View Full Version : King-Cappiin perä?
Kävi tossa viikko sitte veljen -86 2,5D 4WD kinkkukopille paskasti
montulla, perä otti ja hajos. vielä ei oo auki saatu mutta pyöriesä
kolisee..
Tietäskö joku mimmmosilla välityksillä toi o, että käviskö
jonku muun auton kestävämpi akseli ton alkuperäsen tilalle,
niin että säilyis välityksekki samana.
tarjotakki saa jos passelia löytyy, mielellää oulunläänin
alueelta, vaikka iha orkkis akseli jos ei muuta auta.. :)
in the middle of nothing.
Laakeri(t) oli kuulemma aika väljät, uuvet
454e kuulemma, vissiin nissanilta.
että halvemmaks tulee hommata jostain
ehyt akseli tilalle, mutta se vahvempi aksula
ois kyllä ihan kiva asia.
Googlella koittelin ehtiä tietoa tosta
värkistä mutta aika heikosti tuntu löytyvän..
siis välityksiä ja muita ois kiva tietää ja
että passaako esim 2wd kingcapin perä toho 4wd
cappiin..
in the middle of nothing.
Laittakaa vaan ehjä vakioperä tilalle. Noissa malleissa on perät yllättävän isot (oliko esim. takana isolautaspyörä himpun yli 9") ja en usko, että vaparidieselin tehoilla se menee ihan helposti rikki. Loppuun ajettuna tai rikkinäisillä laakereilla ei kestä ajoa edes Dana 60....
Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
juu niinkai se täytyy tehä, siis hommata jostain
ehjä vakioperä, ei vaan kuulemma tunnu oikein
löytyvän sopivia aksuloita hajottamoilta.
in the middle of nothing.
quote:
juu niinkai se täytyy tehä, siis hommata jostain
ehjä vakioperä, ei vaan kuulemma tunnu oikein
löytyvän sopivia aksuloita hajottamoilta.
in the middle of nothing.
mahtaakohan vanhemman king cabin perä passata vm85?
mulla olis
millo se MAASTO alakaa?
Gary Grand
26.10.2005, 06:15
Ei kannata yrittää sitä 720-korisen perää laittaa uudemman alle.
Se on heikompi ja kapeampi.
Takavetoisen akselit käy muuten, mutta ovat eri välityksillä ja tietenkin jouset akselin alapuolella.
Noissa 4wd malleissa on ollut kahta akselia C200 ja H233B.
C200 on pikkuakseli, joka löytyy melkein kaikista takavedoista ja useista nelivedoista.
H233B on sitten tuo tukeva akseli jonka Petri mainitsi, käytössä myös Patrolissa.
Isoa akselia on tullut Suomeen pääasiassa bensakoneisissa King Cabeissä.
"Ei se raudan määrä..."
quote:
Ei kannata yrittää sitä 720-korisen perää laittaa uudemman alle.
Se on heikompi ja kapeampi.
Takavetoisen akselit käy muuten, mutta ovat eri välityksillä ja tietenkin jouset akselin alapuolella.
Noissa 4wd malleissa on ollut kahta akselia C200 ja H233B.
C200 on pikkuakseli, joka löytyy melkein kaikista takavedoista ja useista nelivedoista.
H233B on sitten tuo tukeva akseli jonka Petri mainitsi, käytössä myös Patrolissa.
Isoa akselia on tullut Suomeen pääasiassa bensakoneisissa King Cabeissä.
"Ei se raudan määrä..."
noni, eiköhä näillä tiedoilla pääse taas vähän pitemmälle.
in the middle of nothing.
quote:
quote:
Ei kannata yrittää sitä 720-korisen perää laittaa uudemman alle.
Se on heikompi ja kapeampi.
Takavetoisen akselit käy muuten, mutta ovat eri välityksillä ja tietenkin jouset akselin alapuolella.
Noissa 4wd malleissa on ollut kahta akselia C200 ja H233B.
C200 on pikkuakseli, joka löytyy melkein kaikista takavedoista ja useista nelivedoista.
H233B on sitten tuo tukeva akseli jonka Petri mainitsi, käytössä myös Patrolissa.
Isoa akselia on tullut Suomeen pääasiassa bensakoneisissa King Cabeissä.
"Ei se raudan määrä..."
noni, eiköhä näillä tiedoilla pääse taas vähän pitemmälle.
in the middle of nothing.
Olis mulla nuita patrollin akseleita, josko niistä joku passais...
millo se MAASTO alakaa?
Gary Grand
27.10.2005, 06:19
Olisi muuten akseli myytävänä.
(tuho)Poltetusta autosta vm.-98, akselissa ei vikaa vain maalit yläpinnalta kärähtäneet.
Kilometrejä autossa oli Nissanin huollon mukaan 15000-30000(käynyt 15tkm huollossa vähän aiemmin), eli myös jarrut kuin uudet. Akselin välitys 4.875:1
Hintaa sillä olisi 500 eeroa.
Pariksi tälle löytyy samasta autosta purettu etuperä(4-tasauspyöräinen malli).
Tiivisteet entisiä, mutta rautapuoli, myös laakerit vaikuttaa hyvältä.
Hinta yhdessä 520 eeroa.
Ja mitäs muuta saisi olla?
"Ei se raudan määrä..."