Kirjaudu sisään

View Full Version : Transitin peräulina?


terppi
26.12.2016, 21:08
Tai miksei joku muukin "kova perä"...

Tiietää et ei se oo Transit, eikä mikää ellei perä ulise.. :)

Mut on se hiuka ärsyttävää.
Mitäs porukat on keksiny, et saatu homma kuntoon?
Eli onko se vaan dead. Vai onko siihe jotai keinoja, että sais ulinan pois. Tai edes kuriin?
Muuten kohtuu hiljainen sisämelultaan tuollane 00-06 mallinen mk6. Mut toi ulina tulee kopasta sisälle aika kovin.

Omassani on toisen puolen stefa loppu, et saan sen vaihtaa josai kohtaa. Ja samalla laitella uudet öljyt sisään. Mut tuskin se jo kulunutta korjaa..?

tekniikkamies
26.12.2016, 22:48
Itsellä kahden auton perästä testausta, että RVS vaikutti vähentävän vähemmän kuluneen perän ulinaa. En ole testannut tarpeeksi monta autoa ja perää, että tämä olisi minun havaintojen kohdalla vielä kovin luotettavaa tietoa, mutta vaikutti, että ainetta voi kokeilla jatkossakin jos kuluminen ei ole edennyt kovin pitkälle.

AVRO
27.12.2016, 12:22
Sori offtopic mutta mieli herkistyi kun puhutaan Transhitin peräulinasta. Faijalla oli aikoinaan 70-80 luvun taitteessa Transu ja voi sitä perän ääntä, se on syöpynyt tajuntuun kuten se patentoitu moottorinääni. :)

Ehkä vielä enemmän ulvoi lainapeli jolla käytiin äkkipikareissulla Kuopiossa joskus -77 tjsp, Ford Escort Panel van. Melko mielenvikainen huuto jota kuunneltiin koko matka eestaas.

suddendeath
27.12.2016, 15:39
Itsellä kahden auton perästä testausta, että RVS vaikutti vähentävän vähemmän kuluneen perän ulinaa. En ole testannut tarpeeksi monta autoa ja perää, että tämä olisi minun havaintojen kohdalla vielä kovin luotettavaa tietoa, mutta vaikutti, että ainetta voi kokeilla jatkossakin jos kuluminen ei ole edennyt kovin pitkälle.

Täältä kans ääni RVS-käsittelylle.

tekniikkamies
27.12.2016, 16:42
Täältä kans ääni RVS-käsittelylle.

Ei se ehkä mikään ihmeremonttiaine ole, mutta omat kokemukset kuiteskin tukis sitä käsitystä jos maallikon havaitsemaa vikaa ei perässä ole, vaan pelkästään hiukan ääntä - ei ole tullut paljonkaan ulos esim. metallia öljynvaihdossa - aine voi auttaa.

Itse noudatin ohjeita ja kuormitin perää paljon vieläpä lämpimänä päivänä niin, että se lämpenee kunnolla. Lisäksi pakittelin täyskaasulla ylämäkeen ja jarrulla hiltsin menoa.

Oliko peräti niin, että aine voi pelata paremmin kun sen laittaa vanhojen öljyjen sekaan ja vaihtaa vasta myöhemmin öljyt uuteen?

pee
27.12.2016, 22:01
Matkaperä ja äänilevyjarrut. Edistyksellistä jo ennen aikojaan. :p

hermo
27.12.2016, 22:35
Jotku ovat kadelleet noihin jollottaviin periin red linen marjapuuroa. Tavara on käytännössä nestemmäisä laakerirasvaa ja aineessa oleva molybdeeni muodostaa osien pinnoille kalvon, joka ei kovassakaan paineessa puristu pois. Googlella löytää lisää juttua

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590076/Red-Line-HeavyShockProof-946ml

BryGgi
30.12.2016, 20:07
Sepä on sama mitä sontaa/motoruppia sinne kaataa. Perästä on murikan poskilaakerista pinnat rotta syönyt(dana). Näin oli omasta 160tkm ajettu mk7 transu. Uudet poskilaakerit ja pinionissa oli huippuiskussa laakerit. Nippuun ja ajoon ja kappas kun oli hiljainen. Paikoillaan tein kyseisen remontin.

terppi
30.12.2016, 22:28
Sepä on sama mitä sontaa/motoruppia sinne kaataa. Perästä on murikan poskilaakerista pinnat rotta syönyt(dana). Näin oli omasta 160tkm ajettu mk7 transu. Uudet poskilaakerit ja pinionissa oli huippuiskussa laakerit. Nippuun ja ajoon ja kappas kun oli hiljainen. Paikoillaan tein kyseisen remontin.
Itelläni mk6. Mutta lienee sama perä...?
Mistäs osia löyty? :)

Timo_L
31.12.2016, 00:15
Perästä on murikan poskilaakerista pinnat rotta syönyt(dana).

Mistä lähtien poskilaakerit on ulinaa pitäneet? Yleensä ne tapaa pitää enemmänkin matalahkoa suihkumoottorimaista kahinaa kuten pyöränlaakeritkin.

Mikä Danan akseli uudemmissa takaveto- Transiteissa on? Danan periltähän ne kovasti näyttää..

G13b
31.12.2016, 11:01
Kaikkihan tietää että transun peräulinasta on tehty oikein laulu,
https://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4