View Full Version : Pajero gen1 ropleema
Jaakkopaa
27.11.2016, 14:10
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?
Onko edessä ja takana samanarvoiset renkaat?
Jaakkopaa
27.11.2016, 19:32
Takana pikkuse kuluneemmat . Tutkin ristikot ei vaikuttanu väljiltä. Entine omistaja vääntösauvat säätäny tappii oisko siinä auraukset sitte muuttunu?
Onko etupää tasaisellakin ollessa ulosjouston rajoittimia vasten?
Millaisella alustalla oireet esiintyy, liukkaalla vai pitävällä alustalla?
Jaakkopaa
27.11.2016, 21:29
Tarkistan huomenna valosalla onko. Tuntuu oleva mitä pitävempi alusta sitä enemmä riuhtoo molempii suuntii autoo ja rattia
Jaakkopaa
27.11.2016, 21:42
Ja autoha vasta leimattu ei pitäs olla missään väljääkään
Pyörän kulmat ainaki kannattaa kattoa. Rajusti haritusta ni riuhtoo ainaki.
Jaakkopaa
27.11.2016, 22:46
Kiitos vastauksista pitääpä käydä tarkistuttaa kulmat
Onko etu tai takaperä vaihdettu joskus? Niitä on erillä välityksillä.
Tosin jos siellä on erivälityksiset murikat niin pitävällä alustalla auto tahtoo hyytyä jos ei vedätä reilulla kaasulla.
Jaakkopaa
27.11.2016, 23:40
Eioo mitään hajua onko vaihettu. Vasta kävin auton hakemassa . Mistähä välitykset sais selville?
Löysää nyt ekana niitä vääntösauvoja. Jos ei ala vaikuttaa vetelyyn ni vaihda renkaitten paikkoja edestä taakse ja toisinpäin.
pööpöilijä
28.11.2016, 19:44
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?
Sauvojen kiristäminen ei ainakaan aiheuta repimistä. Tulee vaan jäykkä tönkkö keulasta jos tappiin kiristetty. Apu simpukan kunnon katsoisin ensimmäisenä. Se 1gen pajerossa "heiveröinen". Siihen kun tulee välys niin nimen omaan neliveto päällä vetelee ja muljahtelee. Takaveto päällä kulkee ihan hyvin vaikka ois reilustikin väljää.
Tarkasta aurauskulmat. Mulla sama vaiva samanmoisessa kulkineessa. Vääntösauvat tapissa niin tulee aurausta lisää = ei uskalla motarille lähteä kun ei tiedä kumpi eturengas sattuu osoittamaan ajosuunnan milläkin ajan hetkellä.