ei nykyään ole lainkaan tärkeää esittää asiaa selkeästi, vaan niin että se herättää mahdollisimman paljon kohua ja nettisivuille klikkauksia. Lähdelinkkejä ei vaivauduta laittamaan, eihän niitä kyllä kukaan jaksa lukea kun eihän toimittaja itsekään ehdi aiheeseen perehtyä. Rekisterikilven valon puuttumisesta hylkääminen on se avainasia ja suuri pahuus, vaikka siinä määräyksen seuraavalla rivillä lukee että toimimattomasta rekisterikilven valosta tulee korjauskehotus. Vaikka se kilpivalo ei ole keneltäkään koskaan puuttunut, niin saatiinpahan mielipahaa ja itkua foorumeille.

Nisseriina
04.11.2017, 12:03
Kaikkea sitä on ehitty näkeen ja kokeen mut ei mitään tällästä..Käytin tuom Bmw merkkisen kehonsiirtovälineen öljynvaihdossa kuten aiemmin mut tällä kertaa eri paikassa ku aiemmin.Ensinnäkin autoa oli tulossa hakeen öljyyn dipattu jannu..sanoin siihen et olet kyllä vähä liian paskanen auton hakuun.Se ei sitte tullu.Tuli sellane pitkä kojootti joka oli vähä puhtosemman näkönen ja vei auton mennessään ja minä koiran asioilleen.Menin sitten toimistoon odottaan koska se työ valmistuu ja auto oli iha siinä tomiston oven pielessä olevalla nosturilla joten kuulin kaiken kun siä ihmeteltiin mikä on huoltokirja et onko se tää?? Toine nuori kolli huutaa ei se ole tuo se on käyttöohjekirja..ilmeisesti ei lukutaito riittäny lukeen kirjasen päältä mikä se oli. No lopputulema tälle hiuksia nostattavalle episodille oli viä pahempi. Mikään ei vituta nii paljoo ku öljyyn sisältä sotkettu auto!!! Ratti, vaihdekeppi huoltokansio kirjasineen öljyssä mutta paras ylläri odotti siinä ratin alimman puolan päällä..peukalon pään kokonen räkäklimppi kruunas koko homman. Siis hyi saatana!!! Oli tosi liki etten yrjönny ja ku muistelee sitä nokaretta saa oksennuksen kurkunpäähän heti. Eikä se voinu olla edes mielenosotus kyseistä merkkiä kohtaan koska koko halli oli täys saman merkin edustajia. Ei tarvi viedä enää sinne.Ajan mieluummi pidemmä matkan sinne missä tuo on aiemminki käyny.Pysyy auto siistinä nii konehuoneesta ku sisältäkin. Ennekö joku ehtii sano et vaihda ite ni ei tarvi valittaa niin ainoa ongelma on se et täällä ei ole nyt mahkua vaihtaa niitä ite tuohon tällä erää.

JiiPee
04.11.2017, 17:10
Oli tosi liki etten yrjönny ja ku muistelee sitä nokaretta saa oksennuksen kurkunpäähän heti. Eikä se voinu olla edes mielenosotus kyseistä merkkiä kohtaan koska koko halli oli täys saman merkin edustajia. Ei tarvi viedä enää sinne.Ajan mieluummi pidemmä matkan sinne missä tuo on aiemminki käyny.Pysyy auto siistinä nii konehuoneesta ku sisältäkin.

Huoltoputkan nimeä vaan näkyviin, niin auttaa muita heti.

Nisseriina
05.11.2017, 00:00
Huoltoputkan nimeä vaan näkyviin, niin auttaa muita heti.

Ölypiste Lempäälä.

Kaitsu67
05.11.2017, 00:03
:D Nimensä veroinen putka näemmä :D:D:D jos siis Öljypiste

rane58
05.11.2017, 00:32
Ölypiste Lempäälä.
Tosiaan on osuva nimi. :D
Ja räkää Lem... ratinpäälä.... :o

Nisseriina
05.11.2017, 10:17
Tosiaan on osuva nimi. :D
Ja räkää Lem... ratinpäälä.... :o

:D:D:D Räkäpiste

Naapero
05.11.2017, 18:41
Tämän vuoden ylivoimaisin vitutus tuli siitä kun ex-emäntä kerto viestillä pettäneensä minua, ja kaiken lisäks vielä sillon kun ite oon intin vihreissä viikonloppua kiinni...

Bj Andy
05.11.2017, 19:13
Kaikkea sitä on ehitty näkeen ja kokeen mut ei mitään tällästä..Käytin tuom Bmw merkkisen kehonsiirtovälineen öljynvaihdossa kuten aiemmin mut tällä kertaa eri paikassa ku aiemmin.Ensinnäkin autoa oli tulossa hakeen öljyyn dipattu jannu..sanoin siihen et olet kyllä vähä liian paskanen auton hakuun.Se ei sitte tullu.Tuli sellane pitkä kojootti joka oli vähä puhtosemman näkönen ja vei auton mennessään ja minä koiran asioilleen.Menin sitten toimistoon odottaan koska se työ valmistuu ja auto oli iha siinä tomiston oven pielessä olevalla nosturilla joten kuulin kaiken kun siä ihmeteltiin mikä on huoltokirja et onko se tää?? Toine nuori kolli huutaa ei se ole tuo se on käyttöohjekirja..ilmeisesti ei lukutaito riittäny lukeen kirjasen päältä mikä se oli. No lopputulema tälle hiuksia nostattavalle episodille oli viä pahempi. Mikään ei vituta nii paljoo ku öljyyn sisältä sotkettu auto!!! Ratti, vaihdekeppi huoltokansio kirjasineen öljyssä mutta paras ylläri odotti siinä ratin alimman puolan päällä..peukalon pään kokonen räkäklimppi kruunas koko homman. Siis hyi saatana!!! Oli tosi liki etten yrjönny ja ku muistelee sitä nokaretta saa oksennuksen kurkunpäähän heti. Eikä se voinu olla edes mielenosotus kyseistä merkkiä kohtaan koska koko halli oli täys saman merkin edustajia. Ei tarvi viedä enää sinne.Ajan mieluummi pidemmä matkan sinne missä tuo on aiemminki käyny.Pysyy auto siistinä nii konehuoneesta ku sisältäkin. Ennekö joku ehtii sano et vaihda ite ni ei tarvi valittaa niin ainoa ongelma on se et täällä ei ole nyt mahkua vaihtaa niitä ite tuohon tällä erää.

Ereään entisen työnantajan sanoin. Ratti on rasvattu, penkki on paskattu, auto on siis huollettu...

Pajares
06.11.2017, 18:28
vitun facebook:D.

"sinulle suositellut ryhmät TOIOTA landcruiser suomi"

Just kun kaikki tuntui luistavan elämässä ja tummien pilvien takaa näkyi jo sinistä kajoa...

bartti
06.11.2017, 18:39
Jeepin mittaristossa hävisi voima mikä liikuttaa viisarit sama voima polttaa sulakkeita :mad:

Kala92
07.11.2017, 12:44
Prkl män hitsikipä korvaan! Ajattelin saikulla ollessani tulla hallille homehtumaan ja hepata yhden putken pätkän auton alla. No eiköhän kimmonnut kipinä korvaan! Jumalaton ritinä kävi van eipä onneksi muuta tainnu käydä. Pipo oli sitten noussu vissiin korvan päälle. Aika liukkaasti tultiin auton alta vekkaan....

tjl
07.11.2017, 12:48
Prkl män hitsikipä korvaan! Ajattelin saikulla ollessani tulla hallille homehtumaan ja hepata yhden putken pätkän auton alla. No eiköhän kimmonnut kipinä korvaan! Jumalaton ritinä kävi van eipä onneksi muuta tainnu käydä. Pipo oli sitten noussu vissiin korvan päälle. Aika liukkaasti tultiin auton alta vekkaan....

Juurikin tän takii aina korvatulpat korvii ku hitsaa, osaa olla saatan kipee korva jos pahasti kärtsää.

Kaitsu67
07.11.2017, 12:53
Itse pistän aina korvatulpat, kun alla hitsaan, just estämään tota...joko irralliset tai sit sellaset sangan päässä olevat pallot.

EDIT: näköjään edellinen oli nopeempi :D

RR82
10.11.2017, 19:11
Rangen perään pääsi laukaan ajoissa hammaspeikko yllättämään, ja mikä ihmeellisintä ei
monen vuoden takaiset hitsaukset pettäneet...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8001&pictureid=208398

Vormula77
11.11.2017, 01:05
Bangkokin perjantai ruuhka.

Heguli
11.11.2017, 07:27
Postipate mahdollisesti kolhaisi (taas) meidän postilaatikkoa, ainakin vauriot viittaisi siihen. Laatikko on lyhyen tien päässä kääntöpaikalla niin hirveesti siinä ei autoja liiku. Laitoin maanantaina postille asiasta sähköpostia, mitään ei eiliseen mennessä kuulunut. Soitin eilen postin palvelunumeroon ja 1.5 tunnin jonottamisen jälkeen tympeä mamma vastasi. Kertoi sähköpostien käsittelyssä olevan noin 3 viikon jono, hän ei voi auttaa puhelimitse ennen kuin kirjallinen vastine asiasta on lähetetty mulle. Löi vielä luurin korvaan. Että sellaista asiakaspalvelua.

wikke
11.11.2017, 08:59
Yllätyitkö palvelun tasosta muka oikeasti? :D

Rupeaa silleen ihan vain pikkuisen ohuesti orastamaan kuivureiden huutamisesta johtuva univelka. Keittiössä ja puuhahuoneessa olevat puhaltimet huutavat kilpaa, ja aina välillä käyvät samalla "taajuudella" (tiedättehän ilmiön kun vaikkapa liikennevaloissa diisselissä istuessa vieressä olevan vaikkapa kuorkin kierrokset käy sopivasti? Se resonointi...) Ainot väliovet tietenkin oli juuri näissä, ja ne korvattu muovisiila vetoketjullisilla "avaruus/biohazardovilla". Julkisivu remppaa turaavat romanialaiset päästivät huonolla suojauksella (suojaamattomuudella) kahdesti vedet sisään. Vitun makeeta asustella pelkässä roinaa pinoissa lattiasta kattoon olevassa olohuoneessa kuuden käärmeen kanssa, makkariin kun ei mahdu muuta kuin sänky ja vaatekaapit. "Onneksi" koira kuoli elokuussa ettei vanhan herran tätä perseilyä tarvitse kärsiä.

Kirsikkana toki kakun päällä että äijää jos toista ramppaa ja huseeraa, tietämäti toistensa tekemisistä. Eivät jostain syystä osaa kommunikoida keskenään vaikka olisivat samasta firmasta. Lie kyllä nimellisesti, ja todellisuudessa alihankkijoita. Sämplää siinä sitten heidän aikataulujansa, menojansa omiisi. Noh, onneksi on piikki auki pääurakoitsijalle vahinkojen suhteen, vaan onko siinä vaiheessa enään kun pitäisi pintoja uusiksi laittamaan. Epäilen.

Offijepe
12.11.2017, 23:58
Muovisuus. Välillä tuntuu, että on tämä maailma fuckin plastic. Eipä siinä, löytyyhän sitä terästäkin erilaisine väimuotoineen näemmä.;)

Heguli
13.11.2017, 05:58
Yllätyitkö palvelun tasosta muka oikeasti? :D

En varsinaisesti, oli toi pikkusen enempi riman alitus kuin oletin.

Samaan syssyyn lisää asiakaspalvelukokemuksia. Elisan kanssa väännettiin aika pitkä siivu langallisen laajakaistan toimivuudesta. Asia ei vaan edennyt minnekään, Elisassa ei ollut kuulemma vikaa vaikka piuhasta tuli nihkeästi bittivirtaa. Asiakaspalvelukokemus oli aika heikko, paljon puhetta ja lupauksia mutta mitään ei tapahtunut. Ja koko ajan vika oli talon sisäverkossa ja vanhassa läppärissä. Äänestin jaloillani ja vaihdoin perheen puhelimet ja laajakaistan DNA:lle. Kaikki toimii hienosti, vastaavat kyselyihin ripeästi ja hommat hoituu. Tuossa lähitukiaseman toiminnassa on kuulemma jotain "outoa", soittivat siitä erikseen mulle ja lupasivat palata asialle kun asia on korjattu. Eli heti kun huomasivat tekniikassa olevan jotain vikaa, ottivat yhteyttä asiakkaisiin. Pisteet DNA:lle.

ImacInnes
13.11.2017, 06:45
Miksi ihmeessä saa mainostaa pikavippeja, rahapelejä ja vedonlyöntiä???
Ei saa viunaakaan eikä huimausaineita ja noissa edellä mainituissakin on koukussa ukkoo ja akkaa vaikka kuinka?
Rahapelejä ja vedonlyöntiä oikein valtio ylläpitää mutta, niinhän se viunaakin myy?
Ei sentään huimausaineita?

Ei ymmärrä???

t. Ismo Ämmä

Lerssinen
13.11.2017, 07:21
Hankitaan matto ja telkkari, sen jälkeen lomalle

HEH HEH HEH HEH

Gary Grand
13.11.2017, 08:34
Hankitaan matto ja telkkari, sen jälkeen lomalle

HEH HEH HEH HEH

"harkittuihin" hankintoihin..:D

karhunen
13.11.2017, 12:54
Jatkuva hermosärky syö sielua.
Ja joo,ennenkun kukaan ystävällisesti muistuttaa lääkkeiden hyödyistä,totean vain että on mukavampaa olla tässä maailmassa mukana verrattuna opiaatti kaasuihin...

Heguli
13.11.2017, 13:13
"harkittuihin" hankintoihin..:D

Tää on kiistatta surkein pikavippimainos kautta aikojen; kumpikin kilvan kiljuu ostettavia asioita ja sitten ollaan muka niin harkitsevia :confused:

Ismon alkuperäiseen kysymykseen vastaus, näiden pikavippien & rahapelien mainonta voitaisiin lailla kieltää kokonaan. Aikaisemmassa duunissa näin synkän todellisuuden, joka seitsemäs alainen oli ulosotossa pikavippien takia :(

Gary Grand
13.11.2017, 13:17
Jatkuva hermosärky syö sielua.
Ja joo,ennenkun kukaan ystävällisesti muistuttaa lääkkeiden hyödyistä,totean vain että on mukavampaa olla tässä maailmassa mukana verrattuna opiaatti kaasuihin...

Otan osaa. Vähän joutunut maistamaan noitakin, mutta pääsin viime talvena onneksi vähällä kun säryt jatkui vaan reilun kuukauden.

Jo toisella viikolla alkoi käydä mielenterveyden päälle unen puute, mutta se lääkityksen lopettaminen se vasta jänniä juttuja sai aikaan.:eek:

Hessu888
13.11.2017, 18:29
Vituttaa tämä Porvoon tummahipiäinen 3v lapsensa puukottaja. Onko mitään halveksittavampaa kuin tuollaisen teon tekeminen. Toivottavasti vankilassa ko. mulkku hakataan ja harjan varrella raiskataan joka päivä siihen asti kunnes tajuaa itse hirttää itsensä lakanaansa.

Bj Andy
13.11.2017, 20:09
Miksi ihmeessä saa mainostaa pikavippeja, rahapelejä ja vedonlyöntiä???
Ei saa viunaakaan eikä huimausaineita ja noissa edellä mainituissakin on koukussa ukkoo ja akkaa vaikka kuinka?
Rahapelejä ja vedonlyöntiä oikein valtio ylläpitää mutta, niinhän se viunaakin myy?
Ei sentään huimausaineita?

Ei ymmärrä???

t. Ismo Ämmä

No mitäs tämä tämmönen yksilön vastuun ja vapauden rajoittamisen ihannointi on?
:D Kuulostaa ihan punavihreeltäsääntösuomikielletäänkaikkikivapropag andalta...
Kyllä yksilön pitää saada mahdollisuus kuluttaa vaikka tekisi miten paskaa pätkätyötä.

Siksi toisekseen parempaa sampoa ei olekkaan. Joku parin satkun kampe maksaa äkkiä toista tonnia kun otat pikavipin, jätät sen pystyyn perintäyhtiö lähettelee aikansa lappuja ja lopuksi summa menee ulosottoon jonka valtio hoitaa.

Se on sitä Kokoomuslaista uutta bisnesajattelua nääs.

Timo_L
13.11.2017, 20:30
OP:n asiakaspalvelu.

Menen ensin konttoriin, jotta saisin suoritettua ulkomaan maksun kerralla oikein. Kysyn tiskiltä onnistuuko ulkomaanmaksut EU:n ulkopuolelle (USA:han) kassalla, sanoivat että onnistuu.
Otan jonotusnumeron, odotan ~45min., menen tiskille. Katsovat hetken aikaa, kunnes selviää että ulkomaan maksut onnistuu vain EU- alueelle. Lyövät lappusen kouraan että täytä tämä ja tuo pankkiin, tai täytä sama omassa verkkopankissasi.

No eikun kotiin, tietokone päälle & verkkopankkia virittelemään, samalla puhelu OP:n puhelinpalveluun neuvoa kysymään. Annetaan neuvot, jatkan maksun tekemistä. Täytän maksupohjan, kysyn vielä sitä täyttäessä OP:n chat- palvelussa varmistuksena että meneehän saajapankin tiedot oikein, kun maksulapussa on kaksi eri pankkia.
Asiakaspalvelu kertoo miten täytetään ja mikä tieto kuuluu mihinkin.

Suoritan maksutositteen lähetyksen ja vahvistan maksun. Menee 1,5h ja henkilökohtaiseen postiin verkkopankissa on ilmaantunut viesti peruutetusta ulkomaanmaksusta johtuen vääristä saajapankin tiedoista.
Pyysivät täyttämään maksupohjan uudestaan oikeilla tiedoilla, ja totesivat että uudesta maksun käsittelystä veloitetaan lisäkuluja.

No, vastasin siihen että ei veloiteta, koska olen toiminut ASPA:n ohjeiden mukaan jolloin virheellisistä tiedoista on vastuussa OP. Kaikki tarvittavat tiedot kyllä löytyy saamastani laskusta, mutta OP ei itse osannut neuvoa oikein :mad:
Katsotaan, mitä on heidän vastine.. :rolleyes:

Eipä sen puoleen, kuvittelisi että Dynatracin kaltaisella firmalla olisi edes Paypal- tili mihin maksaa, mutta mieluummin ihan oikea verkkokauppa.. Ei ole kahden parin inner-C:n ostaminen helppoa :D :eek:

tjl
13.11.2017, 20:41
Veikeelta kuulostaa.kyl nordea. Verkkopankissa iha easyy maksaa eu:n ulkopuolelle.

Timo_L
13.11.2017, 20:48
Juu.. kävi kyllä mielessä että siirrän rahat Nordean tilille ja koitan siellä, kun Nordeassakin on tili.
Täytyykin ihan tsekata miltä heidän ulkomaanmaksu näyttää..

tjl
13.11.2017, 21:08
Sieö muistaakseni kohta "maksu ulkomaille", sit tartter täyttää kumpi maksaa siirron kustannukset,sä vai vastaanottaja,jos laitat et sä niin se lisää automaatisesti kustannukset siihe velotukseen

jmk
13.11.2017, 21:20
Op.n verkkopankista ainakin Ruotsiin menee ihan suoraan ulkomaan maksuna, valikosta löytyy kohta ulkomaan maksu ja sit täyttää tarvittavat kohdat

H&K
13.11.2017, 21:32
Op.n verkkopankista ainakin Ruotsiin menee ihan suoraan ulkomaan maksuna, valikosta löytyy kohta ulkomaan maksu ja sit täyttää tarvittavat kohdat

Jep, Ruotsi onkin eu- maa vaikka ei olekkaan ottanut euroa valuutaksi. Tuo jenkkeihin maksaminen onkin ollut hieman kinkkisempää mutta kyllä mulla on onnistunut. Kylläkin mulla joka kerta on ollut että lähettäjä maksaa siirtokustannukset ja sitten leiponu ne ostohinnan päälle.

Hessu888
13.11.2017, 22:17
Sieö muistaakseni kohta "maksu ulkomaille", sit tartter täyttää kumpi maksaa siirron kustannukset,sä vai vastaanottaja,jos laitat et sä niin se lisää automaatisesti kustannukset siihe velotukseen

Muistaakseni ennen nordean sivuilla se kohta mistä valuuttamaksut maksetaan, oli nimeltään maksu ulkomaille tai jotain vastaavaa selkokielistä. Nykyään sieltä pitää valita "muut maksut" tms. josta se löytyy. No linkin kun löytää niin itse maksu on ihan helppo.

Heguli
14.11.2017, 05:49
No mitäs tämä tämmönen yksilön vastuun ja vapauden rajoittamisen ihannointi on?
:D Kuulostaa ihan punavihreeltäsääntösuomikielletäänkaikkikivapropag andalta...
Kyllä yksilön pitää saada mahdollisuus kuluttaa vaikka tekisi miten paskaa pätkätyötä.

Siksi toisekseen parempaa sampoa ei olekkaan. Joku parin satkun kampe maksaa äkkiä toista tonnia kun otat pikavipin, jätät sen pystyyn perintäyhtiö lähettelee aikansa lappuja ja lopuksi summa menee ulosottoon jonka valtio hoitaa.

Se on sitä Kokoomuslaista uutta bisnesajattelua nääs.

Noi pikavipit ajaa jengin helvetinmoiseen kierteeseen, osa ei siitä kuopasta koskaan nouse. Kyllä noi velat ulosotossa sua seuraa aika taipaleen, jokaisesta ansaitsemastasi markasta vouti ottaa ison siivun. Ei kai valtio noita lainoja takaa, eikös ne mene yrittäjän riskinä lainan antajalle, luottotappio nääs.

Ja eipäs nyt sotketa kokoomusta joka paikkaan :)

Lerssinen
14.11.2017, 06:50
Kyllähän nuo kokoomuksen agendaan passaa, tuottavia yrityksiä kansasta viis.

Bj Andy
14.11.2017, 12:45
Noi pikavipit ajaa jengin helvetinmoiseen kierteeseen, osa ei siitä kuopasta koskaan nouse. Kyllä noi velat ulosotossa sua seuraa aika taipaleen, jokaisesta ansaitsemastasi markasta vouti ottaa ison siivun. Ei kai valtio noita lainoja takaa, eikös ne mene yrittäjän riskinä lainan antajalle, luottotappio nääs.

Ja eipäs nyt sotketa kokoomusta joka paikkaan :)

Tarkkuutta peliin. "ulosottoon jonka valtio hoitaa" eli kun pikavippifirmat ja perintäyhtiöt on saanut kyntensä perskannikkaan, hoitaa valtion ulosottovirasto lopullisen tilityksen,ja kaupan päälle 16% koron.

Ei paha. Ei muuta ku laimittii peliin, ja syötti kun on nielaistu niin hana on auki.

http://www.kokoomusnuoret.fi/blogit/2012/03/pikavipit-kunniaan/

:):)

Heguli
14.11.2017, 14:53
Tarkkuutta peliin. "ulosottoon jonka valtio hoitaa" eli kun pikavippifirmat ja perintäyhtiöt on saanut kyntensä perskannikkaan, hoitaa valtion ulosottovirasto lopullisen tilityksen,ja kaupan päälle 16% koron.

Ei paha. Ei muuta ku laimittii peliin, ja syötti kun on nielaistu niin hana on auki.

http://www.kokoomusnuoret.fi/blogit/2012/03/pikavipit-kunniaan/

:):)

Perskutarallaa, tarviis aina lukea teksti ajatuksen kera :)

Aika hyvin kirjoitettu blogi, osin olen jopa samaa mieltä sen kanssa. Ite vaan nähnyt liian läheltä mihin noi pikavipit johtaa. Kaikilla vaan ei ole tarvittavaa harkintakykyä ja toisaalta vippejä saa ihan liian helposti. Tämä yhtälö ei toimi. Osa jengistä osaa hoitaa asiansa hyvin ja harkiten mutta valitettavasti ei kaikki.

Tuo perintä on näiden firmojen lypsylehmä. Panttaavat vippejä 5 vuotta, antavat lainan kasvaa huimaa korkoa ja sitten perinnän kautta hillot kotiin. Tässä kohtaa sillä vuosikorolla on merkitystä.

Olen vapaan yhteiskunnan puolestapuhuja mutta jossain kohdassa kun epäkohta on liian suuri, pitää yhteiskunnan reagoida asiaan. Vaikka sitten kiellolla.

Bj Andy
14.11.2017, 16:55
Perskutarallaa, tarviis aina lukea teksti ajatuksen kera :)

Aika hyvin kirjoitettu blogi, osin olen jopa samaa mieltä sen kanssa. Ite vaan nähnyt liian läheltä mihin noi pikavipit johtaa. Kaikilla vaan ei ole tarvittavaa harkintakykyä ja toisaalta vippejä saa ihan liian helposti. Tämä yhtälö ei toimi. Osa jengistä osaa hoitaa asiansa hyvin ja harkiten mutta valitettavasti ei kaikki.

Tuo perintä on näiden firmojen lypsylehmä. Panttaavat vippejä 5 vuotta, antavat lainan kasvaa huimaa korkoa ja sitten perinnän kautta hillot kotiin. Tässä kohtaa sillä vuosikorolla on merkitystä.

Olen vapaan yhteiskunnan puolestapuhuja mutta jossain kohdassa kun epäkohta on liian suuri, pitää yhteiskunnan reagoida asiaan. Vaikka sitten kiellolla.

Ai.:D siellä porvarin kovan kuoren alla asuu sittenkin pieni vassari...:D:D

Ei vaan. Kaikista hyödytön kuluttaja on köyhä,luottotietonsa menettänyt kuluttaja. Jos vaikka vähistä rahoista pystyy laittamaan asioita pätkällä, ulosottokierteessä oleva ei saa edes osamaksu sopimusta.

Mutta en ole itsekkään pikavippien totaalikieltojen kannalla. Ehkä sitä yrittäjävastuuta voisi hieman lisätä jollakin tavalla.

Heguli
14.11.2017, 17:43
Ai.:D siellä porvarin kovan kuoren alla asuu sittenkin pieni vassari...:D:D

Ei vaan. Kaikista hyödytön kuluttaja on köyhä,luottotietonsa menettänyt kuluttaja. Jos vaikka vähistä rahoista pystyy laittamaan asioita pätkällä, ulosottokierteessä oleva ei saa edes osamaksu sopimusta.

Mutta en ole itsekkään pikavippien totaalikieltojen kannalla. Ehkä sitä yrittäjävastuuta voisi hieman lisätä jollakin tavalla.

Maailma ei ole mustavalkoinen, kaikissa aatteissa on jotain hyvää :)

A-P
15.11.2017, 12:49
Kyllä, näin minä oikein: jumppasalin oven eteen pysäköityyn autoon kuskin paikalle nousseen vanhemman herrasmiehen asemesta alkolukkoon puhalsi oletettavasti jumppasalilta noudettu tyttönen. Ja niin sitä lähdettiin liikkeelle! Olis pitäny rekkari kirjata ylös ja ainakin kertoa havainnostaan polliisille.

Rölli
16.11.2017, 19:30
Pipipää saa tuikkia toisia hengiltä eikä saa minkäänlaista rangaistusta? Että mitähän vittua...

"40-vuotias on syyllistynyt tappoon, mutta oli rikosaikaan syyntakeeton.

Oikeus määräsi, että hänet tulee heti päästää vapaaksi, "ellei ole muuta syytä hänen kiinnipitämiseen"."

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711162200538429_u0.shtml

Bj Andy
17.11.2017, 13:10
Kyllä, näin minä oikein: jumppasalin oven eteen pysäköityyn autoon kuskin paikalle nousseen vanhemman herrasmiehen asemesta alkolukkoon puhalsi oletettavasti jumppasalilta noudettu tyttönen. Ja niin sitä lähdettiin liikkeelle! Olis pitäny rekkari kirjata ylös ja ainakin kertoa havainnostaan polliisille.

Tää o hyvä! Ja toimii myös koulukyydeissä...:D

Vormula77
19.11.2017, 05:54
Nyt ei ole isosta asiasta kyse, mutta noi television käsikirjoitetut reality sarjat vituttaa. No onneksi ei ole pakko katsoa.

Offijepe
19.11.2017, 21:31
Tää o hyvä! Ja toimii myös koulukyydeissä...:D

No jaah, pelkkä ilmapallokin vois ajaa saman asian. Jos ammattikuski (etenkin lapsia kuskaava) ajaa kännissä, pitäs antaa lopputili sen sileän tien. :mad:

perkei
20.11.2017, 08:48
Tuli avattua kiinteä laajakaista. No ei se vituta, mutta siitä johtuen Gmail on lukinnut minut ulos just siitä sähköpostista, jota käytän virallisten asioiden hoitoon. Pari muuta höpölöpötiliä toimii kyllä hyvin. :mad:

Heguli
20.11.2017, 09:44
No jaah, pelkkä ilmapallokin vois ajaa saman asian. Jos ammattikuski (etenkin lapsia kuskaava) ajaa kännissä, pitäs antaa lopputili sen sileän tien. :mad:
Alkolukon huijaaminen on tosi vaikeata, se mittaa ainakin puhallusilman lämpötilan & kosteuden. Niissä on lisäksi muitakin systeemejä huijausta vastaan, tarkemmin en ole perehtynyt.

Samaa mieltä, lopputili heti ja lopullisesti moisille kuskeille !

Heguli
20.11.2017, 09:46
Tuli avattua kiinteä laajakaista. No ei se vituta, mutta siitä johtuen Gmail on lukinnut minut ulos just siitä sähköpostista, jota käytän virallisten asioiden hoitoon. Pari muuta höpölöpötiliä toimii kyllä hyvin. :mad:

ööö, miten nettiyhteys vaikuttaa Gmail-tilin lukittumiseen ? Vanhoilla tunnuksilla ei siis pääse tilille ? Mitä se sanoo ?

perkei
20.11.2017, 11:06
ööö, miten nettiyhteys vaikuttaa Gmail-tilin lukittumiseen ? Vanhoilla tunnuksilla ei siis pääse tilille ? Mitä se sanoo ?
Niin kun kirjaudun "uudesta paikasta", niin gmail ei tunnista minua. Sitä en sitte tiiä miksei sama koske muita tilejäni, tai no varmaan siksi että niiden käyttö on muutenkin vähäistä ja epäsäännöllistä.
Ilmoittaa siis, ettei voi vahvistaa minun olevan minä. Ei kelpaa oikea salasana, ei oikeat vastaukset kysymyspatteristoon, eikä toiseen meiliin lähetetty varmistuskoodi.
Kännykällä kun käy lukemassa, niin sinne on tullut googlelta meili, jossa se kehuu estäneensä epäilyttävän kirjautumisen ja varoittaa, että joku tietää salasanani. :D
Voi peura mitä leikkimistä. En tiiä millä mie saan sen uskomaan, että kyl mie ihan itte sen salasanani tiiän.

Kaitsu67
20.11.2017, 12:19
Niin kun kirjaudun "uudesta paikasta", niin gmail ei tunnista minua. Sitä en sitte tiiä miksei sama koske muita tilejäni, tai no varmaan siksi että niiden käyttö on muutenkin vähäistä ja epäsäännöllistä.
Ilmoittaa siis, ettei voi vahvistaa minun olevan minä. Ei kelpaa oikea salasana, ei oikeat vastaukset kysymyspatteristoon, eikä toiseen meiliin lähetetty varmistuskoodi.
Kännykällä kun käy lukemassa, niin sinne on tullut googlelta meili, jossa se kehuu estäneensä epäilyttävän kirjautumisen ja varoittaa, että joku tietää salasanani. :D
Voi peura mitä leikkimistä. En tiiä millä mie saan sen uskomaan, että kyl mie ihan itte sen salasanani tiiän.

Ihme homma, koska kyllähän tollaseen Webbimeiliin pitäisi pystyä kirjautumaan mistä vaan koneelta ja paikasta.

james_III
20.11.2017, 13:25

Kännykällä kun kattelee sitä googlelta tullutta estomailia, niin ei siinä olis mitään klikkaa tästä ja hyväksy juttua.

perkei
20.11.2017, 13:37
Kännykällä kun kattelee sitä googlelta tullutta estomailia, niin ei siinä olis mitään klikkaa tästä ja hyväksy juttua.
Juu on toki, oon nyt hakannut sitäkin jonkun 20 kertaa ja tietenki buutannu selaimen välillä (ja koneenkin) ja samalla putsannu evästeet ja historiat ja jaadijaadijaa.
Mut ei, sähköposti ei aukene minulle.
Suosituksia luotettavasta webbimailista otetaan vastaan...

H&K
20.11.2017, 13:40
Suosituksia luotettavasta webbimailista otetaan vastaan...

offipalsta.com

karhunen
20.11.2017, 22:28
Tossa vähä aikaa sitte kirjotin vitutuksen aiheeksi hermosäryn.
Sitä yritettiin hoitaa asentamalla ihonalainen stimulaattori joka olisi sotkenut kipusignaaleja sähkön avulla.
Operaatiosta meni 14 tuntia ja sitte lakkas alaraajat liikkumasta ja pari hätäleikkausta myöhemmin tila vakiinnutettu.

Nyt olis sit savottaa kävelemään oppimisessa,tai siis edes jonkunlaista liikettä saavuttaessa. Mahdottomaksi kuntoutusta ei ole tuomittu kun äkkiä alettiin operoida vikaa kondikseen.

Noh,kuitenkin,vituttaa niin et veri meinaa jäätyä.

Arvostakaa hyvät ihmiset sitä mitä teillä noin terveyden kannalta on.

T.K.

maakinen
20.11.2017, 23:19
Vituttaa tämä Porvoon tummahipiäinen 3v lapsensa puukottaja. Onko mitään halveksittavampaa kuin tuollaisen teon tekeminen. Toivottavasti vankilassa ko. mulkku hakataan ja harjan varrella raiskataan joka päivä siihen asti kunnes tajuaa itse hirttää itsensä lakanaansa.
Täysin Samaa Mieltä.

Jappi
21.11.2017, 21:03
DHL kädettömät trukkikuskit. Kaks kollia Saksasta, yhteispaino 500kg, toisesta puukontti ajettu palasiksi ja toisesta ajettu trukkipiikit läpi asti. Ei kiinnostaisi selvitellä mokomaa kun ei saksa ole vahvimpia kieliä...

Luoppis
22.11.2017, 17:06
Eikös DHL:llä ole asiakaspalvelu ihan suomessakin?

Juhis.T
22.11.2017, 19:06
On ja terminaali.

Jappi
22.11.2017, 19:37
Lähettäjän kanssa tuo pitää selvittää kun on telottu jo ennen Suomeen tuloa.

PH75
22.11.2017, 19:50
Tämmmöiset järjestelyt nostavat varmasti politiikan /politikkojen arvostusta. Hyväveli/sisko kerho toimii hyvin. Häpeäisivät jo moiset iilimadot: http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711222200551032_pi.shtml

Offijepe
23.11.2017, 07:07
Tämmmöiset järjestelyt nostavat varmasti politiikan /politikkojen arvostusta. Hyväveli/sisko kerho toimii hyvin. Häpeäisivät jo moiset iilimadot: http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711222200551032_pi.shtml

Voiko vaikuttaa?

H&K
23.11.2017, 20:39
Black friday on karannu laajuudeltaan täysin käsistä. Vuosi sitten oli sentään jotain tolkkua, nyt jumalauta joka paikka tunkee mainosviestejä sekä sähköpostiin että puhelimeen. Jopa paikallinen IKH:n jälleenmyyjä!

AVRO
23.11.2017, 21:12
x2, ja muutenkin nämä Ameriikanhapatukset halloween etunenässä. Prkl!

A-P
24.11.2017, 13:55
x2, ja muutenkin nämä Ameriikanhapatukset halloween etunenässä. Prkl!

Veikkauksia milloin tulee "kiitospäivä" akk... henkilöidenlehtien kautta kotimaan markkinoille! :( :( :(

Vormula77
24.11.2017, 15:34
Posti. Lähikioski toimi aiemmin pakettien noutopaikkana. Sijainti aivan perseestä mutta etäisyys siedettävä(5km). No se lopetti toimintansa niin nyt pitäisi hakea paketit vielä 10km kauempaa kirkonkylältä. No eihän sinne helvetti oo asiaa kun tossa 5km päässä on suurempi taajama kaikkineen palveluineen.

Kaitsu67
24.11.2017, 16:24
Posti. Lähikioski toimi aiemmin pakettien noutopaikkana. Sijainti aivan perseestä mutta etäisyys siedettävä(5km). No se lopetti toimintansa niin nyt pitäisi hakea paketit vielä 10km kauempaa kirkonkylältä. No eihän sinne helvetti oo asiaa kun tossa 5km päässä on suurempi taajama kaikkineen palveluineen.

Perttulan kiska?

Vormula77
24.11.2017, 16:41
Perttulan kiska?

Juurikin se. Nyt kirkonkylän koomarketti on pakettien noutopaikka vaikka Klaukkala olis kaikinpuolin parempi.

wikke
24.11.2017, 18:06
Tänään radiossa kuuntelin että Posti voi heittää jouluruuhkaa purkaakseen paketin sinne missä sattuu olemaan eniten tilaa oli se sitten lähin tahi ei, kunhan siellä päin. Ja perustaa mahdollisesti myös väliaikaisi pakettien jako pisteitä.

Toivottavasti kuulin väärin...

Swoop
24.11.2017, 18:21
On se vaan jännä ku koko saatanan puulaakilla on YKS tehtävä eli jakaa posti niinkun nimestäkin voi jo päätellä mut siitä vain ei tunnu tulevan mitään. Millon on mitäkin ongelmaa ettei homma onnistu. Tänne ei tiistaisin tule yhtään mitään. No ei se nyt niin päivän päälle ole mut ihmetyttää.

Hippanoppa
24.11.2017, 20:11
On se vaan jännä ku koko saatanan puulaakilla on YKS tehtävä eli jakaa posti niinkun nimestäkin voi jo päätellä mut siitä vain ei tunnu tulevan mitään. Millon on mitäkin ongelmaa ettei homma onnistu. Tänne ei tiistaisin tule yhtään mitään. No ei se nyt niin päivän päälle ole mut ihmetyttää.

Onhan tuota jo tiedotettu jokin aika sitten että postia ei jaeta haja-asutusalueelle tiistaisin, eikä kai edes taajamissakaan.

33SD
25.11.2017, 00:53
Onhan tuota jo tiedotettu jokin aika sitten että postia ei jaeta haja-asutusalueelle tiistaisin, eikä kai edes taajamissakaan.

Nii, tiistai on nurmikonleikkuupäivä.

rane58
25.11.2017, 01:39
Nii, tiistai on nurmikonleikkuupäivä.
Ellei ole lunta kolattavana/lapoitavana..... :p

Heguli
25.11.2017, 07:32
Ellei ole lunta kolattavana/lapoitavana..... :p

Espoossakaan ei ole posti kulkenut tiistaisin enää vuosikausiin. Sitä ollaan mietitty jotta mitä ihmettä ne tekee tiistaisin ?

HiluxMan
25.11.2017, 08:14
Tilasin ajovaloumpiot jenkeistä, eBay Global Shipping program metodilla. Perille tuli vain toinen lamppu. Tein ebayhin valituksen. Se otti yhteyttä myyjään. Myyjä sanoo lähettäneensä molemmat.

Tuli hylky. Onko vielä jotain mahdollisuutta saada oikeutta?

Timo_L
25.11.2017, 08:28
Tilasin ajovaloumpiot jenkeistä, eBay Global Shipping program metodilla. Perille tuli vain toinen lamppu. Tein ebayhin valituksen. Se otti yhteyttä myyjään. Myyjä sanoo lähettäneensä molemmat.

Tuli hylky. Onko vielä jotain mahdollisuutta saada oikeutta?

Tuskin sitä varastettu on.

Tuliko paketti yhdellä vai kahdella lähetystunnuksella? Jos kahdella, niin aika helppo seurata mihin on toisen paketin matka päättynyt. Kuka oli paketin käsittelijä, eli tuliko postilla vai kuriirifirmalla?
Jos kuriirina, niin on vielä hyvät mahikset saada korvaus kun reklamoit kuriirifirmalle.
Jos posti, niin unohda koko juttu. Voit kyllä valittaa, mutta se kusipäisten johtajien pyörittämä paskaputiikki ei tule korvaamaan sinulle mitään, ja syyttää joko lähettäjää tai välissä ollutta käsittelijää hävinneestä paketista. Postihan ei tee virheitä, ainakaan jos heiltä kysyy. Kummasti ne paketit vaan aina hajoaa tai häviää täällä kotimaassa.. :mad::rolleyes:

Mulla tuli joskus tavaraa USA:sta kotimaisen firman kautta tilattuna, posti rikkoi paketin kotimaan käsittelyssä. Pakettia noutaessa minulle ei sanallakaan mainittu että paketti vaurioitunut ja korjattu käsittelyssä - en olisi luultavasti edes ottanut sitä vastaan jos olisi kerrottu. Niillä jäi myös kertomatta, että hajoamisen jälkeen sisältöä ei tarkistettu postin toimesta, ja sitähän puuttui. Vastaavasti koska minulla ei ollut tietoa paketin hajottamisesta, niin en avannut postin tiskillä pakettia kuten olisin tehnyt jos tieto asiasta olisi ollut.
Tilanne päättyi niin, että paketti ei postin mukaan ollut kelvollinen kuljetukseen, joten hajoaminen oli väistämätöntä ja hävinneitä tavaroita ei korvata.

Viimeaikaiset kokemukset postista muutamien vuosien ajalta muutenkin on, että pulju ei pysty tuottamaan palveluansa alkuunkaan mistä sille maksetaan. Pelkästään viimeisen kuukauden aikana neljästä kirjeenä tulleesta laskusta kolme on tullut niin, että laskun päiväyksestä on kulunut 13-15 päivää siihen kun lasku on tippunut postilaatikkoon.
Aika vitun hyvin, kun ajattelee että nuo neljä laskua on ainoat mitä minulle on kirjeenä tullut :D

100% surkeaa koko postin "palvelu", kenkää pitäisi antaa koko postin johdolle ilman mitään kultaisia kädenpuristuksia. Ne runkkarit jotka lafkan toiminnasta on viime vuosina vastanneet ei kaipaisi kuin paskaa niskaan.

perkei
25.11.2017, 08:29
Asutko haja-asutusalueella? Jos asut ja matkaa on yli 5km, Postin kuuluu tuoda paketit kotiisi, tai Postin noutopistepalvelun avulla voit ohjata paketit sinne haluamaasi paikkaan. Tästä (https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html) alkuun.
Tai sitten soitat 0100 85160. Puhelun hinta pvm/mpm.
Vai enks mie nyt taas ymmärtänyt yhtään koko asiaa? :o

HiluxMan
25.11.2017, 09:13
Tuskin sitä varastettu on.

Tuliko paketti yhdellä vai kahdella lähetystunnuksella? Jos kahdella, niin aika helppo seurata mihin on toisen paketin matka päättynyt. Kuka oli paketin käsittelijä, eli tuliko postilla vai kuriirifirmalla?
Jos kuriirina, niin on vielä hyvät mahikset saada korvaus kun reklamoit kuriirifirmalle.
Jos posti, niin unohda koko juttu. Voit kyllä valittaa, mutta se kusipäisten johtajien pyörittämä paskaputiikki ei tule korvaamaan sinulle mitään, ja syyttää joko lähettäjää tai välissä ollutta käsittelijää hävinneestä paketista. Postihan ei tee virheitä, ainakaan jos heiltä kysyy. Kummasti ne paketit vaan aina hajoaa tai häviää täällä kotimaassa.. :mad::rolleyes:

Yksi paketti, paino leimattu 6 kg joka olisi oikein jos molemmat lamput sisällä. Nyt painaa puolet siitä.

UPS toimitti alkupäässä Global shipping centeriin. Sitten se tuli sillä UPAAxxxxxxxxx koodilla (GSP=global shipping program), en tiedä edes kukoa sen toi perille työpaikalle. Suomen postin merkkejä siinä ei näy. Useita kuskaajia ollut.

Last scanned date Thursday, Nov 23, 2017
Package location HELSINKI
Shipping status Delivered
Shipping carrier Multiple carriers
Global tracking UPAAB000000246682304
Domestic tracking 1ZW047130351133160
Delivery message Delivered

Timo_L
25.11.2017, 10:02
Ei muuta kuin reklamaatiota kuriirille.

Kaitsu67
25.11.2017, 10:47
Asutko haja-asutusalueella? Jos asut ja matkaa on yli 5km, Postin kuuluu tuoda paketit kotiisi, tai Postin noutopistepalvelun avulla voit ohjata paketit sinne haluamaasi paikkaan. Tästä (https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html) alkuun.
Tai sitten soitat 0100 85160. Puhelun hinta pvm/mpm.
Vai enks mie nyt taas ymmärtänyt yhtään koko asiaa? :o

Mulla ollut kans paketteja tässä vuoden sisällä jotka on tullu ulkomailta ja maksettu ovelle toimitus, täällä päässä niissä toimituksissa missä osapuoli on ollut posti, ovat vaan härskisti pistäneet lapun postilaatikkoon eivätkä ole edes yrittäneet toimittaa tuolta tienposkesta ovelle. Mistä tiedän? No, lunta kun on maassa niin näkee ettei ole auton eikä kengän jälkiä ja olen vielä ollut kotona kyseisinä päivinä. Siitä kun soittanut ja valittanut niin tarjonneet korvaukseksi postimerkkivihkon kun jouduin tekemään erikseen noutoreissun kymmenen kilometrin päähän. Ja tämä tapahtunu useamman kerran.

Ja tossa syksyllä viimeksi ostin Freekkuun bensapumpun ym. ja lähettäjä oli laittanut tulemaan postiennakolla. Kadottivat jonnekin paketin eivätkä löytäneet sitä. Olivat kuitenkin korvanneet jotain lähettäjälle, mua tietysti korpee kun en saanut osia :mad:

perkei
25.11.2017, 11:07
Mulla ollut kans paketteja tässä vuoden sisällä jotka on tullu ulkomailta ja maksettu ovelle toimitus, täällä päässä niissä toimituksissa missä osapuoli on ollut posti, ovat vaan härskisti pistäneet lapun postilaatikkoon eivätkä ole edes yrittäneet toimittaa tuolta tienposkesta ovelle. Mistä tiedän? No, lunta kun on maassa niin näkee ettei ole auton eikä kengän jälkiä ja olen vielä ollut kotona kyseisinä päivinä. Siitä kun soittanut ja valittanut niin tarjonneet korvaukseksi postimerkkivihkon kun jouduin tekemään erikseen noutoreissun kymmenen kilometrin päähän. Ja tämä tapahtunu useamman kerran.

Ja tossa syksyllä viimeksi ostin Freekkuun bensapumpun ym. ja lähettäjä oli laittanut tulemaan postiennakolla. Kadottivat jonnekin paketin eivätkä löytäneet sitä. Olivat kuitenkin korvanneet jotain lähettäjälle, mua tietysti korpee kun en saanut osia :mad:
Ihme paskaa kyl. :mad:
Mut miten ne selitti sen, että eivät olleet edes yrittäneet käydä ovella ja väittivät silti käyneensä? Ja sit se vielä hyvitetään postimerkeillä, eikä esim. tuomalla sitä pakettia sinne minne pitikin? WTF!? :eek:
Ei mullakaan viimeksi muutossa postin kulku kääntynyt uuteen osoitteeseen sinä päivänä kuin piti, sitten ne selitti asiaa sillä, että he eivät jaa kyseiselle alueelle vaan alihankkija jakaa. Kysyin sitten, että lukeeko alihankkijan autossa Posti (kun satuin kuitenkin olemaan just tyhjentämässä vanhaa kämppää sinä hetkenä)? Ei kuulemma lue. Sitten olivat ihan ymmällään ja tyrmistyneitä, kun kerroin että pihassa kävi kyllä ihan Postin itsensä teksteillä varustettu auto.
Ihan sekasis koko pulju. Muistan meinaan tapauksen, kun Postin auto ajoi pyörätiellä ja joku oli postannut kuvan lehteen, niin Posti selitti asiaa, että on alihankkijan auto, ei heidän. Nii että koittais nyt päättää lukeeko niissä autoissa vai ei. :D

Hippanoppa
25.11.2017, 12:38
Espoossakaan ei ole posti kulkenut tiistaisin enää vuosikausiin. Sitä ollaan mietitty jotta mitä ihmettä ne tekee tiistaisin ?

Osalla ei ole tiistaisin töitä. Osa tekee sit just noita nurmikonleikkuu yms hommia mikäli niitä on.
Tässä kohtaa voin kyllä todeta, että aika hyvään aikaan lopetin oman urani kyseisessä firmassa - ei tarvi enää katella tuota päätöntä touhua.

Ja meikäläisen vitutus on se, että pitäs keksiä ooppeliin "uusi" kuskin penkki. Ei vaan kuulemma oikeen missään ole moisia.

james_III
25.11.2017, 14:52
Mut miten ne selitti sen, että eivät olleet edes yrittäneet käydä ovella ja väittivät silti käyneensä? Ja sit se vielä hyvitetään postimerkeillä, eikä esim. tuomalla sitä pakettia sinne minne pitikin? WTF!? :eek:

Posti on aina oikeessa ja erityisesti yksityinen asiakas on aina väärässä. On kovin tapauskohtaista aina mihin se asiakas milloinkin syyllistyy, mutta johonkin se aina syyllistyy :o Kaikkein vaikeimpia tuntuu olevan monipakettilähetykset, niitä noutaessa kun jää yksi kummittelemaan ja virkailija kuittaa kaiken noudetuksi, huh huh... ...fiktiivinen asiakkaan virhe tjsp...

Micco
25.11.2017, 17:52
Se kun täs koneella istun ja kattelen kun ajavat suolaa plussakelissä kuivalle tielle...ei ole muuten enää kuivakeli. Ei vaan pysty ymmärtämään tuota toimintaa vaikka miten yrittäis, eikö niille kuskeille vois jotain järkevämpääkin puuhaa kehittää ja hoitaisivat auraus hommia sit kun mahdollisesti joskus lunta sataa.

Kaitsu67
26.11.2017, 00:18

En enää muista mitkä oli kootut selitykset, kun painavaan sävyyn sanoin että rahti oli maksettu ovelle tuotuna, et nyt joudun ajelemaan ylimääräistä niin ei niillä ollu muuta tarjota kun postimerkkiarkkia kompensaatioksi kuluja ja vaivaa vastaan.
Ens kerralla pitänee sanoa et voivat tulla vaikka leikkaamaan nurmikon/kolaamaan lunta. Katotaan mitä siihen tuumaavat.

AVRO
26.11.2017, 00:41
Näissä pitänee ruveta ostotilanteessa valikoimaan toimittaja sillä kuka pystyy lupaamaan ettei tavara päädy Postin käsiin missään vaiheessa. Luulisi kohta sanan kiirivän maailmallakin kun jokainen kysyy onko kuriiriketjussa Posti, jos on niin ei kiitos.

Varsinkin näiden vähän pienempien toimijoiden intresseissä luulisi olevan piskuisen Suomenkin asiakkaat.

Mulla on kans näitä vastaavia kokemuksia ettei ovella edes käydä vaan ohiajaessa heitetään vaan lappu isontien varrella olevaan postilootaan, meillä kun ei käydä huomaamatta kun ollaan kotona. Karvaiset ovikellot möykkäröivät pihassa jos joku lähestyy ranchia.
Ja lapun ilmestymispäivänä on oltu kotona.
Muut kuriirit tulevat portille ja jotkut jopa soittelevat kun eivät tule pihaan jossa koiria.

Rölli
26.11.2017, 10:15
Näissä pitänee ruveta ostotilanteessa valikoimaan toimittaja sillä kuka pystyy lupaamaan ettei tavara päädy Postin käsiin missään vaiheessa. Luulisi kohta sanan kiirivän maailmallakin kun jokainen kysyy onko kuriiriketjussa Posti, jos on niin ei kiitos.

Ei ole välttämättä myyjällä edes tiedossa miten/kenen käsien kautta paketti milläkin vaihtoehdolla kulkee.
Ja usein tahtoo olla noi dhl, fedex ja muut sitten hinnoiltaan ihan toiselta planeetalta. Jos toki toimituskin on nopeampi ja varmempi.

Kaitsu67
27.11.2017, 19:43
Berner taas vauhdissa? :mad:

https://www.is.fi/autot/art-2000005466050.html

jmk
27.11.2017, 19:50
Joo! Melkoinen visio, kaikki joutuu seuraamaan gps ettei mene ylinopeutta niin mitähän siitäkin seuraa...
Olikohan se viimeviikkoinen taksien osittainen autovero muutos saman tädin kynästä lähtösin

Lerssinen
27.11.2017, 20:07
Kun yksityisautoilu ei vähene muuten niin tehdään siitä sitten niin vittumaista kuin vain koskaan voidaan.

Kaikki ajelemaan ja maksamaan länsimetro, tuut tuut

Bj Andy
27.11.2017, 23:02
Joo! Melkoinen visio, kaikki joutuu seuraamaan gps ettei mene ylinopeutta niin mitähän siitäkin seuraa...
Olikohan se viimeviikkoinen taksien osittainen autovero muutos saman tädin kynästä lähtösin

Mikä autoveromuutos?

E. Siis tämä...

http://vm.fi/delegate/file/34393

E.e. Juha Sipilä on allekirjoittanut pääministerin ominaisuudessa.

Ja tua jos haluaa verovapoan pirssin niin joutuu vaihtamaan mannelavetin tai coupebemarin rullatuolirintteriin...

Karvapöpö
29.11.2017, 09:24
Kun yksityisautoilu ei vähene muuten niin tehdään siitä sitten niin vittumaista kuin vain koskaan voidaan.

Kaikki ajelemaan ja maksamaan länsimetro, tuut tuut

:D:D:D

Nippan
01.12.2017, 11:05
Trafi!!! Voi jumalauta että on vaikeeta yhden auton veroasioiden selvittäminen... Autoliike maksanut rästiverot, edellinen omistaja on saanu trafilta palautuksia kyseisestä auton veroista, jota ei Trafin mukaan ole omistaja maksanut!!! Nyt soitin ja kyselin asiasta, ei voida tehdä mitään mussun mussun... perkele olokuut... ajelen tästä lähin aivan normaalisti isutsulla, jos virkavalta haluaa kiinnittää asiaan huomiota ni viekyyt kilvet saatana Miun puolesta... ei niitä kilpiä tarvita autolla ajamiseen täällä periferiassa!!! vittu... kiitos ja anteeksi
Posted via Mobile Device

Offijepe
01.12.2017, 17:07
Turhamaisuus. Parempi keskittyä siihen mitä on. Ei se maailma murehtimalla parane, vaikka välillä vituttaakin. ;)

Nisseriina
02.12.2017, 17:56
Toiminta savu karkas sirkkelistä

Bemmi ravistaa edellee vaikka uudet renkaat on TAAS....alkaa sulattaa myssyä jo vähitelle moine vika..rengaskääkkä ruhjo vanteita sillä vitun vekottimellaan..ois pitäny sen äijän pähkinä halkasta sillä samalla vehkeellä...tiäs vaikka ois tykänny...

Kala92
03.12.2017, 18:01
Ei hel*****! Ostin Volvon nelivetofarkun toiveissa saada luotettava käyttöauto. JA PAS**T! Ensin alkoin vaihdelaatinkon NPN kytkin temppuilee->vaihtoon. Sitten paisari ja korkki vaihtoon, kun molemmat halki. Seuraavaksi ei virrat enää katkennu kun käänsi avaimesta virrat pois. Korjaantui itsestään. Nyt keksi kaksiviikkoa sitten kun ajoin kaverille kahville, että hämpä ei lähe enää käyntiin! Hyvin starttaa, mutta kipinä hukassa. No vaihdetaan puolaa, YKK anturia ja edelleenkään ei suostu kipinää antamaan. PRKL. Nyt sitten vaihtolistalla on nokan asentoanturi ja sen jo yhestä purkuautosta sainki, mutta virtalukon pohja olikin sitten hankalampi juttu. Totta kai sen suunnitellut munapää on lisänny tähän malliin yhden nastan lisää, mitä ei muissa malleissa ole! Mikään varaosa mamuska tunne osaa ja silti se pitäs melkein joka toisessa volvossa olla sama! Sitten se sama suunnitteluspede on laittanut autoon hienon OBD2 pistokkeen, josta ei kuitenkaan tavan luijalla saa mitään ulos vaan pitää olla vollen oma malli! Jumakauta kun kyrpäsee mokoma laitos! Opelilla ajoin vajaa 50 tkm ja ei mitään ja sitten tämä helketin kartanomalli kestäny es kahta tuhatta, vaikka on puolet vähemmän ajettu kuin minun muut käyttikset olleet :mad: Olisi pitänyt pitää näppisä erossa näistä swedujen vehkeistä :mad:

MiKo
03.12.2017, 18:18
Ei hel*****! Ostin Volvon nelivetofarkun toiveissa saada luotettava käyttöauto. JA PAS**T! Ensin alkoin vaihdelaatinkon NPN kytkin temppuilee->vaihtoon. Sitten paisari ja korkki vaihtoon, kun molemmat halki. Seuraavaksi ei virrat enää katkennu kun käänsi avaimesta virrat pois. Korjaantui itsestään. Nyt keksi kaksiviikkoa sitten kun ajoin kaverille kahville, että hämpä ei lähe enää käyntiin! Hyvin starttaa, mutta kipinä hukassa. No vaihdetaan puolaa, YKK anturia ja edelleenkään ei suostu kipinää antamaan. PRKL. Nyt sitten vaihtolistalla on nokan asentoanturi ja sen jo yhestä purkuautosta sainki, mutta virtalukon pohja olikin sitten hankalampi juttu. Totta kai sen suunnitellut munapää on lisänny tähän malliin yhden nastan lisää, mitä ei muissa malleissa ole! Mikään varaosa mamuska tunne osaa ja silti se pitäs melkein joka toisessa volvossa olla sama! Sitten se sama suunnitteluspede on laittanut autoon hienon OBD2 pistokkeen, josta ei kuitenkaan tavan luijalla saa mitään ulos vaan pitää olla vollen oma malli! Jumakauta kun kyrpäsee mokoma laitos! Opelilla ajoin vajaa 50 tkm ja ei mitään ja sitten tämä helketin kartanomalli kestäny es kahta tuhatta, vaikka on puolet vähemmän ajettu kuin minun muut käyttikset olleet :mad: Olisi pitänyt pitää näppisä erossa näistä swedujen vehkeistä :mad:
Kaveri kerran tuumas: ”Volvo on automaailman suurin kusetus, muka premium-autoja. Ja vitut!
Pitää todellakin paikkansa 😂

kenppi
03.12.2017, 21:09
Aika karvas maku on itelläki noista jääny :rolleyes:

Jos tarkotat sitä keskikonsolissa olevaa diagnoosi pistoketta niin siitä saa led-koetuskynällä koodit ulos. Vaatii vähän kikkailuja kun kolmea nastaa joutuu käyttämään mutta onnistuu kyllä. Tähän hätään ei oo sitä pinnikaaviota saatavilla mistä näkyy oikeat nastat, mutta kuukle osaa kertoo.

PH75
06.12.2017, 16:25
[QUOTE=AVRO;1364487]Näissä pitänee ruveta ostotilanteessa valikoimaan toimittaja sillä kuka pystyy lupaamaan ettei tavara päädy Postin käsiin missään vaiheessa. Luulisi kohta sanan kiirivän maailmallakin kun jokainen kysyy onko kuriiriketjussa Posti, jos on niin ei kiitos.

Ja kummasti kiinanlähetyskoodit loppuvat kun saapuvat suomenpostiin ja siellä sitten seisovat (jossain postin hallinnassa?j viikkotolkulla. Posti alkaa olla kyllä aika syvältä. Emännälle tuli paketti, tosin suomesta ostettu, "lähelle" noudettavaksi, eli reilusti yli 100km päähän kajaanin postiin ja seurannassa vielä luki jotenkin näin, että paketti sieltä jo asiakkaale luovutettu. Lopulta tuli lähettäjän yhteydenoton jälkeen perille. Ilmeisesti postissa alkaa olla jo liian paljon muuta tekemitä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712052200582515_u0.shtml

savustin
06.12.2017, 18:46
Iltalehden jutun mukaan on yksi ruohonleikkaaja vähemmän.

eilhik
06.12.2017, 20:22
Postimies soittaa kahdesti ja älynjättiläinen vielä alkaa toimistaan keskustelemaan naamakirjassa panonsa kanssa.
Postin lähipalvelut ovat siis palanneet Leijonakantisiiin panojen muodossa.
Ei mitenkään puolusteltavissa oli se suojaväri mikä tahansa.

petroman
06.12.2017, 21:12
Jos jotakin plussapuolia on pakko keksiä erivärisistä, niin vaikka kuinka yrittäävät "hajasijoittaa" niitä, niin kohtuunopsaan hakeutuvat pääkaupunkiseudulle ynnämuihin isompiin taajamiin. Tämä siis minun kannalta iso plussa, en asu/oleile juurikaan em. paikoissa..;)

savustin
07.12.2017, 14:08
Perintätoimisto Lindorff lähetti viimeviikolla pienen muistutuksen jätelaskusta 23.80e +5e jonka maksoin.No tänään tuli uusi lappu jossa kerrottiin että olette maksaneet 23.80e liikaa eli lasku oli maksettu.Tämän vielä ymmärrän mutta juttu jatkui "Olette maksaneet jätemaksua 23.80e liikaa olkaahyvä ja täyttäkään oheinen palautuslappu,Käsittelyaika on 3.viikkoa ja vähennämme summasta 5e käsittelykuluja" Siis mitä vittua tämähän heidän omamoka josta minä maksan 10e ja odotan 3.viikkoa.

eilhik
07.12.2017, 17:39
Perintätoimisto Lindorff lähetti viimeviikolla pienen muistutuksen jätelaskusta 23.80e +5e jonka maksoin.No tänään tuli uusi lappu jossa kerrottiin että olette maksaneet 23.80e liikaa eli lasku oli maksettu.Tämän vielä ymmärrän mutta juttu jatkui "Olette maksaneet jätemaksua 23.80e liikaa olkaahyvä ja täyttäkään oheinen palautuslappu,Käsittelyaika on 3.viikkoa ja vähennämme summasta 5e käsittelykuluja" Siis mitä vittua tämähän heidän omamoka josta minä maksan 10e ja odotan 3.viikkoa.

Meille ilmaantui kanssa jokunen vuosi sitten perintätoimiston kirje jossa puhallusvillan lisäyksestä karhuttiin summaa joka ei koskaan ole meidän tekemä.
Oli puhallettu ekovillaa välikatolle mutta melkein 2x hintaan ja sama firma kyseessä kun asiaa alettiin selvittämään perintätoimistolta (ei voinut karhukirjeessä sitä asiaa mainita kenen laskua karhutaan )
No yhteys ko, firmaan suoraan ja kova oli usko että meidän lasku kyseessä.
Ilmoitin että rahat voi edellisen laskun erotuksesta palauttaa tilille niin nämä että mitä?
Erotushan laskuissa oli meille päin saamisia ja eipä tuon yhteyden oton jälkeen ole kyseistä firmaa missään muodossa ole näkynyt karhuineen.
Ei ne perintäfirmat itse näitä juttuja keksi joku veivaa aina välissä.

savustin
07.12.2017, 19:12
Suurin syy tähänkin sählinkiin olen minä,kun on kottikärryllinen laskuja kotona ja postipekka valittaa ettei enempää lootaan sovi :D.niin ei niitä kaikkia kerkeä ynnäämään mikä on maksettu ja mikä ei.

AVRO
08.12.2017, 22:06
Epäilly jo omaa mielenterveyttä ja älyä kun ollut nyt kaks päivää yhen italian-uunon kanssa hommissa, pikkisen ollu rasittavaa kun ei vaan tajua.
Tänään sit kuulin että asiakastyössä oleva iso/työläs/kallis korjaus on tän uunon möhläyksien satoa. Oli vähän poraillu ruosteisia ruuveja, huolella varsin tärkeässä kohdassa olevaan rakenteeseen...
Ku olis tämänkin kuullut jo toissapäivänä niin olisi osannut vähän enemmän kädestäpitäen näyttää eikä koittaa selvittää hikipäässä ja sit todeta kohta et ei tullu hommasta valmista.

Nyt ollu työmaalla poikkeuksellisen monta pöhelöä yhtäaikaa.

perkei
09.12.2017, 09:16
No en nyt tiedä vituttaako, mutta on paha mieli.
Eilinen Finnpilotin luotsikutterin kaatuminen Porvoon edustalla. Vasta muutama päivä sitten oli luotsiasemat valaistu sinisin juhlavärein ja nyt sitten meni tällä tavalla. :(

wikke
09.12.2017, 09:39
No en nyt tiedä vituttaako, mutta on paha mieli.
Eilinen Finnpilotin luotsikutterin kaatuminen Porvoon edustalla. Vasta muutama päivä sitten oli luotsiasemat valaistu sinisin juhlavärein ja nyt sitten meni tällä tavalla. :(

Surullinen tapaus. Kolahti jotenkin erityisesti kun aina ku näkee oranssin kiulun vesillä, tietää että siellä on puikoissa tutut irvileuat...

MiKo
09.12.2017, 10:12
Tuosta tuliki mieleen kun eteläläinen ja vesi laitetaan yhteen, siis kun Porvoossakin työskentelevät..
Kävin kesällä yhdessä Suomalaisessa vesirakennusalan firmassa töissä ja täytyy vain ihmetellä miten nämä kaverit on vielä hengissä. Kaikki tehtiin niin päin persettä ku olla ja saattaa. Mestari oli nuori, juuri koulusta valmistunut, ilmeisesti ensimmäinen työpaikka ja stressi oli kova.
Kaikki tehtiin ensin ”kokeilemalla” miten mestari määräs ja sen jälkeen vasta kuunneltiin kokeneempia ja tehtiin niinku kuuluu. Ei tarvittavia suojavarusteita, ei tietoakaan työsuojelulaista. No lähdin tietenki pois kun omin jaloin vielä pääsin (joo aikaisemmin yhdeltä työntekijältä oli katkennu molemmat jalat). Ihmettelen vain eikö eteläisellä firmoilla ole mitään valvontaa? Pohjoisessa työsuojelutarkastus on ihan vuosittainen juttu eikä siellä voi syyllistyä tuommoisiin ylilyönteihin tai loppuu ne työt hyvin äkkiä..

wikke
09.12.2017, 12:26
Tuosta tuliki mieleen kun eteläläinen ja vesi laitetaan yhteen, siis kun Porvoossakin työskentelevät..
Kävin kesällä yhdessä Suomalaisessa vesirakennusalan firmassa töissä ja täytyy vain ihmetellä miten nämä kaverit on vielä hengissä. Kaikki tehtiin niin päin persettä ku olla ja saattaa. Mestari oli nuori, juuri koulusta valmistunut, ilmeisesti ensimmäinen työpaikka ja stressi oli kova.
Kaikki tehtiin ensin ”kokeilemalla” miten mestari määräs ja sen jälkeen vasta kuunneltiin kokeneempia ja tehtiin niinku kuuluu. Ei tarvittavia suojavarusteita, ei tietoakaan työsuojelulaista. No lähdin tietenki pois kun omin jaloin vielä pääsin (joo aikaisemmin yhdeltä työntekijältä oli katkennu molemmat jalat). Ihmettelen vain eikö eteläisellä firmoilla ole mitään valvontaa? Pohjoisessa työsuojelutarkastus on ihan vuosittainen juttu eikä siellä voi syyllistyä tuommoisiin ylilyönteihin tai loppuu ne työt hyvin äkkiä..

Vetäisit sitten YHDEN käväisyn kokemuksen vankalta pohjalta että asiat ovat tältä saralta MAANTIETEELLISIÄ?

Kertooko kuvaelmasi jostakin muutaman ukon/akan firmasta? Niin tai näin, kuullosta lähinnä siltä että mainitsemassasi yrityksessä on kaikki päin vittua, alkaen duunareiden asenteesta. Noh, hyvähän se varoiksi yleistää että kaikki. Ihan siis vain sijaintinsa/toimialueensa vuoksi...

Tämä "Pohjoinen ulottuvuus". Hei Wou! Työsuojelutarkastus ihan vuosittainen juttu! Uskomatonta, joka vuosi!

Olen aika kohtuullisen eteläisen firman hommissa. Yrityksessä jossa oma HSE osasto (kuusi henkilöä kokopäivätyössä valvomassa näitä asioita) ja piskuisimmassakin remmissä (7 Hlö.) firman sisällä on oma työsuojeluvaltuutettu varoineen. Kaiken kukkulaksi ihka ikioma vasikointi järjestelmä vaaratilanteiden (jotain olisi saattanut voinut ehkä tapahtua kaiketi jos kuu olisi taivaalta tippunut), puutteiden tai epäkohtien havaitsemiseen. Freesi tuulahdus DDR:ästä. Näistä huomioista kun on vielä ihan palkinta järjestelmäkin. Myös suojavälinevarasto joka auki 06.30-15.15 löytyy. Kaikki mahdollisesti tarvitsemasi suojavarusteet, alusvaatteita lukuun ottamati, siirtyy tiskin yli ilman maksua. Henkilökohtaisetkin toiveet pyritään täyttämään sääntöjen näin salliessa. Työaikana oma työterveysasema lääkäreineen auki. Oma palokunta (industrial rescue) kuopissa 24/7/365. paskojen tilanteiden varalta.

Silti sattuu ja tapahtuu ajoin todella ikäviä ja vakavia loukkaantumisia. Kuolemiakin. Kannattanee valita täysin riskitön ala ettei vain nyt mitään sattuis, tai tulisi pipi...

Vitun hienosti yleistät. Tuli vain näin mieleen etelässä veden äärellä jo jonkin aikaa työskenneelleenä...

MiKo
09.12.2017, 13:00
Vetäisit sitten YHDEN käväisyn kokemuksen vankalta pohjalta että asiat ovat tältä saralta MAANTIETEELLISIÄ?

Kertooko kuvaelmasi jostakin muutaman ukon/akan firmasta? Niin tai näin, kuullosta lähinnä siltä että mainitsemassasi yrityksessä on kaikki päin vittua, alkaen duunareiden asenteesta. Noh, hyvähän se varoiksi yleistää että kaikki. Ihan siis vain sijaintinsa/toimialueensa vuoksi...

Tämä "Pohjoinen ulottuvuus". Hei Wou! Työsuojelutarkastus ihan vuosittainen juttu! Uskomatonta, joka vuosi!

Olen aika kohtuullisen eteläisen firman hommissa. Yrityksessä jossa oma HSE osasto (kuusi henkilöä kokopäivätyössä valvomassa näitä asioita) ja piskuisimmassakin remmissä (7 Hlö.) firman sisällä on oma työsuojeluvaltuutettu varoineen. Kaiken kukkulaksi ihka ikioma vasikointi järjestelmä vaaratilanteiden (jotain olisi saattanut voinut ehkä tapahtua kaiketi jos kuu olisi taivaalta tippunut), puutteiden tai epäkohtien havaitsemiseen. Freesi tuulahdus DDR:ästä. Näistä huomioista kun on vielä ihan palkinta järjestelmäkin. Myös suojavälinevarasto joka auki 06.30-15.15 löytyy. Kaikki mahdollisesti tarvitsemasi suojavarusteet, alusvaatteita lukuun ottamati, siirtyy tiskin yli ilman maksua. Henkilökohtaisetkin toiveet pyritään täyttämään sääntöjen näin salliessa. Työaikana oma työterveysasema lääkäreineen auki. Oma palokunta (industrial rescue) kuopissa 24/7/365. paskojen tilanteiden varalta.

Silti sattuu ja tapahtuu ajoin todella ikäviä ja vakavia loukkaantumisia. Kuolemiakin. Kannattanee valita täysin riskitön ala ettei vain nyt mitään sattuis, tai tulisi pipi...

Vitun hienosti yleistät. Tuli vain näin mieleen etelässä veden äärellä jo jonkin aikaa työskenneelleenä...

Noh ymmärsit varmaan pienen koukun jonka nyt satuit vetämään nenääsi? 😂😂😂

En tulisi siltikkään Yaran leipiin vaikka maksettaisiin, niin paljon paskaa siitä touhusta kuullut, että taitaa sitten olla ihan se toinen ääripää.. Ps ja tiedän tilanteen aika läheltä 😂😉

perkei
09.12.2017, 13:05
Ei voi yleistää.
Mie oon kaikenmaailman etelän/lounaan/kaakon/hämeen firmoja kierrellyt, enkä voi kuin todeta, että näitä on laidasta laitaan. On firmoja, joissa ainoa putoamissuojaus on sanallinen "et sitten putoa/tonne jos putoat on henki pois" ja sitten on firmoja, joista joudut viikon jäähylle käytyäsi paskalla ilman suojalaseja. Jossain on koko porukka krapulassa tai kännissä, jossain puhallutetaan joka ikinen aamu jo portilla.
En näkisi tätä sijaintikohtaisena asiana.