PDA

View Full Version : Pajero gen1 2.5td kaasu jää leijaamaan.


vilhe
20.11.2016, 20:22
Heippa

Pajeroni vuoti naftaa syöttöpumpun kaasuakselista. O-renkaan vaihto ei riittänyt tilkitsemään vuotoa koska kannen holkki oli liian kulunut. Tilasinpa uuden kannen pumppuun ja vaihdoin vanhasta sisuskalut uuteen, mutta jokin "vika" tuli nyt kun kierrokset laskee alas tosi hitaasti. Syöttöruuvia olen koittanu ruuvata eteen ja taakse, mutta ei tunnu oikein löytyvän semmoista säätöä että moottori ottais normaalisti kierroksia ja pudottais kierrokset alas heti kun kaasun löysää. Eli mikä voisi aiheuttaa kyseisen kaasun leijaamisen? Kaasuakselin jousi kyllä palauttaa kaasuvivun heti eikä takertele. Auttakkee viisaammat ja kiitoksia jo etukäteen neuvoista! :)

-JoNe-
21.11.2016, 01:13
Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?

vilhe
21.11.2016, 13:48
Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?

Joo kyllä se akseli on aikalailla samassa asennossa kuin alunperinkin

vilhe
21.11.2016, 14:32
Pälkähti mieleen jos paluulinja jotenki tukossa ja sen vuoksi vikkoo.. häätyy illalla tutkia se ja olla taas viisaampana

- Paluuputket tsekattu eikä ne näyttäis ulkoisesti olevan viallisia/litissä..

Timppa T
22.11.2016, 07:32
Eilen illalla yks tyyppi puhu ransetistaan että ei taho oikein kaasupoljinta totella talvilaadulla, autto kuulemma kun laitto 2t öljyä nahtan sekaan.

savustin
22.11.2016, 09:11
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

vilhe
22.11.2016, 11:35
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

Kiitos neuvoista. Pittääpä iltasella tsekata

vilhe
24.11.2016, 23:41
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

Ei se banjoliittimen putsauskaan auttanu.. koitin myös että löysäsin auki sitä paluupuolen liitäntää ja kokeilin kaasuttaa mutta kierrokset edelleen hitaasti tippuvat. Erikoista myös se että syötön oltava tosi pienellä koska alkaa muuten itekseen nostamaan tyhjäkäyntiä tosi korkealle.. ei olis pitäny alkaa ite ollenkaan vissin sorkkimmaan koko pumppua :D

_LM_
24.11.2016, 23:52
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

vilhe
25.11.2016, 00:00
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

Joo kokeilen sillain säätää huomenissa.. :)

vilhe
25.11.2016, 12:52
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

Joo sehän oli käyny semmonen homma että oli syötöt tosi isolla ja kaasuakselilla olin koittanu passata tyhjäkäyntiä sopivaksi.. Syöttö reilusti pienemmälle ja kaasuakselia siirsin eteenpäin niin alko kaasu palautummaan normaalisti. Kiitos neuvoista ja avusta kaikille! Pajero pellaa taas :)