PDA

View Full Version : jenkki pickupit?


lacrits68
21.11.2016, 08:00
moi!

Oli tuossa viikonloppuna "mahdollisuus" olla kyytiläisenä tollasessa jenkki pickupissa. (taisolla dodge). jotenkin takaraivossa liikahti :D

Omat tiedot ja taidot nuista on aika huonot. Jos, siis JOS, tollaista lähtis kattelemaan, niin onko sellasia "Ostettavia" j sellasia joista pysyä kaukana?

jenkkipalstoillahan morkataan esim Fordia ja Chevyä?

//Janne

Ex_inkkari
21.11.2016, 08:07
Jos minä lähtisin nyt ostamaan niin joko Chevy bensakoneella tai Ford isolla nafta koneella :)
Joka vehkeessä taitaa olla ongelmat ja kunto varmaan riippuu siitä minkä ikäinen ja onko edellinen omistaja pitänyt kunnossa (jos käytettyä).

Fordin 7.2 litranen pata on melkoinen ikiliikkuja jos vain huollettu.

f250
21.11.2016, 09:23
Fordin käyttämä intikan kone on 7.3 litranen kokemusta 2 fordista ja nyt käyttöautona dodge ram cumminssi manuaalina enkä kyl vaihtaisi foordiin ainakaan 96-97 uudempaan vanhat foordit oli hyviä autoja nykyään vaan paljon ajettuja ja särettyjä myynnissä

pjtk
21.11.2016, 10:15
Itellä tässä ollu ajoautona 2001 manuaali toosanen Fordin F250. Aika kuorma-automainen ajoltaan jos vertaa vaikka risukeula suburbaniin. Jenkit sanoo tuosta 7.3 Powerstroke masiinasta, että oikein huollettuna miljoonan mailin moottori. Melko äänekäs moottori, kasvaa karvat rintaan kun sitä röhnötystä kuuntelee. Tuoreempi 6.0 kone on ääni maailmaltaan sivistyneempi, tehokkaampi ja ei niin kestävä. Tässä 6.0 koneessa on EGR joka kannattaa tulpata. Sit 6.4 ja 6.7 koneet oli ainakin jonkin arvion mukaan tehty hajoamaan :p
Tuon videon kun katsoo niin saa yleiskuvaa noista sinisen ovaalin vehkeistä: https://www.youtube.com/watch?v=8o2LGuzl0go
Tuolla hepulla on paljon asiallisia videoita tuubissa aiheesta.
Ongelmaton tuo ajo laitos ei todellakaan ole ollut, jotain pientä/isompaa vikaa turhan tiheesti. Osaltaan kyllä sen takia, että tein kolari autosta ja seissy jonkin aikaa ennen remppaa.
Siittäkin huolimatta, että omistan Subin ja tuon Fordin, niin ottasin mieluiten Dodgen. Minkäs Mopar ihminen luonnolleen voi.:D

reynolds
21.11.2016, 12:17
Mulla e350 7.3 powerstrokella. Todella rouheen kuulonen moottori tosiaan. Nokan asentoanturi siitä hajos ja jotain pientä apulaitetta. Kuluttaa sen 13 seka ajossa. 2010 f350 6.4 koneella onkin sitten paljon sivistyneempi ja aivan perkeleesti voimakkaampi. Saastelaitteet ja egr nyt poistettuna kera uuden softan, aiheuttaa pito ongelmia:D. Mulle on noi ovaalit kolahtanu niin kovaa et henk koht en muuta huoli. Makuasia pitkälti. Kulutus tolla uudemmalla pyörii siinä 16 paikkeilla. Etuvedon ristikot, abs anturi ja moniurahihnan kiristin vajaan 30tkm aikana vaihdettu. Ne saastelaitteet noi uudemmat tappaa. Hiukkas suodattimen polttoprosessissa tahtoo polttoainetta joutua m ölpän joukkoon. Ei hyvä jos ei pidä ylitiheetä öljyn vaihtoväliä. Dodgee ja chevaa en oo ikinä koittanu, niin sanon että paskoja ovat:D

PH75
21.11.2016, 18:53
Tuossa ainakin asiantuntevan kuuloista puhetta fordin powerstrokeista, että mikä kannattaa laittaa tai olla laittamatta. https://www.youtube.com/watch?v=8o2LGuzl0go

vmt
21.11.2016, 22:21
https://www.youtube.com/watch?v=KyjzcXfhLO0Nuo 7.3, 6.0 ja 6.4 powerstroket ovat Internationalin valmistamia moottoreita. Kaksi viimeksimainittua kävi Fordille vikojen takia (lähinnä kai saastelaitteista johtuvia asioita) niin kalliiksi, että päättivät suunnitella puhtaalta pöydältä uuden moottorin ja valmistaa sen itse. 2011 lähtien se ollut käytössä ja koki ahdinpäivityksen 2015 malliin. Noissa ei ainakaan semmoisia määriä ongelmia ole ollut, mitä oli aiemmissa uutena. Toki ne aiemmatkin jo korjattu ja saastelaitteet olisi hyvä poistaa kyllä tuosta 6.7:sta. Ja on niitä olemassa ilman niitäkin.

Fordissa sekin hyvä, että vaihteisto kestää vaikka vähän lisääkin tehoa.

Noista muunmerkkisistä ei kokemusta, mutta ei kai ne mitkään huonoja ole, omat hyvät ja huonot puolensa kaikissa kai.

Pakko laittaa video eiliseltä :D
KyjzcXfhLO0

Esikatselussa video näkyi, mutta nyt vaan valkoista, joten tässä linkki
https://www.youtube.com/watch?v=KyjzcXfhLO0

tapsa4x4
21.11.2016, 22:43
Chevy gmc 6.5td suburban van pick uppeja ollut aika hiton monta. Ite tykkään suht yksinketaisia ja huollettuna melkoisia iki liikkujia. Vanhanliiton 6.5td ei mitään älytehokasta saa mut pärjää kyllä. Osat halpoja ja ei oo saaste laiteita jne. Ja kohtuu hintaisia.
Yks tälläin -98 k2500 vähän ajettu 6.5td subbari projekti oottelee pihassa aikaa tehä käyttikseksi.

6.6duramax chevy ei ollut mun vaan velipojan. Ite tykkäsin kiva ajaa. Kulki pienellä aineella. Pikku viilauksella ja softalla vetoja enenmän ku tarviais. Tälläisen ostan ite jossain vaiheessa.

Yks 7.3 econoline ford ollu ihan jees peli. Voimaa vaparinakin ihan jees aika yksinkertaiselta tekniikalta vaikuttu. Sai lähteä kun ei ollut käyttöä.

Dodge ram 2007 6.7cummins. Voimaa ja vääntö pikku puuhalla paljon, muuten aivan sysipaska laite vikaa vian perään. Ja kallista osaa sai vaihtaa minkä kerkes ja viitti. Voi olla että oli joku aivan maanantai malli.

Nyt mul ajoautona -98 2500 ram 5.9cummins. Mekaaninen laite ilman mitään sähkö hilputtimia tai päästölaitteita. Banksin viritys kitti kiinni nyt niin lupaa 400hv ja 1400nm? No hyvin kulkee ja kevyesti.
Polttoainetta menee maantiellä 285 75r16 renkailla 4.1perillä alta 10l kaupungissa enenmän. Sähköt näissä aika alkeelliset mut pärjää kyllä. Vakio valot aivan vitun huonot. Alkuperäinen automaatti aika vitun huono näissä mul nyt ats performancen stace 8 loota kaikkikeen billetti turbiineineen mut hinta taitaa olla jenkeis tolle jo yli 7000taalaa. Aika traktori verrattuna moneen muuhun mut ajan sen 30-40tkm vuoteen niin ei haitaa.